Welke (oud) profvoetballer op de linkshalf positie is haar grote voorbeeld en welke het meest gelijkend qua speelstijl?
Ik ben net terug van voetballen met de kids.
Kady houdt dat nog niet te lang vol, die gaat dan als keeper pirouettes staan draaien als een balerina in de goal of "blaasbloemen" (uitgebloedie paardebloemen dus) plukken en leegblazen.
Ze kan al wel bijzonder goed lopen met de bal, maar het is een mix van voetballen en spelen, want als ik een keepers houding aanneem, dan dribbelt ze juist weg van me, naast de goal, omda tik de bal niet mag pakken.
Glenn maakt inmiddels al "wippertjes" en schiet de bal uit z'n handen, al flink de lucht in.
Als linkhandige (al vanaf dag 1) is Glenn wel rechtsbenig, maar kan hij ook goed met links uit de voeten. Als ie dat erin weet te houden....
Hij kopt ook graag een bal.
Op het veld naast ons was een wedstrijd bezig, GJS (EE-JEE-GES volgens Glenn) speelde tegen Volendam of Nederland (ergo, de tegenstander droeg oranje). Hij wou dat GJS ging winnen.
Op het veld ernaast speelde een mij totaal onbekende kleurcombi tegen een elftal dat Glenn direct als "Milan" en "Boe!!!!! bestempelde. En terecht uiteraard.
Het grasveld in de tuin hier, ooit bijna een green, ziet er inmiddels uit alsof er elk weekend een compleet rugbyteam overheen gaat, maar dat is puur de oorzaak van Glenn die geen dag zonder voetballen kan.
Wil je Glenn aansporen iets anders te doen, lekker in de zon in de tuin tekenen of zo, tekent hij direct allerlei club logo's. Een spelletje binnen: Mag ik tafelvoetballen Pappa?
Ik vind het schitterend, want hij is totaal vrij in z'n keuze. Maar hij ziet ons natuurlijk vaak voetbal kijken, vindt die voetbalplaatjesacties van de supermarkten geweldig etc.
Zondagavond moet en zal hij ook studio sport kijken om 19.00 uur. Geen makkeljker mddel in het weekend als hij stout is dan dreigen dat hij om dat tijdstip al op bed ligt, hij is direct het braafste jongetje ter wereld.
En maandag klept hij m'n schoonvader bij over hetgeen hij dan zondagavond heeft gezien, wie tegen wie speelde, de uitslag, of er rode kaarten waren en voor wie, of iemand eigenlijk buitenspel stond bij een goal etc.
Zet ik de TV aan, en springt deze aan op een zender met een willekeurige sport op maar zap ik direct weg omdat ik iets anders wil zien, dan heeft Glenn al z'n speelgoed laten vallen "want dat klonk als voetbal" en dat wil hij dus zien.
Je snapt Tong, het virus is hier bij hem aanbeland en heeft bezit van hem genomen. Binnenkort maar eens z'n 1e voetbalschoenen aanschaffen, ook al kun je bij GJS pas met 6 terecht en duurt dat dus nog 15 maanden.
Ben benieuwd hoe het zich bij Kady zal ontwikkelen, als ze fysiek sterker is want dat is en blijft een ukkie (pas 97 cm en schoenmaatje 22)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away