ik had het zelf niet beter kunnen opsommenquote:Op maandag 28 juni 2010 13:44 schreef WRH het volgende:
kan me er mateloos aan ergeren, (niet alleen bij bruiloften maar bij zo ongeveer alles tegenwoordig) die houding van; ze moeten me maar lekker nemen zoals ik ben, oftewel, een beetje moeite doen voor een ander lukt hele massa's al niet meer.
Bruiloft, begrafenis, receptie, gala's, feesten, sollicitaties, maakt het uit. je kleed je netjes en een jeans is dat gewoon niet. waarom? daarom. omdat wij, de maatschappij, dat ooit hebben afgesproken, gewoon zoals het hoort en gezeur over niet een net pak aan willen bij een bruiloft vind ik persoonlijk getuigen van nul respect naar anderen.
in het geval van een bruiloft heeft het bruidspaar een klein vermogen uitgegeven aan een feestje / dagje en het minste dat je dan kunt doen als je een uitnodiging krijgt is houden aan een verzoek van een dresscode (als iemand zich niet te beroerd voelt om de door een ander betaalde drankjes achterover te gieten moet diegene zich ook niet te goed voelen om dat te doen in een net pak) of als er geen dresscode is uit zichzelf te bedenken nog iets van een opvoeding genoten te hebben en zich ook nog anders weet te kleden dan in een kluskloffie of de casual jeans.
Eensch.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:39 schreef ems. het volgende:
Achja, ik weet niet. Ik zou me op mijn bruiloft in ieder geval totaal niet druk maken om de kleding van de bezoekers. Voor mijn part komen ze in hun pyjama.
Als je niet de moeite neemt wat anders aan te trekken voor de gelegenheid dan zegt dat juist wat over de binnenkant.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zelf vind ik het juist vreemd dat zoveel mensen zo gefixeerd zijn op de buitenkant i.p.v. de binnenkant van een persoon.
Over black-tie valt niet zoveel te discussieren. Los daarvan hoort het niet bij een bruiloft.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:18 schreef fathank het volgende:
Wat ook leuk is dat mensen er nog steeds niet over uit zijn wat precies black-tie is, en wanneer je het draagt. En iedereen zegt wat anders. Dus ik waag me er niet aan en ga gewoon op m'n sneakertjes (Wel exclusieve die ik bijna nooit draag uiteraard) naar bruiloften.
Maarja, de laatste bruiloft is ook alweer heel wat jaartjes geleden.
Tuig wat het isquote:Op maandag 28 juni 2010 20:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Over black-tie valt niet zoveel te discussieren. Los daarvan hoort het niet bij een bruiloft.
Daarnaast vind ik het een belediging als je a: niet de moeite neemt even af te stemmen wat te dragen en b: het niet gewoon een pak is. Dat is het minste wat je kan doen. En dan ook niet zo'n lelijk pak zoals je hier in Nederland 99 van de 100 keer ziet (te lange mouwen, te brede schouders, een zwart pak, schoenen met rubberen zolen, "semi-nette" schoenen, zwarte overhemden, te lange broeken, polyesterpakken, lelijke stropdassen, button-down, enzovoorts, enzovoorts).
Zo, dat moest er even uit.
Daarover verschillen we dan van mening.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je niet de moeite neemt wat anders aan te trekken voor de gelegenheid dan zegt dat juist wat over de binnenkant.
pic's? dit klinkt zo eng...dat het haast niet waar kan zijn.quote:koopt ze een felroze mouwloze zijden jurk met grasgroene print op de borstpartij. Fucking hell.
bronquote:London: Jeans are not a taboo anymore for formal events, and are increasingly considered to be the most preferred choice by women for almost all occasions.
According to a survey, more than two-thirds of women would wear jeans to a wedding and even feel that denims are apt dress for various events - apart from job interviews and funerals, reports Scotsman.
The survey also revealed that a total of 69 per cent would wear designer jeans to a formal wedding.
Jeans also got a thumbs-up for trips to the theatre by 88 per cent of respondents, while more than three-quarters would wear them to an upmarket restaurant.
Sally Allen, of Wizard Jeans, said that jeans had evolved over the past 50 years from casual and workwear clothing to wear for "virtually all occasions".
quote:Op maandag 28 juni 2010 23:20 schreef Dipkip het volgende:
Vraag ik aan mn moeder een feestelijke outfit uit te kiezen die niet te opvallend is aangezien ze me weggeeft en ik toch wel graag heb dat ik als eerste opval als ik de zaal in kom en niet zij, koopt ze een felroze mouwloze zijden jurk met grasgroene print op de borstpartij. Fucking hell.
Dus... Dan doe je als dresscode gewoon Tenue de Ville toch? Dat heeft iedereen wel.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:20 schreef Dipkip het volgende:
Het is trouwens ook helemaal niet makkelijk als bruidspaar, kom ik inmiddels achter.
Als je zegt "doe alsjeblieft aan wat je zelf wil, al kom je in je zwembroek of driedelig pak, het maakt ons werkelijk niet uit als jij je er maar lekker in voelt en het feestelijk vindt" dan is het lastig want dan moeten ze zelf wat bedenken.
Geef je een dresscode a la deze kleuren of a la black tie, is het lastig want dat hebben ze niet in de kast hangen. Jankjankjank, zeurzeurzeur.
Vraag ik aan mn moeder een feestelijke outfit uit te kiezen die niet te opvallend is aangezien ze me weggeeft en ik toch wel graag heb dat ik als eerste opval als ik de zaal in kom en niet zij, koopt ze een felroze mouwloze zijden jurk met grasgroene print op de borstpartij. Fucking hell.
Heb ik nog niet en hopelijk gaat ie er ook niet komen, ik ga haar vragen wat anders aan te doen. Als ze die jurk op het feest wil dragen prima, daar maakt het me niet uit. Maar als ik binnenkom wil ik meer opvallen dan zij en dat is al lastig genoeg zonder die zuurstokcreatie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:48 schreef Marloes het volgende:daar moet ik een foto van zien
(van je moeders jurk)
Ik denk dat als het voor mij ooit zover komt ik gewoon de Wikilink in de uitnodiging zetquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:59 schreef Dipkip het volgende:
We laten iedereen lekker zelf bepalen wat ie aantrekt, en bij tenue de ville heb je ook dat mensen gaan zeuren. Dat zijn namelijk franse woorden dus dat moet wel ingewikkeld zijnbij dresscodes kun je het gewoon niet goed doen, geen is niet goed, ruim is te onduidelijk en duidelijk te streng. Net zoals met zoveel dingen bij bruiloften is er altijd wel een groep die gaat lopen janken.
[..]
Heb ik nog niet en hopelijk gaat ie er ook niet komen, ik ga haar vragen wat anders aan te doen. Als ze die jurk op het feest wil dragen prima, daar maakt het me niet uit. Maar als ik binnenkom wil ik meer opvallen dan zij en dat is al lastig genoeg zonder die zuurstokcreatie.
Dan ben je weer een zeur en is de bruid een bridezilla omdat ze voor anderen wil bepalen wat ze aandoen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:32 schreef Mastroianni het volgende:
Ik denk dat als het voor mij ooit zover komt ik gewoon de Wikilink in de uitnodiging zet![]()
Daarom moet je ook gewoon stront hebben aan "wat iedereen vindt". Het is jouw feest, jouw dag, fuck tradities, richt het in zoals jij het wil.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan ben je weer een zeur en is de bruid een bridezilla omdat ze voor anderen wil bepalen wat ze aandoen.
Serieus, sinds trouwen op meer dan 1 manier kan kun je het niet meer goed doen. Over alles wordt geklaagd. Corsages moeten want anders waardeer je je gasten niet. Corsages zijn belachelijk want ik ga toch geen bloemstuk op mn zorgvuldig samengestelde outfit doen. Een sit-down diner is stom en stijf en je spreekt alleen degene naast je. Een buffet is volks en niet aardig naar dames in hakken toe. Kinderen horen er bij, dus die moeten meekunnen. Kinderen horen thuisgelaten te worden want het is toch anders met kinderen er bij. Speeches en ABCtjes zijn moodkillers, maar de voltallige familie staat er op een woordje en een stukje te kunnen doen, anders ben je respectloos. Bla bla bla bla BLAAAAA. Elope while you can, srsly.
Dat is uiteindelijk ook wel wat we gaan doen, maar het geeft wel moeilijke gesprekken. Ik zie niet bepaald uit naar mn moeder vertellen dat ik niet wil dat ze die jurk aantrekt. Ze vindt hem zelf waanzinnig staan. Ik vind hem alleen maar waanzinnig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:49 schreef Svyatagor het volgende:
Daarom moet je ook gewoon stront hebben aan "wat iedereen vindt". Het is jouw feest, jouw dag, fuck tradities, richt het in zoals jij het wil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |