abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61403180
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:00 schreef onderscheid het volgende:
Kan je op een bruiloft aankokmen met een nette spijkerbroek + nette schoenen en colbert?
Natuurlijk.
pi_61403607
quote:
Kan je op een bruiloft aankokmen met een nette spijkerbroek + nette schoenen en colbert?
Dat ligt een beetje aan de situatie, wat je kunt verwachten. Maar in principe, waarom niet?
pi_61404697
thnx voor de snelle reacties

Ja het zijn geen tokkies die gaan trouwens maar gewoon vrij jonge mensen. Er staat geen dresscode vermeld helaas.

Alleen met thsirt/sweater lijkt me niet echt geschikt.

Een donkereblauwe broek heb ik wel. Wat voor kleur colbert en overhemd zou daarbij passen?
pi_61404905
Ik heb een nette (dure ) little black dress die ik altijd naar dit soort gelegenheden draag.
Het getuigd idd. wel van respect ten opzichte van het bruidspaar om je met zorg en netjes te kleden.
Afgelopen jaar mijn vriend voor het eerst in een strak gesneden zwart pak gezien op de bruiloft van zijn zus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 05-09-2008 17:11:05 ]
pi_61405405
quote:
Nette spijkerbroeken bestaan niet.
*verwijderd door Admin*
pi_61405409
quote:
Op donderdag 4 september 2008 07:59 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Dan laat het bruidspaar ook blijken dat ze graag formeel willen doen maar er geen zak van hebben begrepen. Naar een bruiloft draag je als man van oudsher een morning coat:
Ten overvloede voor W1ZZ, maar: We hebben het over overdag dan, niet 's avonds. Tenzij de dagbruiloft overloopt in de avond eventueel. En er van uitgaande dat het ook voor de bruidegom geldt!

Een dresscode op de uitnodiging is eigelijk toch voor iedereen wel het meest prettig.

[ Bericht 8% gewijzigd door charon op 05-09-2008 16:29:43 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_61405477
Ik had laatst ook een jurk aan op een bruiloft - en ik was de enige.
Iedereen kijkt dan zo naar je.
pi_61405680
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:24 schreef charon het volgende:

[..]

Ten overvloede voor W1ZZ, maar: We hebben het over overdag dan, niet 's avonds. Tenzij de dagbruiloft overloopt in de avond eventueel. En er van uitgaande dat het ook voor de bruidegom geldt!

Een dresscode op de uitnodiging is eigelijk toch voor iedereen wel het meest prettig.
Ik ga ervan uit dat de bruiloft overdag is. En mocht die onverhoopt 's avonds zijn kunnen we altijd nog het rokkostuum uit de kast trekken ipv de smoking.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_61406758
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:26 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik had laatst ook een jurk aan op een bruiloft - en ik was de enige.
Iedereen kijkt dan zo naar je.
Da's wel naar ja... maar ik zou ze gewoon laten kijken. Zegt meer over die mensen dan over jou
pi_61409012
Ik vind dat je beter een goede uitgekozen casual outfit kan dragen dan onder dwang een slechtzittend pak aan kan doen.

Van die mensen die dan zo "kijk mij eens netjes gekleed gaan" erbij staan. Terwijl ze met spekzolen schoenen en een plakpak wat veel te groot zit en een shirt met button downknoopjes dragen met stropdas. Draag dan gewoon een goed shirt mooie spijkerbroek en goed zittend jasje.
pi_61409054
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:38 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind dat je beter een goede uitgekozen casual outfit kan dragen dan onder dwang een slechtzittend pak aan kan doen.

Van die mensen die dan zo "kijk mij eens netjes gekleed gaan" erbij staan. Terwijl ze met spekzolen schoenen en een plakpak wat veel te groot zit en een shirt met button downknoopjes dragen met stropdas. Draag dan gewoon een goed shirt mooie spijkerbroek en goed zittend jasje.
Als je het met je casual outfit wel goed kan doen waarom lukt ze dat met een pak dan niet?
Laat je desnoods helpen.
pi_61409117
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:38 schreef Stansfield het volgende:

Oh ja bah, dat zie je trouwens best wel vaak, ook mannelijke medewerkers in bepaalde winkels. Dan dragen ze een pak, maar dan van die lelijke schoenen eronder en een jasje met een recht model. Nee, laat dan maar zitten, dat pak. Onder een pak draag je nette leren schoenen met gladde zolen en het jasje smal gesneden en getailleerd.
pi_61409132
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:39 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Als je het met je casual outfit wel goed kan doen waarom lukt ze dat met een pak dan niet?
Laat je desnoods helpen.
Ik heb het niet over 1 persoon. Maar als je 2 mensen naast elkaar zet en de ene heeft een slecht pak aan en de ander een goede casual outfit heb ik liever dat laatste.
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:53:25 #89
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61409423
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:57 schreef JanJanJan het volgende:
Naar een bruiloft ga je in pak. (punt)
Nee, als je geen pak hebt of niet graag pakken draagt en het het bruidspaar zelf niet uitmaakt, dan doe je aan waar je je prettig in voelt. Dan kun je prima in een spijkerbroek en overhemd komen. Verder houd je je aan de dresscode als die er is.

Overigens zie je casual kleding niet alleen steeds meer op bruiloften, ga eens in het bedrijfsleven kijken. Een paar maanden terug stond er nog een artikel over in een landelijke krant (zal Volkskrant wel geweest zijn), waarin ook duidelijk stond dat ook managers steeds vaker meer casual gekleed zijn. Dit heb ik bij sollicitaties ook meerdere keren gemerkt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61410556
kan je onder een colbert ook een wit of zwart shirt dragen of is dat weer fout?:D
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:24:26 #91
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_83168138
Hopla, een gigantische topickick bij deze. Dit was het eerste topic dat ik googlede en geen tijd om verder te zoeken dus zodoende.
Waar het om gaat is het volgende. Ben uitgenodigd a.s. vrijdag naar een bruiloft te gaan van een vriend en zijn toekomstige vrouw dus, de hele dag, met zowel gemeentehuis als kerk. Het stel in kwestie is echter niet erg duidelijk qua kledingvoorschrift. Even over henzelf. Het is een boerenstel, geen pakkendrager dus, hoewel ze zelf voor de bruiloft natuurlijk een uitzondering maken.
Desgevraagd gaven ze aan 'iets waar je jezelf prettig in voelt'. Nu voel ik mij in veel kleding prettig, maar lijkt me niet handig ten opzichte van de rest van de gasten overdressed te zijn. Dilemma dus. Welke gulden middenweg zouden jullie in dit geval doen? Een andere vriend zegt sneakers, nette jeans en overhemd korte mouw. Ik zelf dacht meer aan nette schoenen en nette jeans, overhemd lange mouw, en colbertje. Graag jullie visie, rekening houdende met de goede weersvoorspellingen
pi_83170780
Als je een (net) pak hebt, zou ik dat aantrekken (incl. stropdas). Misschien blijk je uiteindelijk een beetje overdressed te zijn, maar beter overdressed dan underdressed

Mocht je dat ab-so-luut niet willen, dan zou ik gaan voor het alternatief: een nette jeans (dus niet met van die versleten en gaten plekken enzo ) met een nette bloes (en eventueel een stropdas en jasje).
pi_83171224
quote:
Op donderdag 4 september 2008 07:59 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Dan laat het bruidspaar ook blijken dat ze graag formeel willen doen maar er geen zak van hebben begrepen. Naar een bruiloft draag je als man van oudsher een morning coat:

[ afbeelding ]

Het dragen van een pak (tenue de ville) is al een degeneratie daarvan maar altijd nog liever dat dan proberen formeel te doen maar het net niet begrijpen.
Dit heb ik allemaal in de kast hangen en dit draag ik 1 x per jaar op een bruiloft! De Boerenbruiloft hier in Venlo op Carnavalsdinsdag!

ontopic:

Gewoon een net pak met dito stropdas.
pi_83182039
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:58 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Idd.

Laatste bruiloft die ik bezocht (2 jaar geleden) kende zelfs een heus kledingvoorschrift: heren werden geacht in smoking te verschijnen, dames in avondjurk.
Leuk. Maar dan kan het bruidspaar wat mij betreft lekker aan het gas...
pi_83182269
Ik zou dan voor een nette donkere jeans gaan. Nette schoenen. Goed shirt met lange mouwen natuurlijk en dan een net jasje. Ik zou geen stropdas met een jeans tegelijk aandoen.
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:17:11 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83182551
Beter vermijd je bruiloften helemaal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_83200851
Donkere jeans met mooi getailleerd overhemd lange mouw.
  woensdag 23 juni 2010 @ 20:14:21 #98
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_83209043
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 17:30 schreef Mylene het volgende:
Donkere jeans met mooi getailleerd overhemd lange mouw.
Yep, dat wordt 'm: nette schoenen, donkere jeans, overhemd met lange mouw (en getailleerd idd, heb immers een goddelijk lichaam ) en voor de zekerheid een colbertje die ik altijd nog in de auto kan achterlaten. Niet meer en niet minder. Mooi weer voor een bruiloft vrijdag, goed voor de drankconsumptie
pi_83211126
Wel goed dat je het zelf als zegt, lange mouw.
Geen korte, ziet er niet uit.
  maandag 28 juni 2010 @ 10:25:14 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_83390059
pak met stropdas en gepoetste schoenen (het zien van ongepoetste schoenen onder een pak geeft me echt kippevel)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')