Dat gaat sowieso goedkomen, we gaan een auto huren en een paar dagen op goed geluk rondrijdenquote:Op donderdag 20 mei 2010 12:18 schreef jojomen4 het volgende:
Je gevoel volgen.
Dank jequote:Geniet van je reis. Fez is voor mij nog steeds een van de mooiere steden om te bezoeken.
quote:Op maandag 30 november 2009 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wie is die kkk-marokkaan met die zwarte muts op?
ik zou zeker niet naar het rif gaan, opgefokt en agressief volkje daar. En de secundaire weg door de bergen naar Al Hoceima is ook niet zonder gevaren.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:13 schreef vnomeen het volgende:
tvp, misschien naar het noorden van Marokko dit jaar. Tanger, Tetouan & Al Hoceima.. weet alleen niet zo goed waar ik mijn hotel moet nemen, wil namelijk hotel+vlucht nemen....wat raden jullie aan? Tanger als basis???
quote:Op maandag 24 mei 2010 13:35 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
ik zou zeker niet naar het rif gaan, opgefokt en agressief volkje daar. En de secundaire weg door de bergen naar Al Hoceima is ook niet zonder gevaren.
Beter ga je naar de Arabische strook, Casa, Rabat, Essaouira. Wat je ook kunt doen is een villa huren met zwembad aan de Atlantische kust bij het pittoreske Asilah. Je betaalt rond de 500 euro per week maar hebt dan wel een eigen privéstrand, dienstmeisje en een groot huis voor jezelf. Zeker als je met een groep gaat, kan dat makkelijk uit!
Nou, dan weet je het belangrijkste al. Van de meer naturelle heb je keuze uit geglazuurde en ongeglazuurde. Dat is een kwestie van voorkeur. Een geglazuurde kan je goed schoonmaken, een ongeglazuurde krijgt langzaam een eigen aroma.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso goedkomen, we gaan een auto huren en een paar dagen op goed geluk rondrijden
Ik zal inderdaad ook zelf rondkijken maar ik dacht, misschien hebben mensen nog specifieke tips. Ik las ergens anders dat sommige gedecoreerde exemplaren schadelijke verf kunnen bevatten, dat is natuurlijk minder..
Op de bonnefooi naar Maroc is uitstekend te doen. Ik adviseer je om een anwb (marokko) boekje te kopen. Daar staan goede en nette hotelletjes in tegen betaalbare prijzen (10/15 euro pp per nacht). Vaak zit er ook nog een ontbijtje bij inbegrepen.quote:Op maandag 7 juni 2010 11:41 schreef elliebell het volgende:
Ik ga in juli met mijn vriend twee weken naar Marokko. Heenreis vliegen we naar Fes en dan terug vanaf Marrakesh. We zijn er nog niet helemaal uit wat we allemaal gaan doen tussendoor. Daarom vroeg ik me af of het goed te doen is om gewoon op de bonnefooi heen te gaan en daar hotelletjes te boeken? In mijn reisboekje staat dat in het hoogseizoen wel belangrijk is te reserveren, maar ik zou het veel leuker vinden om dit niet te doen. Hotel liefst niet te duur, maar wel graag eigen kamer met eigen badkamer. Is dat ok te vinden zonder te boeken (en als je geen arabish spreekt en heel slecht frans)?
Of de Lonely Planet van Marokkoquote:Op maandag 7 juni 2010 12:14 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Op de bonnefooi naar Maroc is uitstekend te doen. Ik adviseer je om een anwb (marokko) boekje te kopen. Daar staan goede en nette hotelletjes in tegen betaalbare prijzen (10/15 euro pp per nacht). Vaak zit er ook nog een ontbijtje bij inbegrepen.
Essaouira vond ik super leuk!quote:Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef elliebell het volgende:
Thanks voor alle tips! Ik vind het ook veel leuker om niet al de hele reis nu te boeken. Kunnen we dan zien wat leuk is en hoe lang we waar willen blijven.
Wat betreft de reis: we beginnen dus in Fes en wilden daarna eventueel naar Meknes en dan richting de kust. Ik lees goede verhalen over Essaouira, maar wat zijn nog meer leuke kustplaatsen zo ten hoogte van Fes en Marrakesh? En is de bus een beetje te doen in Marokko? Essaouira is geloof ik niet met de trein te komen, dus dat wordt een bus. Is dat duur en moet je onderhandelen over de prijzen?
Klopt, 4 euro, bij een plaatselijke supermarkt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:18 schreef jojomen4 het volgende:
Je gevoel volgen. Zo'n ding zal vast niet meer dan 10 euro kosten in Marokko.
Fez was mooi, maar omdat het aan het eind van de reis was was het wel een beetje 'meer van hetzelfde'. Goed, véél meer, maar we waren ook al in Marrakech, Essouari, Safi, El Jadida, Rabat en Meknes kenden we het concept van de ommuurde stad met het oude centrum en de soeks wel een beetjequote:Geniet van je reis. Fez is voor mij nog steeds een van de mooiere steden om te bezoeken.
In Marrekech heb ik geslapen in Hotel/Riad Belleville. Prima ervaring mee! In een zijstraatje van Djemaa el Fna, kamer met airco en een dakterras. In Essouaria vond ik Dar Alouane (ook wel House of Colours) leuk. Vriendelijke mensen, goede locatie, leuke uitstraling, fijn dakterras. Heerlijkquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:36 schreef fathank het volgende:
Dood hier....?
Mensen nog aanraders voor hotels in Marrakech of Essouaria?
ik moest bijna lachenquote:Op woensdag 16 juni 2010 17:37 schreef Djaser het volgende:
Volgende week zit ik voor een maand in Marokko. Hopelijk kom ik niet te veel Marokanen tegen, dat is zo'n naar volk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |