En wat is jou kant van het verhaal dan?quote:Op woensdag 17 september 2008 17:20 schreef MaxC het volgende:
Bij ons introductiekamp was er nog een klote incident maar we hebben het geprobeerd stil te houden, alleen is de media ervan op de hoogte:
[..]
Het kamp van dit jaar was niet anders. Dat van die caravan is helemaal langs me heen gegaan, er werd alleen een mededeling over gedaan aan de ontbijttafel. Voor de rest heeft niemand er wat van meegekregen.quote:Op woensdag 17 september 2008 19:34 schreef Pluizel het volgende:
Hm, dat wist ik helemaal niet. Het is gewoon vreselijk dom van die kerel om een caravan in de fik te zetten, maar hij dacht vast met z'n dronken hoofd dat het wel mee zou vallen...
Ik kan me van mijn kamp herinneren dat alleen de zangleraren tijdens de zanglessen adjes trokken, en dat wij alleen maar heel hard adje, of dubbelloops, of tripleloops riepen... En de helft liep ook nog eens langs hun gezicht dus het viel nog best mee.
Nee. When you hear hooves, think horses, not zebra's. M. Graves lijkt me de meest plausibele verklaring, zeker door de exophtalmos.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:23 schreef iofn het volgende:
1/ Gaat u mee in de gedachtegang van de patiente of is uw differentiaal diagnose anders?
T4 en TSH-bepalingquote:2/ Wat vraagt u aan ter bevestiging van uw vermoedens?
Ik hoop hetquote:Een eitje voor de niet-eerstejaars.
Ik zou ook nog een glucose laten bepalen, omdat diabetes en schildklieraandoeningen met elkaar geassocieerd zijn. Uit de casus wordt niet duidelijk of de schildklier diffuus vergroot is of niet, er kanquote:Op woensdag 17 september 2008 22:01 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee. When you hear hooves, think horses, not zebra's. Een volledige DD heb ik zo snel niet, maar M. Graves lijkt me de meest plausibele verklaring, zeker door de exophtalmos.
[..]
T4 en TSH-bepaling
[..]
Ik hoop het.
Mooi zo, eerste casus in dit topic die ik oplosquote:Op woensdag 17 september 2008 22:17 schreef Repeat het volgende:
Lijkt mij nou ookIk ben zelf wel fan van Hashimoto
RR en exoftalmie passen niet echt bij feochromocytoom. Tevens zouden de klachten (flushes, rood aanlopen, tachycardie etc.) meer aanvalsgewijs zijn, bij bijvoorbeeld liggen.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:24 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Mooi zo, eerste casus in dit topic die ik oplos.
Dat feochromocytoom past trouwens wel, dus die had ik ook in de DD moeten zetten. Bij Hashimoto krijgen patiënten toch een hypothyreoïdie?
Noobquote:Op woensdag 17 september 2008 23:17 schreef Repeat het volgende:
Longembolie lijkt me te makkelijk...
D-dimeer is sowieso niet betrouwbaar aangezien er infectieuze kenmerken zijn.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:35 schreef iofn het volgende:
Kan je er vanuit gaan dat de D-dimeer twee weken na de operatie weer op het normale niveau is, ergo is het wel een geschikte marker op dit moment? Ik zou deze man eerder een CTA aandoen.
En ik vind het gek dat hij een embolie ontwikkelt onder fragmin, maar goed.
Ik weet niet meer hoe het at met die D-dimeren. Er waren een aantal diagnostische criteria (weet iemand hoe die heten??)en voor elk criterium krijg je 1 punt en als je dan zoveel punten had, dan pas had het zin om d-dimeren te prikken ivm specificiteit.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:35 schreef iofn het volgende:
Kan je er vanuit gaan dat de D-dimeer twee weken na de operatie weer op het normale niveau is, ergo is het wel een geschikte marker op dit moment? Ik zou deze man eerder een CTA aandoen.
De criteria volgens Wells. Soms is het niet eens nodig om een D-dimeer te bepalen, omdat de verdenking dan erg hoog is.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:46 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik weet niet meer hoe het at met die D-dimeren. Er waren een aantal diagnostische criteria (weet iemand hoe die heten??)en voor elk criterium krijg je 1 punt en als je dan zoveel punten had, dan pas had het zin om d-dimeren te prikken ivm specificiteit.
Goed puntquote:Op woensdag 17 september 2008 23:35 schreef iofn het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |