abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61557702
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:40 schreef Salvad0R het volgende:
Ga uni doen dan luiaard.
doe is gauw stage lopen boeknerd
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_61560810
Geestig om te zien hoe vrijwel alle HBO'ers in dit topic zich krampachtig tegen iedere vorm van minachting jegens hen. Het lijkt wel een groot minderwaardigheidscomplex met allerlei vage claims over bijvoorbeeld het gebrek aan sociale vaardigheden van WO'ers, de fantastische praktijkkennis van HBO'ers met de daarmee samenhangende superioriteit later in het bedrijfsleven én als laatste nog het toppunt; de eeuwige uitzondering. "Ik had WO kunnen doen maar ik was te lui en nu doe ik HBO maar ik ben wel veel slimmer dan veel WO'ers en ik had makkelijk WO kunnen doen!"
  donderdag 11 september 2008 @ 21:17:06 #228
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61561342
Persoonlijk lijkt me het verschil tussen WO en HBO groter (schools <> academisch) dan tussen HBO en MBO.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 11 september 2008 @ 21:21:39 #229
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_61561463
Universitaire types of VWO-ers die zich superieur voelen over Havisten of HBO-ers. !
  donderdag 11 september 2008 @ 21:22:50 #230
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61561501
Ik had verwacht dat leolinedance met een onwetenschappelijk HBO-rapport zou komen, maar gelukkig, het valt mee. Hij heeft een profielwerkstuk van het VWO gepakt, dat is tenminste nog voorbereidend wetenschappelijk, net een stapje hoger dan HBO dus.

Verder ga ik inhoudelijk natuurlijk niet in op niet-significante conclusies. Inhoudelijk zegt het werkstuk niks en dat leo met deze bron komt, betekent dat hij wel naar andere bronnen heeft gezocht, maar ze toch niet zo makkelijk heeft kunnen vinden met "IQ EQ University".
  donderdag 11 september 2008 @ 21:34:11 #231
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61561808
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:17 schreef TC03 het volgende:
Persoonlijk lijkt me het verschil tussen WO en HBO groter (schools <> academisch) dan tussen HBO en MBO.
Hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf welke opleidingen en welk niveau je wil vergelijken.

Binnen het MBO heb je meerdere niveau's, en niveau 1 en 2 daarvan wil je niet geloven dat dat onderwijs genoemd mag worden. Ik moest ooit stage lopen op een ROC en bij bovengenoemde niveau's liepen serieus leerlingen over tafels te rennen tijdens de lessen, en in de pauze beukten ze elkaar tegen de muur.

Niveau 4 was daarentegen weer totaal anders (en dat weet ik omdat ik het anderhalf jaar gedaan heb omdat ik na de HAVO liever een praktischere opleiding wilde doen gelukkig daarna alsnog naar het HBO gegaan). Daar werden 'zelfs' zelfstandig redelijk pittige projecten met Cisqo-routers uitgevoerd.

Daar komt ook nog eens bij dat de ene opleiding op het HBO 'makkelijker' is dan de andere, daar zit onderling ook echt verschil in.
  donderdag 11 september 2008 @ 21:36:59 #232
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61561880
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef King_of_cubes het volgende:
Universitaire types of VWO-ers die zich superieur voelen over Havisten of HBO-ers. !
Uberhaupt mensen die andere mensen puur beoordelen op hun opleiding.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:20:23 #233
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_61570950
Ikzelf doe ook HBO en ik moet toegeven dat ik nog nooit zo een leuke cursus heb gevolgd.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:29:42 #234
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61571155
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:20 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ikzelf doe ook HBO en ik moet toegeven dat ik nog nooit zo een leuke cursus heb gevolgd.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:32:19 #235
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_61571218
Oh, trouwens die arrogante WO'ers die 10 jaar studeren voor dat papiertje wat ze toch niet halen moeten dood. Ook als ze het wel halen. Dat brengt trouwens geen verandering aan in het plezier dat ik beleef aan m'n HBO cursus.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:36:24 #236
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61571316
10 jaar is voor falers, 7 jaar is voor gangsters.
pi_61571331
In de eerste week (4 dagen school):

- docenten die nooit op een bepaalde dag werken (al 15 jaar niet) worden op die dag ingepland
- er zijn al 3 uur uitgevallen (en we hebben echt heel weinig les)
- 5 uur aan tussenuren inplannen
- communicatieproblemen tussen docenten en roostermakers
- bibliotheekles
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:50:48 #238
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61571668
Ik vind het ronduit grappig hoe hier enthousiast afgegeven wordt op "die arrogante WOers". Heb zelf HBO gedaan, en geen van m'n WO vrienden heeft zich ooit maar zo opgesteld. Dit i.t.t. HBOers die ik ken, die kennelijk toch wat te bewijzen hebben en heus wel WO hadden gedaan als ze niet excuus X, Y of Z hadden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_61571725
Het gaat hier dan ook meer om arrogante WO'ers op Fok, waarvan uiteraard meer dan de helft gewoon een dikke troll is. In het echte leven bevinden zich gelukkig veel minder van die triestelingen, of houden ze hun mening voor zich .
pi_61586649
het enige grappige en merkwaardige dat ik vind is dat kennelijk hbo's verplicht aanwezig en (vrijwel) geen vrijstellingen voor wiskunde/engels/nederlands enzo (in geval van informatica/economie) als ik zo de paar verhalen heb gehoord?

Moet je als in nederland geboren/getogen/etc. een cursus nederlands volgen

(jammer genoeg heb ik ook iets gehoord over dat op mijn universiteit voor eerstejaars dit ook voor 1 vak ten sprake kwam..)
pi_61586861
Ik ben ook al twee weken bezig en de helft van de lessen zijn al uit gevallen. Waar gaat het heen?
pi_61600530
Wauw, dit topic heeft echt een heerlijke wending genomen.

WO'er representin', bitches!

Hoe durven die HBO'ers in dit topic zo'n ontzettend grote waffel op te zetten? Vooral die koekenbakker die rustig eventjes beweert dat het verschil HBO-WO stukken kleiner is dan MBO-HBO. Gast, laat me niet lachen! MBO is voor HBO'ers die op de middelbare school te lamlendig waren, aap! !!111!!

Verder wil ik even zeggen dat ik wat mailcontact heb gehad met FOK! over het eventueel invoeren van een niveau tag. 'WO', 'HBO', 'MBO' en 'achterlijk'. Dat maakt het voeren van een discussie op FOK! een stuk makkelijker, omdat je zo in 1 oogopslag ziet welke prutsers je beter kunt negeren ('HBO' tags en lager) en met welke je een degelijke conversatie kunt voeren, juist, de WO'ers. Topic volgt binnenkort...
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:13:51 #243
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61600775
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:59 schreef Beauregard het volgende:
Wauw, dit topic heeft echt een heerlijke wending genomen.

WO'er representin', bitches!

Hoe durven die HBO'ers in dit topic zo'n ontzettend grote waffel op te zetten? Vooral die koekenbakker die rustig eventjes beweert dat het verschil HBO-WO stukken kleiner is dan MBO-HBO. Gast, laat me niet lachen! MBO is voor HBO'ers die op de middelbare school te lamlendig waren, aap! !!111!!

Verder wil ik even zeggen dat ik wat mailcontact heb gehad met FOK! over het eventueel invoeren van een niveau tag. 'WO', 'HBO', 'MBO' en 'achterlijk'. Dat maakt het voeren van een discussie op FOK! een stuk makkelijker, omdat je zo in 1 oogopslag ziet welke prutsers je beter kunt negeren ('HBO' tags en lager) en met welke je een degelijke conversatie kunt voeren, juist, de WO'ers. Topic volgt binnenkort...
Wat zal jij het moeilijk hebben/krijgen bij je baan, miezerig anti-sociaal autistje.
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:24:51 #244
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_61600981
quote:
Op donderdag 4 september 2008 16:42 schreef mirved het volgende:
ik zit nu in het 4de jaar en heb 4uur les per week. Daar betaal ik dan 1400 euro voor
Duaal studeren, in de laatste 2 jaar heb ik helemaal geen les gehad maar wel vol betalen natuurlijk
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_61601048
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:13 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Wat zal jij het moeilijk hebben/krijgen bij je baan, miezerig anti-sociaal autistje.
Ben je jaloers, of wat loop je nu weer pseudo-psychologische onzin uit te kramen?

Ik wil best inhoudelijk ingaan op je belachelijke beweringen, maar geef dan op z'n minst aan op welk vlak ik het volgens jou moeilijk ga krijgen?

En voor het geval je nu je eigen tekortkomingen op mij probeert te reflecteren: " !111!!! "
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:36:20 #246
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61601211
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:28 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ben je jaloers, of wat loop je nu weer pseudo-psychologische onzin uit te kramen?

Ik wil best inhoudelijk ingaan op je belachelijke beweringen, maar geef dan op z'n minst aan op welk vlak ik het volgens jou moeilijk ga krijgen?
Op het vlak 'omgaan met mensen'. Tenzij je gewoon een zwaar irritante relkloon bent is dat iets wat jij absoluut niet kunt.

Mag ik vragen of je verder sport en hobby's hebt?
pi_61601270
ik ben na mijn MBO praktisch gestopt met school. Wellicht een erg domme keuze zul je in 1e instantie denken maar toentertijd had ik er werkelijk geen zin meer in en zou ik een eventueel HBO ook niet afgerond hebben wegens het gebrek aan interesse. Wat ik echter wel gedaan heb na mijn "opleiding" is gewoon thuis geleerd achter de computer in de volgende onderwerpen; webdesign, productie, adobe software, en filmmontage (en alles wat bij deze onderwerpen hoort)

Heb nu een baan in die branche omdat een portfolio gelukkig zwaarder telde bij het debetreffende bedrijf dan een papiertje. (de reden was dat een portfolio laat zien dat je passie voor het vak hebt en aantoont wat je daadwerkelijk kan -noem het lichte werkervaring-) en een diploma slechts aantoont dat je je tijd kan uitzitten op een school).

Ik doe nu camerawerk, monteer films voor evenementen, maak en onderhoud websites, schrijf teksten voor sites, maak folders en brochures etc etc. Dit allemaal voor een leuk bedrijf in een goede omgeving met mensen die me allemaal graag zien komen. Nu zeg ik niet dat dit het hoogst haalbare is maar zonder een wezenlijk diploma heb ik wel gekregen wat ik wil doen. Gaat het daar dan niet meer om? dat je plezier hebt in je werk? Waarom zou iemand die lol heeft in zijn werk het slechter hebben dan iemand die zijn werk hekelt maar wel een leip diploma heeft? De enige reden voor jullie zwoegen en hoge opleiding , als ik de woorden van fokkers letterlijk mag nemen, is zodat mensen met een lagere opleiding jullie bureau kunnen afstoffen? wtf?

conclusie: ook zonder diploma kun je krijgen wat je wil. Ik krijg nu ook een HBO loon (JA WOOOOW hoor ik jullie al denken, DAT STELT WAT VOOR ZEG!!!) maar ik ben gelukkig, heb een heel leuke baan, en ik kom heel makkelijk rond en daarvoor hoef ik niet mijn medemens voor achterlijk of dom uit te maken. Mensen zijn niet dom of achterlijk omdat ze een lagere of andere opleiding doen. Er kunnen genoeg redenen voor zijn, maar zolang je gelukkig bent en rondkomt heb je het echt niet slechter dan de gemiddelde UNI student of iets dergelijks.

ok nu mogen jullie mij flamen voor mijn gebrek aan opleiding, mijn gebrek aan hersencapaciteit of whatever, maar het doet me lekker toch niks !
pi_61601363
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:36 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Op het vlak 'omgaan met mensen'. Tenzij je gewoon een zwaar irritante relkloon bent is dat iets wat jij absoluut niet kunt.

Mag ik vragen of je verder sport en hobby's hebt?
Ah, meneer bepaalt even aan de hand van iemands internet escapades of hij in het dagelijks leven met mensen om kan gaan, ja of nee. Goed bezig.

En jij mag best vragen of ik sport en hobby's heb hoor. Komt-ie-dan-he.

Ik train zo'n 3 of 4 keer per week, krachtsport. Hobby's vind ik een geitenwollensokken-begrip, maar goed, ik hou me graag bezig met actief beleggen. Ook maak ik zoveel reizen als mogelijk is, het liefst met m'n vriendin. Nu ik 'vriendin' heb genoemd mag uiteraard ook de hobby 'neuken' niet achterblijven. Enneh, ook ben ik fervent snowboarder en bij gebrek aan beter doe ik dat - behalve tijdens wintersport - indoor in Nederland en soms Duitsland.

Wil je ook nog 'n plaatje voor in je poezie album?
pi_61601434
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:40 schreef Flammie het volgende:
ik ben na mijn MBO praktisch gestopt met school. Wellicht een erg domme keuze zul je in 1e instantie denken maar toentertijd had ik er werkelijk geen zin meer in en zou ik een eventueel HBO ook niet afgerond hebben wegens het gebrek aan interesse. Wat ik echter wel gedaan heb na mijn "opleiding" is gewoon thuis geleerd achter de computer in de volgende onderwerpen; webdesign, productie, adobe software, en filmmontage (en alles wat bij deze onderwerpen hoort)

Heb nu een baan in die branche omdat een portfolio gelukkig zwaarder telde bij het debetreffende bedrijf dan een papiertje. (de reden was dat een portfolio laat zien dat je passie voor het vak hebt en aantoont wat je daadwerkelijk kan -noem het lichte werkervaring-) en een diploma slechts aantoont dat je je tijd kan uitzitten op een school).

Ik doe nu camerawerk, monteer films voor evenementen, maak en onderhoud websites, schrijf teksten voor sites, maak folders en brochures etc etc. Dit allemaal voor een leuk bedrijf in een goede omgeving met mensen die me allemaal graag zien komen. Nu zeg ik niet dat dit het hoogst haalbare is maar zonder een wezenlijk diploma heb ik wel gekregen wat ik wil doen. Gaat het daar dan niet meer om? dat je plezier hebt in je werk? Waarom zou iemand die lol heeft in zijn werk het slechter hebben dan iemand die zijn werk hekelt maar wel een leip diploma heeft? De enige reden voor jullie zwoegen en hoge opleiding , als ik de woorden van fokkers letterlijk mag nemen, is zodat mensen met een lagere opleiding jullie bureau kunnen afstoffen? wtf?

conclusie: ook zonder diploma kun je krijgen wat je wil. Ik krijg nu ook een HBO loon (JA WOOOOW hoor ik jullie al denken, DAT STELT WAT VOOR ZEG!!!) maar ik ben gelukkig, heb een heel leuke baan, en ik kom heel makkelijk rond en daarvoor hoef ik niet mijn medemens voor achterlijk of dom uit te maken. Mensen zijn niet dom of achterlijk omdat ze een lagere of andere opleiding doen. Er kunnen genoeg redenen voor zijn, maar zolang je gelukkig bent en rondkomt heb je het echt niet slechter dan de gemiddelde UNI student of iets dergelijks.

ok nu mogen jullie mij flamen voor mijn gebrek aan opleiding, mijn gebrek aan hersencapaciteit of whatever, maar het doet me lekker toch niks !
Jij bent wat mij betreft niet flamebaar, omdat je dan wel MBO hebt gedaan, maar blijkbaar toch iets van je leven hebt kunnen maken. Flamebaar zijn de HBO'ers op FOK! die constant het niveau van een universiteit denken te moeten bagatelliseren en tegelijkertijd hun eigen cursus-centrum de hemel in prijzen. Beetje jammer, dat soort types.
pi_61601615
Ik denk dat iedereen altijd wel iets van zijn leven kan maken (sowieso ligt bij sommige mensen de drempel lager wanneer het aankomt op "te bereiken doelen" etc, sommige mensen zijn sneller tevreden), ongeacht wat voor een opleidingsniveau ze gedaan hebben. Waar een wil is, is een weg Je zult wel inzet moeten tonen natuurlijk en niet op een niveau willen blijven hangen. Een vriend van mij is zonder opleiding programmeur geworden en daar heeft ie net als ik echt wel wat uren en jaren van zijn leven in gestopt. Het resultaat liegt er dan ook niet om. Ik zeg dat je niet altijd een school of educatie nodig hebt maar dat het je leven natuurlijk wel aanzienlijk makkelijker maakt als je wel een dikke opleiding op zak hebt. Als ik het zou over kunnen doen zou ik wel wat meer interesse getoond hebben maar goed, die luxe heb ik niet en in dit soort zaken krijg je geen 2e kans. Aan de andere kant zou ik het niet willen overdoen omdat ik toch heb wat ik wil... maar jaaaa

[ Bericht 6% gewijzigd door Flammie op 13-09-2008 16:05:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')