Beetje opvallende manier om ze het zwijgen op te leggen...quote:NAZRAN, Russia (Reuters) - The owner of an opposition Internet news site in Russia's troubled Ingushetia region was shot dead on Sunday after being detained by police, prompting his colleagues to call for a protest rally.
Magomed Yevloyev is one of the most high-profile journalists killed in Russia since investigative reporter Anna Politkovskaya was shot dead outside her Moscow apartment in 2006, provoking condemnation of Russia's record on media freedom.
Yevloyev, owner of the www.Ingushetiya.ru website, was a vocal critic of the region's Kremlin-backed administration, which critics accuse of crushing dissent and free speech.
A lawyer for the site -- which survived repeated official attempts to close it down -- said police met Yevloyev at the steps of the aircraft after he flew in to Ingushetia's airport, put him in a Volga saloon car and drove him away.
"As they drove he was shot in the temple ... They threw him out of the car near the hospital," lawyer Kaloi Akhilgov told Reuters by telephone.
"He was discovered there and they quickly put him on the operating table, which is where he died."
Akhilgov said Yevloyev, who was in his thirties, was detained after flying from Moscow on the same flight as the Kremlin-backed local leader Murat Zyazikov. A spokesman for Zyazikov could not be reached for comment.
A posting on Yevloyev's site called on "all those who are not indifferent" to his killing to gather for a demonstration in Ingushetia's biggest town, Nazran, where Zyazikov's opponents have clashed with riot police in recent years.
"A preliminary investigation is being carried out into the incident as a result of which M.Yevloyev was killed," said Vladimir Markin, a spokesman for the investigations unit of the Prosecutor General's Office in Moscow.
Markin said police had tried to bring Yevloyev in for questioning but that an incident occurred in which he received a gunshot wound that led to his death.
Klopt, maar in een dictatuur is dat de normaalste zaak van de wereld.quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:34 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Beetje opvallende manier om ze het zwijgen op te leggen...
Wou je zeggen dat je dat nog niet wist dan?quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:43 schreef Schadenfreude het volgende:
Rusland komt er in ieder geval steeds openlijker voor uit dat het een autoritaire, agressieve schurkenstaat is.
weten we in ieder geval waar we aan toe zijn
wij wel maar sommige hippies nietquote:Op zondag 31 augustus 2008 19:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat je dat nog niet wist dan?
Inderdaad.quote:Op zondag 31 augustus 2008 20:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wij wel maar sommige hippies niet
Oeh, TubewayDigital heeft waarschijnlijk een multimedia-presentatie klaar die haarfijn aangeeft hoe landen als Lichtenstein, Monacco, het vaticaan vernietigd werden door een gebrek aan een nationaal leger, of gered door het bezit ervan.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:37 schreef TubewayDigital het volgende:
Nog linkse huilies die het leger willen afschaffen ?
Tuurlijk. Zo ook de moord op de Russische mensenrechtenactiviste Anna Politkovskaja, die in 2006 werd doodgeschoten. Of de dioxinevergiftiging waaraan de Oekraïense president Viktor Joesjtsjenko bijna dood ging.quote:
Bijna. Hij leeft nog.quote:Op maandag 1 september 2008 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
Of de dioxinevergiftiging waaraan de Oekraïense president Viktor Joesjtsjenko dood ging.
Sorry, ongelukkige tikfout. Dat is exact wat ik wilde typen, dat -ie bijna doodging. Ik zal het aanpassen.quote:
Ja. Waarom zou je doodgaan en verliezen als je ook kan leven en verliezen? Geef maar een goede reden om een leger te hebben als je er toch niets aan kan hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:37 schreef TubewayDigital het volgende:
Nog linkse huilies die het leger willen afschaffen ?
Waarschijnlijk omdat niemand meer omkijkt naar dingen die toch dagelijks gebeuren. Zie: elke oorlog voor de meest recentequote:Op maandag 1 september 2008 02:59 schreef popolon het volgende:
18, nu 19, replies noem jij veel?
Als dit in de VS was waren we al aan topic nummer vier toe.
Je kunt best tegen het huidige Russische bewind zijn zonder meteen fan van de VS te zijn. Rusland schendt mensenrechten op grove schaal. Critici van het bewind, zoals journalisten en oppositieleiders, wordt op allerlei manieren de mond gesnoerd. Als ze niet met een kutsmoes gevangen worden gezet, worden ze wel doodgeschoten of vergiftigd. De CCCP is terug van weggeweest en Rusland is een soort schijndemocratie, die meer op een dictatuur lijkt dan op een vrij land.quote:Op maandag 1 september 2008 02:46 schreef Klautje het volgende:
Valt me trouwens wel op dat het hier wel heel erg anti-Russisch is. Jullie zijn zeker ook diezelfde mensen die in alle 9001 VS versus kankerland-topics de VS en Israël steunen?![]()
Dus het zal jou verbazen en schokken als er weer eens een jeugdige Brit door een of andere domme chav neergestoken wordt?quote:
Ik denk aan deze:quote:Op maandag 1 september 2008 03:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt best tegen het huidige Russische bewind zijn zonder meteen fan van de VS te zijn. Rusland schendt mensenrechten op grove schaal. Critici van het bewind, zoals journalisten en oppositieleiders, wordt op allerlei manieren de mond gesnoerd. Als ze niet met een kutsmoes gevangen worden gezet, worden ze wel doodgeschoten of vergiftigd. De CCCP is terug van weggeweest en Rusland is een soort schijndemocratie, die meer op een dictatuur lijkt dan op een vrij land.
Als ik dat allemaal vaststel, wil dat niet zeggen dat ik ineens pro-VS ben. Ik snap die kromme manier van denken totaal niet.
We weten al jaren dat dit gebeurt en nog weet hij zoiets te verzinnen. Lijkt mij gewoon bashen op vijandquote:Op zondag 31 augustus 2008 19:43 schreef Schadenfreude het volgende:
Rusland komt er in ieder geval steeds openlijker voor uit dat het een autoritaire, agressieve schurkenstaat is.
weten we in ieder geval waar we aan toe zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |