Bij ons staat er op de afdeling een Gallery 210 koffieautomaat
http://www.aj-verhoef.nl/koffieexpress/images/DE-gallery210.jpg die dagelijks wordt schoongemaakt en gevuld met douwe-egberts koffie. Het valt me op dat die automaten bij veel bedrijven, tankstations, winkels staan.
Wat een KUT koffie komt er uit die automaat! Echt, niet normaal, ik weet niet of het in het bijzonder de douwe-egberts koffie is of hoe de automaat werkt, maar hij is echt niet te zuipen. Zo werkt hij, je drukt op een knop "koffie/espresso/cappucieno/wiener melange/etc" en je stelt in hoe sterk je hem wilt hebben en hoeveel melk of suiker (het maakt geen ruk uit want het smaakt toch bij alle keuzes hetzelfde en even belabberd). Het is bovendien geen echte cappucieno danwel espresso wat eruit komt want hij mengt er gewoon meer of minder melk/suiker door.
Anyway, je kopje wordt voor de helft gevuld met heet water gemixt met melkpoeder, vervolgens komt er een pisstraal "koffie" uit en vervolgens nog wat heet water om het apparaat te spoelen zodat de volgende die thee wil geen koffie in z'n thee heeft (er komt dus ook gewoon heet water uit).
Het valt me op dat er ook douwe-egberts koffie uit zo'n DE automaat op het station komt en verkocht wordt voor veel te veel geld. Het smaakt even belabberd maar nogsteeds koopt iedereen het. Waarom?

Ze hebben het bij het algemeen dagblad zelfs getest, de koffie die je op het station koopt kreeg een 3 ofzo, dat drink je dan toch niet.