gisteren was de crematie, we kwamen binnen en mochten ( als familie zijnde) door de andere ingang naar binnen en de knuffels neerleggen. ik had ook een bos witte rozen gekocht, het zag het er prachtig uit allemaal.
alleen dat rottige kleine kistje had er niet bijgemoeten, gosh wat confronterend zeg!!!
onze kinderen hadden besloten niet mee te gaan, maar hadden wel ieder een paar knuffels uitgezocht om mee te geven aan stijn.
( de knuffels gaan overigens naar een tehuis voor ernstig zieke kinderen ergens ver weg, die zijn gedoneerd)
mn broer was geweldig, hij hield een speech en zei als eerste: hoi! kut he???
er werd wat gegrinnikt, het ijs was gebroken en beter had hij het niet samen kunnen vatten.
er werden wat liedjes gedraaid en toen was het tijd om echt afscheid te nemen.
hij en zn vriendin kwamen als laatsten de koffieruimte in en we kregen koffie met cake en luxe koekjes, waar ik alleen maar misselijk van werd, heb dan ook pas eind van de middag voor het eerst weer gegeten...
kortom, het was ontzettend indrukwekkend, ze zijn wel heel relaxed en durven ook gewoon te lachen.
gisterenmiddag heb ik van pandora het jongetjes bedeltje gekocht, die is voor stijn...