abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83456538
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:28 schreef Ewelina het volgende:
Ik had uiteraard wel een mooi jurkje aan met mooie knalrode peeptoes

met hak toch?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:36:41 #127
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_83456810
Ik heb geen pak dus ik heb weinig keus. Ik heb ook het geld niet om er een te kopen voor die eenmaal per jaar dat ik hem misschien nodig heb. Als ik een zwarte spijkerbroek en overhemd aan heb ben ik ook netter dan normaal. Als mensen me dan nog niet willen op hun bruiloft hoeft het van mij ook niet meer

Maar gelukkig heb ik geen vrienden en familie die zo stijf zijn dat ze over dat soort dingen vallen.
Ook geen sig dus
pi_83457123
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Dennis_enzo het volgende:

Maar gelukkig heb ik geen vrienden en familie die zo stijf zijn dat ze over dat soort dingen vallen.
dat is dus precies de point; soort zoekt soort, mensen die in een jeans naar een bruiloft of begrafenis gaan doen dat allemaal onderling, mensen die een dresscode hebben en veel waarde hechten aan zulke dingen hebben bijna altijd dus ook een vriendenkring die daar in meegaat en dat ook zelf doet.

de problemen starten altijd pas bij die groter-dan-groot bruiloften waarbij het belangrijk is dat je 150 van je beste vriendjes uitnodigt en er dus ook mensen als de-dochter-van-de-buren-van-je-ouders zijn uitgenodigt en ja, die heeft er dan problemen mee als hij of zij speciaal voor die ene receptie een nieuwe jurk of pak moet aanschaffen.
maar ik vind dan: als je er geen problemen mee hebt om naar zo'n verre link te gaan voor het gratis drankje, doe dan niet lullig en koop ook ff een pak of jurk. als je dat te veel moeite vind in zo'n geval; hou de eer aan jezelf en ga dan ook niet, stuur een kaart ofzo, einde probleem.

ik heb echt nog nooit gehoord van iemand die zelf altijd in trainingsbroek loopt en een uitnodiging krijgt van de bruiloft van zijn beste vriend die opeens alles in white tie wil hebben.
(ja, ik weet het, nu krijg ik natuurlijk direct antwoord van die 3 uitzonderingen die hier op fok zitten... maar kom op, hoe vaak gebeurt dat nu echt? mensen hebben gewoon een passende vriendenkring / familie)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_83457378
Nmwoh. Ik en mijn vriend zijn echt enorm verschillend, komen uit twee heel verschillende families. Mijn moeders (tweevoud, lesbisch stel) zijn kunstenaars en, laten we het netjes omschrijven, non-conformistisch. Mijn vriend zn familie zijn van het type RTL4 en jaarlijks naar Benidorm.

Nu komen wij twee er samen wel uit hoe we het midden vinden tussen zijn erg klassieke idee van een huwelijk en mijn 'feministische hippie onzin' zoals schoonvader het subtiel uitdrukt, maar dat wil niet zeggen dat de beste vriendin van mijn moeders iets aantrekt wat goed gaat vallen bij de opa van mijn vriend.

Dodelijke blikken zullen 100% zeker over en weer gaan wij besluiten ons daar weinig van aan te trekken, maar de roddels zullen achteraf niet mis zijn, dat kan ik je garanderen.

Ik ben wel met je eens dat dit extreem is en dat het meestal subtieler is, maar het valt mij op dat mensen als het op bruiloften aankomt de meest subtiele dingen enorm opblazen. Tot aan je hoort een lichtgrijs pak te dragen geen antraciet blablabla aan toe.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 22:15:45 #130
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83465579
quote:
de roddels zullen achteraf niet mis zijn, dat kan ik je garanderen
heerlijk voor er bij, als mensen komen "foto's kijken"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:02:11 #131
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_83468852
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:36 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb geen pak dus ik heb weinig keus. Ik heb ook het geld niet om er een te kopen voor die eenmaal per jaar dat ik hem misschien nodig heb. Als ik een zwarte spijkerbroek en overhemd aan heb ben ik ook netter dan normaal. Als mensen me dan nog niet willen op hun bruiloft hoeft het van mij ook niet meer

Ik weet niet hoor, maar bij mij op de opleiding is een pak toch eigenlijk wel een must en word zeer gewaardeerd tijdens presentaties. Dus kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n pak maar 1x per jaar gebruikt. Wat doe je aan naar de sollicitatie richting stage bijvoorbeeld.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 30 juni 2010 @ 00:24:29 #132
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_83473043
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 23:02 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar bij mij op de opleiding is een pak toch eigenlijk wel een must en word zeer gewaardeerd tijdens presentaties. Dus kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n pak maar 1x per jaar gebruikt. Wat doe je aan naar de sollicitatie richting stage bijvoorbeeld.
Bij een sollicitatie is het gebruikelijk je hetzelfde te kleden als je op de werkvloer zou doen. Daar ik programmeur ben word van mij niet verwacht dat ik in driedelig pak rondloop, dus hoeft dat bij een sollicitatie ook niet. En ja, ik heb al meerdere malen succesvol gesolliciteerd.

Op zowel het HBO als de universiteit heb ik nog nooit met een pak gepresenteerd, en daar heeft ook nog nooit iemand raar van opgekeken. Wellicht dat het bij andere opleidingen anders werkt, maar ik kan het me haast niet voorstellen dat het verplicht is.
Ook geen sig dus
pi_83473495
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:44 schreef WRH het volgende:
kan me er mateloos aan ergeren, (niet alleen bij bruiloften maar bij zo ongeveer alles tegenwoordig) die houding van; ze moeten me maar lekker nemen zoals ik ben, oftewel, een beetje moeite doen voor een ander lukt hele massa's al niet meer.
Eens.

Zal zelf niet zo snel een dresscode instellen maar ik zou het wel leuk vinden als iemand inderdaad een beetje zijn/haar best doet om er leuk/verzorgd uit te zien.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 30 juni 2010 @ 08:26:21 #134
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_83477065
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:29 schreef WRH het volgende:

[..]

met hak toch?
Uiteraard, 13 cm
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_83480026
Over 3 weken gaan wij trouwen. En het zal me aan mijn anus oxideren wat mensen aan doen, zolang wij er maar 't beste uitzien

Mijn vader bijvoorbeeld draagt nooit pakken, nooit. Het staat hem ook echt niet (hij is nogal klein, fors gebouwd en gedrongen) en hij kwam naar me toe laatst met de voorzichtige mededeling/vraag "vind je 't erg als ik geen pak aan doe? Ik voel me er echt niet fijn in.." Dat vond ik echt zo lief maar ook zo overbodig, want hij zou toch moeten weten dat ik gewoon wil dat mijn vader me weggeeft en niet een of andere man die er ongemakkelijk in een pak bijloopt wat hij nooit aan trekt....

Mijn pa is een man die er heel netjes en relaxed uit kan zien in een nette pantalon en een mooi overhemd/blousje, en zo ken ik 'm en zo mag hij me weggeven aan mijn toekomstig echtgenoot. Al dat moeilijke gedoe... Ook komen er wat motorrijders.. die komen dus gewoon in leren motorpak, chopper outfit (met franje!) en textiel of wat ze dan ook aanhebben. het gaat erom dat ze er bij willen zijn en de dag met ons willen vieren, en als er mensen zijn die daar OP onze bruiloft over zouden vallen, dan mogen ze ook gewoon weg gaan, als ze zich 'ervoor schamen' ofzo
Ja doei.
pi_83483040
Over drie weken trouwen en dan gasten in motorrijkleding? Die zwemmen weg man zo heet!!
pi_83483398
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:40 schreef Dipkip het volgende:
Over drie weken trouwen en dan gasten in motorrijkleding? Die zwemmen weg man zo heet!!

da's hun probleem, mag hopen voor hen dat ze nog wat extra meenemen maargoed, ze zijn 't wel gewend !
Ja doei.
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:42:04 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83485557
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:44 schreef WRH het volgende:

Bruiloft, begrafenis, receptie, gala's, feesten, sollicitaties, maakt het uit. je kleed je netjes en een jeans is dat gewoon niet. waarom? daarom. omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort en gezeur over niet een net pak aan willen bij een bruiloft vind ik persoonlijk getuigen van nul respect naar anderen.
quote:
omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort
quote:
quote:
quote:
quote:
! Hou toch je snavel man!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_83485737
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
da's hun probleem, mag hopen voor hen dat ze nog wat extra meenemen maargoed, ze zijn 't wel gewend !
Das waar misschien een plantenspuit klaarzetten
  woensdag 30 juni 2010 @ 13:39:00 #140
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_83488051
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn pa is een man die er heel netjes en relaxed uit kan zien in een nette pantalon en een mooi overhemd/blousje, en zo ken ik 'm en zo mag hij me weggeven aan mijn toekomstig echtgenoot.
Maar dan gaat ie toch wel een beetje voor netjes, anders dan wat ie normaal aanheeft? Of loopt hij er in het dagelijkse leven ook met een nette pantalon en mooi overhemd bij?

Het gaat mij er ook niet om dat mensen persé in een 3-delig pak op een bruiloft moeten verschijnen, maar ik vind wel dat je enigszins de indruk mag wekken dat je er moeite voor hebt gedaan om er leuk uit te zien. Dus een nette broek en overhemd is prima. Maar ik kan er in ieder geval niet bij dat er mensen zijn die gewoon in een verwassen spijkerbroek en verrotte gympen naar een bruiloft gaan.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_83488238
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 13:39 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Maar dan gaat ie toch wel een beetje voor netjes, anders dan wat ie normaal aanheeft? Of loopt hij er in het dagelijkse leven ook met een nette pantalon en mooi overhemd bij?

nieuwe broek en blouse denk ik, maar gewoon in dezelfde richting als wat hij altijd draagt voor 'nette gelegenheden', of gewoon doordeweeks, want hij leeft in pantalons en blousjes helemaal prima wat mij betreft
Ja doei.
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:25:50 #142
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83490189
Ik voel me doorgaans ongemakkelijker als ik underdressed ben, dan als ik overdressed ben. Dan 'overdrijf' ik liever, dat is iig nooit fout.
pi_83497921
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:25 schreef Sander het volgende:
Ik voel me doorgaans ongemakkelijker als ik underdressed ben, dan als ik overdressed ben. Dan 'overdrijf' ik liever, dat is iig nooit fout.
inderdaad. En dat mensen je raar aan kunnen kijken is eerder dat ze zelf denken dat ze underdressed zijn dan dat ze je binnensmonds uitlachen omdat je een pak aan hebt. Wie dat ook gedacht heeft
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:39:11 #144
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_83506234
Overdressed kun je heel vaak wat meer 'undressen'. Omgekeerd gaat lastiger.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:45:50 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83506542
Under- of overdressing, niet alleen een kwestie van teveel of te weinig. Het al of niet dragen van een das, bijvoorbeeld, zegt op zichzelf niet zoveel. De juiste kleding is geen strikte optelsom, behalve voor hardcore formalisten. Een lelijke of slechtgestrikte das, een verkeerd gesneden pak, foute schoenen. Je intenties kunnen nog zo goed zijn, ze zijn geen garantie voor succes. Evengoed kan een combinatie van nonchalance en gevoel voor stijl een schot in de roos zijn.
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:57:34 #146
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_83507123
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:45 schreef Ringo het volgende:
Under- of overdressing, niet alleen een kwestie van teveel of te weinig. Het al of niet dragen van een das, bijvoorbeeld, zegt op zichzelf niet zoveel. De juiste kleding is geen strikte optelsom, behalve voor hardcore formalisten. Een lelijke of slechtgestrikte das, een verkeerd gesneden pak, foute schoenen. Je intenties kunnen nog zo goed zijn, ze zijn geen garantie voor succes. Evengoed kan een combinatie van nonchalance en gevoel voor stijl een schot in de roos zijn.
Natuurlijk kun je er in verschillende outfits goed of slecht uit zien. Maar de mensen die een slechtzittend pak hebben, hebben over het algemeen ook geen mooie casual kleding en vice versa.

Een dresscode wordt vaak juist ingesteld zodat niemand zich over of underdressed hoeft te voelen zodat álle gasten op hun gemak zijn en het feest dus leuker kan zijn. Een pak dragen heeft niets met een stijve hark zijn te maken.

Maar tegenwoordig lijken de gasten wel zoiets te hebben van 'Jij wil mij toch op het feest hebben, dan neem je me maar zoals ik ben' in plaats van 'Hey, ze hebben eraan gedacht om mij uit te nodigen!'.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:01:22 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83507276
Ik neem dat ook de verwachtingen van de gastheer en gastvrouw op dat gebied veel minder hoog zijn.
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:08:47 #148
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83507609
quote:
Maar tegenwoordig lijken de gasten wel zoiets te hebben van 'Jij wil mij toch op het feest hebben, dan neem je me maar zoals ik ben' in plaats van 'Hey, ze hebben eraan gedacht om mij uit te nodigen!'
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:10:03 #149
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_83507662
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 08:26 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Uiteraard, 13 cm
Leuk jurkje, hakken aan. Lijkt me best een mooi plaatje om te zien. Veel beter toch dan gympies, spijkerbroek en een t-shirt?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  woensdag 30 juni 2010 @ 21:21:12 #150
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_83508152
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:45 schreef Ringo het volgende:
Ben ik met je eens, beter casual waar aandacht aan is besteed (kan absoluut ook erg mooi zijn, de juiste kleurcombinaties, de juiste stoffen) dan een kostuum dat slecht zit of waarbij je aan de details kunt zien dat iemand er geen zorg aan heeft besteed. Een slechtgestrikte das is ook zo'n voorbeeld. Waarom besteedt iemand daar dan niet even wat meer zorg aan? Of zien ze het gewoon niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')