abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:49:57 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_62104848
juul, wat knap, ineens zindelijk (en school??? )

ohh anna erg he yp ik haat het echt!!
Max is ineens fan van laat naar bed eerst deed ie netjes van 7 tot 7 slapen, is ie ineens tot half 10 wakker en sja als je dan de volgende ochtend naar de speelzaal moet ben je moe ja
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:06:14 #152
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62106757
YPPY, bedankt he! Kom ik het peutertopic binnen en het eerste wat ik lees is een NEE-IK-WIL-NIET-BUI-verhaal.

Maar, hij was er aan toe en moeders moet er nu ook wel aan geloven, maar voorlopig zijn we nog lang niet bezig met school, zindelijk worden of dat soort dingen.
Voor nu is het feestgedruis even voldoende

[ Bericht 8% gewijzigd door PM-girl op 04-10-2008 10:07:05 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62106864
Simon
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62108708
Simon

Die Anna toch! Had Kim gisteren in de supermarkt.
pi_62109118
Simon! Welkom
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:42:08 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62111254
Simon! Lekker ding!

Utrecht, ik las dat je het 'de eerstvolgende keer' wilde zeggen. Misschien is het handiger om daar niet op te wachten, maar het gewoon snel aan te kaarten. Succes iig.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:06:59 #157
108648 cattie
lieve moeder
pi_62111726
Hoi Simon! En een beetje laat, maar Lis ook nog hartelijk welkom!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:50:27 #158
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62112813
Wat is het toch een knapperd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:20:26 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_62152987
Max heeft een plekje net op het randje van zijn lip. ik ben een beetje bang dat het een koortslip is ik kan alleen niet echt iets vinden over koortslip bij peuters, maar ik weet dat het bij babys heel gevaarlijk is. iemand?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Jubileum moderator zondag 5 oktober 2008 @ 19:13:45 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62154179
Kan het geen kinderzeer/krentebaard/impetigo zijn Pinq? Dat is iets wat veel vaker voorkomt bij kindjes dan een koortslip.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62160919
Hmm, wat lois zegt idd. Ik hoop dat het geen koortslip is, maa meer omdat me dat nogal vervelend lijkt omdat het steeds terugkomt en erg zeer schijnt te doen.

WIj zijn een weekendje weggeweest en het was zo gezellig. O.a. naar Paleis 't Loo geweest, waar we op zoek gingen naar 'de prinses' Ze was zo gezellig en zo lief en ze weet al zo veel, ze wordt echt zo snel groot!
In de auto zat ze heel de tijd het alfabetliedje te zingen, en ook gewoon goed met alle letters goed. En ze weet wat haar linker- of rechterhand/voet is. En waar we wonen (plaats, straat, huisnummer) en ze heeft van die grappig uitspraken. Nou ja, het was heel leuk, merken jullie het Ik ben weer helemaal opgeladen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_62169864
Sara is naar het cb geweest. Ze is nu 16,3 kilo bij een lengte van 96,6 cm, was keurig! De CB arts had voor het eerst geen commentaar op haar gewicht (te licht/ te zwaar), maar vond het goed. Wel jammer dat ze vervolgens tegen Sara zei dat haar buikje te dik was, en dat er toch maar wat vanaf moest
Sara heeft ook een bol buikje, altijd gehad, is heel vervelend met kleding kopen, maar moet ze dan d'r lunch maar overslaan ofzo?
Alle testjes gingen goed, behalve de ogentest. De derde regel kon Sara niet zien, waarop de arts ging drammen dat ze beter d'r best moest doen, waarna Sara totaal dichtklapte en niets meer zei.
Dus over 3 maanden mogen we nog een keer proberen.
Ik vond het wel sneu hoor, Sara is heel spontaan over het algemeen, maar heeft ook moeite met het idee niet goed genoeg te zijn. Als ze maar denkt dat iemand haar niet leuk vindt klapt ze gewoon totaal dicht...

En ze mist 2 kiezen bovenin. Nu heb ik al mijn melkkiezen nog, mijn moeder ook, en mijn zusje ook, maar die mist er ook 2. Dus even aankijken hoe dat verdergaat, ze kunnen alsnog doorkomen natuurlijk.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62170046
Wat een vreselijke arts!
pi_62170271
Vind ik ook Owlet. De verpleegkundige is heel aardig, met de arts heb ik eigenlijk altijd problemen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:49:15 #165
108648 cattie
lieve moeder
pi_62170512
Wat een nare arts, niet leuk voor Sara (en jou)!
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:54:52 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62170658
Wat stom Fuente.
Geen commentaar op het gewicht maar het buikje is wel te dik. Onvoorstelbaar, praat een kind even een complex aan, er zijn al kleuters die niet meer willen eten want 'anders word ik te dik'.

Siiiiiimooooon!?? Hoe wat het grote feest gisteren??
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62171062
Heb je er wel wat van gezegd tegen de arts Fuente? Ik zou dat soort opmerkingen ook niet echt kunnen waarderen hoor.

Ach de laatste keer was hier ineens het gewicht te weinig, omdat ze wel veel gegroeid was maar niet veel aangekomen. Toen was ze 102 cm en 14,5 kilo. Er werd me direct op het hart gedrukt dit in de gaten te houden. Kom op, ze is verre van mager en ze ziet er hartstikke gezond uit.

De ogentest was toen ook niet goed omdat ze met haar ene oog meer zag dan ze moest zien. Een paar weken geleden moesten we terugkomen en toen zag ze met allebei haar ogen een regel meer dan nodig was...
pi_62172415
Ja ik heb er wel wat van gezegd. Vooral over dat dichtklappen, heb duidelijk uitgelegd dat Sara heel gevoelig is, en dat dat niet de manier was. Waarop ik een bits antwoord terugkreeg dat we thuis maar goed moesten oefenen met ogen afdekken, sjucht.
En over haar gewicht, of buikje in dit geval, die discussie ga ik niet meer aan. De vorige keer moest Sara op dieet van haar, omdat ze 'veel te zwaar' zou zijn (ze zat met haar gewicht iets boven de middellijn en haar lengte op de middellijn). Toen heb ik haar al heel duidelijk gemaakt dat er aan Sara's eetpatroon weinig gewijzigd kan worden.
Sara snoept niet (is allergisch voor rozenbottel, dat zit bijna overal in), ze eet 's morgens 1 boterham, 's middags 2 of 3 boterhammen (met bijna altijd hartig beleg). Tussendoor krijgt ze een koekje of plakje ontbijtkoek. Ze eet 1 of 2 stuks fruit, afhankelijk van welk fruit het is. Ze eet haar bord leeg en erna eet ze een bak yoghurt of kwark. That's it. Ze drinkt water of diksap, ook ivm allergie, geen ranja, yogi enz enz.
Maar, omdat ikzelf te zwaar ben wordt dat om de 1 of andere reden dat niet voor waar aangenomen. Zo van, jij bent te zwaar, dus je stopt je kind ook vol ofzo...
Sara
Merel
Ukje
pi_62173085
fuente wat ontzettend vervelend. en stom.

Anna wil de laatste tijd niet meer Anna genoemd worden, maar Nina. daar is ze vrij consequent in, als we soms toch Anna zeggen zegt ze "er is geen Anna meer!" en als je dan vraagt waar Anna dan gebleven is zegt ze "die heb ik ingeruild, voor Nina!"
pi_62173146
Vervelend is dat Fuente. Aan de ene kant logisch dat ze kinderen in de gaten willen houden die te zwaar zijn maar andere kant vind ik het ook 'gevaarlijk' om nu al met gewicht bezig te zijn. Zo te lezen zit Sara prima in haar vel en is er niks mis met wat ze eet. Lekker zo laten dus.

Lis zit ook boven het gemiddelde qua gewicht maar omdat ze wel weten dat wij net als jij gewoon 3 x per dag eten met gezonde tussendoortjes en genoeg bewegen maakte ze zich geen zorgen bij het CB.

Ik stond laatst bij de tramhalte en kwam in gesprek met een vader waarvan het zoontje 8 maanden was en 25 kilo Dan is er denk ik iets niet ok en lijkt het me dringende zaak dat in de gaten te houden
pi_62173165
NIna toch ook wel een leuke naam hoor
pi_62173251
tsja, waar ze het nou vandaan heeft?? geen idee!

en 25 kg bij 8 maanden, dat is wel schrikbarend veel.
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:37:13 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_62173319
8 maanden en 25 kilo? Hoe krijg je dat voor elkaar? Daar moet haast wel lichamelijk iets niet kloppen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62173520
Volgens zijn vader voerde zijn moeder hem veel te veel suikers. Satésaus (met suiker), thee met suiker etc. Bizar hè?
pi_62173637
uhm 25 kilo met 8 maanden!!! krijg je niet van een veel normale voeding met veel suikers.
Dan is er medisch iets mis, of zo erg chronische overvoeding dat het flink kindermishandeling is.
pi_62173721
Nina da's ook een hele mooie naam

Snoopy, ik ben helemaal voor monitoring van gewicht in dat opzicht hoor. Ik merk zelf dat ik blij ben dat Sara geen snoeperd is. Ze is echter wel stevig van bouw, ze heeft een goeie kont, een buikje (bol) en echt bovenbenen. Wij letten erop dat ze veel beweegt, veel buitenkomt, goed gezond eet. Af en toe een bakje chipjes, maar niet elk weekend vaste prik ofzo.
Maar ik erger me gewoon aan hoe het gebracht wordt, dat er van mij niets wordt aangenomen omdat ik zelf te dik ben.
Maar goed, ik laat het gaan *mantra* laat gaan *mantra*

28 kilo??????? Jeeeeetje.... da's dus wel echt zielig vind ik...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:18:34 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62174415
Anna ik vind dat grappig zulke dingen.

Fuente je hebt een lief mooi meisje, met mooie lange haartjes nu , het CB is vaak raadzaam en is goed dat ze er zijn, maar af en toe zijn er gewoon artsen die gewoon dingen moeten zeuren.

Met arwen gaat het trouwens goed, nu ze alweer een paar maandjes goed rust heeft begin ik echt te zien dat het verschil maakt, kon de voorheen zonder medicatie niet, en met zware dosis medicatie 1 a 2 keer de week hooguit poepen, nu zonder medicati, elke dag 2 keer goed
teken dus dat de darmpjes aan het herstellen zijn!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_62174532
Ja ik ken het Fuente, ik ben zelf ook te zwaar dus men verwacht dat mijn kind veel snoept en ongezond eet. Wat niet waar is overigens.

Juist omdat ik zelf weet hoe vervelend het is om overgewicht te hebben en als kind daar al op te moeten letten, monitor ik zelf heel goed wat ze binnenkrijgt. En probeer ik te voorkomen dat ze overgewicht ontwikkelt. Daarom was ik ook erg verbaasd dat een kind van mij ineens te licht werd gevonden.

Goed evenstar en gelukkig dat het goed gaat met Arwen. Hoe gaat het verder met jullie sinds vorige week?
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:30:37 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62174745
Arwen zal ook wle te licht gevonden worden, net 12 kg op de digi weegschaal hier, boeiend, ze doet het goed nu.

We gaan eigenlijk gewoon door in ons eigen ritme wat we hadden, voor haar ook het beste, wel elke dag bij kerk/kapelletje kaarsje branden voor papa, en naar buiten naar de sterren kijken, en als het door bewolking geen ster te zien is, dan zegt ze oh papa doet verstop, en dan roept ze toch ik hou van jou papa ik ga lekker slapen.
Lief vind ik dat en wijs en ze is echt gewoon een heel lief slim mooi dametje.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_62174838
grgrgrgrrr de peuterpuberteit.... ik word er echt stapeldol van.
Waar onze straffen eerst wel effect hadden, lacht mijn dochter mijn nu recht in mijn gezicht uit.
We zoeken naar een nieuwe aanpak, wie heeft tips:

Nu krijgt ze een waarschuwing als ze iets doet wat niet mag (de kat pesten bijvoorbeeld)
Daarna gaat ze naar de gang en dan moet ze daar 3 minuten blijven.
Alleen doet ze dat nu niet meer en komt ze meteen weer naar buiten, ik zet haar dan weer terug en dit kan dus wel een kwartier zo door gaan. Ondertussen is ze alleen maar aan het lachen (voorheen ging ze huilen waardoor wij wisten dat het indruk maakte). Zojuist dacht ik, zo het werkt goed, doe ik na 3 minuten de gangdeur open, is ze gewoon naar buiten gegaan, behoorlijke schrik natuurlijk.
Oh ja ze heeft nu 4 maanden een zusje en volgens mij begint ze daarom nu opeens ook meer aandacht te vragen door stout te zijn.

Iemand tips voor dit draakje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')