abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2008 @ 11:01:36 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62345905
Noah was vandaag voor het laatst op het CB
104 cm en 15,3 kilo. Ze heeft een notitie gemaakt van het gewicht, want lengte is mooi gemiddeld, maar gewicht 'daalt' steeds meer naar het onderste lijntje. Eigenlijk wel vreemd dat ze daar een notitie van heeft gemaakt, want niemand heeft ooit een opmerking gemaakt dat Noah té licht zou zijn ofzow. Maar goed.
Verder had Noah met de ogentest met één oog moeite met een paar plaatjes van de onderste regel. Daar heeft ze dus ook een notitie van gemaakt.
De handtekening met het naar de schooldokter te sturen hadden we bij het allereerste bezoek al gezet Best sneaky dus Maar ze liet uit zichzelf al zien wat er allemaal in stond, en over een kopietje deed ze ook niet moeilijk. Hoewel ze alleen de samenvatting heeft gekopieerd, maar goed.
Ook een prik gehad dus. Hij heeft geen kik gegeven! Ik vond het best knap van hem.

Suzanna, dat dwarse herken ik wel. Ik dacht eigenlijk dat Noah gewoon vaak moe was ofzow. Hij kan om het minste geringste een drama maken als ie zn zin niet krijgt. Blijkbaar hoort het dus bij de leeftijd
Wat Noah ook heeft, is dat als ie drinken geknoeid heeft vindt ie dat heel erg. En niet alleen omdat dan zn kleren of de tafel bijv. vies is. Maar ook omdat hij het drinken dat geknoeid is nu niet meer op kan drinken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:16:10 #277
45621 Suzanna
Mama van...
pi_62347512
Haha, Tex, best slim van hem toch? Dat hij beseft dat het dan weg is. Misschien let hij dan beter op met drinken
(die van mij kunnen weleens expres knoeien...)
Maar misschien hoort het idd bij de leeftijd, dat dwarse. De peuterleidster had ook gemerkt dat Noa om het minste of geringste boos wordt. Ook vindt ze delen ineens heel erg moeilijk (tot voor kort niet zo'n probleem).
pi_62359292
Tex, wat wordt hij dan groot ineens he (als in, ouder, echt geen klein kind meer!) Goede tip trouwens, dat van een kopie van het dossier, dat wil ik tzt ook wel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:01:00 #279
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62365001
Dat dwarse is idd hier ook heel herkenbaar. Echt toe aan school, dat was bij Freek ook zo trouwens.
Ik had nog niet getekend, toen bij de intake al niet, maar ik heb het idd door mogen kijken en toen getekend.

Het gaat me ook echt om het principe hoor, ik heb niets te verbergen, maar ik blijf het raar vinden. In alle andere omstandigheden teken je toch ook nooit iets ongezien? Ik tenminste niet, maar ik ben dan ook gedrild door mijn vader, om nooit iets klakkeloos te tekenen .

Het jongste wurm had trouwens nog knap last van de prik, een dik en rood armpje, een dag of twee.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62366164
Wij hebben hier een kakdrama...
Fons durft dat niet op het potje te doen, niet buiten, niet op het toilet, dus gaf ik hem daarvoor nog een pamper. Maar nu wil hij dus ook niet meer in zijn pamper...
Groot drama hier dus als de nood hoog is...
pi_62366706
arme fons! ophouden dan maar!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:57:38 #282
45621 Suzanna
Mama van...
pi_62368472
Oh oh... succes Bass-Miss, ik heb er ook ervaring mee, hier is het ook bij tijd en wijlen drama geweest. Misschien heeft hij verstoppig? Dat was hier de boosdoener. Uit ervaring weet ik ook dat de meeste kinderen uiteindelijk wel gaan als het echt echt echt moet. Maar het leverde hier wel een hoop gehuil op!

Wel fijn om te weten trouwens, dat andere ouders het dwarse gedrag herkennen. Noa is echt vaak onuitstaanbaar. Ik hoop maar dat het over gaat als ze naar school gaat, anders ga ik haar achter het behang plakken
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:59:22 #283
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62369023
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:01 schreef Leah het volgende:
Dat dwarse is idd hier ook heel herkenbaar. Echt toe aan school, dat was bij Freek ook zo trouwens.
Ik had nog niet getekend, toen bij de intake al niet, maar ik heb het idd door mogen kijken en toen getekend.

Het gaat me ook echt om het principe hoor, ik heb niets te verbergen, maar ik blijf het raar vinden. In alle andere omstandigheden teken je toch ook nooit iets ongezien? Ik tenminste niet, maar ik ben dan ook gedrild door mijn vader, om nooit iets klakkeloos te tekenen .

Het jongste wurm had trouwens nog knap last van de prik, een dik en rood armpje, een dag of twee.
Noah had er ook wel last van. Pijn aan zijn arm idd, en ook hangerig. Hij heeft 3 dvd's achter elkaar gekeken, hangend op de bank Pas halverwege de 3e dvd begon ie weer wat te spelen tussendoor.
Vanochtend zei ie dat de pijn in zn arm over is, maar nu wil ie snoep en spontaan moest ie weer huilen dat zn arm zo'n pijn deed

Oh als dat dwarse pas over gaat als ie naar school gaat duurt het nog wel even... Noah gaat pas na de kerstvakantie, dus dat duurt nog bijna 3 maanden.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:26:46 #284
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62370679
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:50 schreef Bass-Miss het volgende:
Wij hebben hier een kakdrama...
Fons durft dat niet op het potje te doen, niet buiten, niet op het toilet, dus gaf ik hem daarvoor nog een pamper. Maar nu wil hij dus ook niet meer in zijn pamper...
Groot drama hier dus als de nood hoog is...
Wat vervelend Bass-Miss! Zeker ook voor Fons. Ik heb geen tips voor je, aangezien Simon nog lang niet zo ver is!
Maaruh, je bent een dagje te vroeg hier
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62372772
Ja, sorry.
Maar ik dacht hier meer kans op herkenning te hebben..
pi_62373394
Arme Fons!

Ik herken het zeker van Ronja. Toen die ineens heel erg bezig was met zindelijk worden en ze er op het kinderdagverblijf ook mee aan de slag gingen leek het ineens te veel druk (ghehe) voor haar te worden.
We zijn toen naar de dokter geweest om een verstopping uit te sluiten en hebben toen verder geen aandacht meer besteed aan het zindelijk worden.
Ook het paniekerige, angstige hebben we zo veel mogelijk genegeerd. Als in: niet uitbundig troosten, geen aandacht geven aan hoe moeilijk het wel niet moest zijn.
Ook hebben we het boekje van de mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft stukgelezen en is ze veel met ons mee geweest naar de wc.

Toen ging het snel beter. Ze is een heel stuk terug qua zindelijkheid, het potje wil ze helemaal niet en op de wc wil ze vooral veel zitten en alsof doen. Prima dus, het komt wel. Het belangrijkste was voor haar dat de druk er af was.
pi_62374078
Leuk om te lezen dat het nu veel beter gaat bij Ronja.

Wat is Noah al groot, laatste keer bij het CB.

Hier ga ik het dossier zeker goed lezen, ik wil precies weten wat erin staat. Niet zozeer over Anna, maar vooral de link naar mij, ik weet dat die informatie haar een grote stempel kan geven. Bij het kdv heb ik nagevraagd hoe ze daar omgaan met de overdracht van informatie (al weten ze daar officieel van niks). Er gaat alleen een observatieformulier naar de basisschool. De rest van het dossier krijg ik mee. Blijkbaar was ik de eerste ouder die daar om vroeg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62374797
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef owlet het volgende:
Arme Fons!

Ik herken het zeker van Ronja. Toen die ineens heel erg bezig was met zindelijk worden en ze er op het kinderdagverblijf ook mee aan de slag gingen leek het ineens te veel druk (ghehe) voor haar te worden.
We zijn toen naar de dokter geweest om een verstopping uit te sluiten en hebben toen verder geen aandacht meer besteed aan het zindelijk worden.
Ook het paniekerige, angstige hebben we zo veel mogelijk genegeerd. Als in: niet uitbundig troosten, geen aandacht geven aan hoe moeilijk het wel niet moest zijn.
Ook hebben we het boekje van de mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft stukgelezen en is ze veel met ons mee geweest naar de wc.

Toen ging het snel beter. Ze is een heel stuk terug qua zindelijkheid, het potje wil ze helemaal niet en op de wc wil ze vooral veel zitten en alsof doen. Prima dus, het komt wel. Het belangrijkste was voor haar dat de druk er af was.
Het moeilijke hier is dat er niet echt druk is. Het enige wat we hier gedaan hebben is hem deze zomer veel in zijn blote kont laten lopen en toen merkten we dat hij er gewoon controle over had. Dus hem eens laten plassen op het potje en na een tijdje deed hij dat gewoon en kwam hij het zeggen als hij moest.
Negeren nu vind ik ook erg moeilijk, hij komt echt aan mijn rok hangen: ''mama, kaka!!'' en staat dan te trappelen.
Ik hoop echt dat zijn angst snel voorbij is.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:04:54 #289
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62374935
En een pamper in het potje leggen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:06:08 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62374973
Och Ypselke, maak je je echt zo druk om hetgeen er in jullie dossier staat? Ik vraag me af hoor, of je kind werkelijk zo'n groot stempel daarvan meekrijgt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:06:27 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62374985
Hé Vief!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62375200
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:04 schreef Vivi het volgende:
En een pamper in het potje leggen
Ja, dat wou ik doen toen hij het nog wel in zijn pamper wou doen, maar nu wil hij dat dus ook niet meer.
Hij lijkt te denken dat ik het met een doekje kan wegnemen of zo...
pi_62375227
En zonder luier? Of alleen een onderbroekje om het op te vangen?
pi_62375265
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:17 schreef owlet het volgende:
En zonder luier? Of alleen een onderbroekje om het op te vangen?
Ook niet, hij wil het er blijkbaar echt niet voelen uitkomen of zo.
Lekker praatje trouwens...
pi_62375309
Wat rot zeg!
pi_62375472
hij zal er toch even 'door' moeten, bassmiss. piet had er ook een tijdje moeite mee. ik zou er tegenover hem toch maar zo nuchter mogelijk over doen. 'tsja jongen, 't kan er niet in blijven, daar krijg je buikpijn van'. oid. en 'iedereen moet wel eens poepen' etc. en verder niet teveel aandacht aan besteden. succes!!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:28:16 #297
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62375525
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:06 schreef Moonah het volgende:
Hé Vief!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:37:16 #298
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62375788
Bass-Miss, en zoals Owlet zegt, Fons meenemen naar de wc, zodat hij ziet dat het normaal is om te poepen, dat jullie dat ook doen? (om het praatje nog smakelijker te maken)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62376580
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:26 schreef bixister het volgende:
hij zal er toch even 'door' moeten, bassmiss. piet had er ook een tijdje moeite mee. ik zou er tegenover hem toch maar zo nuchter mogelijk over doen. 'tsja jongen, 't kan er niet in blijven, daar krijg je buikpijn van'. oid. en 'iedereen moet wel eens poepen' etc. en verder niet teveel aandacht aan besteden. succes!!
Ik denk ook dat van alle dingen die wij gedaan hebben dit het beste werkte. Het voelde echt vreselijk, om je kind zo te negeren. Maar eigenlijk is het natuurlijk geen negeren maar alleen bevestigen dat het normaal en niet erg is.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:29:50 #300
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62377239
Noah kan zn eigen naam schrijven

Alleen de A lijkt meer op een e

En nog een paar losse letters

Van links naar rechts: M (ondersteboven ), N, A, T en dat rondje onderaan is een O

http://i.fokzine.net/s/static.gif

Hij is heel veel bezig met letters laatste tijd. Vooral onze begin letters. Dus overal waar ie een N, T of M ziet roept ie dan ook dat 'Dat is mijn letter!' Of mama's, of papa's letter
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')