abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:36:26 #276
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61320855
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:22 schreef Cordoba32 het volgende:
Alles wijst op 4-3-3 met punt naar achteren.....
dat vind ik nu net het meest waardeloze systeem dat je kun spelen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:41:46 #277
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61320947
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:36 schreef TAV74 het volgende:

[..]

dat vind ik nu net het meest waardeloze systeem dat je kun spelen.
Och. Het hangt er allemaal vanaf hoe je het invult, met welke spelers, welke taken je ze meegeeft, en of ze die willen en/of kunnen uitvoeren. In principe is 4-3-3 gewoon een goed systeem, maar je moet er wel het materiaal voor hebben.

Deze selectie heeft dat materiaal, maar dan nog is het altijd afwachten of het er ook uitkomt.

Persoonlijk zou ik denk ik ook 4-2-3-1 spelen, maar in de praktijk is dat ook gewoon een soort 4-3-3 (alleen dan met de punt naar voren en 2 wingers die iets meer vanuit de eigen organisatie spelen, ipv dat ze al diep staan)
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:45:21 #278
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61321015
4-3-3 met de punt naar achteren zie ik gewoon niet meer werken anno 2008 omdat mi het risico groot is dat je op het middenveld overlopen wordt. Het 4-2-3-1 vind ik een veel betere variant.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:46:39 #279
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61321040
Sja, systemen, allemaal leuk, ze moeten verdomme eens gewoon de beuk erin gooien en niet uitgaan dat het met mooie passjes en steekballetjes lukt... werken verdomme..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61321088
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:09 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Volgens mij is Van der Wiel en Vermaelen op dit moment het beste, en meest complementaire, verdedigingsduo. Laat Oleguer nog maar even wennen voorlopig.
En wie verzogt dan de opbouw centraal?
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:49:02 #281
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61321090
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:45 schreef TAV74 het volgende:
4-3-3 met de punt naar achteren zie ik gewoon niet meer werken anno 2008 omdat mi het risico groot is dat je op het middenveld overlopen wordt. Het 4-2-3-1 vind ik een veel betere variant.
Dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van je middenveld, backs, en inschuivende centrale verdedigers.

Op zich is dat allemaal goed te doen, maar het is lastig als je de spelers er niet voor hebt. Als je bijvoorbeeld een Furby en Maduro (vorig jaar) hebt, dan heb je dus spelers met een te lage handelingssnelheid, te veel balverlies, en te traag in de omschakeling. Dan kom je inderdaad in de problemen.

Als je middenvelders hebt met relatief weinig balverlies en die positioneel slim zijn (Aissati is daar een voorbeeld van trouwens), dan kan dat prima.
pi_61321121
Of ze gaan voor 3-4-3 variant. Het hangt verder allemaal van de details af..
pi_61321157
4-3-3 5-6-0 al dat gedoe het moet een team worden met brains achterin en op het middenveld. Je hebt nu een lamme pop waarvan alleen in de spits wat gebracht kan worden.
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:54:00 #284
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61321186
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:49 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van je middenveld, backs, en inschuivende centrale verdedigers.

Op zich is dat allemaal goed te doen, maar het is lastig als je de spelers er niet voor hebt. Als je bijvoorbeeld een Furby en Maduro (vorig jaar) hebt, dan heb je dus spelers met een te lage handelingssnelheid, te veel balverlies, en te traag in de omschakeling. Dan kom je inderdaad in de problemen.

Als je middenvelders hebt met relatief weinig balverlies en die positioneel slim zijn (Aissati is daar een voorbeeld van trouwens), dan kan dat prima.
je geeft wel aardig aan waar mijn probleem zit: het vergt teveel van je middenvelders en is daarmee mi te risicovol. Als je kijkt naar het aanwezige potentieel is het gewoon niet de meest optimale invulling op korte termijn. Als de ploeg echt goed ingespeeld raakt kun je het overwegen, maar dan nog speel ik in Nederland liever met een nummer 10 korter achter de spits.
pi_61321205
Al spelen ze 1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1 maakt mij het uit, ze moeten in elk systeem winnen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 2 september 2008 @ 14:56:50 #286
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61321262
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:50 schreef kurk_droog het volgende:
Sowieso is het allemaal 'theorie', en in het veld wisselen formaties en systemen elkaar razendsnel af n.a.v. wat er gebeurt. Het is allemaal erg overdreven.

Je moet gewoon je beste spelers op hun beste posities zetten, zodat je optimaal rendement uit ze kunt halen en de groep als geheel de som der delen overtreft (zoiets...). Heel simpel.

Ajax heeft niet de spelers of het systeem om verdedigend te gaan spelen. de kwaliteit ligt in de aanval. Dan moet je daar dus je formatie en speelwijze op aanpassen, en dus niet zoals Marco afgelopen zaterdag laf met 3 verdedigend ingestelde middenvelders spelen die te traag, niet creatief, etc zijn.

Je hebt Aissati. Een van de allergrootste talenten op de europeze velden. Maak dan gebruik van die kwaliteiten, en dan maakt het op zich niets uit of je 4-3-3, 4-2-3-1, 4-4-2, of whatever speelt. Geef hem de vrijheid en zet hem op de positie waar hij het beste tot zijn recht komt, en dan komen die ballen vanzelf wel bij Huntelaar, Suarez, en Sulejmani. Het is redelijk simpel.

Maar Van Basten en veel andere 'laffe' coaches kijken liever naar wat spelers niet kunnen, en dan ga je dus heel verdedigend speler zonder risico, waarmee je uiteindelijk dus MEER risico neemt, want je haalt het niveau van de spelersgroep daarmee naar beneden doordat je alles en iedereen aan banden legt.
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:00:15 #287
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_61321349
Maak er gewoon wat tuti fruti van. Aisatti,Suarez,Sulejmani achter(naast) Huntelaar. Is toch behoorlijk gevaarlijk voor elke verdediging lijkt me.
#FreeHat
pi_61321415
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
Maak er gewoon wat tuti fruti van. Aisatti,Suarez,Sulejmani achter(naast) Huntelaar. Is toch behoorlijk gevaarlijk voor elke verdediging lijkt me.
Aissati er achter is gewoon werelds . Dan weten ze niet meer waar ze het zoeken moeten. Dat moet de schakel worden tussen de verschillende linies.
pi_61321416
Iemand gisteren Godenzonen gezien? Wat een gefrustreerde klootzak is die Edwin Struis van Sportweek.
Zat Ajax en van Basten alleen maar belachelijk te maken en af te zeiken.
Misschien komt dat omdat hij zelf fan is van Haarlem
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_61321443
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:02 schreef navigator het volgende:
Iemand gisteren Godenzonen gezien? Wat een gefrustreerde klootzak is die Edwin Struis van Sportweek.
Een azijnzeiker pur sang. In zijn columns voor de Sportweek doet hij ook niks anders dan zeiken.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:05:06 #291
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61321470
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:02 schreef navigator het volgende:
Zat Ajax en van Basten alleen maar belachelijk te maken en af te zeiken.
Misschien komt dat omdat hij zelf fan is van Haarlem
Niet gezien, maar kritiek op Van Basten is toch niet zo heel vreemd na al dat tactisch geblunder van de afgelopen jaren!? En Ajax loopt ook al jaren te kutten en niets te presteren de laatste jaren, dus zo vreemd is het niet dat men ze gaat lopen afzeiken.

Het is nu gewoon aan Ajax om te laten zien dat ze veel beter kunnen. Laten we hopen dat dat gebeurt.
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:09:37 #292
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_61321565
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:50 schreef kurk_droog het volgende:
4-3-3 met een aansluitende verdediger.
Kortom, Een verdediger schuift bij bal bezit door naar het middenveld om zo goed druk te kunnen houden en zodat er met een nummer 10 gespeeld kan worden (bijv. Aissati). Dan krijg je een ruit op het middenveld waardoor je veel mogelijkheden hebt.
Bij balverlies zakt de verdediger helemaal terug in de verdediging om op die manier een blok te houden. Deze kan ook de spits van de tegenstander opvangen, of de diepste middenvelder.
Vertonghen of Lingren zouden dat kunnen doen. Sno of die nieuwe jongen misschien ook nog wel. Bij voorkeur zou ik Lingren daar zien, maar misschien dat die loopvermogen mist.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_61321625
Stekelenburg
V/d Wiel - Oleguer - Vermaelen
Gabri - Lindgren
Suarez - De Jong - Aissati - Sulejmani
Huntelaar

Dit is dé opstelling.
pi_61321713
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Niet gezien, maar kritiek op Van Basten is toch niet zo heel vreemd na al dat tactisch geblunder van de afgelopen jaren!? En Ajax loopt ook al jaren te kutten en niets te presteren de laatste jaren, dus zo vreemd is het niet dat men ze gaat lopen afzeiken.

Het is nu gewoon aan Ajax om te laten zien dat ze veel beter kunnen. Laten we hopen dat dat gebeurt.
Al hadden we vorig jaar de CL gewonnen toch heeft meneer Struis altijd wat te zeiken
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_61321725
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:11 schreef Nashje het volgende:
Stekelenburg
Gabri - Lindgren
Huntelaar

Dit is dé opstelling.
Emailen naar marco@ajax.nl
pi_61321728
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:11 schreef Nashje het volgende:
Stekelenburg
Gabri - Lindgren
Huntelaar

Dit is dé opstelling.
de Jong én Aissati gaat nooit werken.
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:17:52 #297
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_61321778
Hier nog wat foto's van Ajax.nl tijdens het voetballer van het jaar gala waar Ajax goed in de prijzen is gevallen.

#FreeHat
pi_61321780
Mijn neefje : Ik hou een beetje van Feyenoord , het maakt het leven van de Ajacied wat draaglijker tegenwoordig
pi_61321983
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:15 schreef toma het volgende:

[..]

de Jong én Aissati gaat nooit werken.
Leg mij maar eens uit waarom die twee nooit gaan werken dan..
pi_61322011
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')