De oude niet nee, de nieuwe wel.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:39 schreef Becherovka het volgende:
Dus een Vespa is geen scooter volgens jou?
Dat is een dikke brommerquote:Op donderdag 4 september 2008 00:22 schreef Diemietuhriej het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook gewoon een scooter, het heeft tenslotte een vario.
dus citta's, vespa si, kapitein mobilette en nog paar zijn dan ook scooter? omdat ze een vario hebben?quote:Op donderdag 4 september 2008 00:22 schreef Diemietuhriej het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook gewoon een scooter, het heeft tenslotte een vario.
vespa heeft scooter uitgevonden manquote:Op donderdag 4 september 2008 00:50 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
De oude niet nee, de nieuwe wel.
Volgens vandale is een scoo·ter (dem; scooters)
1 motorrijtuig met twee kleine, brede wielen en een lage treeplank
Maar dat ding hierboven is toch ook echt geen brommer.
zundapp heeft ook scooters gemaakt brommer en motorquote:Op donderdag 4 september 2008 17:07 schreef Diemietuhriej het volgende:
En toch is een Gilera DNA geen brommer.. Het wordt ook gewoon verkocht als scooter.. Maar een vespa is wel een scooter, schakelscooter ofzo dan.
49,9 cc MAX!!!quote:Op zaterdag 6 september 2008 17:21 schreef Cocktailprikker het volgende:
Wanneer iets bij mij de stempel scooter krijgt:
- veel plastic
- vario
- kleine wielen + lage treeplank
- niks tussen de benen, uitzondering zijn: Peugot Fox, Gilera DNA, wat CPI meuk.
Wanneer iets de stempel brommer krijgt:
- 50-100 cc
- schakelbaar of automatische koppeling (puch/tomos)
- een frame tussen je benen
ja voor max. voor mij mag het meer.quote:Op zaterdag 6 september 2008 17:39 schreef T42 het volgende:
[..]
49,9 cc MAX!!!
maare nog een keer die scooter die ik heb is volledig van staal!!!
dan moet je motorrijbewijs halenquote:Op zaterdag 6 september 2008 17:39 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
ja voor max. voor mij mag het meer.
<ENTER>quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef firebird40 het volgende:
Deze discussie loopt volledig verkeerd. Je hebt schakelbrommers en scooters, beiden vallen onder de term bromfietsen. Een bromfiets is per definitie een gemotoriseerde fiets met een maximale cilinder inhoud van 49.9 cc en een maximale snelheid van 45 km/h. Als je het over brommers hebt is het de vraag of je het over schakelbrommers hebt of over bromfietsen. Als het over schakelbrommers gaat dan zijn dergelijke als een gilera DNA en een tomos streetmate geen brommers, omdat dit automaten zijn. Als het over bromfietsen gaat dan is alles elke gemotoriseerde fiets met een maximale cilinder inhoud van 49.9 cc en een maximale snelheid van 45 km/h een brommer. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat er semi-automaten zijn. Hiermee kun je wel schakelen, maar deze hebben geen koppelingshevel of iets dergelijks. Daarnaast wordt er ook vermeld dat brommer 50 à 100 cc hebben. Echter als de cilinder inhoud exact 50 cc is of groter, moet dit een motor genoemd worden. Ik hoop dat het hele verhaal hiermee wat duidelijker is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
zooooooowwww jij d8 ik ga een oud topic kicken....quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef firebird40 het volgende:
Deze discussie loopt volledig verkeerd. Je hebt schakelbrommers en scooters, beiden vallen onder de term bromfietsen. Een bromfiets is per definitie een gemotoriseerde fiets met een maximale cilinder inhoud van 49.9 cc en een maximale snelheid van 45 km/h. Als je het over brommers hebt is het de vraag of je het over schakelbrommers hebt of over bromfietsen. Als het over schakelbrommers gaat dan zijn dergelijke als een gilera DNA en een tomos streetmate geen brommers, omdat dit automaten zijn. Als het over bromfietsen gaat dan is alles elke gemotoriseerde fiets met een maximale cilinder inhoud van 49.9 cc en een maximale snelheid van 45 km/h een brommer. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat er semi-automaten zijn. Hiermee kun je wel schakelen, maar deze hebben geen koppelingshevel of iets dergelijks. Daarnaast wordt er ook vermeld dat brommer 50 à 100 cc hebben. Echter als de cilinder inhoud exact 50 cc is of groter, moet dit een motor genoemd worden. Ik hoop dat het hele verhaal hiermee wat duidelijker is.
Ja, behalve dat een brommer nooit een motor wordt. Hoe hard of hoeveel cc er ook op zit. Een auto wordt ook geen vrachtwagenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:56 schreef firebird40 het volgende:
Deze discussie loopt volledig verkeerd. Je hebt schakelbrommers en scooters, beiden vallen onder de term bromfietsen. Een bromfiets is per definitie een gemotoriseerde fiets met een maximale cilinder inhoud van 49.9 cc en een maximale snelheid van 45 km/h. Als je het over brommers hebt is het de vraag of je het over schakelbrommers hebt of over bromfietsen. Als het over schakelbrommers gaat dan zijn dergelijke als een gilera DNA en een tomos streetmate geen brommers, omdat dit automaten zijn. Als het over bromfietsen gaat dan is alles elke gemotoriseerde fiets met een maximale cilinder inhoud van 49.9 cc en een maximale snelheid van 45 km/h een brommer. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat er semi-automaten zijn. Hiermee kun je wel schakelen, maar deze hebben geen koppelingshevel of iets dergelijks. Daarnaast wordt er ook vermeld dat brommer 50 à 100 cc hebben. Echter als de cilinder inhoud exact 50 cc is of groter, moet dit een motor genoemd worden. Ik hoop dat het hele verhaal hiermee wat duidelijker is.
scooter kan ook versnellingen hebben. en niet van plastic zijnquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:34 schreef fs180 het volgende:
Bromfiets = Alles
Scooter = Plastic, reng reng herrie en vario
Brommer = Geen schakel, niet scooter. Oude automaten vooral, en jouw tomos dus ook.
Schakel = DIrect geschakeld blok
Aldus de brommerelite
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |