http://www.nu.nl/news/172(...)wegens_genocide.htmlquote:PRETORIA - De Venezolaanse president Hugo Chávez eist excuses van Nederland en andere voormalige koloniale machten in Afrika en Zuid-Amerika wegens "de ergste genocide in de geschiedenis".
Hij deed dat dinsdag tijdens een persconferentie met zijn Zuid-Afrikaanse collega Thabo Meki in Pretoria.
Chávez: "De landen die deze genocide hebben geleid, hebben nog niet om vergeving gevraagd en sommigen zijn zelfs boos omdat we dit nog steeds niet zijn vergeten." Hij refereerde hiermee aan kolonisatie door Europese grootmachten en slavernij.
Nederland
Nederland heeft koloniën gehad op beide continenten. Zo had Nederland onder meer Goudkust (in het huidige Ghana) en Zuid-Afrika in Afrika en in Zuid-Amerika Suriname en Nederlands-Brazilië.
De Nederlandse Antillen behoren nog steeds tot het Koninkrijk der Nederlanden.
Onder meer het Verenigd Koninkrijk, Portugal, Spanje, België en Frankrijk hadden ook koloniën op een of beide continenten.
De Antillen zijn nooit van Venezuela geweest achterlijke gladiool...quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/172(...)wegens_genocide.html
Helemaal eens met Chavez, ik zie hem als mijn held maar dat terzijde.
Nederland moet snel excuces aanbieden aan Chavez en aan elke land ter wereld
Verder moet Nederland Nederlandse antillen snel terug geven aan Venezeula
wat moeten we aanbieden?quote:Nederland moet snel excuces aanbieden
Waarom zeg je dan dat ze terug moeten naar de Antillen!?quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:36 schreef Meki het volgende:
Antillen moet snel onafhankelijk
Chavez gaat voor niets Antillen opvragen bij Nederland
Eis dan excuces van Sarqozyquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:37 schreef Supersoep het volgende:
Wij eisen toch ook geen excuses van Frankrijk wegens Lodewijk Napoleon of wel dan, achterlijke zak!
Jah absoluutquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:38 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat moeten we aanbieden?
Als we dan de Antillen terug moeten geven, kan daar dan de voorwaarde bij dat ze ook alle Antilliaanse klootzakken overnemen?
Chavez moet z'n smoel houden en die bananenrepubliek van hem onder controle zien te krijgen. Wij hoeven hem helemaal nergens excuses voor aan te biedenquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:25 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/172(...)wegens_genocide.html
Helemaal eens met Chavez, ik zie hem als mijn held maar dat terzijde.
Nederland moet snel excuces aanbieden aan Chavez en aan elke land ter wereld
De Antillen zijn nooit onderdeel geweest van Venezuela en zullen het ook nooit worden. Ze zijn integraal onderdeel van ons Koninkrijk. Als die bosgladiool dat niet bevalt, raad ik hem aan om zijn leger die kant op te sturen en te proberen die eilanden in te nemen... eens kijken hoe lang het duurt voor Venezuela niet meer bestaat....quote:Verder moet Nederland Nederlandse antillen snel terug geven aan Venezeula
Punt 1, Als je dit nieuws niet wilt lezen, ga je toch lekker schaatsenquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:38 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat ze terug moeten naar de Antillen!?
Je hebt gewoon alweer geen idee waar je het over hebt. Kap toch eens met het vervuilen van dit forum met je belachelijke idiote topics...
quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:30 schreef koemleit het volgende:
Guus hiddink is het er ook mee eens.
Hoe kan hij iets terugvragen als het nooit van hen geweest is? Nederland heeft de Antillen al meer dan 300 jaar geleden gekoloniseerd, toen bestond Venezuela nog lang niet.quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Punt 1, Als je dit nieuws niet wilt lezen, ga je toch lekker schaatsen
Chavez heeft eerder de Nederlandse antillen terug gevraagd
Ik vind dat Juan Carlos op z'n knieën moet vanwege de moord op Willem van Oranje! Excuses verdorie!quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:37 schreef Supersoep het volgende:
Wij eisen toch ook geen excuses van Frankrijk wegens Lodewijk Napoleon of wel dan, achterlijke zak!
Oow ik denk dat Nederland niet meer bestaat als er een oorlog tussen Venezuela en Nederland komtquote:Op dinsdag 2 september 2008 23:41 schreef teamlead het volgende:
[..]
Chavez moet z'n smoel houden en die bananenrepubliek van hem onder controle zien te krijgen. Wij hoeven hem helemaal nergens excuses voor aan te bieden![]()
ALS we al excuses zouden moeten aanbieden, dan hooguit aan de voormalige koloniën
[..]
De Antillen zijn nooit onderdeel geweest van Venezuela en zullen het ook nooit worden. Ze zijn integraal onderdeel van ons Koninkrijk. Als die bosgladiool dat niet bevalt, raad ik hem aan om zijn leger die kant op te sturen en te proberen die eilanden in te nemen... eens kijken hoe lang het duurt voor Venezuela niet meer bestaat....
er valt nietst TERUG te vragen..quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Punt 1, Als je dit nieuws niet wilt lezen, ga je toch lekker schaatsen
Chavez heeft eerder de Nederlandse antillen terug gevraagd
quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Oow ik denk dat Nederland niet meer bestaat als er een oorlog tussen Venezuela en Nederland komt
Waarom moest Nederland per se koloniseren ??quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:42 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hoe kan hij iets terugvragen als het nooit van hen geweest is? Nederland heeft de Antillen al meer dan 300 jaar geleden gekoloniseerd, toen bestond Venezuela nog lang niet.
de vraag is meer: waarom zouden de Antillen naar Venezuela moeten nu, terwijl de Antilianen daar zelf niet op zitten te wachten?quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom moest Nederland per se koloniseren ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |