Wacht maar tot je werktquote:Op donderdag 4 september 2008 14:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
Vakantie is om niks te doen? Wat voor idioot ben je dan? Een hersenloze tokkie...
Vorig jaar dus?quote:Op woensdag 3 september 2008 13:26 schreef tralalala het volgende:
Heel vroegah ben ik daar een keer geweest en toen waren er bijna geen Nederlanders, helemaal geen resorts en een biertje voor 50 cent (gulden) alleen jammer dat ik toen 11 ofzo was
Wat is dat voor een ontzettend misplaatste kutvergelijking?quote:Op donderdag 4 september 2008 14:48 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
En wat voor ontzettende schraper ben je als je uitgaat op vakantie gaat en maarliefst 20 enkele 100' en euro's uitgeeft?![]()
Dibble heeft gewoon gelijk.
Als je je het hele jaar uitslooft is het best fijn om op vakantie niks te doen, inderdaad. En daarmee bedoel ik dat ik niet aan allerlei achterlijke excursies en andere lowlife happenings mee ga doen, maar gewoon op mijn luie gat aan een zwembad lig, bier er bij, eventueel boek er bij en dat is het.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
Vakantie is om niks te doen? Wat voor idioot ben je dan? Een hersenloze tokkie...
Dat heb ik gelezen, vrolijke vriend. Maar waarom zou iemand die gewoon helemaal niks wil doen op zijn/haar vakantie een hersenloze tokkie zijn?quote:Op donderdag 4 september 2008 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
Zeg pauper, ik heb net uiteengezet wat ik onder vakantie versta, en daaronder valt (ja, het staat er echt expliciet vermeld) dus niet georganiseerde excursies, aanverwante lowlife happenings en wat dies meer zij. Ik organiseer en plan mijn eigen vakanties, en ik zorg er wel voor dat er geen pauperactiviteiten ontplooid worden want daar heb ik als rasechte aristocraat een aangeboren afkeer van.
quote:Op donderdag 4 september 2008 16:46 schreef Misstique het volgende:
Wat maakt iedereen zich druk om hoe een ander invulling geeft aan zijn/haar vakantie.
Niet iedereen houdt van strandvakanties, of wandelvakanties of museumvakanties of zuipvakanties, of etc, so what?
Laat iedereen lekker doen waar hij/zij zin in heeft..
Relativeren.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:46 schreef Misstique het volgende:
Wat maakt iedereen zich druk om hoe een ander invulling geeft aan zijn/haar vakantie.
Niet iedereen houdt van strandvakanties, of wandelvakanties of museumvakanties of zuipvakanties, of etc, so what?
Laat iedereen lekker doen waar hij/zij zin in heeft..
Damn, ik ben een falende losert, hmm?quote:Op donderdag 4 september 2008 16:58 schreef Beauregard het volgende:
Relativeren.
Je bent op FOK!, dat doe je toch niet!?
Dat heb ik ook nooit begrepen. Kennelijk denken die mensen dat het een enorme prestatie is een vliegtuig veilig aan de grond te zetten, en hebben dus de hele vlucht in doodsangsten geleefd.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:07 schreef Beauregard het volgende:
- Bereid zijn om te klappen bij het landen van je chartervliegtuig.
Die mensen klappen ook als de buschauffeur veilig bij een volgende halte arriveert. Of wanneer een trein het station binnenrijdt en succesvol tot stilstand komt. Gewoon negeren.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit begrepen. Kennelijk denken die mensen dat het een enorme prestatie is een vliegtuig veilig aan de grond te zetten, en hebben dus de hele vlucht in doodsangsten geleefd.
Tja. Klapjosties. Bij elke emotie waar ze zich geen raad mee weten gaan de handjes op mekaar. Ik vind het trouwens wel grappig dat mensen af zitten te geven op Amerikanen en soms vergeten hoe ernstig het hier met onze eigen landgenoten gesteld is. Ben redelijk vaak naar de VS geweest voor werk, en dus met flink aantal amerikanen het toestel mogen delen, waarbij ik moet zeggen dat daar ook volk van bedenkelijk allooi tussen zat, maar nog nooit meegemaakt dat ze gingen KLAPPEN bij het landen.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:09 schreef Beauregard het volgende:
Die mensen klappen ook als de buschauffeur veilig bij een volgende halte arriveert. Of wanneer een trein het station binnenrijdt en succesvol tot stilstand komt. Gewoon negeren.
Volgens wie houdt Dibbel precies de hand op de knip? Misschien heeft hij een geweldige tijd gehad en is het niet zo een drinker, en hield hij het bij water? Hier ga je al de fout in, je doet een aanname gebaseerd op jouw eigen ervaringen. Die projecteer je op hem. Omdat jij namelijk meer uitgeeft is hij een schraper _volgens jou_.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:13 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Wat is dat voor een ontzettend misplaatste kutvergelijking?
Meneer klapt er met 3000 euro tegenaan om vervolgens tijdens het uitgaan de hand op de knip te houden en ongeveer 20 hele euro's uit te geven.
Wij hebben, omdat we onverhoopt toch nog vrij hadden, een lastminute geboekt, niet te duur, met als doel om gewoon aan het zwembad te liggen en verder geen flikker uit te voeren. Dat is geslaagd. Maar dat heb ik pas 80.000 keer eerder gezegd.
Dus, helaas. Plank misgeslagen. Probeer het later nog eens. Simpele ziel.
Ik las je stuk en dacht: 'Hmm, die jongen heeft een punt! Zo had ik het nog niet bekeken.'quote:Op donderdag 4 september 2008 20:49 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Volgens wie houdt Dibbel precies de hand op de knip? Misschien heeft hij een geweldige tijd gehad en is het niet zo een drinker, en hield hij het bij water? Hier ga je al de fout in, je doet een aanname gebaseerd op jouw eigen ervaringen. Die projecteer je op hem. Omdat jij namelijk meer uitgeeft is hij een schraper _volgens jou_.
Goed..
Nu ga jij voor enkele honderden euro's op vakantie. Dibbel gaat voor 3000 euro op vakantie.
Deze 2 situaties lenen zich perfect voor een vergelijking. De ene gaat over de uitgaven tijdens het uitgaan. De andere over de uitgaven aan een vakantie. De zaken die we niet overeenkomen noemen we variabelen. Dat maakt een vergelijking ook zo mooi. Het is net een formule, je hoeft alleen de variabelen in te vullen, maar blijkbaar ben je nog niet zo ver![]()
Goed.. volgende punt
Ik heb voldoende onderbouwd waarom mijn vergelijking valide is. Nu het volgende. Ik noem jouw een pauper omdat jij voor zo weinig geld op vakantie gaat.
Op basis van de vergelijking zou je het moeten slikken. Immers, de situatie met dibble is niet anders, de variabelen verschillen alleen. Echter ga jij allemaal redenen verzinnen (zie gequote post) om goed te praten dat jij voor zo weinig geld op vakantie gaat.
Typisch voorbeeld van: Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Last but not least: Heb jij er wel eens bij stilgestaan dat dibble ook een fijne vakantie heeft gehad, ondanks hij voor 20 euro (ROFLEEINZZ!!! WAT EEN PAUPER) is uitgeweest? Vast niet he.
Moraal van het verhaal: Verschillende mensen, verschillende wensen.
Ik kraak jou net zo makkelijk af als jij hem afkraakt. Deze spiegel wilde ik je niet onthouden.
Dus helaas. Volgende keer beter beaure
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |