abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:59:19 #151
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_62494461
Wat een mooi mens is dit toch....

Ik was helemaal niet van plan om dit programma te gaan volgen, maar na één keer kijken was ik helemaal verkocht..
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_62496294
Fiona is me topper , die gaat voor het spel en het geld en de liefde daar heb ik me vraag tekens bij maar ze doet het kei goed al zou ze wat meer in de uitzendingen mogen van mij
Loslaten, is het ultieme houden van.
  zondag 19 oktober 2008 @ 05:11:45 #153
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_62498207
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 00:41 schreef Noelle06 het volgende:
Fiona is me topper , die gaat voor het spel en het geld en de liefde daar heb ik me vraag tekens bij maar ze doet het kei goed al zou ze wat meer in de uitzendingen mogen van mij
Ik denk dat het tussen die twee wel goed zit. Ze gaan zo relaxed met elkaar om. Ook al zou het niet op liefde uitdraaien denk ik dat er op z'n minst wel een goede vriendschap overblijft.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_62498353
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 05:11 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Ik denk dat het tussen die twee wel goed zit. Ze gaan zo relaxed met elkaar om. Ook al zou het niet op liefde uitdraaien denk ik dat er op z'n minst wel een goede vriendschap overblijft.
dat denk ik ook wel..........
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:49:58 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62551735
Kweenie maar in het voorstukje van gisteren zag ik echt dat ze tegen Joost zei dat ze misschien van partner wil wisselen.
Zou ze gewoon weer een spelletje spelen met Joost om de rest op het verkeerde spoor te brengen of zit er echt wat fout?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:09:29 #156
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_62552216
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 12:49 schreef Komakie het volgende:
Kweenie maar in het voorstukje van gisteren zag ik echt dat ze tegen Joost zei dat ze misschien van partner wil wisselen.
Zou ze gewoon weer een spelletje spelen met Joost om de rest op het verkeerde spoor te brengen of zit er echt wat fout?
Misschien wil ze van iemand anders de creditcard leegtrekken, om vervolgens weer bij Joost (mocht hij nog goed scoren) terecht te komen. Of, ze denkt dat hij met zijn manke poot niet meer aktief kan zijn en dus wel zou kunnen falen bij fysieke spelletjes. Of/en, ze wil graag Fuat inpikken, hij is sportief, vers en niet onaantrekkelijk.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_62552868
omdat joost niet zo goed aan de fysieke spellen mee kan doen probeert ze volgens mij gewoon een van de andere voor die spellen te strikken en dan vanavond heeft ze gewoon weer gekozen voor joost.
Alleen lijkt me niet dat die andere mannen er in trappen omdat die ook wel weten waar het om te doen is.
Maar ze heeft gelijk om het te proberen natuurlijk.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:35:54 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62552959
arme marco, als ie er intrapt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62553984
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:35 schreef zoalshetis het volgende:
arme marco, als ie er intrapt.
Ze zal echt niet voor Marco gaan, maar voor Fuat.

Marco staat al zodanig laag dat hij totaal geen bedreiging voor hen is, dus waarom express met hem een spel verliezen totaal onlogisch

Maar met Fuat een spel winnen dan gaan de punten naar Joost z'n CC... en Joost is mank, Fuat wil graag een kans... heel slim van der
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:16:57 #160
135305 beequeen
Lost.
pi_62554213
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:09 schreef Desii het volgende:

[..]

Marco staat al zodanig laag dat hij totaal geen bedreiging voor hen is, dus waarom express met hem een spel verliezen totaal onlogisch

Maar met Fuat een spel winnen dan gaan de punten naar Joost z'n CC... en Joost is mank, Fuat wil graag een kans... heel slim van der
Hoe weet je dat? Het is toch niet logisch, als Fuat het spel zou winnen neem ik aan de punten/euro's naar zijn CC gaan.
Misschien kan Huub dit even toelichten, ik snap er iig niks van.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:18:37 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62554247
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:16 schreef beequeen het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Het is toch niet logisch, als Fuat het spel zou winnen neem ik aan de punten/euro's naar zijn CC gaan.
ze kan tijdelijk voor fuat gaan, en zijn creditcard leegtrekken. maar ja, dan komt joost alleen te staan en moet ie weg. dusse... lijkt me beetje vreemd.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:19:24 #162
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_62554273
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:09 schreef Desii het volgende:

[..]

Ik hoop dat die "nieuwe" kandidaat-man dan zegt " ok, maar dan eerst neuken".
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:25:26 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62554438
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:19 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik hoop dat die "nieuwe" kandidaat-man dan zegt " ok, maar dan eerst neuken".
de pruim van fiona nog nat van het zaad van mankie.

ja! ik zie fuat daar wel voor aan.

"eerst beffen": zegt fiona.
pi_62554480
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:16 schreef beequeen het volgende:

[..]

ja hoor.

De eventuele nwe jongen neemt de creditkaart over van de huidige partner.
Dus als Fiona nu, tijdelijk, kiest voor Fuat.. neemt de Fuat de creditkaart van Joost over en als hij een spel wint, gaat dat op die creditkaart.

Bij de CC-ceremonie kiest echter Fiona gewoon weer voor Joost en zegt ze "bedankt" voor het spellen Fuat en tot nooit meer ziens

Er komt geen creditkaart bij, ze gaan altijd verder op de creditkaarts die nu in omloop zijn. Logisch ook, want een nieuwe kan nooit meer de eerst bewoners inhalen.
Snaps Queenie ?
pi_62554496
Ik vraag me af of ze het zelf heeft bedacht.
Verder vind ik het allemaal nogal vreemd. Maar we komen er snel genoeg achter wat het plan is.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:28:17 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62554510
de menselijke brillospons is er wel toe in staat om toe te happen.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:31:33 #167
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_62554605
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de pruim van fiona nog nat van het zaad van mankie.

ja! ik zie fuat daar wel voor aan.

"eerst beffen": zegt fiona.
Ik hoop dan dat hij zegt " Niks ervan, liggen kreng".
pi_62554614
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vraag me af of ze het zelf heeft bedacht.
Verder vind ik het allemaal nogal vreemd. Maar we komen er snel genoeg achter wat het plan is.
het enige wat ik er vreemd aan vind is dat zij dus schijnbaar van tevoren weet welk spel er komt.
Want alleen bij een fysiek spel heeft ze hier voordeel van
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:32:30 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62554629
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:31 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik hoop dan dat hij zegt " Niks ervan, liggen kreng".
met joost als glijmiddel? i pass.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:34:34 #170
135305 beequeen
Lost.
pi_62554686
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:26 schreef Desii het volgende:

ja hoor.

Dus als Fiona nu, tijdelijk, kiest voor Fuat.. neemt de Fuat de creditkaart van Joost over en als hij een spel wint, gaat dat op die creditkaart.

Bij de CC-ceremonie kiest echter Fiona gewoon weer voor Joost en zegt ze "bedankt" voor het spellen Fuat en tot nooit meer ziens

Er komt geen creditkaart bij, ze gaan altijd verder op de creditkaarts die nu in omloop zijn. Logisch ook, want een nieuwe kan nooit meer de eerst bewoners inhalen.
Snaps Queenie ?
Als het idd zo zit snap ik het . Maar wat doet die Fuat daar dan als hij nooit kan winnen? Beeldvulling en onrust stoken?
― Mark Twain
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:36:00 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62554730
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:34 schreef beequeen het volgende:

[..]

Als het idd zo zit snap ik het . Maar wat doet die Fuat daar dan als hij nooit kan winnen? Beeldvulling en onrust stoken?
voila, dit is een j. de mol production.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:38:52 #172
135305 beequeen
Lost.
pi_62554798
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:31 schreef Desii het volgende:

het enige wat ik er vreemd aan vind is dat zij dus schijnbaar van tevoren weet welk spel er komt.
Want alleen bij een fysiek spel heeft ze hier voordeel van
Dit schreef Huub gisteren:

"Fiona slimme meid, met een gipsen poot doe je het niet zo goed in fysieke opdrachten....Fiona kan ook rekenen........"

Dus ja, ze weten dat ze een fysieke opdracht krijgen.
― Mark Twain
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:39:56 #173
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_62554821
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

met joost als glijmiddel? i pass.
Groot gelijk, zelf zou ik ook ver van zijn spurrie uit de buurt blijven. Yaiks
pi_62555477
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:26 schreef Desii het volgende:

[..]

ja hoor.

Snaps Queenie ?

inderdaad hoop dat ze het slim speelt deze week vind haar top!!!!!!!!!!!
pi_62556238
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:38 schreef beequeen het volgende:

[..]

Dit schreef Huub gisteren:

"Fiona slimme meid, met een gipsen poot doe je het niet zo goed in fysieke opdrachten....Fiona kan ook rekenen........"

Dus ja, ze weten dat ze een fysieke opdracht krijgen.
Dan weet de rest het dus ook. Dan zou een actie van Fiona nogal doorzichtig zijn.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:49:47 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62560848
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan weet de rest het dus ook. Dan zou een actie van Fiona nogal doorzichtig zijn.
voor sommige spelers in het spel is lucht zelfs nog niet doorzichtig genoeg.
pi_62564444
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

voor sommige spelers in het spel is lucht zelfs nog niet doorzichtig genoeg.
Daar zou je een tegeltje van moeten laten maken
pi_62565203
Ik (als vrouw) vind het ook een mooie vrouw. Is ze altijd zo 'bruin'?
Misschien weet iemand van de streamers of zij veel doet zonnebanken OF zelfbruineren?

Van wat ik op tv zie van haar, is zij vrij relaxed bezig en stroomt overal makkelijk doorheen.
Vrij slim bezig
The secret of getting ahead is getting started
pi_62571553
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:18 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik (als vrouw) vind het ook een mooie vrouw. Is ze altijd zo 'bruin'?
Misschien weet iemand van de streamers of zij veel doet zonnebanken OF zelfbruineren?

Van wat ik op tv zie van haar, is zij vrij relaxed bezig en stroomt overal makkelijk doorheen.
Vrij slim bezig
Fiona heeft bij elkaar misschien 1 uur tv gemaakt vanaf het begin, tijd zat om onder de zonnebank te liggen.

Toch blijft ze de leukste al denk ik dat ze geregisseerd wordt en haar tijd voornamelijk uitzit (net als Sylvia toen).
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  woensdag 22 oktober 2008 @ 02:46:35 #180
16701 scanman01
Today's a good day
pi_62572394
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:56 schreef Morwen het volgende:

[..]

Fiona heeft bij elkaar misschien 1 uur tv gemaakt vanaf het begin, tijd zat om onder de zonnebank te liggen.

Toch blijft ze de leukste al denk ik dat ze geregisseerd wordt en haar tijd voornamelijk uitzit (net als Sylvia toen).
Nou, ze had in deze uitzending een aantal uitspraken die het vermoeden dat ze behoorlijk intelligent is aardig kracht bijzetten. Dus laat Fiona maar lopen. Die is minimaal de dames allemaal de baas.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_62572529
Ze loopt en kijkt als een vent, en dat accent maakt het nog erger.

Dat achterbakse gestook is natuurlijk wel slim speltechnisch, maar daar valt ze straks ook mee door de mand.

Nepwijf. Maar dat zijn ze allemaal in deze show.
pi_62572569
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 03:28 schreef LuukBes het volgende:
Ze loopt en kijkt als een vent, en dat accent maakt het nog erger.

Dat achterbakse gestook is natuurlijk wel slim speltechnisch, maar daar valt ze straks ook mee door de mand.

Nepwijf. Maar dat zijn ze allemaal in deze show.
Ribas en Yasmin for the win Typisch gedrag wat wij als "nederlanders" opzuigen, mensen die zich uitspreken. Yeaks, dat kan niet natuurlijk

Walgen op Ribas maar zonder hem kijkt er niemand meer Nederland is een truttenland waar niemand zijn mening meer durft te geven en Ribas en Yasmin zijn degenen die uitspreken wat het gros niet durft.

Fiona is "veilig" die snappen we wel, beetje roddelen, mannetje tevreden houden. Beetje stoken onder leiding van de regie. Fiona is eigenlijk gewoon een saaie doos net als veel Nederlandse vrouwen. En Joost is een saaie lul net als veel Nederlandse mannen. Herkenbaar dus.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_62572743
Wat lul je nou joh hoe kan je dat zeggen met een aflevering van zoveel minuten per dag dat ze saai is, waarom zegt dan iedereen als ze er uit zijn joost en fiona maken een goede kans, een lisa die zegt fiona speelt het briljant. Ze scheldt en vloekt gewoon niet zo als ribas en yasmin, blij toe. Het is een intelligente speelster en ze speelt het top en van mij mag ze winnen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:25:35 #184
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_62573211
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 03:42 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ribas en Yasmin for the win Typisch gedrag wat wij als "nederlanders" opzuigen, mensen die zich uitspreken. Yeaks, dat kan niet natuurlijk

Walgen op Ribas maar zonder hem kijkt er niemand meer Nederland is een truttenland waar niemand zijn mening meer durft te geven en Ribas en Yasmin zijn degenen die uitspreken wat het gros niet durft.

Fiona is "veilig" die snappen we wel, beetje roddelen, mannetje tevreden houden. Beetje stoken onder leiding van de regie. Fiona is eigenlijk gewoon een saaie doos net als veel Nederlandse vrouwen. En Joost is een saaie lul net als veel Nederlandse mannen. Herkenbaar dus.
pi_62575911
Het ging weer lekker vaag, ik vraag me af of ze dit zelf bedacht heeft of dat het in het script staat (want het wordt wel tijd voor actie, want die 2 zijn namelijk super saai)..... Maar hoe dan ook: Fiona is een hele foute snol (als ik het zo cru mag formuleren), want ze liegt en manipuleert.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:06:09 #186
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_62576586
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:39 schreef JohnDope het volgende:
Het ging weer lekker vaag, ik vraag me af of ze dit zelf bedacht heeft of dat het in het script staat (want het wordt wel tijd voor actie, want die 2 zijn namelijk super saai)..... Maar hoe dan ook: Fiona is een hele foute snol (als ik het zo cru mag formuleren), want ze liegt en manipuleert.
Schande, hoe durft ze!!!
En dat terwijl ze daar in een klooster zitten om zeven uur per dag Bijbelstudie te doen, zeven uur kerkdienst te volgen en zeven uur te slapen en eten!!!
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:34:20 #187
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_62577333
Ik snap niet wat Fiona wil bereiken met haar idee over het tijdelijk wisselen van partner.
Ze staan toch goed in het spel samen?
What if the hokey-pokey is really what it's all about?
pi_62577635
quote:
Saai zijn ze absoluut niet want anders zeggen niet al die mensen die eruit zijn ik geef fiona en joost een goede kans om te winnen en een lisa die zegt dat fiona het spel briljant speelt
nee ze zit daar om te breien jezus zeg het is een spel en zij is de enige vrouw die daar het spel speelt en dat doet ze top
pi_62577685
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:34 schreef PartyHardy het volgende:
Ik snap niet wat Fiona wil bereiken met haar idee over het tijdelijk wisselen van partner.
Ze staan toch goed in het spel samen?
als ze nu wisselt naar fuat heeft ze de creditcard van joost dus het geld van alle spellen die ze dan wint met fuat gaan op de creditcard van joost en met de ceremonie zegt ze fuat bedankt voor het spelen en kiest dan voor joost
pi_62577827
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:46 schreef Ascar het volgende:

[..]

als ze nu wisselt naar fuat heeft ze de creditcard van joost dus het geld van alle spellen die ze dan wint met fuat gaan op de creditcard van joost en met de ceremonie zegt ze fuat bedankt voor het spelen en kiest dan voor joost
Met joost zijn enkel valt er geen spel meer te winnen, dus als ze terug gaat na deze week, dan verliest ze alsnog het spel, tenzij ze bij fuat blijft en joost er moet uit.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62577953
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:44 schreef Ascar het volgende:

[..]

Saai zijn ze absoluut niet want anders zeggen niet al die mensen die eruit zijn ik geef fiona en joost een goede kans om te winnen en een lisa die zegt dat fiona het spel briljant speelt
nee ze zit daar om te breien jezus zeg het is een spel en zij is de enige vrouw die daar het spel speelt en dat doet ze top
Fiona en Joost hebben dus veel minder kans om te winnen dan Ribas en Yasmin.
pi_62579842
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Met joost zijn enkel valt er geen spel meer te winnen, dus als ze terug gaat na deze week, dan verliest ze alsnog het spel, tenzij ze bij fuat blijft en joost er moet uit.
Hangt ervanaf wat voor spellen ze de week daarop krijgen. Als die niet fysiek zijn, maakt het niet zoveel uit of ze weer met Joost is.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:15:36 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62580327
en waarom zou joost eigenlijk niet met zijn gebroken enkel in een paal kunnen hangen? ribas ondersteunt hem vast wel.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:29:58 #194
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_62580730
Het is de week van de dames.......dus het paalhangen is voor de dames.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:39:28 #195
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_62581010
quote:
Van mij mag het.
pi_62581761
quote:
Beetje tegenstrijdig. Hoe kun je nou tegelijkertijd liegen en manipuleren en toch saai zijn?

Daarnaast: Het is een spel hè, dat ze spelen. Een spel waar je veel geld mee kunt verdienen. Het is ook de bedoeling van de makers dat er kijkers voor te vinden zijn. Dit maakt bij elkaar natuurlijk dat liegen en manipulatie noodzakelijk zijn. En eerlijk gezegd, vind ik de manier waarop Fiona manipuleert (heb haar nog niet betrapt op een leugen overigens) nog behoorlijk netjes. Gisela en Lisa gingen mij dan weer een beetje te ver.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:09:01 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62581817
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 03:42 schreef Morwen het volgende:

Ik heb iets gemist? Ribas die zich uitspreekt? En Yasmin ook? In volzinnen? Zonder weggepiepte kankers en tyfussen? En met inhoud?
Vertel!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62582656
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist? Ribas die zich uitspreekt? En Yasmin ook? In volzinnen? Zonder weggepiepte kankers en tyfussen? En met inhoud?
Vertel!
!
pi_62586532
nieuwe filmpjes op de cbml site : die fiona is echt slim man genieten gewoon zo hoort het spel gespeeld te worden
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:08:08 #200
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_62587138
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:45 schreef Ascar het volgende:
nieuwe filmpjes op de cbml site : die fiona is echt slim man genieten gewoon zo hoort het spel gespeeld te worden
Geweldig !!

Die had echt in de Gouden Kooi moeten zitten!
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')