Ruben zit bij Bert al tijden in het achterstoeltjequote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:06 schreef E.T. het volgende:
Het bovenste zitje lijkt erg weinig zijwaarts steun te bieden en erg dicht op je eigen rug(en kont) te zitten. Als ze wat verder naar achter zitten (met een Bobike met extra beugel) kunnen ze meer zien en rondkijken en zien ze niet alleen maar mijn brede rug
Ga je Lilah echt al in een achterzitje stoppen? Ik heb het voorzitje nu zo laag mogelijk op m'n stuurpin gezet en dan kan Tijn evt. nog voorop zitten (die is iets te zwaar eigenlijk voor het stoeltje, maar heel soms doe ik 'm nog wel eens voorin als ik ff snel naar school moet als NIenke nog ligt te slapen)
Ik heb een Batavus Torino met extra hoog frame en daar gaat prima een zitje op. Persoonlijk vind ik elke fiets in bezit van een moeder een mamafietsquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:06 schreef E.T. het volgende:
Het bovenste zitje lijkt erg weinig zijwaarts steun te bieden en erg dicht op je eigen rug(en kont) te zitten. Als ze wat verder naar achter zitten (met een Bobike met extra beugel) kunnen ze meer zien en rondkijken en zien ze niet alleen maar mijn brede rug
Ga je Lilah echt al in een achterzitje stoppen? Ik heb het voorzitje nu zo laag mogelijk op m'n stuurpin gezet en dan kan Tijn evt. nog voorop zitten (die is iets te zwaar eigenlijk voor het stoeltje, maar heel soms doe ik 'm nog wel eens voorin als ik ff snel naar school moet als NIenke nog ligt te slapen)
Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 mquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
En vraag 2: zijn er hier ook lange mama's (> 1.80 cm) met een mamafiets? Ik vind ze zo klein lijken....
Om op je eerste vraag in te gaan, (nog) geen ervaring, maar ik lees mee want ik heb m ook!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:38 schreef mefke79 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met een gewone gazelle orange fiets met voorzitje. Past dat? Heb vorig jaar net voor de positieve test een nieuwe fiets gekocht, daar door bekkenproblemen nauwelijks op gefietst en ik zou het zo zonde vinden om em meteen weer in te ruilen op een mamafiets.
Die ziet er ook wel veilig uit!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:36 schreef Vivi het volgende:
Ik heb deze sinds een week Kim;
http://www.tweewieler.nl/producten/961/veilig-kinderzitje.html
Die lijkt wel wat op de bovenste van jouw post. Ik vind hem heel fijn!
Je kan het beste hiervoor even wat winkels bellen. In elke winkel is meestal maar 1 maat te testen (althans hier in Friesland). Wij zijn zelf een hele dag fietsenwinkels afgegaan (wat bijna tot gevolg had dat ik ook een papa fiets bestelde wat niet de bedoeling was).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:31 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik heb een Sparta en die kon ik toen in drie verschillende hoogtes krijgen. Ik heb de kleinste genomen en ik ben 1,71 mIk zou als ik jou was gewoon even bij de fietswinkel verschillende hoogtes uitproberen, meestal mag je wel even een proefritje/rondje maken.
De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het bovenste zitje zit te dicht op het zadel, dat zie ik op de foto al. Wij hebben een bopita achterzitje met zo'n verlengstang en dan zit het al vrij dicht op de rug van mijn vrouw.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:20 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar die bovenste heeft wel een mooi systeem wat ervoor zorgt dat er geen voetjes tussen bewegende delen komen. Dat ziet er wel heel veilig uit. Misschien moet ik ze maar even "echt" gaan bekijken.
ik heb dus het onderste stoeltje maar ik vind, naarmate ze ouder worden, ze veel slechter in het stoeltje passen.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef k_i_m het volgende:
Ik moet een nieuw achterzitje. Nu twijfel ik tussen 2 zitjes;
Deze;
[ afbeelding ]
en deze;
[ afbeelding ]
Wie heeft er ervaring met het eerste stoeltje??
Je kan de voetsteunen eraf halen en andere losse voetsteuntjes kopen bij de fietsenzaak. Maar die zijn meen ik niet van bopita zelf.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:16 schreef Vicky het volgende:
De voetsteunen van Amber staan op de laagste stand en ik heb het stoeltje zover mogelijk naar achter pogen te schuiven maar ze zit nog met haar knieen in haar nek.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:07 schreef willempjewever het volgende:
De voetjes zet je in beide stoeltjes vast, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |