Ik download NOOIT op mijn PC, meestal op mijn laptop dat vind ik iets minder erg als die crashtquote:Op maandag 1 september 2008 07:54 schreef Klautje het volgende:
Altijd prijs met Vista.
Die heb ik ook gehad een aantal weken geleden... niks aan kunnen doen.quote:Op maandag 1 september 2008 08:04 schreef legacythe2nd het volgende:
Je hebt waarschijnlijk een virus genaamd "windows xp antivirus 2008/2009".
Zoek ff op google naar superantispyware en mallwarebytes, deze kunnen ze verwijderen.
Hiren wordt gezien als warez.quote:Op maandag 1 september 2008 08:33 schreef qltel het volgende:
Wat je ook nog kunt proberen is Hiren Boot cd. Een cd waarvan je kunt opstarten en waar allerlei utilities opstaan waarmee je wellicht je PC kunt redden. In ieder geval staat F-prot en McAfee erop. Het voordeel is dat je van deze Cd start, dus er wordt niets gebruikt van je normale opstartschijf, er zijn dus ook geen bestanden in gebruik door windows, en of je Windows al dan niet start maakt ook al niet uit.
En mocht het virusscannen niet werken, dan staat in ieder geval Acronis True Image er ook nog op. Daarmee kun je de bestanden van je schijf copieren naar een andere schijf (kan ook een losse usb-schijf zijn) waardoor je je belangrijke bestanden eventueel kunt redden.
Succes!
Haal danff het linkje uit de quote weg..quote:Op maandag 1 september 2008 08:38 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Hiren wordt gezien als warez.
Dus dat mag hier eigenlijk niet.
CrapCleaner (heet tegenwoordig overigens CCleaner) is een aardig programma om cookies enzo op te ruimen, maar het is redelijk machteloos tegen échte malware.quote:Op maandag 1 september 2008 10:56 schreef Puckzzz het volgende:
een collega had het over 'crap cleaner' ?
die tegelijkertijd met de scan van Eset in veilige modus laten draaien.
en de systeembeheerder raadde me Spydoctor aan, maar die moet je dan wel weer kopen. Of downloaden en laten scannen, kijken of die iets vind. Maar als die iets vind en je wilt het opruimen zul je 'm toch aan moeten schaffen.
@marcel-O: dat gaat me echt mijn petje te boven wat je daar allemaal verteld.
Al dat soort oplossingen hebben als probleem dat Windows nog steeds loopt en je een goede kans hebt dat die spyware/virus of wat het dan ook is, ook nog loopt en verziekt waarmee je het probeert op te lossen. Het beste is het als Windows bij het cleanen helemaal niet loopt. Vandaar die Hiren of wat dat linkje van dat andere forum met Knoppix. Enneh, mensen die CCleaner aanraden om gemene spyware te verwijderen weten er niet zoveel van, vrees ik..quote:Op maandag 1 september 2008 10:56 schreef Puckzzz het volgende:
een collega had het over 'crap cleaner' ?
die tegelijkertijd met de scan van Eset in veilige modus laten draaien.
en de systeembeheerder raadde me Spydoctor aan, maar die moet je dan wel weer kopen. Of downloaden en laten scannen, kijken of die iets vind. Maar als die iets vind en je wilt het opruimen zul je 'm toch aan moeten schaffen.
"De eerdere staat" met een restore CD is normaal een vers geinstalleerde Windows zonder je eigen gegevens enzo. Dat lijkt me echt een allerlaatste optie. Waarbij dit dan ook nog een Engelstalige CD is en je dus ook een Engelstalig Windows overhoud.quote:Op maandag 1 september 2008 11:30 schreef Hispanic het volgende:
Boot vervolgens de PC met de gebrande CD en start system restore om je PC naar een eerdere staat terug te brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |