abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:38:41 #1
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_61274137
Ondanks dat het wellicht mijn allermooiste horloge ooit is wil ik hem toch graag verkopen.
Ik merk dat ik hem bijna niet draag en dat vind ik serieus zonde. En om hem alleen voor speciale dagen te bewaren vind ik ook zoiets.

Het gaat hier om de Dornbluth 99.0. Het ‘instapmodel’ van Dornbluth. Kast meet een mooie 42mm waardoor het een best imposante klok is. Voor het uurwerk is de platine van een Unitas 6498 gebruikt samen met wat tandwielen. Voor de rest is door Dirk alles zelf gemaakt.
Het uurwerk is echt prachtig, mooie Sonnenschliff op de tandwielen en prachtige Geneva Stripes.
De wijzerplaat is van puur zilver.

Mijn model is de eerste serie. Kroon is dus nog niet gesigneerd en de wijzers zijn iets smaller. Bij een servicebeurt kan dit kosteloos worden vervangen. Persoonlijk vind ik de dunne wijzers mooier dan de huidige.
Grappig detail. Mijne heeft nummer 57, terwijl Dirk op zijn website nummer 55 heeft gebruikt voor de foto’s van het uurwerk.

De Dornbluth komt uit 2004. Ik heb hem afgelopen april overgenomen van een forumlid.
Hoewel het horloge van 2004 is loopt ie nog als een trein. Mijn horlogemaker heeft hem op de Witschi gehad en de amplitude was zeer sterk en de afwijking zeer gering. Hij hoeft volgens mijn horlogemaker binnenkort nog niet te worden geserviced.

Het horloge is in prima staat. Heeft was gebruikssporen op de lunette en een paar krasjes op de kast. Al met al niets ernstigs en niets wat er na 4 jaar normaal dragen niet op zou zitten.
Er zit een klein foutje op de wijzerplaat, het streepje bij minuut 4 is half onderbroken. Mij valt het inmiddels niet meer op maar ik wilde het toch even melden. Je kunt het ook zien op de foto
Ik heb hierover contact gehad met Dirk Dornbluth en bij een servicebeurt wordt de wijzerplaat kosteloos vervangen als er een foutje op zit.

Ik heb de originele band er nog bij en een originele gesp (blanco, stond destijds nog geen Dornbluth op). Daarnaast heb ik een bruine (echte) kroko erbij. Deze is in juli gekocht. Ziet er nog zeer goed uit. Mooie dikke band met een prachtige kleur die mooi uitkomt bij de wijzerplaat.

Doos is er natuurlijk ook bij, stukje Duitse huisvlijt. Erg mooie doos met ingelegd hout op de deksel.

Het huidige model kost alweer 3000 euro en de wachttijd is geloof ik rond de 7 maanden. Tweede hands kom je hem bijna niet tegen, en zeker niet voor dit geld. Voor dit geld ben ik hem op TZ-UK zo kwijt (diverse aanbiedingen gehad) maar ik verstuur een dergelijk horloge niet graag via de post.

1. Merk: Dornbluth & Sohn
2. Model: 99.0
3. Diameter: 42mm
4. Conditie, krasjes, recent geserviced?: Nooit geserviced, loopt echter uitstekend. Wat gebruikssporen op de lunette maar niets heel ernstigs.
5. Vraagprijs!: 2100 euro
6. Leeftijd: 4 jaar
7. Aanwezigheid van papieren en doos: helemaal compleet, papieren stellen echter weinig voor.
8. Kosten verzending: Wordt niet verzonden, alleen via persoonlijke overdracht.

De foto's

Op de eerste foto geeft het pijltje de fout in de wijzerplaat aan.

En nog wat fotos met de oude band erop

Het beste horlogeforum van Nederland
pi_61276569
Ik neem hem in overweging! Ik ben dringend op zoek naar een 'nieuw' horloge en de eenvoud en de stijlvolle uitstraling zou het prima doen onder mijn trouwpak

[ Bericht 17% gewijzigd door Rekkie op 01-09-2008 11:24:54 (Gezeik verwijderd!) ]
pi_61279413
En opgeschoond.

De hele discussie mag vanaf nu wel achterwege blijven, wil je het zo graag over het nut van dure horloges hebben open je daar maar een topic over.
Ben je niet geïnteresseerd blijf dan van je invoeren knopje af.

Rosbief, wegwezen.

[ Bericht 55% gewijzigd door NanKing op 31-08-2008 23:47:24 ]
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')