abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2008 @ 19:34:14 #1
203688 Drijfzand
account closed
pi_61272247
quote:
NAZRAN, Russia (Reuters) - The owner of an opposition Internet news site in Russia's troubled Ingushetia region was shot dead on Sunday after being detained by police, prompting his colleagues to call for a protest rally.

Magomed Yevloyev is one of the most high-profile journalists killed in Russia since investigative reporter Anna Politkovskaya was shot dead outside her Moscow apartment in 2006, provoking condemnation of Russia's record on media freedom.

Yevloyev, owner of the www.Ingushetiya.ru website, was a vocal critic of the region's Kremlin-backed administration, which critics accuse of crushing dissent and free speech.

A lawyer for the site -- which survived repeated official attempts to close it down -- said police met Yevloyev at the steps of the aircraft after he flew in to Ingushetia's airport, put him in a Volga saloon car and drove him away.

"As they drove he was shot in the temple ... They threw him out of the car near the hospital," lawyer Kaloi Akhilgov told Reuters by telephone.

"He was discovered there and they quickly put him on the operating table, which is where he died."

Akhilgov said Yevloyev, who was in his thirties, was detained after flying from Moscow on the same flight as the Kremlin-backed local leader Murat Zyazikov. A spokesman for Zyazikov could not be reached for comment.

A posting on Yevloyev's site called on "all those who are not indifferent" to his killing to gather for a demonstration in Ingushetia's biggest town, Nazran, where Zyazikov's opponents have clashed with riot police in recent years.

"A preliminary investigation is being carried out into the incident as a result of which M.Yevloyev was killed," said Vladimir Markin, a spokesman for the investigations unit of the Prosecutor General's Office in Moscow.

Markin said police had tried to bring Yevloyev in for questioning but that an incident occurred in which he received a gunshot wound that led to his death.
Beetje opvallende manier om ze het zwijgen op te leggen...
too much to do in the real world.
pi_61272431
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:34 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Beetje opvallende manier om ze het zwijgen op te leggen...
Klopt, maar in een dictatuur is dat de normaalste zaak van de wereld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61272471
Rusland komt er in ieder geval steeds openlijker voor uit dat het een autoritaire, agressieve schurkenstaat is.

weten we in ieder geval waar we aan toe zijn
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_61272850
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:43 schreef Schadenfreude het volgende:
Rusland komt er in ieder geval steeds openlijker voor uit dat het een autoritaire, agressieve schurkenstaat is.

Wou je zeggen dat je dat nog niet wist dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_61274300
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wou je zeggen dat je dat nog niet wist dan?
wij wel maar sommige hippies niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_61274370
Ze worden steeds enger

Maar goed, we doen niets, want ze leveren energie
stupidity has become as common as common sense was before
pi_61276714
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 20:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wij wel maar sommige hippies niet
Inderdaad.
maar vooral Rusland steunen als het een soort van koude oorlog komt Blijkbaar heb je nog steeds zulke mensen.

Typisch Rusland dit. "maar wij hebben niks gedaan"
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:30:46 #8
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_61277789
Hij wordt toch gezien als een van de breinen achter de gijzeling in Beslan, of lijkt zijn naam alleen op die vent?
AFC AJAX
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:35:31 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61277903
Enge, gevaarlijke, onberekenbare buur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61277949
Nog linkse huilies die het leger willen afschaffen ?
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:24:39 #11
203688 Drijfzand
account closed
pi_61279318
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:37 schreef TubewayDigital het volgende:
Oeh, TubewayDigital heeft waarschijnlijk een multimedia-presentatie klaar die haarfijn aangeeft hoe landen als Lichtenstein, Monacco, het vaticaan vernietigd werden door een gebrek aan een nationaal leger, of gered door het bezit ervan.
too much to do in the real world.
pi_61280052
ah een terroristische moslim die om is gelegd.

(pleonasme)
pi_61280284
Ach, zo doen ze dat in Rusland.

Even een geheugensteuntje:

Een doodzieke Aleksandr Litvinenko, die in 2006 onder zeer verdachte omstandigheden om het leven kwam. In zijn afscheidsbrief schreef hij: "Mogelijk lukt het u om een mens tot zwijgen te brengen, maar het geluid van het protest uit de hele wereld zal u, meneer Poetin, voor de rest van uw leven in de oren klinken."

Dat laatste is helaas ijdele hoop gebleken. De wereld protesteert helemaal niet en laat Rusland rustig doorgaan. Niemand durft echt iets te ondernemen tegen deze schurkenstaat, politiestaat en verkapte dictatuur.
pi_61280313
Maar dit is toch een incident?

pi_61280649
quote:
Op maandag 1 september 2008 00:03 schreef Vodkadruppel het volgende:
Maar dit is toch een incident?
Tuurlijk. Zo ook de moord op de Russische mensenrechtenactiviste Anna Politkovskaja, die in 2006 werd doodgeschoten. Of de dioxinevergiftiging waaraan de Oekraïense president Viktor Joesjtsjenko bijna dood ging.

. Die had vast niks te maken met het feit dat hij een westers-georiënteerde presidentskandidaat was, terwijl zijn opponent pro-Russisch was...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2008 00:32:51 (Staaltje geschiedvervalsing hersteld) ]
  maandag 1 september 2008 @ 00:25:57 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61280901
quote:
Op maandag 1 september 2008 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
Of de dioxinevergiftiging waaraan de Oekraïense president Viktor Joesjtsjenko dood ging.
Bijna. Hij leeft nog.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61281050
quote:
Op maandag 1 september 2008 00:25 schreef Ringo het volgende:
Bijna. Hij leeft nog.
Sorry, ongelukkige tikfout. Dat is exact wat ik wilde typen, dat -ie bijna doodging. Ik zal het aanpassen.
  maandag 1 september 2008 @ 02:43:06 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61283010
Maar er is ook geen persvrijheid in Rusland. Dus hij wist waar 'ie aan begon.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 1 september 2008 @ 02:46:06 #19
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_61283030
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 22:37 schreef TubewayDigital het volgende:
Ja. Waarom zou je doodgaan en verliezen als je ook kan leven en verliezen? Geef maar een goede reden om een leger te hebben als je er toch niets aan kan hebben.

Valt me trouwens wel op dat het hier wel heel erg anti-Russisch is. Jullie zijn zeker ook diezelfde mensen die in alle 9001 VS versus kankerland-topics de VS en Israël steunen?
© Bafnek
  maandag 1 september 2008 @ 02:59:36 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61283100
18, nu 19, replies noem jij veel?

Als dit in de VS was waren we al aan topic nummer vier toe.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 1 september 2008 @ 03:02:59 #21
217719 Klautje
pi_61283111
quote:
Op maandag 1 september 2008 02:59 schreef popolon het volgende:
18, nu 19, replies noem jij veel?

Als dit in de VS was waren we al aan topic nummer vier toe.
Waarschijnlijk omdat niemand meer omkijkt naar dingen die toch dagelijks gebeuren. Zie: elke oorlog voor de meest recente
© Bafnek
  maandag 1 september 2008 @ 03:04:54 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_61283117
Ja dat zal 't zijn.
pi_61283136
quote:
Op maandag 1 september 2008 02:46 schreef Klautje het volgende:
Valt me trouwens wel op dat het hier wel heel erg anti-Russisch is. Jullie zijn zeker ook diezelfde mensen die in alle 9001 VS versus kankerland-topics de VS en Israël steunen?
Je kunt best tegen het huidige Russische bewind zijn zonder meteen fan van de VS te zijn. Rusland schendt mensenrechten op grove schaal. Critici van het bewind, zoals journalisten en oppositieleiders, wordt op allerlei manieren de mond gesnoerd. Als ze niet met een kutsmoes gevangen worden gezet, worden ze wel doodgeschoten of vergiftigd. De CCCP is terug van weggeweest en Rusland is een soort schijndemocratie, die meer op een dictatuur lijkt dan op een vrij land.

Als ik dat allemaal vaststel, wil dat niet zeggen dat ik ineens pro-VS ben. Ik snap die kromme manier van denken totaal niet.
  maandag 1 september 2008 @ 03:08:57 #24
217719 Klautje
pi_61283137
quote:
Op maandag 1 september 2008 03:04 schreef popolon het volgende:
Ja dat zal 't zijn.
Dus het zal jou verbazen en schokken als er weer eens een jeugdige Brit door een of andere domme chav neergestoken wordt?
© Bafnek
  maandag 1 september 2008 @ 03:13:06 #25
217719 Klautje
pi_61283150
quote:
Op maandag 1 september 2008 03:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt best tegen het huidige Russische bewind zijn zonder meteen fan van de VS te zijn. Rusland schendt mensenrechten op grove schaal. Critici van het bewind, zoals journalisten en oppositieleiders, wordt op allerlei manieren de mond gesnoerd. Als ze niet met een kutsmoes gevangen worden gezet, worden ze wel doodgeschoten of vergiftigd. De CCCP is terug van weggeweest en Rusland is een soort schijndemocratie, die meer op een dictatuur lijkt dan op een vrij land.

Als ik dat allemaal vaststel, wil dat niet zeggen dat ik ineens pro-VS ben. Ik snap die kromme manier van denken totaal niet.
Ik denk aan deze:
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:43 schreef Schadenfreude het volgende:

We weten al jaren dat dit gebeurt en nog weet hij zoiets te verzinnen. Lijkt mij gewoon bashen op vijand
© Bafnek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')