abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2008 @ 19:18:47 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63167147
quote:
Ik geloof dat het kabinet en vogelaar daarover nog van mening verschillen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 13 november 2008 @ 23:24:13 #52
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_63207408
quote:
Minister Ella Vogelaar treedt af

PROFIEL, Van onze verslaggever Sheila Sitalsing
gepubliceerd op 13 november 2008 20:15, bijgewerkt op 13 november 2008 23:17

AMSTERDAM - Ella Vogelaar treedt af als minister voor Wonen, Wijken en Integratie. De top van de PvdA heeft geen vertrouwen meer in de minister.

De maat voor de PvdA was vol, toen Vogelaar deze week schijnbaar eigenhandig op de Antillen bekendmaakte dat de verwijsindex voor Antillianen niet zou worden ingevoerd.

e.v.
quote:
Verklaring minister Ella Vogelaar bij haar aftreden

gepubliceerd op 13 november 2008 22:42, bijgewerkt op 22:42

De letterlijke tekst van de verklaring van minister Ella Vogelaar bij haar aftreden op donderdag 13 november.

'Ik leg een verklaring af. De partijleiding van de PvdA heeft mij vanavond meegedeeld dat ze geen vertouwen heeft in mij als minister van Wonen, Wijken en Integratie.

Om die reden treed ik dus af.

Als reden voor gebrek van vertrouwen voert de partijleiding aan dat op de beleidsterreinen waar ik verantwoordelijk voor ben, Wonen, Wijken en Integratie, de resultaten tot nog toe onvoldoende zijn. Ik herken me niet in die kritiek, al realiseer ik me terdege dat de beeldvorming de afgelopen periode slecht was.

Op het terrein van de wijkaanpak ben ik afgelopen anderhalf jaar, ondanks dat ik moest starten zonder de benodigde financiële middelen, in staat geweest die financiële middelen alsnog te regelen, en gemeenten, bewoners en corporaties een gemeenschappelijke agenda te laten opstellen voor het investeren in zowel mensen als stenen. Tijdens wijkbezoeken en onlangs nog een bijeenkomst met 800 bewoners blijkt dat er een groeiend vertrouwen is in mijn wijkenaanpak.

Op het terrein van integratie moet ik constateren dat er binnen de PvdA na de periode-Fortuyn geen heldere, door hele partij gesteunde koers is. In reactie op wat de jaren daarvoor de PvdA niet heeft gezien, namelijk de grote aantallen migranten met overlast, verloedering en criminaliteit door een deel van die migranten veroorzaakt, ligt het accent naar mijn menig te veel op de harde aanpak.

Ik ben er persoonlijk zeer van overtuigd dat die aanpak steeds tweeledig moet zijn: grenzen stellen en perspectief bieden. Die twee moeten hand in hand gaan. Ze horen bij de wortels en de kernwaarden van de sociaal-democratie: optreden waar nodig is, maar ook laten zien dat het mogelijk is in Nederland een toekomst op te bouwen.

De golf van enthousiasme die overal in de wereld, ook hier in Nederland, losbrak na de verkiezing van Barack Obama, heeft laten zien hoe belangrijk het is dat migranten ook daadwerkelijk het gevoel hebben dat ze volwaardig kunnen deelnemen aan de samenleving en zich erkend weten voor hun inspanningen voor de maatschappij.

Ik heb me afgelopen periode met volle overtuiging en met veel plezier ingezet en had deze klus graag afgemaakt. Dankuwel.'

(Den Haag, ministerie van VROM, 13 oktober)
Jammer, maar eigenlijk is niet Vogelaar de schuldige, ze heeft m.i haar best gedaan om wat voor de probleem Antillianen in Nederland te willen doen, maar ze heeft onder druk moeten zwichten voor de het aloude zwart-wit-slavernijverledenriedeltje. Om deze reden had ze niet hoeven te vertrekken, er zijn legio betere redenen te vinden om Vogelaar meer dromer dan beleidsvrouw te kunnen noemen.
'Till next time, take care of yourself... and each other
pi_63231825
quote:
Vogelaar weg; databank Antillianen terug
Nu Ella Vogelaar (PvdA) naar huis is gestuurd, gaat het kabinet alsnog bekijken of het mogelijk is een databank met persoonsgegevens van criminele Antillianen en Arubanen in te voeren. Dat heeft vicepremier Wouter Bos (PvdA) aangekondigd na afloop van de ministerraad.

Het kabinet trekt daarmee het besluit van Vogelaar in. Zij was tegen de komst van de zogenaamde Verwijsindex Antillianen.

De inmiddels opgestapte minister maakte deze week in een brief aan de Tweede Kamer bekend dat er geen etnische databank komt.

Dit tot grote woede van een meerderheid in de Kamer en de 21 Antillianengemeenten in Nederland. Ook minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) reageerde zeer verbaasd op het plotselinge besluit van Vogelaar.

Het kabinet gaat opnieuw in overleg over de Verwijsindex Antillianen omdat 'een aantal collega's' niet volledig de kans hebben gehad zich erover uit te spreken, aldus Bos. Enkele ministers willen de consequenties van een etnische databank opnieuw bekijken.

Ook moet de de nieuwe minister van Wonen, Wijken en Integratie Eberhard van der Laan zijn mening geven en moet er volgens Bos nog een advies van de Raad van State in het overleg worden betrokken.

Bron: Elsevier
Bos gaat het plan opnieuw oppakken.

Waar ik de grens trek gaat het kabinet door. Ik vrees dat ze geen ideologische lijn volgen, noch een praktische lijn. Ze modderen maar wat aan.
pi_63232021
Het is toch wel ironisch dat als Vogelaar eens het juiste probeert te doen dat ze vervangen wordt, zodat het kabinet haar slechte beleid weer kan voortzetten.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:49:57 #55
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_63243104
Er bestaat gewoon een database waar gegevens voetbal hooligans worden opgeslagen. Volgens mij stond zo'n beetje iedereen met de handen in de lucht van blijdschap omdat het eindelijk eens tijd werd om die gasten te registreren.

Nou gebeurt er hetzelfde met de probleem Antillianen en worden de vergelijkingen met de tweede wereld oorlog en de joden deportatie weer uit de kast getrokken om aan te tonen hoe ontzettend racistisch we hier in Nederland bezig zijn.
Ik hoorde gisteren een of andere jongerenwerker uit Charlois op BNR die vond dat het een belachelijk plan was om de database ongedaan te maken. Eindelijk had die de kans om de probleem jongeren in kaart te brengen en gerichter aan te pakken. Die database begon namelijk nou pas zijn vruchten af te werpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')