abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61413745
-edit- dat mag in R&P FB

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 05-09-2008 21:32:38 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:33:32 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61414061
zo ff opgeschoond dus... gewoon ontopic etc. je weet wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_61414447
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:33 schreef Re het volgende:
zo ff opgeschoond dus... gewoon ontopic etc. je weet wel
Het wàs ontopic, totdat Clumsy haar persoonlijke mening ging verkondigen in een topic dat voor de verandering eens goed liep.

"Re, ze zitten mij te plagen met mijn hoofddoek en conservatieve opvattingen. boehoe"

Way to go!
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:06:08 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61415204
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:44 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Het wàs ontopic, totdat Clumsy haar persoonlijke mening ging verkondigen in een topic dat voor de verandering eens goed liep.

"Re, ze zitten mij te plagen met mijn hoofddoek en conservatieve opvattingen. boehoe"

Way to go!
boehoe... we hebben gewoon aangegeven dat zowel TS als wij hier niet de behoefte hebben om deze discussie compleet los te trekken van wat er eigenlijk aan de hand is en dat is simpel gezegd een jongen die na zijn middelbare school zijn draai niet kan vinden omdat alles nieuw is en het verleden niet meer terugkomt. Dus al dat gezever over moslims en homosexualiteit speelt alleen een rol in het feit dat TS gewoon nog wat moeiljker een vertrouwensband kan opzetten met nieuwe mensen, hij moet weer helemaal opnieuw beginnen en dan heeft het absoluut geen zin om weer zijn eerste gevecht als belangrijkste punt te verhevelen, anders had dit wel in een ander subforum gestaan.

En nu weer gewoon over de problemen van TS - en dat geldt ook voor MODs en FAs

[ Bericht 5% gewijzigd door Re op 05-09-2008 22:25:00 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_61416099
Een nieuwe periode in je leven brengt ook nieuwe vrienden met zich mee. Lullig, maar de meeste van je vrienden zul je simpelweg minder tot helemaal niet meer zien vanwege de afstand, verschillende studies en andere oorzaken.

Contact zoeken is eigenlijk iets intuïtiefs naar mijn mening; je klikt goed met iemand in je nieuwe klas, daarmee spreek je elke keer weer opnieuw en plots stelt één van jullie twee voor om buiten school iets te doen (biertje drinken, samen studeren, etc.). Daarbij vraagt wederom één van jullie tussendoor om een telefoonnummer tadaa; het balletje is gaan rollen. Dè plek bij uitstek om vrienden te vinden is juist bij gedeelde interesses: studie, werk, sport, hobby's, clubs, noem het maar op.

Verder denk ik dat het leeuwendeel van de Nederlanders zich totaal niet druk maakt om je religie en geaardheid. Het wijkt af van de norm, natuurlijk, daarom is het voor hen ook onbekend terrein waar zij zich een weg proberen in te vinden. Meestal gebeurd dat (zoals c_c al aangaf) met wat luchtige grapjes om te kijken hoe je erover denkt. Heel normaal fenomeen hoor, mensen zoeken namelijk altijd elkaars grenzen op wanneer ze elkaar leren kennen. Gewoon luchtig blijven, relaxed uitleggen dat de Ramadan belangrijk voor je is en eventuele vragen beantwoorden. Jij bent open, zij hebben duidelijkheid, win-win-situatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2008 22:42:00 ]
pi_61416229
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:13 schreef Dipkip het volgende:
Heel veel studenten hebben dat wel. Ik heb het nu ook weer, ik ben verhuisd en op een andere uni ingestroomd. Zit ik dus in een hoger jaar waar iedereen al medestudenten kent en ik nog niemand. Daardoor vind ik het lastig contacten te leggen, want bijna iedereen 'heeft al een groepje' om het maar kinderachtig te zeggen en je legt makkelijker contact met iemand die ook alleen zit dan meteen met zo'n groep. Ik probeer me er niet zo op te richten dat ik nu meteen allemaal nieuwe vrienden moet maken hier, als je er gewoon voor open staat en als het zo uitkomt een beetje kletst met mensen komt er vanzelf wel wat tot stand lijkt me. Wat het bij mij ook lastig maakt is dat ik voornamelijk mannelijke vrienden heb maar aan nieuwe komen is lastig omdat ze dan denken dat je seks met ze wil. Dus als we aan dezelfde uni zitten moeten we maar koffie gaan doen
Was jij niet allang afgestudeerd?
  zaterdag 6 september 2008 @ 09:04:00 #57
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_61421196
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:36 schreef studentjuuh het volgende:

[..]

In Nederland doet men over homoseksualiteit niet echt moeilijk, als je je maar niet al te nichterig gedraagt (naar mijn ervaring) en zelfs dán doet men niet écht moeilijk, dus het is niet de studie omgeving die het veroorzaakt.

Verder heb ik niet echt de behoefte om het nu aan mensen die ik maar een paar dagen ken te vertellen, aangezien ik het iets heel persoonlijks vindt (voor jou is het nu misschien, iets wat "gewoon onderdeel van jezelf is", maar dat is bij mijn helaas nog lang niet zo vanzelfsprekend).
Maar ik mis dan weer wel inderdaad het vertrouwde gevoel.
Zelfacceptatie is ook niet in een dag aan komen waaien bij mij (helaas ). Neem gewoon rustig de tijd, je h'oeft niemand iets te vertellen en al helemaal niet als je je er niet prettig bij voelt om zulke dingen los te laten.
quote:
Ik zie nu echter weer licht aan het einde van de tunnel, en denk dat het ooit wel weer goedkomt.
.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')