doe is gauw stage lopen boeknerdquote:
Hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf welke opleidingen en welk niveau je wil vergelijken.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:17 schreef TC03 het volgende:
Persoonlijk lijkt me het verschil tussen WO en HBO groter (schools <> academisch) dan tussen HBO en MBO.
Uberhaupt mensen die andere mensen puur beoordelen op hun opleiding.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef King_of_cubes het volgende:
Universitaire types of VWO-ers die zich superieur voelen over Havisten of HBO-ers.!
quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:20 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ikzelf doe ook HBO en ik moet toegeven dat ik nog nooit zo een leuke cursus heb gevolgd.
Wat zal jij het moeilijk hebben/krijgen bij je baan, miezerig anti-sociaal autistje.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:59 schreef Beauregard het volgende:
Wauw, dit topic heeft echt een heerlijke wending genomen.
WO'er representin', bitches!
Hoe durven die HBO'ers in dit topic zo'n ontzettend grote waffel op te zetten? Vooral die koekenbakker die rustig eventjes beweert dat het verschil HBO-WO stukken kleiner is dan MBO-HBO. Gast, laat me niet lachen! MBO is voor HBO'ers die op de middelbare school te lamlendig waren, aap!!!111!!
Verder wil ik even zeggen dat ik wat mailcontact heb gehad met FOK! over het eventueel invoeren van een niveau tag. 'WO', 'HBO', 'MBO' en 'achterlijk'. Dat maakt het voeren van een discussie op FOK! een stuk makkelijker, omdat je zo in 1 oogopslag ziet welke prutsers je beter kunt negeren ('HBO' tags en lager) en met welke je een degelijke conversatie kunt voeren, juist, de WO'ers. Topic volgt binnenkort...
Duaal studeren, in de laatste 2 jaar heb ik helemaal geen les gehad maar wel vol betalen natuurlijkquote:Op donderdag 4 september 2008 16:42 schreef mirved het volgende:
ik zit nu in het 4de jaar en heb 4uur les per week. Daar betaal ik dan 1400 euro voor
Ben je jaloers, of wat loop je nu weer pseudo-psychologische onzin uit te kramen?quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:13 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Wat zal jij het moeilijk hebben/krijgen bij je baan, miezerig anti-sociaal autistje.
Op het vlak 'omgaan met mensen'. Tenzij je gewoon een zwaar irritante relkloon bent is dat iets wat jij absoluut niet kunt.quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:28 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ben je jaloers, of wat loop je nu weer pseudo-psychologische onzin uit te kramen?
Ik wil best inhoudelijk ingaan op je belachelijke beweringen, maar geef dan op z'n minst aan op welk vlak ik het volgens jou moeilijk ga krijgen?
Ah, meneer bepaalt even aan de hand van iemands internet escapades of hij in het dagelijks leven met mensen om kan gaan, ja of nee. Goed bezig.quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:36 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Op het vlak 'omgaan met mensen'. Tenzij je gewoon een zwaar irritante relkloon bent is dat iets wat jij absoluut niet kunt.
Mag ik vragen of je verder sport en hobby's hebt?
Jij bent wat mij betreft niet flamebaar, omdat je dan wel MBO hebt gedaan, maar blijkbaar toch iets van je leven hebt kunnen maken. Flamebaar zijn de HBO'ers op FOK! die constant het niveau van een universiteit denken te moeten bagatelliseren en tegelijkertijd hun eigen cursus-centrum de hemel in prijzen. Beetje jammer, dat soort types.quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:40 schreef Flammie het volgende:
ik ben na mijn MBO praktisch gestopt met school. Wellicht een erg domme keuze zul je in 1e instantie denken maar toentertijd had ik er werkelijk geen zin meer in en zou ik een eventueel HBO ook niet afgerond hebben wegens het gebrek aan interesse. Wat ik echter wel gedaan heb na mijn "opleiding" is gewoon thuis geleerd achter de computer in de volgende onderwerpen; webdesign, productie, adobe software, en filmmontage (en alles wat bij deze onderwerpen hoort)
Heb nu een baan in die branche omdat een portfolio gelukkig zwaarder telde bij het debetreffende bedrijf dan een papiertje. (de reden was dat een portfolio laat zien dat je passie voor het vak hebt en aantoont wat je daadwerkelijk kan -noem het lichte werkervaring-) en een diploma slechts aantoont dat je je tijd kan uitzitten op een school).
Ik doe nu camerawerk, monteer films voor evenementen, maak en onderhoud websites, schrijf teksten voor sites, maak folders en brochures etc etc. Dit allemaal voor een leuk bedrijf in een goede omgeving met mensen die me allemaal graag zien komen. Nu zeg ik niet dat dit het hoogst haalbare is maar zonder een wezenlijk diploma heb ik wel gekregen wat ik wil doen. Gaat het daar dan niet meer om? dat je plezier hebt in je werk? Waarom zou iemand die lol heeft in zijn werk het slechter hebben dan iemand die zijn werk hekelt maar wel een leip diploma heeft? De enige reden voor jullie zwoegen en hoge opleiding , als ik de woorden van fokkers letterlijk mag nemen, is zodat mensen met een lagere opleiding jullie bureau kunnen afstoffen? wtf?
conclusie: ook zonder diploma kun je krijgen wat je wil. Ik krijg nu ook een HBO loon (JA WOOOOW hoor ik jullie al denken, DAT STELT WAT VOOR ZEG!!!) maar ik ben gelukkig, heb een heel leuke baan, en ik kom heel makkelijk rond en daarvoor hoef ik niet mijn medemens voor achterlijk of dom uit te maken. Mensen zijn niet dom of achterlijk omdat ze een lagere of andere opleiding doen. Er kunnen genoeg redenen voor zijn, maar zolang je gelukkig bent en rondkomt heb je het echt niet slechter dan de gemiddelde UNI student of iets dergelijks.
ok nu mogen jullie mij flamen voor mijn gebrek aan opleiding, mijn gebrek aan hersencapaciteit of whatever, maar het doet me lekker toch niks !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |