quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:28 schreef Ewelina het volgende:
Ik had uiteraard wel een mooi jurkje aan met mooie knalrode peeptoes
dat is dus precies de point; soort zoekt soort, mensen die in een jeans naar een bruiloft of begrafenis gaan doen dat allemaal onderling, mensen die een dresscode hebben en veel waarde hechten aan zulke dingen hebben bijna altijd dus ook een vriendenkring die daar in meegaat en dat ook zelf doet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Dennis_enzo het volgende:
Maar gelukkig heb ik geen vrienden en familie die zo stijf zijn dat ze over dat soort dingen vallen.
heerlijk voor er bij, als mensen komen "foto's kijken"quote:de roddels zullen achteraf niet mis zijn, dat kan ik je garanderen
Ik weet niet hoor, maar bij mij op de opleiding is een pak toch eigenlijk wel een must en word zeer gewaardeerd tijdens presentaties. Dus kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n pak maar 1x per jaar gebruikt. Wat doe je aan naar de sollicitatie richting stage bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb geen pak dus ik heb weinig keus. Ik heb ook het geld niet om er een te kopen voor die eenmaal per jaar dat ik hem misschien nodig heb. Als ik een zwarte spijkerbroek en overhemd aan heb ben ik ook netter dan normaal. Als mensen me dan nog niet willen op hun bruiloft hoeft het van mij ook niet meer![]()
Maar gelukkig heb ik geen vrienden en familie die zo stijf zijn dat ze over dat soort dingen vallen.
Bij een sollicitatie is het gebruikelijk je hetzelfde te kleden als je op de werkvloer zou doen. Daar ik programmeur ben word van mij niet verwacht dat ik in driedelig pak rondloop, dus hoeft dat bij een sollicitatie ook niet. En ja, ik heb al meerdere malen succesvol gesolliciteerd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:02 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar bij mij op de opleiding is een pak toch eigenlijk wel een must en word zeer gewaardeerd tijdens presentaties. Dus kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n pak maar 1x per jaar gebruikt. Wat doe je aan naar de sollicitatie richting stage bijvoorbeeld.
Eens.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:44 schreef WRH het volgende:
kan me er mateloos aan ergeren, (niet alleen bij bruiloften maar bij zo ongeveer alles tegenwoordig) die houding van; ze moeten me maar lekker nemen zoals ik ben, oftewel, een beetje moeite doen voor een ander lukt hele massa's al niet meer.
Uiteraard, 13 cmquote:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:40 schreef Dipkip het volgende:
Over drie weken trouwen en dan gasten in motorrijkleding? Die zwemmen weg manzo heet!!
quote:Op maandag 28 juni 2010 13:44 schreef WRH het volgende:
Bruiloft, begrafenis, receptie, gala's, feesten, sollicitaties, maakt het uit. je kleed je netjes en een jeans is dat gewoon niet. waarom? daarom. omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort en gezeur over niet een net pak aan willen bij een bruiloft vind ik persoonlijk getuigen van nul respect naar anderen.
quote:omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort
quote:omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort
Das waarquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
da's hun probleem, mag hopen voor hen dat ze nog wat extra meenemenmaargoed, ze zijn 't wel gewend
!
Maar dan gaat ie toch wel een beetje voor netjes, anders dan wat ie normaal aanheeft? Of loopt hij er in het dagelijkse leven ook met een nette pantalon en mooi overhemd bij?quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn pa is een man die er heel netjes en relaxed uit kan zien in een nette pantalon en een mooi overhemd/blousje, en zo ken ik 'm en zo mag hij me weggeven aan mijn toekomstig echtgenoot.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 13:39 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Maar dan gaat ie toch wel een beetje voor netjes, anders dan wat ie normaal aanheeft? Of loopt hij er in het dagelijkse leven ook met een nette pantalon en mooi overhemd bij?
inderdaad. En dat mensen je raar aan kunnen kijken is eerder dat ze zelf denken dat ze underdressed zijn dan dat ze je binnensmonds uitlachen omdat je een pak aan hebt. Wie dat ook gedacht heeftquote:Op woensdag 30 juni 2010 14:25 schreef Sander het volgende:
Ik voel me doorgaans ongemakkelijker als ik underdressed ben, dan als ik overdressed ben. Dan 'overdrijf' ik liever, dat is iig nooit fout.
Natuurlijk kun je er in verschillende outfits goed of slecht uit zien. Maar de mensen die een slechtzittend pak hebben, hebben over het algemeen ook geen mooie casual kleding en vice versa.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:45 schreef Ringo het volgende:
Under- of overdressing, niet alleen een kwestie van teveel of te weinig. Het al of niet dragen van een das, bijvoorbeeld, zegt op zichzelf niet zoveel. De juiste kleding is geen strikte optelsom, behalve voor hardcore formalisten. Een lelijke of slechtgestrikte das, een verkeerd gesneden pak, foute schoenen. Je intenties kunnen nog zo goed zijn, ze zijn geen garantie voor succes. Evengoed kan een combinatie van nonchalance en gevoel voor stijl een schot in de roos zijn.
quote:Maar tegenwoordig lijken de gasten wel zoiets te hebben van 'Jij wil mij toch op het feest hebben, dan neem je me maar zoals ik ben' in plaats van 'Hey, ze hebben eraan gedacht om mij uit te nodigen!'
Leuk jurkje, hakken aan. Lijkt me best een mooi plaatje om te zien. Veel beter toch dan gympies, spijkerbroek en een t-shirt?quote:
Ben ik met je eens, beter casual waar aandacht aan is besteed (kan absoluut ook erg mooi zijn, de juiste kleurcombinaties, de juiste stoffen) dan een kostuum dat slecht zit of waarbij je aan de details kunt zien dat iemand er geen zorg aan heeft besteed. Een slechtgestrikte das is ook zo'n voorbeeld. Waarom besteedt iemand daar dan niet even wat meer zorg aan? Of zien ze het gewoon niet?quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:45 schreef Ringo het volgende:
Under- of overdressing, niet alleen een kwestie van teveel of te weinig. Het al of niet dragen van een das, bijvoorbeeld, zegt op zichzelf niet zoveel. De juiste kleding is geen strikte optelsom, behalve voor hardcore formalisten. Een lelijke of slechtgestrikte das, een verkeerd gesneden pak, foute schoenen. Je intenties kunnen nog zo goed zijn, ze zijn geen garantie voor succes. Evengoed kan een combinatie van nonchalance en gevoel voor stijl een schot in de roos zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |