quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:09 schreef Biogarde het volgende:
Dus jij kan met droge ogen vertellen aan een ambtenaar dat je je trippies naar het buitenland zelf gaat betalen?
En dat terwijl je een uitkering aanvraagt?
Yep, ik leen het geld bij m'n ouders. Ik heb overigens wel wat spaargeld, maar niet genoeg. Je krijgt een bijstandsuitkering indien je vermogen niet meer is dan ¤ 5.325,00.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:09 schreef Biogarde het volgende:
Dus jij kan met droge ogen vertellen aan een ambtenaar dat je je trippies naar het buitenland zelf gaat betalen?
En dat terwijl je een uitkering aanvraagt?
Wrong. Je hebt recht op een uitkering. Maar je hebt ook de plicht om dan beschikbaar te zijn voor werk. In veel gemeentes kan je je de volgende dag al melden op de werkplaats als je een bijstandsuitkering aanvraagt (en terecht). Je bent verplicht te solliciteren en mag niet zomaar banen afslaan.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:21 schreef brianv het volgende:
[..]
Yep, ik leen het geld bij m'n ouders. Ik heb overigens wel wat spaargeld, maar niet genoeg. Je krijgt een bijstandsuitkering indien je vermogen niet meer is dan ¤ 5.325,00.
Dat dus. En al helemaal als je WO-geschoold bent.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:27 schreef JvS het volgende:
[..]
Wrong. Je hebt recht op een uitkering. Maar je hebt ook de plicht om dan beschikbaar te zijn voor werk. In veel gemeentes kan je je de volgende dag al melden op de werkplaats als je een bijstandsuitkering aanvraagt (en terecht). Je bent verplicht te solliciteren en mag niet zomaar banen afslaan.
Neen. Ik weiger!quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:33 schreef jna het volgende:
[ afbeelding ]
misschien wilt hij je helpen
WO-geschoold en dan bovenstaand niet kunnen bedenkenquote:Op zondag 31 augustus 2008 00:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat dus. En al helemaal als je WO-geschoold bent.
Als je wilt oriënteren en banen wilt zoeken moet je dat maar tíjdens je studie doen. Of ingeschreven blijven staan bij de uni, en daardoor nog kunnen lenen bij het IBG ofzo.
Om vervolgens met zijn kennis naar het buitenland te migreren, zodat die uitkering niet eens in de vorm van belasting wordt terugbetaald.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:42 schreef HenryHill het volgende:
Dus je wil ons nu serieus vertellen dat je vanaf nu totaan december met 2 vingers in je neus gaat zitten om je "zo goed mogelijk te kunnen orienteren", en dan verwacht je dat vadertje staat (i.e. wij) jouw onkosten gaan betalen?
Omdat je zelf te lam bent om 24 of 32 uur in de week te gaan werken?
Wat hij zegt! Het is toch niet normaal? Of je blijft in Nederland met je kennis, of je mag wat mij betreft alle kosten terugbetalen van je opleiding, uitkeringen (ook kinderbijslag), studiefinanciering, ...quote:Op zondag 31 augustus 2008 09:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Om vervolgens met zijn kennis naar het buitenland te migreren, zodat die uitkering niet eens in de vorm van belasting wordt terugbetaald..
Om over de onderwijskosten nog maar niet te spreken.
Dat dus. Godskolere wat een mongolen in dit land zeg.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:10 schreef hydra77 het volgende:
Je zult wel recht hebben op een bijstandsuitkering, maar daarvoor zul je direct een baan als bollenpeller aangeboden krijgen, die je niet kunt weigeren.
Dus een beetje 'orienteren' in The States terwijl de belastingbetaler je sponsort kun je -terecht- vergeten.
Juíst met een WO opleiding.quote:Op zondag 31 augustus 2008 12:03 schreef mousemicky het volgende:
Hoe oud ben je? tegenwoordig zijn er hele strenge regels voor jongeren onder de 28 mbt bijstand. Daar kom je niet zo makkelijk meer in, zelfs met een wo-opleiding...
Succes met werk zoeken, maar doe dat vooral op je eigen kosten.
Ik dacht dat dat bedrag van toepassing was op een alleenstaande moeder met kind(eren). En als alleenstaande je vermogen niet meer mocht zijn dan ¤ 2.269,-quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:21 schreef brianv het volgende:
Yep, ik leen het geld bij m'n ouders. Ik heb overigens wel wat spaargeld, maar niet genoeg. Je krijgt een bijstandsuitkering indien je vermogen niet meer is dan ¤ 5.325,00.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:49 schreef brianv het volgende:
Kan ik voor die periode van 2 á 3 maanden een uitkering aanvragen?
Béétje genuanceerdquote:
Inderdaad. Zo werkte het wel met kwijtschelding van de belastingen bij de gemeente waar ik gewerkt heb.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:45 schreef Marijkezwolle het volgende:
Volgens mij ligt die vermogensgrens voor alleenstaanden inderdaad op 2269 euro, als je ook nog iets van een auto hebt telt dat ook mee voor dat vermogen.
Nouja... mijn vriend is aan het einde van zijn studie geopereerd aan zijn schouder en moest na het afronden van zijn studie dus meteen de wwb in omdat hij immers geen werkverleden had en niet kon werken door de operatie. Ook hij heeft gewerkt bij de sociale werkplaats, maar dit heeft hem geen kwaad gedaan bij sollicitaties nadien. Misschien zal dit niet bij iedereen zo zijn, maar het hoeft dus niet perse negatief uit te pakkenquote:Daarnaast werken veel gemeentes met het work first principe. Dat betekend dat je moet werken om uberhaupt recht op een uitkering te hebben. Die werkzaamheden zijn over het algemeen uitbesteed aan een sociale werkplaats, lijkt me erg goed voor je cv.... En wat ook al eerder genoemd is is het beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, en ik gok dat dat uiteindelijk ook een probleem zal zijn voor jou met al je buitenlandse tripjes en andere orientatie mogelijkheden...
Vind! ik! ook! man!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:22 schreef Eggos het volgende:
beetje jammer weer! aan mensen met zo'n instelling heb ik niets aan! in het bedrijfsleven wordt het ook niet gewaardeerd! ze gaan met een solicitatie echt wel vragen wat je in die tussenperiode hebt gedaan! als je dan zegt dat je van een uitkering hebt geleefd, lachen ze uit! je hebt een diploma, je handjes mankeren niets, dus werken met je donder! ook al is vakkenvullen onder je niveau, want dat denk je waarschijnlijk?!?! je moet zeker niet denken dat je beter bent dan een ander! tijdens je solicitatie zal dat ook niet gewaardeerd worden!
en btw ik ben echt niet van plan om voor JOUW uitkering te gaan werken, omdat jij zonodig een perfecte baan wil, dream on!!
Je hebt niet kúnnen werken en niet wíllen werken.quote:Op zondag 31 augustus 2008 23:23 schreef Locusta het volgende:
Nouja... mijn vriend is aan het einde van zijn studie geopereerd aan zijn schouder en moest na het afronden van zijn studie dus meteen de wwb in omdat hij immers geen werkverleden had en niet kon werken door de operatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |