Is er iemand in het huis die ook GEEN uitgesproken mening over totaal futiele zaken heeft? Over essentiële zaken hoor je alleen maar wat geblaas en gesteun, of wat platitudes, dat we het eigenlijk met zijn allen maar rijk hebben, waar we ook weer niet altijd weet van hebben. Maar allemaal vooraan met een uitgesproken mening over de samenstelling van een sausje, hoe maak je een bed op en ongetwijfeld ook een mening over het inpakken van kartonnen dozen, de samenstelling van spekkies en het groeien van gras.
Ik schrok een beetje van Maurice vanavond. Tegen Ruud: "ik heb af en toe van die rare gedachten". Ruud, die al een week of vier niets meer hoort, door een naar binnen gegroeide oorschelp, reageerde niet, maar ik twijfelde. Wat voor gedachten? Dat zijn leven ooit nog zin gaat krijgen? Of vinden ze over drie dagen Maurice, slechts gehuld in een al weken vermiste panty van Karin schuimbekkend aan in een hoek van de tuin. Niemand besteed er in eerste instantie aandacht aan, hij doet waarschijnlijk weer een wedstrijdje off the road met zijn autootjes. Ik hoop dat het meevalt met die gedachten. Op zich wel verrassend dat hij ze heeft, toegegeven.
De hel, die Anouk met haar geïmproviseerde teksten. "Er moet nog ergens een woord tussen", meende zij. Nee, jij, jij moet met je hoofd even ergens tussen, dacht ik en verdomd, Willem, de Kietelkoning verhoort mijn gebed! Schuilt een potentieel sumo-worstelaartje in, in Anouk. Drie weken die macaroni laten eten en met een lint tussen haar reet een sporthal insturen. Mooie televisie, lijkt me.
Ze vertelde ook leuk over die bengels en rekels sfeer vroeger in de bus. "Chauffeur we gaan je busje slopen". Je moet er maar opkomen. Gelukkig ging ze geen leuke verhalen over school vertellen, de zachte dood van iedere gezellige verjaardag, al die uiterst herkenbare verhalen over de tijd dat we nog onbezorgd die en die leraar langzaam aan de rand van de afgrond brachten. "Die leraar maatschappijleer, die heeft zich toen om ons verhangen, lacheeeee!!"
Maar daar ging wel praten in de slaap over, over school. Anouk beleefde het allemaal nog een keer. Als zij zich, na het schoolreisje, lachen man, allemaal hadden verstopt onder de bank en als zij, na de melding van juf dat iedereen achter was gebleven, helaas ouders, u moet nieuwe kinderen zoeken, opeens voor het raam waren verschenen had Anouk nooit anders dan diepe, diepe teleurstelling op de gezichten van haar ouders gezien.
Dat gaat aan je vreten, maar gelukkig mag zij zich deze weken koesteren aan de levenswijsheid van deze bijzondere groep, die sterk is, laten wij dat niet vergeten. Tot de volgende nominaties. Dan gaat er een beerput open. Let u op mijn woorden.
Morgen weer fijn een ""reguliere uitzending" om met Heinze Bakker te spreken. Ik zie u net over de rand van 11-en.
Tot morgen, Nico Dijkshoorn
[Dit bericht is gewijzigd door doordevil (Datum 21 November 1999).]
Oei, Maurice heeft rare gedachten!! Nieuw topic lijkt me!!! Voer voor psychologen en zo.
Zou het betrekking hebben op de panty van Karin, of op de intussen losgerukte bijl?
quote:
op 11-21-1999 om 10:01 PM schreef doordevil het volgende:
(Kan Willem, als weekopdracht, niet tergend langzaam geblancheerd worden, een week lang dat water net tegen de kook aanhouden, opdat wij hem heel voorzichtig aan zijn voetjes uit het aanhangend kookvocht kunnen trekken, een paar korte felle bewegingen met de hand, niet te voorzichtig, en De Willem laat los van zijn egootje, kijk, hier zit ie, de ego. Ja veel kleiner dan je zou verwachten. Raak hem maar aan! )
In 1 woord: helemaal te gek, LOL!!!
quote:
(..)
Ik schrok een beetje van Maurice vanavond. Tegen Ruud: "ik heb af en toe van die rare gedachten". Ruud, die al een week of vier niets meer hoort, door een naar binnen gegroeide oorschelp, reageerde niet, maar ik twijfelde. Wat voor gedachten? (..)
Zou Maurice dan toch een homootje zijn??
uiterst scherp stukkie DD. Kauwgum vloog rechtstreeks tegen m'n beeldscherm.
En ik blijf erbij, deze man zou beloond moeten worden met een column in een groot landelijk dagblad.
Coos,
elnoco@gironet.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Coos (Datum 21 November 1999).]
quote:
op 11-21-1999 om 10:34 PM schreef Coos het volgende:
Weet iemand hoe ik de colums van Doordevil moet printen zonder dat ik dan ook al de reakties meeprint????????Coos,
elnoco@gironet.nl
Met je muis selecteren, kopieren (edit, copy), wordpad openen, plakken (edit paste), en printen maar!!
roelt!
Ben benieuwd naar morgen
quote:
met een lint tussen haar reet een sporthal insturen.
Tsja Nico, dit is dus humor.....
Voor de rest was ie erg lang en een beetje drammerig over Willem en Maurice, maar over het algemeen wel geestig!
Niet verfrissend but you cannot win them all, keep it up!
quote:
op 11-21-1999 om 11:39 PM schreef Mars het volgende:
Inderdaad, nieuwe aktie, breng Doordevil naar de persen!!!
.....En heel graag nog voor 4 december, dat scheelt Sinterklaas weer een heleboel denkwerk wat betreft de kadootjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |