Ach, volgens mij moet het kunnen. In die 2 buizen heb ik nu per buis bruin, blauw en groen/geel zitten. Ze starten op dezelfde plek en eindigen nu op de zelfd eplek maar hebben ieder dus hun eigen buis.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Geen idee, onze electricien heeft een aparte fornuisgroep aangemaakt in de groepenkast waar de 5 draden van de Perilex samen komen. Het zijn wel 2 groepen met een nul en een fase, maar de aarde wordt gedeeld...
Ik denk dat ik dat maar ga doen dan.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:31 schreef naaa het volgende:
Ik zou er ook voor kiezen de elektra leidingen als nog in te frezen.
Klopt, het werk is het niet. Ik heb zo'n speciale giboblokkensleuvenschraaptool.quote:Sleuven zijn zo gemaakt in de Gibo blokken
(kan zelfs nog met een verfschraper) en de kosten zijn het niet.
Dat wel. Ik heb de nis expres dieper gemaakt zodat er ook nog een wasmachine in past (een wasmachine is zo'n 65cm diep).quote:Want weet je zeker, dat de uitstekende WCD's en buizen
zometeen niet nét in de weg kunnen zitten met het plaatsen van de keuken?
Waarom hostaliet? Kan dat niet met gewone "gele" buis?quote:Ik zou nog een paar inbouwdozen halen (á 2 euro p/s),
een lengte hostaliet, twee inbouw WCD's en een middag ervoor opofferen.
Zo'n krentenkakker ben ik óók weer nietquote:Je kan ervoor kiezen de perilex opbouw WCD middels een montageplaat
opnieuw te gebruiken (hoef je geen "dure" inbouw versie aan te schaffen).
In de naastgelegen kamer zijn de leidingen al ingefreest, omdat ze daar juist wel in het zicht zitten.quote:De bochten gelijk in 45 graden maken en de buis erin klemmen.
Eventueel kan je de buis op het punt waar het de vloer en
de naast liggende kamer ingaat niet infrezen (verzetje maken).
Hoezo meer lasruimte? De lasdoos blijft toch hetzelfde, en er zitten toch hetzelfde aantal draden in?quote:Daarna dichtsmeren met roodband of alabastine-achtig-spul,
en het ziet er een stuk netter (en professioneler) uit.
En meer vrijheid in de toekomst doordat de trekveer er
met 45 graden bochten makkelijker doorheen gaat.
Plus meer lasruimte in de inbouwdozen voor eventuele uitbreiding
en mocht je de keuken ooit veranderen, een fraaier aanzicht.
ik neem aan dat je die offerte bij een steen-boer hebt? (en niet bij een andere keukenboer?)quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:14 schreef DonJames het volgende:
De prijs viel me ook mee, alleen de prijs van het blad niet. Ik wil eigenlijk een granieten blad, en heb al een offerte liggen van een blad van 1.500 euro minder, waar ook nog een massief granieten spoelbak in zit (in plaats van een plaatstalen spoelbak).Maar eens overleggen met de vriendelijke verkoopster.
@vonkenboer... klein beetje off-topicquote:Op maandag 20 oktober 2008 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:
- Maximaal 1 groep door een leiding of lasdoos getrokken mag worden.
6-8 weken productiequote:Op woensdag 22 oktober 2008 07:42 schreef tinny het volgende:
[..]
ik neem aan dat je die offerte bij een steen-boer hebt? (en niet bij een andere keukenboer?)
Ik heb de afgelopen 7 jr 3 keukens gekocht waarvan de laatste 2 met granieten blad. Allebei de keren was apart het granietenblad bestellen bij de steen-boer op de hoek vele malen goedkoper... het enige nadeel is dan dat het inmeten vaak pas kan gebeuren als je keuken staat en dat daarna ook pas de productie begint ergo een week of 6-8 geen blad op je keuken.... maar volgens mij is dat voor DJ niet erg...
Andere nadeel is het gezeik over garantie, zowel bij plaatsen of als er iets mis gaat in de toekomst ...
ps
een spoelbak ok van graniet...dat zal me een lieve duit kosten...
pps
soort graniet?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 07:42 schreef tinny het volgende:
[..]
ik neem aan dat je die offerte bij een steen-boer hebt? (en niet bij een andere keukenboer?)
Is niet zo erg, nee. De keuken zit er toch meer voor de sierquote:Ik heb de afgelopen 7 jr 3 keukens gekocht waarvan de laatste 2 met granieten blad. Allebei de keren was apart het granietenblad bestellen bij de steen-boer op de hoek vele malen goedkoper... het enige nadeel is dan dat het inmeten vaak pas kan gebeuren als je keuken staat en dat daarna ook pas de productie begint ergo een week of 6-8 geen blad op je keuken.... maar volgens mij is dat voor DJ niet erg...
Het zal je verbazen, een fatsoenlijke stalen spoelbak (niet zo'n PBS-ding) is duurder.quote:Andere nadeel is het gezeik over garantie, zowel bij plaatsen of als er iets mis gaat in de toekomst ...
ps
een spoelbak ok van graniet...dat zal me een lieve duit kosten...
Weet ik nog niet helemaal. Ik wil denk ik geen zwart, maar iets van grijs, of iets met een subtiel kleurtje. Ook geen effen, er mag wat motief in zitten.quote:pps
soort graniet?
De productie kost een paar miljoen jaar!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
6-8 weken productieGraniet is gewoon een kwestie van zagen
Dat is zeker snel! Ze zullen de steen wel op voorraad hebben dan, of er hebben een paar Roemeense kindertjes de afgelopen week héél hard lopen zagenquote:Ons blad zijn ze ook pas komen meten en gaan zagen nadat de keuken is geplaatst, en dat was een week geleden. Vandaag wordt het blad geplaatst
True, true, ze hebben daar miljoenen kilo's graniet op voorraad, en we zijn vorige week een mooi blok aan gaan wijzen waar ze het uit zagenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:43 schreef DonJames het volgende:
Dat is zeker snel! Ze zullen de steen wel op voorraad hebben dan, of er hebben een paar Roemeense kindertjes de afgelopen week héél hard lopen zagen
Dit kan linke soep zijn hoor. Als iemand hier zonder die specifieke kennis iets mee wil doen en slechts 1 van de 2 groepen dicht zet is hij/zij toch niet veilig voor een nieuw kapsel :-)quote:Op woensdag 22 oktober 2008 07:47 schreef tinny het volgende:
[..]
@vonkenboer... klein beetje off-topic
ik las deze zin en schrok een klein beetje... ik heb een jaartje geleden de keuken vernieuwd en toen moest ik aan éen zijde 2 groepen hebben (1'tje voor de oven en eentje voor de magnetron/koelkast). Echter als ik die 2 groepen daar wilde krijgen aan die zijde was er maar 1 pijpje en lasdoos waar ik hem doorheen kon trekken... (over het plafond)
hoe ga jij om met dit soort situatie ?![]()
beugeltjes op de buitenkant van het plafond lijkt me nou ook niet zo mooi
en een extra sleuf door een beton en gestuced plafon lijkt me ook een beetje overdreven ...
Je zou er voor kunnen kiezen om deze groep te beveiligen door een automaat die gebruikt word bij het aansluiten van een elektrisch fornuis. Dit zijn dubbele 16 Ampere automaten die samen in en bij een defect ook samen uit geschakeld worden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 07:47 schreef tinny het volgende:
[..]
@vonkenboer... klein beetje off-topic
ik las deze zin en schrok een klein beetje... ik heb een jaartje geleden de keuken vernieuwd en toen moest ik aan éen zijde 2 groepen hebben (1'tje voor de oven en eentje voor de magnetron/koelkast). Echter als ik die 2 groepen daar wilde krijgen aan die zijde was er maar 1 pijpje en lasdoos waar ik hem doorheen kon trekken... (over het plafond)
hoe ga jij om met dit soort situatie ?![]()
beugeltjes op de buitenkant van het plafond lijkt me nou ook niet zo mooi
en een extra sleuf door een beton en gestuced plafon lijkt me ook een beetje overdreven ...
Okee, ik ben een beetje laat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:14 schreef DonJames het volgende:
Vandaag keuken uitgezocht (bij Kvik). Prima geholpen, mooi spul, en geen onrealistische kortingen en verkoperspraat (ze hebben vaste prijzen).
quote:
Ja, dat wel. Maar omdat het meeste werk in de muur en onder de vloer zit (leidingen) zijn de vorderingen visueel nog niet zo spannend. Maar ik zal na het weekend wel weer eens een updeetje doenquote:Op woensdag 19 november 2008 15:56 schreef Quara het volgende:
Nou ik denk het niet, gezien de vorige foto'sMaar misschien al wel een flink stuk gevorderd?
O, dat had ik niet gedacht. Evengoed, ik heb voor 4.500 euro spullen van de Kvik besteld, dus geen comlete keuken (werkblad en deels de apparatuur koop ik elders). En hoe lager het bedrag is, hoe minder korting je krijgt natuurlijk maak ik mezelf dan maar wijs. Oh well, you can't win 'em allquote:Op woensdag 19 november 2008 16:11 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Okee, ik ben een beetje laat.
Wij hebben ook een keuken bij de Kvik gekocht en aan de hand van prijzen die we op internet hebben gevonden, is de prijs van onze keuken toch nog wat gezakt. Niet veel, maar net onder onze psychologische grens van 7.000 euro's. En met een renovatie of nieuw huis, is ieder tientje er toch eentje.
Maar inderdaad: de Kvik waar wij geweest zijn (Barendrecht), was ook een hele prettige zaak.
quote:Op zondag 8 februari 2009 20:15 schreef Oblivion het volgende:
Ja hoe staat het eigenlijk met het leuke huis en die vreselijke mooie achtertuin deuren?
quote:Op maandag 9 februari 2009 09:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
!
Het is nog niet klaar, het is best veel werk in je eentje!
Cool!quote:Ik zal proberen om na het komend weekend weer eens een foto-update te plaatsen.
idd. het haalt wel ingezakte topics naar bovenquote:Op maandag 9 februari 2009 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
die klusverkiezingen zijn wel goed voor het weer in leven blazen van slapende topics
Komop met die updeets Don!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |