quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:00 schreef Meki het volgende:
Maar mag niet eten
na 20.30 maar ik heb echt honger.
Ik heb al sinds 10.00 al honger
klacht : Ramadan duurt zeker nog 28 dagen
quote:
Jah niet etenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:05 schreef cheqy het volgende:
Mag je tijdens de ramadan eigenlijk nagelbijten?
quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:06 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
vreet dan gewoon wat joh, krijg je niks van
Mag wel, je moet later alleen een soort boete doen.quote:
Dus?quote:
Je denkt aan de armen, je geeft geld aan de armenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ramadan is toch om door te maken wat arme mensen doormaken?
Arme mensen proppen zich 's nachts toch ook niet vol met eten dus is de honger niet moeilijk te vergelijken?
Als ik 's nachts namelijk heel veel eet heb ik ook pas 's avonds weer honger.
sowiesoquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:12 schreef Han_som_reiste het volgende:
Vasten is zoieso onzinnig, alleen maar slecht voor je lichaam.
Ik geef al genoeg geld aan de armenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Je denkt aan de armen, je geeft geld aan de armen
niet elke keer eten
waarom doe jij dan niet mee
Ik rook normaal ook. Ik heb net ook de hele dag niet gerooktquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik geef al genoeg geld aan de armen![]()
En ik kom de dag echt niet door zonder te roken.
Allah's lul zuigen aan de hemelpoortquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:08 schreef cheqy het volgende:
[..]
Mag wel, je moet later alleen een soort boete doen.
Het heeft wellicht geen praktische "zin", maar de solidariteit die er vanuit gaat en het besef dat ook eten niet vanzelfsprekend is voor iedereen, heeft denk ik weldegelijk "zin" om je blikveld te verbreden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:12 schreef Han_som_reiste het volgende:
Vasten is zoieso onzinnig, alleen maar slecht voor je lichaam.
Dan ben ik aan het eind van mn werkdag te chagerijnig voor woorden, heb het echt wel nodig om tussendoor ff snel te roken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:16 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik rook normaal ook. Ik heb net ook de hele dag niet gerookt
RAMADAN MABROUKquote:
Tip: eet.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:00 schreef Meki het volgende:
Maar mag niet eten
na 20.30 maar ik heb echt honger.
Ik heb al sinds 10.00 al honger
klacht : Ramadan duurt zeker nog 28 dagen
quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:19 schreef tonja het volgende:
Ah, blaasontstekingen, nierproblemen, suikerziekte, here we comeAch ja, als je het in het hiernamaals maar goed hebt he..
Hamdoulilahquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:19 schreef Meki het volgende:
[..]
RAMADAN MABROUK![]()
![]()
![]()
Alhamdoelilah wa anta labas ??
Kolsch hafayn hmaar
er staat .nl in je adresbalk, praat gewoon Nederlandsquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:19 schreef Meki het volgende:
[..]
RAMADAN MABROUK![]()
![]()
![]()
Kolsch hafayn hmaar
Kutfriezenquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:19 schreef Meki het volgende:
[..]
RAMADAN MABROUK![]()
![]()
![]()
Kolsch hafayn hmaar
Integreer maarquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:22 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
er staat .nl in je adresbalk, praat gewoon Nederlands
Jaja het is allemaal wat..quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:21 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Hamdoulilah
Kolsch hafayn hmaar![]()
Wat betekent dat?
vind ik ook..nietquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:19 schreef Meki het volgende:
[..]
RAMADAN MABROUK![]()
![]()
![]()
Kolsch hafayn hmaar
Ja dat zei ik net ook al.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:33 schreef Pupp3t het volgende:
Vaag iets..
Niet eten en drinken om te voelen hoe het is om hongerig te zijn.
Maar die negers daar in Midden-Afrika hebben na zonsondergang nog steeds honger en dan zitten die moslims zich de typhus te schransen. Lekker dan...
Het is beter vergelijkbaar dan helemaal niets doen. Als je zelf iets doet wat een beter voorbeeld is, deel het dan met iedereen. Heb je geen betere ideeën, kraak dan niet ideeën af die het nog niet helemaal zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja dat zei ik net ook al.
Ik vind het echt niet vergelijkbaar.
En je collega's hebben straks waarschijnlijk vrij (bij mij wel) dat terwijl de meeste daarvan net terug zijn van 6!! weken vakantie, ik vraag me echt ieder jaar weer af waar halen ze de vrije dagen toch vandaan..quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:33 schreef wolferl het volgende:
Nee toch, is die onzin ook weer begonnen.
Ik moet dan me collega's de komende maand vermijden, want ze gaan op den duur uit hun bek stinken.
En waarom klaag je Meki?
Je wist vooraf dat dit een onderdeel van jouw geloof is![]()
Anders had je maar geen Moslim moeten worden.
Wellicht sparen ze die op of werken ze veel over. Vraag het ze eens.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En je collega's hebben straks waarschijnlijk vrij (bij mij wel) dat terwijl de meeste daarvan net terug zijn van 6!! weken vakantie, ik vraag me echt ieder jaar weer af waar halen ze de vrije dagen toch vandaan..
Ja maar als je overdag niets eet en 's avonds dus 2 keer zoveel wat schiet je er dan mee op ?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is beter vergelijkbaar dan helemaal niets doen. Als je zelf iets doet wat een beter voorbeeld is, deel het dan met iedereen. Heb je geen betere ideeën, kraak dan niet ideeën af die het nog niet helemaal zijn.
Nee ze werken niet over dat weet ik zekerquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wellicht sparen ze die op of werken ze veel over. Vraag het ze eens.
Nou het is officieel bevestigd dat ze geen vrij krijgen, maar ze melden zich wel ziek.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En je collega's hebben straks waarschijnlijk vrij (bij mij wel) dat terwijl de meeste daarvan net terug zijn van 6!! weken vakantie, ik vraag me echt ieder jaar weer af waar halen ze de vrije dagen toch vandaan..
Overdag, op het moment dat je actief bent, voel je de honger echt wel.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja maar als je overdag niets eet en 's avonds dus 2 keer zoveel wat schiet je er dan mee op ?
Bij regelmatig eten heb je geen honger, wanneer je het grootste deel van de dag niet eet - Bovendien op je actieve momenten - dan voelt dat een stuk minder fit.quote:Behalve dat je de tijden verzet?
Mee eens. Zou in sommige gebieden ook meer moeten gebeuren.quote:Geld of eten geven aan de armen is wel weer een goed idee.
Vragen is weten. Weet je hoe je zelf een lange vakantie kunt regelen als je daar zin aan hebt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee ze werken niet over dat weet ik zeker![]()
Zal wel onbetaald zijn, dat moet wel want iedereen heeft hetzelfde aantal vrije dagen, ik neem niet aan dat er uitzonderingen worden gemaakt. (hoop ik)
Ik zou de bedrijfsarts erachteraan sturen. Vrij is prima (als het kan), maar ga niet lopen liegen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:42 schreef wolferl het volgende:
[..]
Nou het is officieel bevestigd dat ze geen vrij krijgen, maar ze melden zich wel ziek.
Trouwens een dochtertje van mijn collega (hollands) zit op een basisschool, en nu hebben ze Pasen en Goede Vrijdag laten vervallen om Suikerfeest en nog een moslim feest in maart te vieren
Op zich lijkt me daar niets mis mee. Er zijn nog christelijke feesten over en als op die manier de gevierde feesten representatief zijn voor de scholieren die ze hebben, waarom dan niet?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:42 schreef wolferl het volgende:
[..]
Nou het is officieel bevestigd dat ze geen vrij krijgen, maar ze melden zich wel ziek.
Trouwens een dochtertje van mijn collega (hollands) zit op een basisschool, en nu hebben ze Pasen en Goede Vrijdag laten vervallen om Suikerfeest en nog een moslim feest in maart te vieren
Serieus?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:42 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik vind het nergens op slaan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op zich lijkt me daar niets mis mee. Er zijn nog christelijke feesten over en als op die manier de gevierde feesten representatief zijn voor de scholieren die ze hebben, waarom dan niet?
Ik kan geen geld missen hoorquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vragen is weten. Weet je hoe je zelf een lange vakantie kunt regelen als je daar zin aan hebt.
Schreeuw maar niet te hard, want Zwarte Pieten worden ook al als discriminatie gezien.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Serieus?
Dat vind ik echt onzin, dus die kinderen gaan nu geen paasbroodjes meer bakken (deden wij vroeger op school)
Nog ff en ze vieren ook geen sinterklaas meer.
Daar is wel wat mis mee als ik naar een land verhuis waar ze geen sinterklaas of kerst vieren ga ik ook niet verwachten dat ze dat ineens wel doen. (ja ook niet als er meer Nederlanders zouden wonen).quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op zich lijkt me daar niets mis mee. Er zijn nog christelijke feesten over en als op die manier de gevierde feesten representatief zijn voor de scholieren die ze hebben, waarom dan niet?
Als een flink deel van de kinderen op die school uit Nederland zou komen, is daar imo helemaal niets mis mee. Zorgt alleen maar voor cultuuruitwisseling en dat maakt de kinderen misschien als volwassene opener en minder bang voor andere culturen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Daar is wel wat mis mee als ik naar een land verhuis waar ze geen sinterklaas of kerst vieren ga ik ook niet verwachten dat ze dat ineens wel doen. (ja ook niet als er meer Nederlanders zouden wonen).
Ben jij christelijk?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:47 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik vind het nergens op slaan.
Als ik naar een Islamitisch land verhuis, hoef ik toch ook geen Christelijke feestdagen.
Aanpassen is het toverwoord.
Tja, je hebt werkpaarden en luxe paarden zeggen ze wel eens..quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik kan geen geld missen hoor![]()
2weken minder werken is dus ook de helft minder loon.
Misschien dat ze een lange tijd doen om familie in het buitenland te kunnen bezoeken.. Wel typisch echter dat ze dat (bijna) allemaal doen, als ik je zo hoor..quote:Het viel me gewoon heel erg op dat de rest allemaal 2/3 weken hadden en zij allemaal 6weken.
Belachelijk jaquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:48 schreef wolferl het volgende:
[..]
Schreeuw maar niet te hard, want Zwarte Pieten worden ook al als discriminatie gezien.
Ja allemaal, maar zoals ik zei het moet wel onbetaald zijn want zoveel vakantie dagen hebben wij niet.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tja, je hebt werkpaarden en luxe paarden zeggen ze wel eens..
[..]
Misschien dat ze een lange tijd doen om familie in het buitenland te kunnen bezoeken.. Wel typisch echter dat ze dat (bijna) allemaal doen, als ik je zo hoor..
Ergens heb ik daar wel weer begrip voor, familie die ze een jaar lang niet zien.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik kan geen geld missen hoor![]()
2weken minder werken is dus ook de helft minder loon.
Het viel me gewoon heel erg op dat de rest allemaal 2/3 weken hadden en zij allemaal 6weken.
Tja, wie wat bewaart heeft wat.. Daar ben ik ook niet zo goed in.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja allemaal, maar zoals ik zei het moet wel onbetaald zijn want zoveel vakantie dagen hebben wij niet.
Niet zoeentje voor wie een christelijke feestdag heilig is dus.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:00 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ja.
Maar ik vloek bij het leven, en geniet van het leven
De zon is onder, dus je kunt je gang gaanquote:
Noem eens 1 plek op de wereld waar verschillende culturen goed met elkaar samenwonen?quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als een flink deel van de kinderen op die school uit Nederland zou komen, is daar imo helemaal niets mis mee. Zorgt alleen maar voor cultuuruitwisseling en dat maakt de kinderen misschien als volwassene opener en minder bang voor andere culturen.
Dat maakt me verder ook niet uit, vind het leuk voor hun, alleen worden anderen met hun werk opgezadelt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:58 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ergens heb ik daar wel weer begrip voor, familie die ze een jaar lang niet zien.
laat dat woord nou net in de meeste Islamitische woordenboeken niet voorkomen...quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:47 schreef wolferl het volgende:
Aanpassen is het toverwoord.
Wat is heilig tegenwoordigquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet zoeentje voor wie een christelijke feestdag heilig is dus.
Nee hoor, ik neem heel december vrij, en de overige 3 verlof weken die over zijn laat ik 19 december uitbetalen, kerstbonus erbij, eindjaarsbonus, winst percentage en het normale loon. Ik doe dit bijna ieder jaar.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat maakt me verder ook niet uit, vind het leuk voor hun, alleen worden anderen met hun werk opgezadelt.
Ow dus jij bent er ook zo 1quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:07 schreef wolferl het volgende:
[..]
Nee hoor, ik neem heel december vrij, en de overige 3 verlof weken die over zijn laat ik 19 december uitbetalen, kerstbonus erbij, eindjaarsbonus, winst percentage en het normale loon. Ik doe dit bijna ieder jaar.
En soms zit ik in Wenen tijdens kerst, terwijl hun (Turkse collega's) de drukste dagen van het jaar lekker mogen werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 september 2008 10:33 schreef makkie88 het volgende:
ik heb ook honger...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zoek eens een stad als New York op of dichter bij huis: Rotterdam.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:02 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Noem eens 1 plek op de wereld waar verschillende culturen goed met elkaar samenwonen?
Wanneer je open staat voor elkaar is het slechts een verrijking.quote:Ik denk dat teveel verschillen niet goed is, de levensstijlen zijn daar veels te verschillend voor.
Dat ben ik slechts ten dele met je eens. Iets als religieuze feestdagen heeft meer met religie te maken dan met cultuur. Zolang je anderen met je gewoontes niet tot last bent, lijkt het mij niet slecht om die gewoontes aan te houden.quote:Alleen als je je aanpast kun je op een andere plek wonen vind ik, als ik bijv in Amerika zou gaan wonen zou ik er alles aan doen om daar zo gwoon mogelijk te zijn, dat betekent hun taal spreken en hun gewoontes accepteren en niet mn eigen ding gaan doen, dan had je maar in je eigen land moeten blijven als je dat wilt.
Het komt wel op meer plaatsen voor dat iemand op vakantie gaat zonder de boel netjes achter te laten..quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat maakt me verder ook niet uit, vind het leuk voor hun, alleen worden anderen met hun werk opgezadelt.
Och, dat geldt volgens mij ook wel weer voor veel christenen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:04 schreef wolferl het volgende:
[..]
Wat is heilig tegenwoordig![]()
Laat ik het zo zeggen, ik zal nooit op een EO-jongerendag te zien zijn.
Sterker nog, er bestaan geen islamitische woordenboeken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:03 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
laat dat woord nou net in de meeste Islamitische woordenboeken niet voorkomen...
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op donderdag 4 september 2008 08:53 schreef de_boswachter het volgende:
Ramadan is een keuze toch ? Of wordt je gedwongen door je familie ?
Zoals al die gelovigen gebrainwashed zijn door familieleden op jonge leeftijd. In weze zijn die gezinnen gewoon kleine nazi-trainingskampen. 1 doel en 1 missie: Het geloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |