abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61296527
Wat een kansloze reacties hier weer, Van Basten moet weg, we hebben dramatisch ingekocht. En dat baseren we op 1 wedstrijd? Realistisch zijn veel mensen hier niet, natuurlijk is het kut dat je zo begint, maar rusten we met 0-2/0-3, dan waren al kampioen, of niet? En iedereen vergeet ook meteen dat we de 1ste helft redelijke speelde, we gaven geen kans weg, creëerden zelf genoeg kansen, alleen vergeet je te scoren, en na de 1-1 en 2-1, heb je nog genoeg kansen gecreëerd, om alsnog de overwinning in de wacht te slepen. Afijn, zo denk ik erover, en gelukkig andere mensen ook, maar die andere trieste mensen laten hun club meteen alweer vallen, maar oh god als we over 2 weken Roda kansloos laten in de ArenA, dan schreeuwen zei als eerste dat we kampioen worden.
Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!
pi_61296531
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:15 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Jezus, man. Zullen we voortaan maar zonder trainer/coach spelen? Want hij heeft toch nergens invloed op.
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

jawel, maar alleen als ie wint is het zijn invloed .
Dat zeg ik helemaal niet. Van Basten is 100% verantwoordelijk voor de opstelling, tactiek en trainingen. Als er keer op keer dezelfde dekkingsfout of opbouwfout gemaakt wordt, moet daar op getraind worden en zo nodig de opstelling aangepast worden.

Maar in mijn ogen kan je niet per definitie altijd alleen maar de trainer verantwoordelijk stellen voor wat er buiten zijn invloed gebeurt op een veld met een speler, een polletje of een scheidsrechterlijke dwaling. Neemt Suarez zaterdag de bal twee keer goed mee, en legt ie hem af, hebben we nu deze hele discussie niet - maar dan is hij wel nog steeds met de verkeerde 11 mensen begonnen. Alleen had je er dan iemand over gehoord? Misschien een enkeling.
  maandag 1 september 2008 @ 17:21:22 #178
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61296559
Je usernaam heeft "te" teveel...

Een beetje zinnen maken is al te lastig, al zit er ook weer niet teveel zinnigs in die brei bagger....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61296560
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:19 schreef Jasza het volgende:

[..]

En mocht psv 32x winnen?
Dan moeten wij 33x winnen, wij hebben veel meer uitgegeven aan onze selectie en niet zulke belangrijke spelers verloren als hen.
  maandag 1 september 2008 @ 17:23:11 #180
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61296603
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:19 schreef Jasza het volgende:

[..]

En mocht psv 32x winnen?
Dan moeten wij 33 of 34 keer winnen. Je begrijpt het woord "kampioenschap" toch wel?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 1 september 2008 @ 17:24:12 #181
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61296627
Van mij hoeft Van Basten zeker niet weg (hij had niet aangesteld moeten worden, maar dat is iets anders), maar hij moet gewoon niet zo ontzettend LAF spelen met dit spelersmateriaal.

Het is echt heel makkelijk om deze selectie gewoon goed neer te zetten, en op basis van de kwaliteiten komt er dan echt wel winst uitrollen. Maar dan moet je het dus niet zo neerzetten zoals Van Basten dit weekend deed.

Zelfs als Ajax WEL gewonnen had, dan nog was het voetbal deze zaterdag niet om aan te zien. Dat moet gewoon anders.
  maandag 1 september 2008 @ 17:26:17 #182
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61296692
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:20 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Van Basten is 100% verantwoordelijk voor de opstelling, tactiek en trainingen. Als er keer op keer dezelfde dekkingsfout of opbouwfout gemaakt wordt, moet daar op getraind worden en zo nodig de opstelling aangepast worden.
Je vergeet aankoopbeleid. Marco van Basten moet iedere wedstrijd een team op de been brengen dat drie punten pakt, als dat niet lukt, is er ook gewoon slecht ingekocht.
quote:
Maar in mijn ogen kan je niet per definitie altijd alleen maar de trainer verantwoordelijk stellen voor wat er buiten zijn invloed gebeurt op een veld met een speler, een polletje of een scheidsrechterlijke dwaling. Neemt Suarez zaterdag de bal twee keer goed mee, en legt ie hem af, hebben we nu deze hele discussie niet - maar dan is hij wel nog steeds met de verkeerde 11 mensen begonnen. Alleen had je er dan iemand over gehoord? Misschien een enkeling.
Voor zaterdag was al min of meer bekend dat het middenveld zou bestaan uit Emanuelson - Lindgren - Sno, heb je mij toen horen juichen? Ben ik toen positief geweest? Nee.

Elke keer dacht ik weer: "Die knuppel zal toch niet weer dezelfde fout maken?" Maar ik overschatte hem.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 1 september 2008 @ 17:26:57 #183
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61296712
Zullen we v Basten gewoon eens laten zitten de komende seizoenen tenzij hij er echt een zootje van maakt. We switchen zo ongeveer ieder jaar van trainer en het helpt geen ene zak. Rust en stabiliteit is gewoon even heel belangrijk.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_61296724
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dan moeten wij 33 of 34 keer winnen. Je begrijpt het woord "kampioenschap" toch wel?
Ja goh maar stel Ajax wint dan 31 keer, dan wil ji Marco eruit gooien?

Lijkt me een beetje debiel he, ookal ben ik het er natuurlijk mee eens dat we kampioen moeten worden.
pi_61296764
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:18 schreef M0NTANA het volgende:
BliksemSchigt, wanneer mag Marco van Basten wat jou betreft wél ontslagen worden? Bij degradatie? Of alleen als Ajax degradeert met meer dan drie punten verschil met de nummer zeventien?

Echt, hoor. Van Basten moet kampioen worden, tweede of (nog) lager is volstrekt onacceptabel.
Wanneer we in de toppers tegen PSV, Feyenoord, AZ, Twente en Heerenveen minder dan 15 punten halen, lager dan plaats 4 eindigen, niet de beker halen, niet overwinteren in de UEFA Cup en verschrikkelijk slecht voetbal spelen, wedstrijd na wedstrijd. Dan heb ik er een hard hoofd in dat Van Basten de man is die Ajax kan laten voetballen.

Dan is het een tweede wie ik wel in staat zou zien om een team zodanig op te bouwen en te creëren, dat er ook nog steeds een lange termijn visie is. De Boer is nog veel te vroeg, Rijkaard kan geen team bouwen, Van Gaal en Adriaanse zou je ook niet meer willen. Heel heel misschien Ron Jans.

Maar als Ajax 2de wordt achter PSV, maar met goed, attractief voetbal, goede resultaten in de beker, UEFA Cup en competitie - dan zie ik het nut er niet van in om Van Basten te ontslaan, puur op resultaat, omdat je daar als Ajax in geen enkel opzicht beter van wordt. Want dan ga je niets verbeteren ten opzichte van de laatste 4 jaar.
  maandag 1 september 2008 @ 17:29:24 #186
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61296769
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:24 schreef Yi-Long het volgende:
Van mij hoeft Van Basten zeker niet weg (hij had niet aangesteld moeten worden, maar dat is iets anders), maar hij moet gewoon niet zo ontzettend LAF spelen met dit spelersmateriaal.

Het is echt heel makkelijk om deze selectie gewoon goed neer te zetten, en op basis van de kwaliteiten komt er dan echt wel winst uitrollen. Maar dan moet je het dus niet zo neerzetten zoals Van Basten dit weekend deed.

Zelfs als Ajax WEL gewonnen had, dan nog was het voetbal deze zaterdag niet om aan te zien. Dat moet gewoon anders.
Na de wedstrijd werd hij geïnterviewd door Radio1 en hij toen aan dat hij dacht dat een middenveld met Urby Emanuelson, Rasmus Lindgren en Evander Sno voldoende zou creëren. Kom op, zeg. Trek volgende keer een zwerver van straat en laat hem die opstelling maken, iedere blinde mongool weet toch dat het niks wordt met die drie?
pi_61296776
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:21 schreef HeatWave het volgende:
Je usernaam heeft "te" teveel...

Een beetje zinnen maken is al te lastig, al zit er ook weer niet teveel zinnigs in die brei bagger....
Ga jij nou maar weer zeggen dat we alweer geen kampioen worden, pessimist
  maandag 1 september 2008 @ 17:31:39 #188
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61296826
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:28 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Wanneer we in de toppers tegen PSV, Feyenoord, AZ, Twente en Heerenveen minder dan 15 punten halen, lager dan plaats 4 eindigen, niet de beker halen, niet overwinteren in de UEFA Cup en verschrikkelijk slecht voetbal spelen, wedstrijd na wedstrijd. Dan heb ik er een hard hoofd in dat Van Basten de man is die Ajax kan laten voetballen.

Dan is het een tweede wie ik wel in staat zou zien om een team zodanig op te bouwen en te creëren, dat er ook nog steeds een lange termijn visie is. De Boer is nog veel te vroeg, Rijkaard kan geen team bouwen, Van Gaal en Adriaanse zou je ook niet meer willen. Heel heel misschien Ron Jans.

Maar als Ajax 2de wordt achter PSV, maar met goed, attractief voetbal, goede resultaten in de beker, UEFA Cup en competitie - dan zie ik het nut er niet van in om Van Basten te ontslaan, puur op resultaat, omdat je daar als Ajax in geen enkel opzicht beter van wordt. Want dan ga je niets verbeteren ten opzichte van de laatste 4 jaar.
Goed en attractief voetbal kan je vergeten in deze opstelling, nu is het enkel speculeren op de individuele klasse van Luis Suarez en Miralem Sulejmani. Net als de eerste drieënhalf jaar bij Oranje.
pi_61296881
Ogararu dus verhuurt aan Steaua Boekarest. Is Gabri nu de nieuwe stand-in voor Silva of Sno?
  maandag 1 september 2008 @ 17:36:16 #190
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_61296925
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:24 schreef Yi-Long het volgende:

Met een dergelijke selectie mag je het gewoon niet laten uitkomen op toevalligheden, zoals een hoge bal die goed valt, de wind mee hebben en een scheidsrechter die hopelijk een beetje in het voordeel fluit. Suarez miste de 2-0, maar dat had al de 3-0 of 4-0 moeten zijn.

Het sterke punt van Ajax is de aanval. Als je vervolgens laf gaat spelen, haal je inderdaad zelf de angel uit de ploeg.

Eigenlijk is een nederlaag best positief. Om er maar weer een cliché in te gooien: "Van verliezen leer je meer dan van winnen." Een overwinning had de problemen alleen maar verbloemd.
  maandag 1 september 2008 @ 17:36:45 #191
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61296938
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:34 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ogararu dus verhuurt aan Steaua Boekarest. Is Gabri nu de nieuwe stand-in voor Silva of Sno?
Gregory van der Wiel in eerste instantie, lijkt me.

Mocht die centraal ingezet worden, dan komt Gabri waarschijnlijk in beeld of een speler uit Jong Ajax/Ajax A1.
  maandag 1 september 2008 @ 17:37:03 #192
51286 w00h00
Digital man!
pi_61296942
Mensen een beetje vertrouwen in Marco Van Basten graag, hij heeft net 1 officiële wedstrijd gehad en jullie zitten al over z'n ontslag te lullen.

Over iets minder dan twee weken walsen we over Roda jc heen, en is het allemaal weer hosanna hiero.
  maandag 1 september 2008 @ 17:38:25 #193
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_61296982
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:53 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, Marco van Basten krijgt een team dat tweemaal op rij bijna kampioen was en mag ook nog eens 40 miljoen euro investeren. Alles minder dan het kampioenschap is kut, Van Basten moet ons kampioen maken.
Lijkt me wel ja, met de investeringen die er nu gedaan zijn is het enige dat telt het kampioenschap van Nederland en ver komen in Europa.

En als er geen CL gehaald wordt heeft ajax denk ik ook een probleem op het financiele vlak, kan me niet voorstellen dat 4 jaar op rij CL mislopen geen financiele consequenties heeft voor een club als ajax.

Maar goed er is pas 1 wedstrijd gespeeld natuurlijk, al was die wel tekenend voor het ajax van de laatste jaren.....
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  maandag 1 september 2008 @ 17:38:33 #194
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61296984
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:37 schreef w00h00 het volgende:
Mensen een beetje vertrouwen in Marco Van Basten graag, hij heeft net 1 officiële wedstrijd gehad en jullie zitten al over z'n ontslag te lullen.

Over iets minder dan twee weken walsen we over Roda jc heen, en is het allemaal weer hosanna hiero.
Neuh, pas bij de landstitel is het hosanna bij mij. Alles minder is onaanvaardbaar.
pi_61297012
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:38 schreef PyTh het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja, met de investeringen die er nu gedaan zijn is het enige dat telt het kampioenschap van Nederland en ver komen in Europa.

En als er geen CL gehaald wordt heeft ajax denk ik ook een probleem op het financiele vlak, kan me niet voorstellen dat 4 jaar op rij CL mislopen geen financiele consequenties heeft voor een club als ajax.

Maar goed er is pas 1 wedstrijd gespeeld natuurlijk, al was die wel tekenend voor het ajax van de laatste jaren.....
Dan moeten we het halve team verkopen gok ik ja
pi_61297055
In de afgelopen jaren is er behalve een nieuwe trainer elk jaar niks verandert. Ten Cate kocht een beetje en verkocht een beetje, het bestuur modderde wat aan en de resultaten leken er niet op.

Toen kwam van Basten aan het roer en vrijwel elk aspect van de club veranderde, er kwamen clubmensen in het bestuur, als trainers en stagiaires als Bergkamp en Bogarde.

Van Basten kocht goed in maar doorliep de voorbereiding zonder veel basisspelers en matige resultaten, hij temperde de verwachtingen door herhaaldelijk te zeggen dat Ajax nog niet het gewenste niveau heeft en toch valt dit ons rauw op ons dak want dit kan natuurlijk niet!!1!1!

Imho is dit de grootste onzin ooit, eindelijk hebben we een trainer die een duidelijke visie heeft, eindelijk iemand die mindere spelers hun plaats wijst en eindelijk zit er weer zo enorm veel potentie in het team. Van Basten verdient gewoon de tijd om een team te bouwen, ik vertrouw op zijn keuzes en visie en weet dat dit een geweldig team wordt mits het de tijd krijgt!
pi_61297065
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:34 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Denk dat Van der Wiel de back-up voor Silva wordt...
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 1 september 2008 @ 17:43:24 #198
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61297077
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:38 schreef PyTh het volgende:

[..]

Deze wedstrijd was tekenend voor de eerste drieënhalf jaar van Marco van Basten bij Oranje, er was slechts één verschil: in die tijd had Van Basten elke keer het geluk dat er tóch gewonnen werd.
pi_61297088
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:58 schreef M0NTANA het volgende:
Snap nog steeds niet hoe die -edit- uit bij Willem II dezelfde fout kon maken als in zijn eerste drieënhalf jaar bij Oranje, hoop toch echt dat hij voortaan met een tien gaat spelen.
Doe normaal zeg, spotten met ziektes.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjimz op 01-09-2008 17:53:46 ]
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  maandag 1 september 2008 @ 17:47:06 #200
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61297154
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
In de afgelopen jaren is er behalve een nieuwe trainer elk jaar niks verandert. Ten Cate kocht een beetje en verkocht een beetje, het bestuur modderde wat aan en de resultaten leken er niet op.

Toen kwam van Basten aan het roer en vrijwel elk aspect van de club veranderde, er kwamen clubmensen in het bestuur, als trainers en stagiaires als Bergkamp en Bogarde.

Van Basten kocht goed in maar doorliep de voorbereiding zonder veel basisspelers en matige resultaten, hij temperde de verwachtingen door herhaaldelijk te zeggen dat Ajax nog niet het gewenste niveau heeft en toch valt dit ons rauw op ons dak want dit kan natuurlijk niet!!1!1!
Als we zaterdag verloren hadden in een 4-2-3-1-opstelling, omdat Willem II gewoon beter was, had je mij niet (of in elk geval minder) gehoord. Nu blundert Marco van Basten gewoon met zijn opstelling, een blunder waarvan je zou verwachten dat hij hem niet meer zou maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')