dat vind ik nu net het meest waardeloze systeem dat je kun spelen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:22 schreef Cordoba32 het volgende:
Alles wijst op 4-3-3 met punt naar achteren.....
Och. Het hangt er allemaal vanaf hoe je het invult, met welke spelers, welke taken je ze meegeeft, en of ze die willen en/of kunnen uitvoeren. In principe is 4-3-3 gewoon een goed systeem, maar je moet er wel het materiaal voor hebben.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:36 schreef TAV74 het volgende:
[..]
dat vind ik nu net het meest waardeloze systeem dat je kun spelen.
En wie verzogt dan de opbouw centraal?quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Volgens mij is Van der Wiel en Vermaelen op dit moment het beste, en meest complementaire, verdedigingsduo. Laat Oleguer nog maar even wennen voorlopig.
Dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van je middenveld, backs, en inschuivende centrale verdedigers.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:45 schreef TAV74 het volgende:
4-3-3 met de punt naar achteren zie ik gewoon niet meer werken anno 2008 omdat mi het risico groot is dat je op het middenveld overlopen wordt. Het 4-2-3-1 vind ik een veel betere variant.
je geeft wel aardig aan waar mijn probleem zit: het vergt teveel van je middenvelders en is daarmee mi te risicovol. Als je kijkt naar het aanwezige potentieel is het gewoon niet de meest optimale invulling op korte termijn. Als de ploeg echt goed ingespeeld raakt kun je het overwegen, maar dan nog speel ik in Nederland liever met een nummer 10 korter achter de spits.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van je middenveld, backs, en inschuivende centrale verdedigers.
Op zich is dat allemaal goed te doen, maar het is lastig als je de spelers er niet voor hebt. Als je bijvoorbeeld een Furby en Maduro (vorig jaar) hebt, dan heb je dus spelers met een te lage handelingssnelheid, te veel balverlies, en te traag in de omschakeling. Dan kom je inderdaad in de problemen.
Als je middenvelders hebt met relatief weinig balverlies en die positioneel slim zijn (Aissati is daar een voorbeeld van trouwens), dan kan dat prima.
Sowieso is het allemaal 'theorie', en in het veld wisselen formaties en systemen elkaar razendsnel af n.a.v. wat er gebeurt. Het is allemaal erg overdreven.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:50 schreef kurk_droog het volgende:
Of ze gaan voor 3-4-3 variant. Het hangt verder allemaal van de details af..
Aissati er achter is gewoon werelds . Dan weten ze niet meer waar ze het zoeken moeten. Dat moet de schakel worden tussen de verschillende linies.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
Maak er gewoon wat tuti fruti van. Aisatti,Suarez,Sulejmani achter(naast) Huntelaar. Is toch behoorlijk gevaarlijk voor elke verdediging lijkt me.
Een azijnzeiker pur sang. In zijn columns voor de Sportweek doet hij ook niks anders dan zeiken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:02 schreef navigator het volgende:
Iemand gisteren Godenzonen gezien? Wat een gefrustreerde klootzak is die Edwin Struis van Sportweek.
Niet gezien, maar kritiek op Van Basten is toch niet zo heel vreemd na al dat tactisch geblunder van de afgelopen jaren!? En Ajax loopt ook al jaren te kutten en niets te presteren de laatste jaren, dus zo vreemd is het niet dat men ze gaat lopen afzeiken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:02 schreef navigator het volgende:
Iemand gisteren Godenzonen gezien? Wat een gefrustreerde klootzak is die Edwin Struis van Sportweek.
Zat Ajax en van Basten alleen maar belachelijk te maken en af te zeiken.
Misschien komt dat omdat hij zelf fan is van Haarlem
4-3-3 met een aansluitende verdediger.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:50 schreef kurk_droog het volgende:
Of ze gaan voor 3-4-3 variant. Het hangt verder allemaal van de details af..
Al hadden we vorig jaar de CL gewonnen toch heeft meneer Struis altijd wat te zeikenquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niet gezien, maar kritiek op Van Basten is toch niet zo heel vreemd na al dat tactisch geblunder van de afgelopen jaren!? En Ajax loopt ook al jaren te kutten en niets te presteren de laatste jaren, dus zo vreemd is het niet dat men ze gaat lopen afzeiken.
Het is nu gewoon aan Ajax om te laten zien dat ze veel beter kunnen. Laten we hopen dat dat gebeurt.
Emailen naar marco@ajax.nlquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:11 schreef Nashje het volgende:
Stekelenburg
V/d Wiel - Oleguer - Vermaelen
Gabri - Lindgren
Suarez - De Jong - Aissati - Sulejmani
Huntelaar
Dit is dé opstelling.
de Jong én Aissati gaat nooit werken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:11 schreef Nashje het volgende:
Stekelenburg
V/d Wiel - Oleguer - Vermaelen
Gabri - Lindgren
Suarez - De Jong - Aissati - Sulejmani
Huntelaar
Dit is dé opstelling.
Leg mij maar eens uit waarom die twee nooit gaan werken dan..quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:15 schreef toma het volgende:
[..]
de Jong én Aissati gaat nooit werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |