abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:59:44 #201
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81663344
Over een paar weken naar Marokko. Ik wil eigenlijk, als het even kan, een Tajine meenemen. Iemand een idee waar ik op moet letten voor een goede en wat een aardige richtprijs is? Of kan ik dat beter in CUL vragen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:18:25 #202
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_81668256
Je gevoel volgen. Zo'n ding zal vast niet meer dan 10 euro kosten in Marokko.

Geniet van je reis. Fez is voor mij nog steeds een van de mooiere steden om te bezoeken.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 20 mei 2010 @ 12:22:08 #203
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81668381
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:18 schreef jojomen4 het volgende:
Je gevoel volgen.
Dat gaat sowieso goedkomen, we gaan een auto huren en een paar dagen op goed geluk rondrijden

Ik zal inderdaad ook zelf rondkijken maar ik dacht, misschien hebben mensen nog specifieke tips. Ik las ergens anders dat sommige gedecoreerde exemplaren schadelijke verf kunnen bevatten, dat is natuurlijk minder..
quote:
Geniet van je reis. Fez is voor mij nog steeds een van de mooiere steden om te bezoeken.
Dank je Fez staat inderdaad op het programma, twee overnachtingen daar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81823169
tvp, misschien naar het noorden van Marokko dit jaar. Tanger, Tetouan & Al Hoceima.. weet alleen niet zo goed waar ik mijn hotel moet nemen, wil namelijk hotel+vlucht nemen.... wat raden jullie aan? Tanger als basis???

[ Bericht 15% gewijzigd door vnomeen op 24-05-2010 11:19:47 ]
pi_81823244
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wie is die kkk-marokkaan met die zwarte muts op?
pi_81828223
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:13 schreef vnomeen het volgende:
tvp, misschien naar het noorden van Marokko dit jaar. Tanger, Tetouan & Al Hoceima.. weet alleen niet zo goed waar ik mijn hotel moet nemen, wil namelijk hotel+vlucht nemen.... wat raden jullie aan? Tanger als basis???
ik zou zeker niet naar het rif gaan, opgefokt en agressief volkje daar. En de secundaire weg door de bergen naar Al Hoceima is ook niet zonder gevaren.

Beter ga je naar de Arabische strook, Casa, Rabat, Essaouira. Wat je ook kunt doen is een villa huren met zwembad aan de Atlantische kust bij het pittoreske Asilah. Je betaalt rond de 500 euro per week maar hebt dan wel een eigen privéstrand, dienstmeisje en een groot huis voor jezelf. Zeker als je met een groep gaat, kan dat makkelijk uit!
pi_81832373
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:35 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

ik zou zeker niet naar het rif gaan, opgefokt en agressief volkje daar. En de secundaire weg door de bergen naar Al Hoceima is ook niet zonder gevaren.

Beter ga je naar de Arabische strook, Casa, Rabat, Essaouira. Wat je ook kunt doen is een villa huren met zwembad aan de Atlantische kust bij het pittoreske Asilah. Je betaalt rond de 500 euro per week maar hebt dan wel een eigen privéstrand, dienstmeisje en een groot huis voor jezelf. Zeker als je met een groep gaat, kan dat makkelijk uit!

maar ik wil flirten met Ned. en Belgische mocrochicks op de boulevard in Tanger..

hoe heet eigenlijk de boulevard... is dat dezelfde als de avenue D'Espagna?

trouwens ik ben van plan om met de bus tussen die drie plaatsen te reizen.. als die bussen er zijn tenminste..
pi_81838798
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:22 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat gaat sowieso goedkomen, we gaan een auto huren en een paar dagen op goed geluk rondrijden

Ik zal inderdaad ook zelf rondkijken maar ik dacht, misschien hebben mensen nog specifieke tips. Ik las ergens anders dat sommige gedecoreerde exemplaren schadelijke verf kunnen bevatten, dat is natuurlijk minder..
Nou, dan weet je het belangrijkste al. Van de meer naturelle heb je keuze uit geglazuurde en ongeglazuurde. Dat is een kwestie van voorkeur. Een geglazuurde kan je goed schoonmaken, een ongeglazuurde krijgt langzaam een eigen aroma.

Wat leuk is om te kopen, is een tajine mét een bijbehorende stoof voor eronder. Daarin stook je houtskool, en dan kan je thuis een echte tajine op houtskool maken. En die stoofjes zijn nog niet te koop in Nederland, voor zover ik weet.

Dé stad voor aardewerk is Safi, prettige stad bovendien. Maar ik weet niet of je van plan bent zover te reizen .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_81887338
Ga volgend jaar met wat maatjes, waaronder een Marokkaanse vriend, naar Marokko. We willen met RyanAir een enkeltje Agadir kopen. Vanuit deze havenstad liften we dan naar Fez om met een enkeltje weer terug te vliegen naar Weeze. Onderweg gaan we natuurlijk langs de familie van onze vriend. Ben benieuwd.
pi_82424917
Ik zit er aan te denken om in het najaar iets van 2 a 3 weken naar Marokko te gaan. Ik heb alleen wat hulp nodig bij budgetbepaling. Ik ben van plan te vliegen op Casablanca (Air Arabia) en vanaf daar beginnen met een rondreis, marrakech en Fez wil ik sowieso aan doen, paar dagen kust is ook wel lekker en evt Tangiers als dat past qua tijd/budget.

Qua overnachtingen zit ik te denken aan hostels of campings (neem dan klein tentje mee) en qua reizen de trein en de bus. Eten ook gewoon simpel.

Red ik dit met ongeveer 1000 Euro (ex vliegticket) of gaat dit niet lukken?
  maandag 7 juni 2010 @ 00:14:38 #211
104963 ETA
European Travel Author
pi_82425901
ben net terug van een kort tripje door Marokko. In een eigenlijk belachelijk korte tijd een "standaard" rondje gedaan. Weinig tijd besteed aan de steden zoals Rabat en Casablanca, des temeer tijd doorgebracht in woestijnen en rond kasbahs. Normaal gesproken gooi ik een fotoreisverslag op FOK (zie mijn fotoboek voor andere fotoverslagen), maar dit keer ben ik een beetje te lui

Wel een filmpje gemaakt met wat fotos en korte clips wat een goede indruk geeft van mijn reis: http://vimeo.com/12264812
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_82434983
Ik ga in juli met mijn vriend twee weken naar Marokko. Heenreis vliegen we naar Fes en dan terug vanaf Marrakesh. We zijn er nog niet helemaal uit wat we allemaal gaan doen tussendoor. Daarom vroeg ik me af of het goed te doen is om gewoon op de bonnefooi heen te gaan en daar hotelletjes te boeken? In mijn reisboekje staat dat in het hoogseizoen wel belangrijk is te reserveren, maar ik zou het veel leuker vinden om dit niet te doen. Hotel liefst niet te duur, maar wel graag eigen kamer met eigen badkamer. Is dat ok te vinden zonder te boeken (en als je geen arabish spreekt en heel slecht frans )?
  maandag 7 juni 2010 @ 12:09:30 #213
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_82436102
@tjoptjop, ¤1000,- is meer dan genoeg! Dat red je makkelijk . Volgens mij had ik zelfs genoeg aan ¤1000,- inclusief vliegticket.

@elliebell, mijn ervaring is dat het prima kan! Vorig jaar heb ik het ook gedaan en er zijn ontzettend veel leuke riads! Ik spreek geen Arabisch en erg gebrekkig Frans (mijn ex sprak wel redelijk Frans), maar ook dan lukt dat wel! Alleen in Chefchaouen hebben we iets meer moeite moeten doen, maar daar kwamen we 's avonds laat pas aan, dus veel riads waren al vol.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_82436329
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:41 schreef elliebell het volgende:
Ik ga in juli met mijn vriend twee weken naar Marokko. Heenreis vliegen we naar Fes en dan terug vanaf Marrakesh. We zijn er nog niet helemaal uit wat we allemaal gaan doen tussendoor. Daarom vroeg ik me af of het goed te doen is om gewoon op de bonnefooi heen te gaan en daar hotelletjes te boeken? In mijn reisboekje staat dat in het hoogseizoen wel belangrijk is te reserveren, maar ik zou het veel leuker vinden om dit niet te doen. Hotel liefst niet te duur, maar wel graag eigen kamer met eigen badkamer. Is dat ok te vinden zonder te boeken (en als je geen arabish spreekt en heel slecht frans )?
Op de bonnefooi naar Maroc is uitstekend te doen. Ik adviseer je om een anwb (marokko) boekje te kopen. Daar staan goede en nette hotelletjes in tegen betaalbare prijzen (10/15 euro pp per nacht). Vaak zit er ook nog een ontbijtje bij inbegrepen.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:20:46 #215
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_82436538
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:14 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Op de bonnefooi naar Maroc is uitstekend te doen. Ik adviseer je om een anwb (marokko) boekje te kopen. Daar staan goede en nette hotelletjes in tegen betaalbare prijzen (10/15 euro pp per nacht). Vaak zit er ook nog een ontbijtje bij inbegrepen.
Of de Lonely Planet van Marokko . Ontzettend veel aan gehad!
pi_82436958
Thanks voor alle tips! Ik vind het ook veel leuker om niet al de hele reis nu te boeken. Kunnen we dan zien wat leuk is en hoe lang we waar willen blijven.
Wat betreft de reis: we beginnen dus in Fes en wilden daarna eventueel naar Meknes en dan richting de kust. Ik lees goede verhalen over Essaouira, maar wat zijn nog meer leuke kustplaatsen zo ten hoogte van Fes en Marrakesh? En is de bus een beetje te doen in Marokko? Essaouira is geloof ik niet met de trein te komen, dus dat wordt een bus. Is dat duur en moet je onderhandelen over de prijzen?
  maandag 7 juni 2010 @ 12:40:40 #217
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_82437226
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:33 schreef elliebell het volgende:
Thanks voor alle tips! Ik vind het ook veel leuker om niet al de hele reis nu te boeken. Kunnen we dan zien wat leuk is en hoe lang we waar willen blijven.
Wat betreft de reis: we beginnen dus in Fes en wilden daarna eventueel naar Meknes en dan richting de kust. Ik lees goede verhalen over Essaouira, maar wat zijn nog meer leuke kustplaatsen zo ten hoogte van Fes en Marrakesh? En is de bus een beetje te doen in Marokko? Essaouira is geloof ik niet met de trein te komen, dus dat wordt een bus. Is dat duur en moet je onderhandelen over de prijzen?
Essaouira vond ik super leuk! Heerlijk sfeer. De bus is niet zo duur (weet niet meer precies wat het kostte) en over de prijs hoef je niet te onderhandelen. Het zijn grote busmaatschappijen die daar naartoe gaan.

Ik heb niet zoveel kustplaatsen gezien, maar Oualidia kun je in ieder geval overslaan. Minst leuke plek waar ik geweest ben. Zou bekend staan om z'n oesters, maar ik heb er geen oester gezien .
  maandag 7 juni 2010 @ 12:42:55 #218
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_82437298
Ticket geboekt van 29 juli t/m 10 Augustus. Vlieg op Marrakech met Ryanair vanaf Dusseldorf. We blijven eerst een paar dagen in Marrakech om vervolgens wsl naar Essouaria te gaan om lekker aan het strand te chillen en de laatste paar dagen weer naar Marrakech. Wordt tijd voor vakantie .

Iemand nog aanraders?

[ Bericht 4% gewijzigd door fathank op 07-06-2010 13:03:43 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:36:52 #219
157922 fathank
pi_82889186
Dood hier....?

Mensen nog aanraders voor hotels in Marrakech of Essouaria?
  woensdag 16 juni 2010 @ 16:45:01 #220
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_82889689
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:18 schreef jojomen4 het volgende:
Je gevoel volgen. Zo'n ding zal vast niet meer dan 10 euro kosten in Marokko.
Klopt, 4 euro, bij een plaatselijke supermarkt.
quote:
Fez was mooi, maar omdat het aan het eind van de reis was was het wel een beetje 'meer van hetzelfde'. Goed, véél meer, maar we waren ook al in Marrakech, Essouari, Safi, El Jadida, Rabat en Meknes kenden we het concept van de ommuurde stad met het oude centrum en de soeks wel een beetje

Daarna zijn we via de zuidkant van de Atlas teruggereden, langs de zandduinen van Erg Chebbi, de Dades-vallei, Ouerzazate en de Tizi 'n' Test-pas. Nee, dat wil niet zeggen dat we de Tizi 'n' Tichka-pas en Ait Benhaddou vergeten zijn: daar waren we al een geweest, heen en terug vanuit Marrakech. We hadden namelijk niet gedacht zover zuidelijk te komen verder. Dat krijg je als je je gevoel volgt.

Maar die route was wel prachtig, met eindeloze leegtes, ruige gebergten en kaarsrechte wegen. Ik kreeg er echt zo'n amerikaans roadtrip-gevoel bij. Gelukkig had een behulpzame Marrokaan een last-chance tankstation neergezet, compleet met 60s-design, Amerikaanse wrakken in de tuin en een bord 'last chance for gas for 200 miles'. Get your kicks on route 66...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:37:21 #221
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_82892605
Volgende week zit ik voor een maand in Marokko. Hopelijk kom ik niet te veel Marokanen tegen, dat is zo'n naar volk.
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:07:43 #222
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_82894270
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:36 schreef fathank het volgende:
Dood hier....?

Mensen nog aanraders voor hotels in Marrakech of Essouaria?
In Marrekech heb ik geslapen in Hotel/Riad Belleville. Prima ervaring mee! In een zijstraatje van Djemaa el Fna, kamer met airco en een dakterras. In Essouaria vond ik Dar Alouane (ook wel House of Colours) leuk. Vriendelijke mensen, goede locatie, leuke uitstraling, fijn dakterras. Heerlijk .

Dar Alouane

[ Bericht 4% gewijzigd door Rituals op 16-06-2010 18:34:51 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 18:20:26 #223
157922 fathank
pi_82894876
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 17:37 schreef Djaser het volgende:
Volgende week zit ik voor een maand in Marokko. Hopelijk kom ik niet te veel Marokanen tegen, dat is zo'n naar volk.
ik moest bijna lachen
pi_83510908
Woensdag vlieg ik naar Marokko voor een lekkere strand vakantie
pi_83601036
Even een vraagje aan de Marokko kenners hier.. Ze doen er toch niet moeilijk in de toeristengebieden (Agadir) dat vrouwen met blote knieën lopen?? (ivm koffer inpakken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')