Wij hadden gehoopt dat je ouders dat inderdaad zouden doen, maar je bent er toch tussendoor geglipt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:05 schreef Ypmaha het volgende:
De oplossing vind ik simpel: neuk dan niet, of gebruik voorbehoedmiddelen!
Mijn lul van 20 centimeter ookquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:18 schreef ouderejongere het volgende:
Kinderen zijn een geschenk van God.
Ik heb alle respect voor degenen die geen kinderen kunnen krijgen hoor, maar het is alleen dat mijn ouders zo koppig zijn dat ze niet willen dat ik er ooit nog over praat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:21 schreef amaranta het volgende:
Voor beide valt wat te zeggen.
Kinderen krijg je in principe. Maar ik begrijp ook wel dat mensen zeggen dat ze er een nemen.
Ik ben van mijn 1e vrij makkelijk zwanger geraakt. Dus ik zou zo 'een tweede willen nemen' .
Ik snap ook wel dat je mensen bij wie het niet makkelijk gaat daarmee tegen het hoofd stoot.
Wat zeggen ze trouwens in die Hema reclame? We nemen er nog een???
Amen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind wel dat als je zegt "We nemen een kind!" dat het klinkt alsof een kind nemen/krijgen iets heel vanzelfsprekends is, terwijl voor heel wat stellen dat niet zo is. Ik hoor ook liever "We krijgen een kind".
Het is wel een keuze, mee eens. Maar als je besluit dat je kinderen wil zou je eerder moeten zeggen "we willen kinderen krijgen" dan "we nemen kinderen". Klinkt gewoon beter.
Keihard.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:30 schreef eNaSnI het volgende:
Ik vind het een beetje pedofilistisch overkomen als iemand kinderen neemt.
Je ouders kregen kinderen, pedo's nemen kinderen...quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:05 schreef Ypmaha het volgende:
Goed,
Mijn ouders en ik hebben nogal vaak verschillende meningen over kinderen. Mijn ouders vinden dat ze mij (en mijn 2 broers en 4 zussen) hebben gekregen. Ik vindt van niet.
Omdat...
Je zelf heel goed weet dat als je neukt er een kind van kan worden geboren (onvruchtbare personen niet meegerekend). Toch waren mijn ouders na het vijfde kind nog erg blij.
Toch is het nog zo dat ze af en toe volgens mij niet tevreden zijn met ons. Volgens mij hebben ze niet altijd zin om hun kinderen op te voeden.
Maargoed, ik heb dat vaak aan hun verteld, en ze hoopten dat ik het later wel zou begrijpen.
Ik zou graag andere meningen horen.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:43 schreef SuspendedAnimation het volgende:
[..]
Ja.
Kinderen zijn een optie in het leven, dus een op een bepaald punt een beslissing.
En beslissingen neem je, in plaats van krijgen. Voor sommige mannen die thuis niks te zeggen hebben, wordt deze beslissing door de vrouw des huizes genomen. In dat geval krijgen zij wel een kind.
Dat dusquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:13 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind wel dat als je zegt "We nemen een kind!" dat het klinkt alsof een kind nemen/krijgen iets heel vanzelfsprekends is, terwijl voor heel wat stellen dat niet zo is. Ik hoor ook liever "We krijgen een kind".
Het is wel een keuze, mee eens. Maar als je besluit dat je kinderen wil zou je eerder moeten zeggen "we willen kinderen krijgen" dan "we nemen kinderen". Klinkt gewoon beter.
Ik deed hier ook altijd aan mee, heel correct 'krijgen' zeggen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 20:13 schreef Desunoto het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |