abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61406422
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

In die 2% dat het geen Marokkaan is wel ja.

De eerste stap naar een oplossing is accepteren dat er een probleem is. En die eerste stap moet door de Marokkaanse gemeenschap nog gemaakt worden, al zijn er wel steeds meer die het beginnen te zien ipv racisme te schreeuwen.
Ik zie anders nog steeds genoeg racistische reacties. Het is ook wel erg modieus om te doen alsof racisme er niets mee te maken heeft.
pi_61406425
Cohen durft eindelijk de waarheid te zeggen en zn mondje goed opendoen, topper!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_61406474
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:15 schreef qonmann het volgende:
98% van de agressie komt van Marokkanen wordt in het EO-programma gezegd door de ambulancemedewerker.

Het is dus geen incidenteel gedrag van de Marokkanen maar het is gewoon standaardgedrag van die kutmarokkanen en ze komen er altijd mee weg..

98 % ....het is niet te geloven ..en nog wordt het allemaal goedgepraat
Dit gaat over Amsterdam.
pi_61406620
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit gaat over Amsterdam.
en waar is Cohen burgemeester van ????
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_61406621
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit gaat over Amsterdam.
Waar 98% van dit soort delicten gepleegd worden door marokkanen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:07:47 #186
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61406659
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie anders nog steeds genoeg racistische reacties. Het is ook wel erg modieus om te doen alsof racisme er niets mee te maken heeft.
tjonge, ons geweten speelt op
ga eens een eindje wieberen met je politiek correcte gedachtengang.
Het maar om een klein gedeelte van de Marokkaanse gemeenschap wat zo lullig doet, maar wel voor 98% van de problemen zorgt.
ipv van te jammeren over racisme dit, facisme dat, kom eens met een oplossing waardoor de kleine club ettertjes aangepakt kunnen worden.

of zit je gewoon weer lekker te trollen?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61406704
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:06 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Waar 98% van dit soort delicten gepleegd worden door marokkanen.
Zegt een ambulancemedewerker.
Maar waarom is dat voor jullie toch zo verschrikkelijk boeiend? Dat het vaak Marokkanen zijn?
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:11:02 #188
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61406744
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik weet niet of racisme er veel mee te maken heeft. Ik denk dat ze ook Marokkaanse ambulancebroeders lastigvallen en bedreigen.

Daar heb ik echter geen cijfers over, is slechts een veronderstelling.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61406747
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:07 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

tjonge, ons geweten speelt op
ga eens een eindje wieberen met je politiek correcte gedachtengang.
Het maar om een klein gedeelte van de Marokkaanse gemeenschap wat zo lullig doet, maar wel voor 98% van de problemen zorgt.
ipv van te jammeren over racisme dit, facisme dat, kom eens met een oplossing waardoor de kleine club ettertjes aangepakt kunnen worden.

of zit je gewoon weer lekker te trollen?
Jij weet die nuance aan te brengen maar heel veel mensen niet. Ik reageerde o.a. hier op.
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:15 schreef qonmann het volgende:
98% van de agressie komt van Marokkanen wordt in het EO-programma gezegd door de ambulancemedewerker.

Het is dus geen incidenteel gedrag van de Marokkanen maar het is gewoon standaardgedrag van die kutmarokkanen en ze komen er altijd mee weg..

98 % ....het is niet te geloven ..en nog wordt het allemaal goedgepraat
Spreek je hem er ook op aan?
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:12:26 #190
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61406776
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar waarom is dat voor jullie toch zo verschrikkelijk boeiend? Dat het vaak Marokkanen zijn?
Omdat het door mensen zoals jij liever verborgen wordt. Dan gaan mensen nadenken over waarom de waarheid niet gezegd mag worden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61406806
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat het relevant is voor de oplossing van het probleem.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61406845
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:13 schreef cultheld het volgende:

[..]

Omdat het relevant is voor de oplossing van het probleem.
Nee, want daar mag nooit over gesproken worden. Als er iets bedacht wordt dat met de Marokkaanse gemeenschap te maken heeft, staat iedereen op zijn achterste benen.
pi_61406877
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Omdat het door mensen zoals jij liever verborgen wordt. Dan gaan mensen nadenken over waarom de waarheid niet gezegd mag worden.
Wat een bullocks. Ik los liever de problemen op dan een beetje te roepen. Maar voor jou is het dus wel een kwestie van ras en kleur en afkomst. Durf je openlijk te zeggen dat je racist bent of ga je daar weer om heen lullen?
pi_61406905
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, want daar mag nooit over gesproken worden. Als er iets bedacht wordt dat met de Marokkaanse gemeenschap te maken heeft, staat iedereen op zijn achterste benen.
Ik niet hoor. De grote oplossing ligt voor mij voor de hand, maar daarmee stoot je veel mensen tegen de borst (die deze oplossing als broodroof zien).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:19:15 #195
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61406961
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij weet die nuance aan te brengen maar heel veel mensen niet. Ik reageerde o.a. hier op.

[..]

Spreek je hem er ook op aan?
Als hij de gehele marokkaanse gemeenschap bedoeld wel, maar als hij dat groepje misselijk makende marokkaantjes bedoeld, wat de hele troep verpest voor de anderen niet.

De tijd is voorbij, dat zulke excessen met de mantel der liefde werden toegedekt.
Het opkomen van Wilders, hoe je je dr ook aan ergert, is hier een logisch gevolg van.

Steek je kop nu eens niet in het zand, waarde SCH, maar kom nu zelfs eens met oplossingen.
pi_61407028
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin, er zijn in Adam al zoveel dingen bedacht, maar de marokkaantjes gaan altijd door met hun criminele activiteiten. Ze trekken zich van niemand iets aan en hoeven dat ook niet want er wordt hen altijd de hand boven het hoofd gehouden, zelfs nu nog..

En niemand die er iets van durft te zeggen want dan wordt je bedreigd,
pi_61407042
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:11 schreef laatmaar het volgende:

[..]

ben je zo dom dat je niet snapt dat het ene iets is wat sporadisch voorkomt en het ander een groot groeiend probleem is op allerlei vlakken ...
noem ze dan maar eens op, al die incidenten .. de pinda, het mirandabad en deze ..
die in arnhem was zover ik weet een autochtoon, net zoals die in middelburg en die in klazienaveen ook .. da's dus 6 incidenten waarvan de helft door autochtonen .. gek genoeg zijn de acties van de autochtonen zo weer vergeten terwijl die van de allochtonen wat langer blijven hangen in het geheugen, helemaal als het om Amsterdam gaat en je het kopje thee van Cohen erbij kan betrekken
pleased to meet you
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:24:14 #198
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61407069
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een bullocks. Ik los liever de problemen op dan een beetje te roepen.
Problemen los je niet op door een beetje racist te reopen. je spreekt jezelf tegen.
quote:
Maar voor jou is het dus wel een kwestie van ras en kleur en afkomst.
Niet alleen voor mij. Als 98% van Marokkaanse afkomst is dan lijkt het mij dat het er op zijn minst iets mee te maken heeft, toeval is denk ik wel uit te sluiten.
quote:
Durf je openlijk te zeggen dat je racist bent of ga je daar weer om heen lullen?
Als 98% van een bepaald misdrijf gepleegd wordt door Lalalandianen, lijkt het jou dan niet een idee om de Lalalandianen eens tegen het licht te houden en te kijken wat er aan te doen is?

En ik ben geen racist. Als blijkt dat een meerderheid van de kinderen met taalachterstand van buitenlandse afkomst is, is het dan ook racistisch om te focussen op kinderen van buitenlandse afkomst?

Je moet de problemen oplossen waar ze liggen.

En racisme roepen werkte heel goed als je een probleem wilde verbloemen of discussie wilde winnen in de jaren 70 en 80, maar inmiddels niet meer.
pi_61407091
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:22 schreef moussie het volgende:

[..]

noem ze dan maar eens op, al die incidenten .. de pinda, het mirandabad en deze ..
die in arnhem was zover ik weet een autochtoon, net zoals die in middelburg en die in klazienaveen ook .. da's dus 6 incidenten waarvan de helft door autochtonen .. gek genoeg zijn de acties van de autochtonen zo weer vergeten terwijl die van de allochtonen wat langer blijven hangen in het geheugen, helemaal als het om Amsterdam gaat en je het kopje thee van Cohen erbij kan betrekken
Er wordt zelden aangifte gedaan, je kunt wel raden waarom
Ga eens in op de 98 % die de man noemde ?
pi_61407217
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Voetballen met kransen tijdens dodenherdenking.
Rellen in Slotervaart.
Homo's in elkaar slaan.

Of moet het persé een 'incident' zijn waar een ambulance bij betrokken is?
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:29:42 #201
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61407218
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:25 schreef qonmann het volgende:

[..]

het lijkt mij sterk dat hij dat gaat doen, immers hij zal ook die man van de ambulance niet serieus nemen.
Alleen zijn denkbeeld geldt.
Daarom ga ik al niet eens op hem in
pi_61407902
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:29 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Voetballen met kransen tijdens dodenherdenking.
Rellen in Slotervaart.
Homo's in elkaar slaan.

Of moet het persé een 'incident' zijn waar een ambulance bij betrokken is?
yup, want daar gaat het hier om
pleased to meet you
pi_61407940
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:57 schreef moussie het volgende:

[..]

yup, want daar gaat het hier om
Ok, dit is dus meer voor erbij? Als extra?
pi_61408040
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:25 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien dus kan ik er niet op in gaan .. en dat er te weinig aangiften worden gedaan weet ik ook wel, maar wat kan Cohen daaraan doen, behalve in Den Haag aandringen om wijzigingen in de regelgeving ?
pleased to meet you
pi_61408148
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien dus kan ik er niet op in gaan .. en dat er te weinig aangiften worden gedaan weet ik ook wel, maar wat kan Cohen daaraan doen, behalve in Den Haag aandringen om wijzigingen in de regelgeving ?
Je hoeft het nieteens gezien te hebben :
Die ambulancemedewerker vertelde dat 98% van dit soort incidenten
komen door marokkaanse jochies.

Toen zei iemand dat het een 'marokkanenprobleem' is.
pi_61408235
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:58 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ok, dit is dus meer voor erbij? Als extra?
rellen met dodenherdenking waren smakeloos, maar ja, da's een skinhead die een jodenbegraafplaats beklad ook .. rellen hadden we al voor de mocro's en de homo's werden tot niet al te lang geleden door de autochtonen in elkaar geslagen ..
waarmee ik btw niet wil zeggen dat het dan wel goed is, alleen maar dat het op mij nogal hypocriet overkomt, het was nog maar gisteren dat wij dat ook deden ..
pleased to meet you
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:12:26 #207
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61408272
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Zich minder achter procedures en regelgeving verschuilen, ophouden de bestuurlijke underdog te spelen; niet wachten op orders uit Den Haag, het heft in eigen hand nemen, leiderschap tonen.
Verbijsterend hoe eenvoudig jij het gebrekkig optreden van iemand met zo'n statuur durft goed te praten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61408378
Het is nog erger dan ik dacht

Marcouch: ‘Het is gedrag van barbaren’
Gepubliceerd: 5 september 2008 13:14 | Gewijzigd: 5 september 2008 13:26
Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch over het geweld van Marokkaanse jongens tegen ambulancepersoneel.
Door onze redacteur Sheila Kamerman

* Discussie - Verwees Cohen terecht naar Marokkaanse jochies?

Rotterdam, 5 sept. Een vijftienjarige Marokkaanse jongen wordt gestoken met een mes in Amsterdam Geuzenveld. Hij bloedt hevig. Als de ambulancebroeders arriveren, worden ze bedreigd door Marokkaanse jongens, vrienden en familie van het slachtoffer. „Als hij doodgaat maken wij jou ook dood.” Burgemeester Cohen van Amsterdam noemde het gisteren „een absolute schande”. Hij zei expliciet dat het bij geweld tegen ambulancebroeders vooral om Marokkaanse jongens gaat en dat hij het niet wil tolereren. Ahmet Marcouch, stadsdeelvoorzitter in Amsterdam-Slotervaart is het daar van harte mee eens. „Keihard afstraffen.”

Is dit typisch Marokkaans gedrag?

„Nou nee, het is gedrag van barbaren. Het komt ook bij autochtone Nederlanders voor. Denk maar aan de incidenten rond Oud en Nieuw waarbij autochtone jongens hulpverleners het werken onmogelijk maakten. Het gaat om mensen die een hekel hebben aan de staat. Dus hebben ze een hekel aan iedereen die die staat vertegenwoordigt. Of het nu een hulpverlener of een politieman is, ze hebben geen enkel respect voor professionals. Probleemjongetjes van Marokkaanse afkomst hebben dat vijandige staatsbeeld vaker.”

Ze hebben niet door dat hulpverleners komen helpen?

„Ze voelen zich snel gediscrimineerd. Zij, de Marokkanen, zijn weer het slachtoffer. Eén verkeerd geïnterpreteerde blik van een hulpverlener kan reden zijn om te ontvlammen.”

Dus het is een algemene houding, niet de hectiek van het moment?

„Iemand die een ambulance belt, is vaak in paniek. Je moet kort en helder uitleggen wat er aan de hand is en waar de ambulance heen moet, en deze jongens zijn daar niet altijd toe in staat. Ze vinden het lastig helder te communiceren. En dan duurt het wachten op de ambulance heel lang. Uit paniek en onmacht willen ze dan wel eens agressief reageren. Maar geweld is niet te tolereren.”

Toch kwamen in de regio Amsterdam de laatste twee jaar honderden van zulke zaken voor de rechter.

„Te lang heerste de cultuur dat je daar maar tegen moet kunnen als ambulancebroeder, of politieman. Deze Marokkaanse jongetjes hebben geen respect voor hulpverleners die aardig zijn. Dat hebben ze eerder voor iemand met een botte en autoritaire houding. We moeten niets meer tolereren. Burgemeester Cohen zei: blijf met je poten van onze mensen af. Daar ben ik het helemaal mee eens.”

Het blijft heel destructief om een hulpverlener het werk te belemmeren, al vind je hem soft.

„Hulpverleners komen en hebben haast. Ze gaan heel routinematig aan het werk, behandelen het lichaam alsof het een pop is. Althans, zo ziet dat er voor omstanders uit. Er is geen tijd voor uitleg. Opgefokt als ze zijn, worden ze agressief. Niet te accepteren.”

http://www.nrc.nl/achterg(...)_gedrag_van_barbaren

Honderden gevallen per jaar, bijna allemaal marokkanen en dan nog hoor je in het nieuws dat het om incidenten gaat
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:17:53 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61408435
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:11 schreef moussie het volgende:

[..]

rellen met dodenherdenking waren smakeloos, maar ja, da's een skinhead die een jodenbegraafplaats beklad ook .. rellen hadden we al voor de mocro's en de homo's werden tot niet al te lang geleden door de autochtonen in elkaar geslagen ..
waarmee ik btw niet wil zeggen dat het dan wel goed is, alleen maar dat het op mij nogal hypocriet overkomt, het was nog maar gisteren dat wij dat ook deden ..
"Wij"? Hoe lang is het geleden dat jij een nicht in mekaar hebt gerost? Wat is dat nou voor een stompzinnig historisch argument? We hebben het over de actualiteit, dáár hebben we mee te maken. Op die manier van jou kan je die neonazi ook wel goed praten "want nog niet zo lang geleden zat zelfs mijn eigen opa bij de NSB."

Idiote.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61408799
Marcouch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')