Klinkt eerder als de productie van allerhande C-merken in de supermarkten dan het assortiment van Aldi en Lidl. Daar klopt het bovenstaande verhaal vaak wel voor. Heb het daar recentelijk op een private labelbeurs in Amsterdam nog over gehad met enkele fabrikanten. Het assortiment van Aldi en Lidl heeft absoluut zwakke punten (vooral producten die louter voor de Nederlandse markt zijn geproduceerd), maar in andere segmenten behoren hun producten tot de top.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt voor verschillende bedrijven (allemaal marktleider in hun tak van sport in de voedingsmiddlen) en of het nu gaat om candybars, ijs, soepen, sauzen of jams. Altijd worden de duurste ingredienten (noten, krenten, fruit, groenten, tomaten etc.) voor een deel vervangen door goedkopere als water met E-stof of glucose en olie. Omdat de smaak dan natuurlijk flauwer wordt gaat er meestal een emmertje extra zout in een tank.
Producttesten in tijdschriften testen uiteindelijk het belangrijkste, hoe lekker het is. Een product met meer zout, meer E-nummers, meer goedkope stoffen, kan voor de leverancier dan wel minder van kwaliteit zijn, maar als het nog goed smaakt, geven testen daar een ander oordeel over. Veranderingen in producten door levensmiddelenfabrikanten zijn niet zo heel schokkend. In combinatie met minder marketingkosten en een goedkopere verpakking, kun je daar vaak al een hoop winst behalen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:44 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik vraag me serieus af bij welk bedrijf je werkt. Zowel Aldi als Lidl hebben een bijzonder actief kwaliteitsbeleid. Ik weet voor een feit dat als bijvoorbeeld een Lidl-product bij producttesten in tijdschriften of op televisie slecht uit de bus komt, de leverancier een groot probleem heeft.
Ook dat, maar er zijn ook genoeg bedrijven die hun overproductie voor schappelijkere prijzen aan Aldi en Lidl verkopen. Dit is voor de productent dan voordeling, omdat ze een deel van hun grondstoffen groter en dus goedkoper in kunnen kopen.quote:Aldi en Lidl kunnen producten tegen veel lagere prijs aanbieden omdat ze door assortimentsbeperking en grootste afzet een enorm verkoopvolume kunnen realiseren zonder de investeringen die A-merken moeten maken voor marketing en productontwikkeling. Dit geldt zeker voor het DKW-assortiment en in toenemende mate ook voor vers (vooral bij Lidl).
Dat geldt voor producten die tijdelijk in het assortiment zijn af en toe inderdaad. Maar de omzet per product is bij Aldi zo enorm hoog dat dit niet met overproductie te vullen is.quote:Op maandag 1 september 2008 10:19 schreef Vork het volgende:
Ook dat, maar er zijn ook genoeg bedrijven die hun overproductie voor schappelijkere prijzen aan Aldi en Lidl verkopen. Dit is voor de productent dan voordeling, omdat ze een deel van hun grondstoffen groter en dus goedkoper in kunnen kopen.
heb net 3 pakjes van die kerriesaus gekocht, om te proberenquote:Op zondag 31 augustus 2008 21:44 schreef Strychnine het volgende:
Lidl: die sauzen, vooral kerriesaus. Vele soorten mayonaise vind ik ook niet lekker van de Lidl en Aldi.
Ik heb het wel over een doelbewuste overproductie. Eigenlijk gewoon een extra productie, waarbij het voordeliger is om een deel goedkoper (soms zelfs met verlies) aan in dit geval Aldi te leveren zodat de totale inkoopsprijs van de grondstoffen zodaning omlaag gaat dat het zelfs nog meer winst oplevert ook.quote:Op maandag 1 september 2008 10:32 schreef Dwersdriever het volgende:
Dat geldt voor producten die tijdelijk in het assortiment zijn af en toe inderdaad. Maar de omzet per product is bij Aldi zo enorm hoog dat dit niet met overproductie te vullen is.
Het is juist de truuk om de goede dingen tussen de slechte vandaan te halen, wat ook jammer is dat ze wel eens van fabrikant wisselen, maar de kwaliteit dan achteruit gaat.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:21 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Klinkt eerder als de productie van allerhande C-merken in de supermarkten dan het assortiment van Aldi en Lidl. Daar klopt het bovenstaande verhaal vaak wel voor. Heb het daar recentelijk op een private labelbeurs in Amsterdam nog over gehad met enkele fabrikanten. Het assortiment van Aldi en Lidl heeft absoluut zwakke punten (vooral producten die louter voor de Nederlandse markt zijn geproduceerd), maar in andere segmenten behoren hun producten tot de top.
En dat kan ik bevestigen. Brood is inderdaad vaak verbrand, of soms niet gaar van binnen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja hoor, in een topic over slechte producten waarin ik een slecht product post, probeer ik iets uit te lokken
Filialen in Zwolle hebben iig altijd aangebrand brood!
eet smakelijkquote:Op maandag 1 september 2008 11:45 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
En dat kan ik bevestigen. Brood is inderdaad vaak verbrand, of soms niet gaar van binnen.
Verder is bij de Lidl, de tiramisu niet te vreten, kant en klare steaksaus is goor, krokante kip uit de verse vleeswaren koeling zitten harde en taaie stukjes inen de Freeway Sinas is niet te zuipen. Er zit te veel koolzuur in, waardoor je het gevoel krijgt alsof je tanden gaan samentrekken.
Ik ben ook niet dol op de Lidl Tiramisu (ik vind eigenlijk alleen zelfgemaakte echte lekker), maar ik ken iemand die juist voor de Tiramisu naar de Lidl gaat. Smaken verschillen...quote:Op maandag 1 september 2008 11:45 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
En dat kan ik bevestigen. Brood is inderdaad vaak verbrand, of soms niet gaar van binnen.
Verder is bij de Lidl, de tiramisu niet te vreten,
[..]
compleet mee eensquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:36 schreef -skippybal- het volgende:
Die cola enzo zijn trouwens ook echt ranzig. Je voelt je tanden gewoon aftakelen bij iedere slok.
Ze staan op plaats één wanneer getest wordt op ongezonde toevoegingen?quote:Op woensdag 3 september 2008 09:07 schreef Tinkepink het volgende:
Nooit kopen (of eten): de Aldi-haarverf. Wil je overigens weten wat wél goede Aldi en Lidl-producten zijn? Lees dan voor de grap de Duitse Stiftung Warentest eens. Over het algemeen staan de Aldi en Lidl producten op plaats 1, 2 of 3. En ja, dan wordt er ook getest op milieuvriendelijkheid en ongezonde toevoegingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |