abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:35:15 #181
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62174871
Evenstar, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Arwen. Zowel allergie-technisch als met haar manier om het verlies van haar papa te verwerken.

@Utrecht. Doorzetten en volhouden qua straffen is de oplossing, maar ik lees ook dat er een klein zusje in het spel is. Bij ons gaf dit in het begin ook de nodige uitdagingen (zachtjes uitgedrukt). Voor ons werkte het erg goed om Fleur (in dit geval) speciale keuzes te geven waardoor ze even wat 'eigen' tijd kreeg. Zo wist ze uiteindelijk dat als ze het geduld op kon brengen tot Maud samen met mama boven was, papa dan met haar een spelletje deed. En ze mocht helpen met de baby door bijvoorbeeld de luiers te pakken of kleertjes uit te zoeken. Dan stond ze niet meer zo verdwaald te kijken als ik alleen met Maud was. En verder al het postieve gedag met complimentjes belonen, maar maak dan niet de fout (die ik maakte) door te zeggen dat ze zo groot is, maar gewoon dat ze een goede hulp is en een lieve meid.

En wat ik zelf deed was echte kroelmomenten inlassen. Dus gewoon bij haar op de kamer net iets vroeger naar bed en samen boekjes lezen. En ook gewoon lekker kletsen. Dan kon ze ook zeggen wat ze allemaal nog wilde vertellen wat door de dag heen misschien niet lukte.

Als ik nog andere trucs weet, dan hoor je het wel.

[ Bericht 42% gewijzigd door chacama op 06-10-2008 15:42:23 ]
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:48:27 #182
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62177207
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:28 schreef bixister het volgende:

Anna wil de laatste tijd niet meer Anna genoemd worden, maar Nina. daar is ze vrij consequent in, als we soms toch Anna zeggen zegt ze "er is geen Anna meer!" en als je dan vraagt waar Anna dan gebleven is zegt ze "die heb ik ingeruild, voor Nina!"
Wat lief Bix!

Zo is Julius een hele tijd Gordon geweest.

@Pinquit; kdv noemen wij hier 'school'. Dus nee, Juul is niet zijn leeftijdsgenootjes ineens een half jaar voor.
pi_62177369
Igraine, precies wat jij zegt dus, zo voelt het ook.. Ach ja, wij weten gelukkig wel beter En je meiske is prachtig by the way!

Evenstar, de tranen springen me nog steeds in mn ogen als je vertelt over Arwen en haar papa. Wat een bijzonder, dapper, lief meisje heb je toch, en jij bent het zelf ook
Fijn dat het goed met haar gaat

Renzell, of all things, Gordon

Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden, ik ga weer fijn relativeren en trots op mijn eigenwijze meiske zijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62177421
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 15:34 schreef Utrecht het volgende:
grgrgrgrrr de peuterpuberteit.... ik word er echt stapeldol van.
Waar onze straffen eerst wel effect hadden, lacht mijn dochter mijn nu recht in mijn gezicht uit.
We zoeken naar een nieuwe aanpak, wie heeft tips:

Nu krijgt ze een waarschuwing als ze iets doet wat niet mag (de kat pesten bijvoorbeeld)
Daarna gaat ze naar de gang en dan moet ze daar 3 minuten blijven.
Alleen doet ze dat nu niet meer en komt ze meteen weer naar buiten, ik zet haar dan weer terug en dit kan dus wel een kwartier zo door gaan. Ondertussen is ze alleen maar aan het lachen (voorheen ging ze huilen waardoor wij wisten dat het indruk maakte). Zojuist dacht ik, zo het werkt goed, doe ik na 3 minuten de gangdeur open, is ze gewoon naar buiten gegaan, behoorlijke schrik natuurlijk.
Oh ja ze heeft nu 4 maanden een zusje en volgens mij begint ze daarom nu opeens ook meer aandacht te vragen door stout te zijn.

Iemand tips voor dit draakje?
Consequent blijven. Ik vind dat je manier goed is! Zelf doen wij bijna hetzelfde (in de hoek gaat ze hier). Tot nu toe blijft ze er wel in staan, ik heb helaas verder zo 123 geen tips!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:58:53 #185
105888 renzell
pi_62177528
Ja, het werd ook echt een tikkeltje genant op den duur, want hij zei het te pas en te onpas tegen iedere willekeurige voorbijganger op straat, in de supermarkt, de bakker, de bieb, noem maar op. En ik met het schaamrood op mijn kaken, steeds maar weer quasi nonchalant proberen te reageren met: "Kom Julius, we gaan". En hij vervolgens (terecht), weer boos: "Ik heet geen Julius, ik ben Gordon!!!"

Hij doelt trouwens op Gordon de stoomtrein, níet op Neerlands gezelligste televisienicht.
pi_62178001
haha die Gordon! en gelukkig, de trein!

utrecht, laat je niet teveel van de wijs brengen doordat ze lacht. het feit dat je je grenzen aangeeft is 't belangrijkste, en dat doe je. voordeur op de knip misschien, als ze op de gang moet?
pi_62178122
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:58 schreef renzell het volgende:
Ja, het werd ook echt een tikkeltje genant op den duur, want hij zei het te pas en te onpas tegen iedere willekeurige voorbijganger op straat, in de supermarkt, de bakker, de bieb, noem maar op. En ik met het schaamrood op mijn kaken, steeds maar weer quasi nonchalant proberen te reageren met: "Kom Julius, we gaan". En hij vervolgens (terecht), weer boos: "Ik heet geen Julius, ik ben Gordon!!!"

Hij doelt trouwens op Gordon de stoomtrein, níet op Neerlands gezelligste televisienicht.
dus jij gillend naar huis

Wat grappig zeg.

En Anna Nina ook al... hoe komen ze er eigenlijk op heh. Een identiteitscrisis ofzo

Oh, en Renzell, ik las dat Julius zindelijk is

David niet
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:16:22 #188
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62183145
Utrecht, je verhaal klinkt herkenbaar. Het enige wat ik kan zeggen is gewoon volhouden. Consequent op de gang zetten. (en een knip bovenaan de deur )
Wij hebben dat nl. ook een keer meegemaakt dat de oudste ineens in zijn luierkontje op de straat stond. Zijn broertje was toen net geboren. Volgens mij een beetje dezelfde aandachttrekkerij als bij jouw peuterpuber. Volgende dag zit die knip bovenaan de deur.

En, misschien doe je dat allang, zorg er ook voor dat jullie niet alles samen doen. Dus dat ze jou en/of je man ook even voor zichzelf heeft. Met een baby erbij ben je al gauw geneigd om je oudste overal bij te betrekken. Bij het verschonen, in bed doen etc. Of tegelijk in bed doen. Laat ze maar een kwartiertje langer op blijven. Dat vinden ze geweldig. Dan is het ook veel makkelijker door te dringen in hun wereldje. Om erachter te komen wat er in dat koppie om gaat en afspraken te maken.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Jubileum moderator maandag 6 oktober 2008 @ 20:45:23 #189
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62184237
Hahahahaa Gordon en Nina, ik moet er echt vreselijk om lachen. Hoe komen ze erop!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62184369
Morgen worden er foto's van Lis op de creche gemaakt. Maar vanmiddag kreeg ze mot met Morris en die heeft haar flink in het gezicht gekrabt Hopelijk kunnen we er later om lachen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:51:52 #191
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62184470
Snoopy. Fluister anders de fotograaf even in zijn oor dat hij dat krasje wel mag photoshoppen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:52:11 #192
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62184488
Volhouden, volhouden en volhouden Utrecht. Hier heeft Anna door dat ik de gangdeur niet dicht kan doen als ze haar vinger tussen de deur en de deurstijl doet.

Wat grappig, Nina en Gordon.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:00:09 #193
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62184789
Kan toch best Yppy?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_62184828
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:00 schreef Moonah het volgende:
Kan toch best Yppy?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:01:41 #195
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62184850
Gordon en Nina! Hahahahaha! Bix, Nina is nog te doen maar Renzell, ik heb medelijden met je. (Of eigenlijk: niet. Haha, ik wou dat ik erbij was!!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:06:59 #196
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62185042
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:00 schreef Moonah het volgende:
Kan toch best Yppy?
Dan heb ik dus wel een dossier bij jeugdzorg lopen. Nu niet, dat wil ik graag zo houden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:03:05 #197
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62187143
Het feest was hilarisch druk, gezellig en vol met kindertjes, chips en cadeaus.

Wat grappig, die naamswijzigingen op eigen verzoek!

En Anna, het hoort er vaak bij, vingers tussen de deur, bij het groot worden. Maar leuk is anders!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62189415
pm-girl, anna dreigt er alleen nog maar mee, 't is nog niet gebeurd hoor! (voor zover ik yppy's post begrijp). leuk dat 't feestje zo geslaagd was!
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:16:13 #199
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62189795
Onze jongste hoort hier ook al bijna niet meer... Vrijdag voor de laatste keer naar het CB (ik zal ze niet missen ), maar ik vind het weer een mijlpaal . Nooit meer naar het CB.

Het wurm is te dik en te licht geweest, te slim en te lastig , ik ga as vrijdag maar niet vertellen dat het slapen al maanden drama is, erger nog, dat het sinds kort prins(of prinsesselijk) heerlijk in ons bed slaapt .
Zal mijn benieuwen wat ze doen als ik wederom weiger het dossier te tekenen zonder inzage .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62190048
nou, inzage verlenen, neem ik aan?
wat gaat 't hard he! is peuterlief al een beetje toe aan 't kleuterschap?
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:30:33 #201
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62190165
Ja, absoluut! Het rekent en schrijft, en is het kop-poters stadium al voorbij...
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62190278
weljaaaa die kan meteen naar groep 3!
pi_62190420
Succes op het cb vrijdag, Leah Vraag anders gewoon een kopie mee, kregen wij wel mee naar huis.

[ Bericht 18% gewijzigd door poemojn op 07-10-2008 00:18:26 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:00:56 #204
105888 renzell
pi_62190822
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:21 schreef lily het volgende:

[..]

dus jij gillend naar huis

Wat grappig zeg.

En Anna Nina ook al... hoe komen ze er eigenlijk op heh. Een identiteitscrisis ofzo

Oh, en Renzell, ik las dat Julius zindelijk is

David niet
Ja, echt knap vind ik het van hem. 's Nachts trouwens nog niet hoor. Ongelooflijk dat sommige dreumessen die 2 keer zo jong zijn als hij, al op het potje piesen. Uitslovers! Gelukkig hebben wij (en jij volgens mij ook niet) ons er nooit heel veel zorgen om gemaakt. Ik heb er ook eigenlijk nooit echt een project van gemaakt. Het moest gewoon een keer gebeuren en dit was blijkbaar het moment. En ik voorzie nog menig terugval hoor, maar met omkoperij bereik je een hoop bij een peuter. Hij heeft al 4 cadeautjes in een week gehad. David gaat straks ook, in 1 keer. Kun je donder op zeggen!

Wat een prachtige foto trouwens, van je bankhangend gespuis.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 06:40:15 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_62192967
Hier ook een elcht slapende peuter Nu slaapt ezra dan wel eindelijk redelijk door, maar is wel om 5 uur alweer klaar wakker... Gaat het met Liam goed, begint nummer 2
stormy waters...
sailin'
pi_62193675
Voordeur gaat nu standaard op de knip en ik heb de deurklink naar de woonkamer omhoog gezet zodat ze hem zelf niet open kon doen. Mevrouw was erg boos, maar begreep wel dat het menes was.
Wel even gezorgd dat de kat uit de gang was (dat is haar plekje) als mijn dochter de gang op moest omdat ze de kat aan het pesten was
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:06:53 #207
94046 PM-girl
pi_62201268
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:03 schreef bixister het volgende:
pm-girl, anna dreigt er alleen nog maar mee, 't is nog niet gebeurd hoor! (voor zover ik yppy's post begrijp).
ik snap je post niet, maar dat is vast mijn peutertopic-groenheid.
*
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:13:19 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62201402
Och, ik had nog niet gejuicht voor Gordon Juul! Knap Renzell. Vind het ook goed dat jullie niet gepushed hebben. Hier was ook ineens de knop om. Nu ga ik op de wc. (Alleen poepen lukt nog steeds niet, dan vraagt ze netjes om een luier en versropt z zich en 2 minuten later kan 'ie af. Een rose microfoon 'waar je echt mee kan zingen mam!' staat in het vooruitzicht. Ik zou het erger vinden als ze helemaal niet meer durfde)

Belana, op een mooie, mooie dag kun jij die 2 vroege vogels uit hun nest schudden. Muhahaha. Tot die tijd, heel veel succes ermee, 5 uur is echt veul te vroeg.

Utrecht, slim van de klink!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:12:40 #209
94046 PM-girl
pi_62204668
Belana, dat lijkt me erg vermoeiend, dat niet uitslapen van Ezra!

We waren trouwens op het cb vandaag, Simon was te klein, dus we moeten terug voor een extra controle over een paar maanden. 84 centimeter was hij.
*
pi_62204798
En in de tussentijd moeten jullie hem maar veel pokon geven, PM?

knap, al die zindelijke kindjes!

Belana, wat vroeg! Dat moet vermoeiend zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')