abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61948984
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 08:17 schreef leejow het volgende:
Boehoeee huilende knorren!
Nog zo iemand die gebrainwashed is door de kansloze hierarchie van het corps.
pi_61958094
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:35 schreef MaxC het volgende:
Zijn er nog mensen in dit topic lid?
Jahoor. Maar ik ben meer 'n huilende knor
pi_61959340
Haha, ik hoorde ook dat je KNO aan de VU niet inkomt zonder Corps-verleden. Eigenlijk triest dat er niet eens landelijke objectieve criteria voor toelating komen, waarop gecontroleerd wordt. Bevordert meteen het competitieve aspect van de opleiding, en leidt tot betere resultaten.

Overigens had ik als 3e jaars een score van 86,33 bij de VGT, volgens panacea is dat een 'goed' op 6e-jaars niveau. Tijd om de toets aan te passen als je het mij vraagt.:p
  zondag 28 september 2008 @ 14:31:18 #254
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_61969972
die panaceacriteria op voortgangstoetsen kloppen nooit. Mijn daadwerkelijke uitslag valt altijd veel lager uit dan wat de site zegt. Ik snap ook niet echt waar die cijfers op gebaseerd zijn. Leuk om na te kijken, maar niet om je score uit te rekenen...
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_61974404
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:31 schreef Pluizel het volgende:
die panaceacriteria op voortgangstoetsen kloppen nooit. Mijn daadwerkelijke uitslag valt altijd veel lager uit dan wat de site zegt. Ik snap ook niet echt waar die cijfers op gebaseerd zijn. Leuk om na te kijken, maar niet om je score uit te rekenen...
Scores zijn gebaseerd op wat de andere studenten op de site maken. De norm ligt meestal wat lager omdat slecht scorende studenten het minder nakijken denk ik.

Daarnaast worden er ook nog vragen geschrapt en krijg je je score in procent en op panacea in punten
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 28 september 2008 @ 19:32:59 #256
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_61977576
Morgen ga ik mn eerste voortgangstoets maken. 40 casussen met elke 4-5 open vragen. Gelukkig is deze nog voor spek en bonen aangezien het oudste tentamen vervalt als je niet aan de norm hebt voldaan.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_61993915
Afgelopen week een visitedienst van de huisartsenpost meegelopen (of meegereden is wellicht een betere omschrijving). Erg leuk, een paar LOL's in NAD, maar ook heel erg verschillende en interessante patiëntcategorieën, van psychoproblematiek tot een instabiele AP. Huisartsgeneeskunde is weer een paar plaatsen in mijn ranglijst gestegen .

[ Bericht 0% gewijzigd door dotKoen op 29-09-2008 13:20:41 ]
pi_62006327
Vandaag een gepensioneerde internist als patiënt gehad. Ik las het in een brief, en ik had wel even zoiets van: Oh oh... die heeft al m'n slordigheden meteen in de gaten. Maar het was echt een enorm aardige vent en hij probeerde me nog allemaal dingetjes te leren ook Verder heerlijk een weekje SEH deze week, was ik wel aan toe na dat slome gedoe op de afdeling soms
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_62011956
Ok, ik word echt geen patholoog (niet dat ik daar eerder wel zin in had ): ik heb een coupe van een long (met diffuse alveolair damage) op een tentamen aangezien voor een nier met tubulusnecrose .
pi_62015715
Haha, tja... glomeruli, alveoli, who cares
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:43:04 #261
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_62021034
Mijn god, de co-assistent gister was echt vreeeeeeselijk slecht. Nog erger dan normaal :|.
Stereotype aaltje is nu ook nog eens een automutileerder...
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_62021119
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:43 schreef Pluizel het volgende:
Mijn god, de co-assistent gister was echt vreeeeeeselijk slecht. Nog erger dan normaal :|.
Elin en dat rare rode wijf houden zich ook zo goed aan geheimhoudingsplicht
pi_62021230
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:47 schreef MaxC het volgende:

[..]

Elin en dat rare rode wijf houden zich ook zo goed aan geheimhoudingsplicht
Het bellen naar Shownieuws is inderdaad triest, maar die opnames saboteren door een paar keer duidelijk anaalfissuur te roepen vind ik niet eens zo'n slecht idee bij dergelijke irritante patiënt.

Ik vond het in ieder geval weer erg vermakelijk. Ook Verstraeten die uitgebreid zijn advocaat bedankt in de zaal van de Tuchtraad of die andere chirurg die even lekker tegen die Jehova's uitvalt.

Maar Aaltje wordt zo een wel erg bizar personage, welke DSM-IV-classificatie komt er volgende week bij? SMS je antwoord naar 4030 en maak kans op de DVD van Valerio .

Volgende week zien we trouwens ook Verstraeten als patiënt, getuige de promo.

[ Bericht 5% gewijzigd door dotKoen op 30-09-2008 12:57:49 ]
pi_62041955
Verstraeten is een held House trouwens ook

pi_62042240
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:43 schreef Pluizel het volgende:
Maar ze kan wel met één hand hechten!
pi_62042632
House is zo lame he, kan het niet vaak genoeg zeggen. Snap niet dat iedereen dat zo leuk vindt...
pi_62045801
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:24 schreef Repeat het volgende:
House is zo lame he, kan het niet vaak genoeg zeggen. Snap niet dat iedereen dat zo leuk vindt...
Eens, doe mij dan maar een dokter als JD of Elliot
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_62046264
Vind alle ziekenhuisseries wel leuk op de co-assistent na

Scrubs is best
pi_62120132
SEH is tè leuk
pi_62136465
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 00:33 schreef intoxicated het volgende:
SEH is tè leuk
True

Zo, Oogheelkunde zit er ook weer op Tussen al die cataract-patienten door wel een Horner-syndroom op basis van een Pancoast-tumor gevangen!
pi_62140800
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:10 schreef iofn het volgende:
Zo, Oogheelkunde zit er ook weer op Tussen al die cataract-patienten door wel een Horner-syndroom op basis van een Pancoast-tumor gevangen!
Mazzelpik

Patient kwam met enkelzijdige miosis en ptosis en meteen een X-thorax laten maken?
I feel kinda Locrian today
pi_62142122
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 22:10 schreef iofn het volgende:
[..]
*denkt aan aflevering van de co-assistent*

En in ander nieuws: Weekend is voor watjes! Op naar de SEH
pi_62170923
Zuur dat ik dit jaar zo veel colleges na de lunch heb, die moet ik uit principe allemaal missen
pi_62173410
Long- en huidkankerweek hier... De borstkanker zit er alweer op. Wat 'n kankerblok.
(nou mag ik t eindelijk zeggen!) (nee hoor, stiekem is het wel interessant)

En, ZHBII tentamen waarschijnlijk gehaald

Ik moet eigenlijk ook maar gewoon de co gaan kijken, heb 'm vorige week gezien bij m'n ouders en hoorde dat t script door Ronald Giphart geschreven was. Kan niet anders dan grappig zijn eigenlijk.
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:16:42 #275
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_62181165
In mijn tijd moesten we hoofdstuk 7 van Robbins tot in de kleinste detail kennen voor GZC2. Voor de rest was het blok wel interessant ja. Is het nog steeds zoveel stof?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')