abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61279338
Hallo, tien jaar geleden heb ik i.v.m mijn werk besloten in het buitenland te gaan wonen , omdat ik me woning in nederland wou behouden heb en geen krakers wou heb ik deze verhuurt.

het gaat om 3 etage`s boven een winkel, het huis deelt de ingang met de naast gelegen appertementen(word vehuurt door de buurman) .

deze man is kennelijk een wiet roker en dat is duidelijk te merken, daarnaast heeft hij veel vernield in mijn pand maar ook bij mijn buurman, en vind hij het regelmatig leuk om de deur open te laten staan of de intercom zo te slopen dat door het hele gebouw het alarm en de intercoms op de appartementen afgaan( de laatste keer is hij 6.5 uur non stop afgegaan en zijn er 4 bedrijven moeten komen).

daarnaast staat ook regelmatig(minimaal een keer per week) de brandweer op de stoep.
de brandweer moet hem regelmatig stomdronken en harstikke stoned uit zijn huis halen, in zijn huis staan dan kaarsen te branden en leggen er smeulende/brandende peuken/joints op de grond, een keer is er zelfs een deel van het huis afgebrand en is hij op het nippertje gered, dit heeft me enkele tonnen gekost.

daarnaast irriteert hij ook mede bewoners doordat hij s`nachts regelmatig na het stappen stomdronken en stoned op de trap gaat liggen.

vorige week was het weer raak dit maal een bezorgde omwonende die de brandweer had gewaarschuwd, voor mij was toen echt de maat vol en ben opzoek gegaan naar zijn contract.

Het contract is een huurcontract van 10 jaar(23-12-2008) wat afloopt op 01-01-2009(i.v.m feestdagen )
daarnaast dient hij een bedrag te betalen van omgerekend 75 euro nog wat(nogwat heb ik nooit gezien).

Ik heb hem een aangetekende brief verzonden waarin ik meld dat ik het contract op 01-01-2009 niet zal verlengen, hierop kreeg ik zojuist een email dat hij niet van plan is om te vetrekken, hij eist een contract voor dezelfde prijs per maand en zegt dat ik toch niks kan doen ivm met de huurwet.
daarnaast is me huis in 5 jaar tijd bijna anderhalve ton minder waard geworden, en is het huis volledig gesloopt en verwacht ik dat ik enkele tonnen nodig heb om het weer bewoonbaar te maken.

En dan wil ik er niet over denken wat er kan gebeuren als het echt misgaat met die joints enzo(brand enzo)

Hoe krijg ik deze man uit me huis?(ik ben echt ten einde raad)
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:31:31 #2
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61279460
kei hard eruit zetten op 01-01-2009, nieuwe sloten erop, en spullen buiten zetten, huurders hebben veel rechten, alleen als jij netjes aangeeft dat het niet verlengt wordt dan heeft hij pech, laat hem wel op de aangetekende brief reageren, ook al gaat hij niet akkoord, bewijs voor de rechtbank zullen we maar zeggen.
pi_61279504
en eventuele schadevergoedingen?
pi_61279589
wat een kutzooi. Wat zegt de wet?
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:36:28 #5
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61279603
schade vergoeding ga je verhalen op welke manier? heb je altijd aangifte gedaan bij schade? het is een roker die volgens mij dag tot dag leeft en overal lak aan heeft, dus valt er wel wat te halen bij hem?
pi_61279640
ben bang dat je een probleem hebt, huurberscherming gaat vrij ver in nederland, maak gebruik van je rechtsbijstand/neem contact op met een juridisch adviseur
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_61279704
Wees verstandig en laat hier een huurrecht-advocaat naar kijken. De huurwet beschermt de huurder bijzonder goed.

Vermoedelijk kan hij door zijn wangedrag uit de woning gezet worden. Zorg dat alle overlast / vernielingen etc. goed gedocumenteerd zijn en probeer getuigenverklaringen te krijgen van de buren, brandweer etc.
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_61279713
ben benieuwd maar geef je weinig kans of je moet daadwerkelijk met bewijs komen dat hij zich niet als goede huurder gedraagt en zulke dingen
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:41:22 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61279737
Je maakt als verhuurder geen schijn van kans. Het contract is vast en zeker niet in samenwerking met een notaris opgesteld, het is namelijk onwettig. Je kunt niet voor zo'n lange termijn verhuren.

Wat je kunt doen? Je kunt jaarlijks de wettelijke huurverhoging doorvoeren, hopen dat hij jouw als verhuurder niet laat verplichten het achterstallige onderhoud uit te voeren en je goed verzekeren tegen eventuele brand. Daarmee houd het dan verder wel op.
The End Times are wild
pi_61279747
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:36 schreef mrfool het volgende:
schade vergoeding ga je verhalen op welke manier? heb je altijd aangifte gedaan bij schade? het is een roker die volgens mij dag tot dag leeft en overal lak aan heeft, dus valt er wel wat te halen bij hem?
zover ik weet, gaat hij over dag naar zijn werk, is hij getrouwd met een vrouw die ergens op deze planeet is , waarvan hij niet weet waar ze is, maar waar hij wel nog steeds mee getrouwd is voor de wet(vergeten te scheiding zegt hij altijd) die wel goed geboerd heeft en die wel genoeg geld heeft.

en daarnaast heeft hij een vriendin die het laboratorium werkt.

ik wil graag alle kosten vergoed zien, die ik moet maken om het huis in opleveringsstaat terug te brengen, de kosten die ik heb moeten maken om de nodige dingen te repareren (denk aan intercoms deuren enz) en daarnaast ben ik al een jaar bezig op alle mogelijke manieren om 84 duizend euro(verbouwing na de brand) terug te krijgen.

van alles is aangifte gedaan.
pi_61279773
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:41 schreef LXIV het volgende:
Je maakt als verhuurder geen schijn van kans. Het contract is vast en zeker niet in samenwerking met een notaris opgesteld, het is namelijk onwettig. Je kunt niet voor zo'n lange termijn verhuren.

Wat je kunt doen? Je kunt jaarlijks de wettelijke huurverhoging doorvoeren, hopen dat hij jouw als verhuurder niet laat verplichten het achterstallige onderhoud uit te voeren en je goed verzekeren tegen eventuele brand. Daarmee houd het dan verder wel op.
het is opgesteld door een advocaat.
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:43:00 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61279782
Was je dan niet verzekerd tegen die brandschade?
The End Times are wild
pi_61279802
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:41 schreef LXIV het volgende:

hij gaat eruit ik weiger om voor 75 euro per jaar 3 ruime etage`s te verhuren.(in dit huis kan makkelijk een gezin met kinderen leven.)

het is in principe een huurcontract voor 5 jaar met een verlening van nog eens 5 jaar(automatische verlenging ), over een derde periode word niks gezegd.

mischien maakt dat een en ander duidelijk
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:43:48 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61279803
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:42 schreef thepetlover het volgende:

[..]

het is opgesteld door een advocaat.
Raar. Want ook zo'n advocaat moet toch weten dat wanneer de huurder na tien jaar niet wil vertrekken, je als verhuurder een houten bek hebt.
The End Times are wild
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:44:48 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61279827
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:43 schreef thepetlover het volgende:

[..]

hij gaat eruit ik weiger om voor 75 euro per jaar 3 ruime etage`s te verhuren.(in dit huis kan makkelijk een gezin met kinderen leven.)
75 euro per jaar!!

Ok. Was het dan anti-kraak? Dan geldt huurbescherming toch niet? Of toch wel na 10 jaar. Nu weet ik het niet meer.
The End Times are wild
pi_61279851
Herstellen van je huis enkele tonnen, hehehe. Tonnen latex misschien. Wat voor appartamentje moet het wel niet wezen?
pi_61279905
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:45 schreef Wootboon het volgende:
Herstellen van je huis enkele tonnen, hehehe. Tonnen latex misschien. Wat voor appartamentje moet het wel niet wezen?
hij heeft het echt goed gesloopt, het is een wonder dat hij er nog kan wonen.

daarnaast zit er onder hem een slager die klaagt over de wietgeur en die dreigt om stappen te overnemen, hoe moet ik zoiets aanpakken.
pi_61279938
Ik had die junk allang afgemaakt, bah.
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:49:28 #19
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61279955
ik ken iemand die is zelf advocaat is, hij had ook een pand verhuurd en juridisch kwam hij niet verder, hij heeft ze er gewoon uit gezet. wat jij als aanleiding kan gebruiken is de schade die je onder tussen opgelopen hebt. je hebt bewijzen via de aangiftes, dreig met een rechtzaak, wat je toch wel het verstandigste aandoet, en daag hem uit. hij zal wel vertrekken, alleen probeer hem dan nog op het spoor te houden, zodat je hem niet kwijt bent voor verdere stappen. je kan op een of andere manier beslag op z'n loon laten leggen via zijn werkgever, en hem zo onderuit halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mrfool op 31-08-2008 23:52:13 (foutje) ]
pi_61279989
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:48 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Ik had die junk allang afgemaakt, bah.
dat doet de slager wel als het nog lang duurt, eerst juridisch en daarna fysiek.
pi_61280030
Om even een balletje op te gooien voor andere wellicht omdat ik er zelf het fijne niet van weet. Maar kan je zoiets niet via de gemeente spelen, en dan vooral op de overlast van de buren / slager, de vernieling etc.

Misschien gewoon eens contact opnemen en kijken wat de gemeente zegt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61280276
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:52 schreef rene90 het volgende:
Om even een balletje op te gooien voor andere wellicht omdat ik er zelf het fijne niet van weet. Maar kan je zoiets niet via de gemeente spelen, en dan vooral op de overlast van de buren / slager, de vernieling etc.

Misschien gewoon eens contact opnemen en kijken wat de gemeente zegt.
allang gedaan, de gemeente is heel hulpvaardig , alleen niet als je zijn naam noemt dan weten ze opeens het doorverbindknopje te vinden , word 18 19 keer doorverbonden en nummer 20 gooit de haak erop.

de wethouder wil over alles praten iedereen mag op de koffie komen met zijn problemen behalve als het over meneer a gaat.

en de gemeente heeft per brief laten weten, dat hij moet blijven zitten, dat het hun veel te veel overlast, gezeik en rotzooi oplevert als ze hem gaan dwingen en eigenlijk is er niemand die er over denkt om hem te verhuizen, sterker nog de gemeente redeneert volgens het principe zolang hij blijft zitten waar hij zit hebben wij de minsten last, en kunnen we hem negeren.

en daarnaast wijst de gemeente in nette woorden erop dat ik geen beerput moet open trekken.

kennelijk hebben meerdere buurgemeente`s gezegd no way geen afval bij ons

bij een aantal organisatie`s is hij bekend en de meeste zeggen gewoon van laat hem alsjeblief zitten waar hij zit, de ellende begint pas als hij moet verhuizen, zolang dat niet gebeurt is de overlast minst voor ons.(uiteraard het minst volgens de maatstaven van deze man)

op hulp van de overheid hoef ik dus niet te rekenen, die hebben er geen enkele belang bij en hebben zelfs meer belang erbij dat hij blijft zitten.
  maandag 1 september 2008 @ 00:06:28 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_61280381
Er zijn in de huurwet een aantal geldige redenen vastgelegd om een huurder uit een huis te kunnen zetten, en eigen gebruik door de eigenaar is er eentje van. Als jij dus zelf weer de woning wil betrekken, gekoppeld aan het gegeven dat het huur-contract voor een vooraf beperkte periode afgesloten was, betekent volgens mij dat dat stuk tuig geen poot heeft op op te staan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 1 september 2008 @ 00:08:39 #24
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_61280439
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:37 schreef zquing het volgende:
ben bang dat je een probleem hebt, huurberscherming gaat vrij ver in nederland, maak gebruik van je rechtsbijstand/neem contact op met een juridisch adviseur

Huurwet of niet, je geeft VIER maanden van te voren aan dat je het contract NIET gaat verlengen, knappe advokaat die daar tegenin wil gaan toch
Bovendien, al die problemen zullen bij justitie toch ook wel bekend zijn dan, als aanvullende informatie zullen we maar zeggen ....
Speak only if it improves upon the silence....
pi_61280590
quote:
Op maandag 1 september 2008 00:08 schreef BYM het volgende:

[..]

Huurwet of niet, je geeft VIER maanden van te voren aan dat je het contract NIET gaat verlengen, knappe advokaat die daar tegenin wil gaan toch
Bovendien, al die problemen zullen bij justitie toch ook wel bekend zijn dan, als aanvullende informatie zullen we maar zeggen ....
Kennelijk geen verstand van de huurwet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')