Jammer, jammer, jammer, het is voor dit seizoen afgelopen. Mijn donderdagen zullen voorlopig even niet meer hetzelfde zijn.
Een mindere aflevering vond ik het dit keer. Die eerste zaak werd in zo'n tempo uitgelegd dat ik het nog niet helemaal snap. Moeder/broer/zoon, wie waar woonde en waar wat deed, wie wáár last van had, het is me nog steeds niet duidelijk. Het ging me te snel allemaal. En het blijft gewoon ontzettend jammer dat de politie op dat moment niks kan bevestigen/ontkennen wat er naar voren komt.
Tweede zaak dateert al uit 1981, wie weet dat nog. Moord op een platenbaas.
Volgens mij is die Van der Hurk zó goed dat ze van hem steeds minder laten zien. In die zaak van die Parnassia-moorden is hij maar kort aan het woord geweest. Ik vermoed dat hij te specifiek werd. Heel jammer, zo gaat er toch een hoop informatie verloren voor mij als kijker.
Die Leomiek komt op mij niet zo evenwichtig over. Ze heeft als enige van de drie telkens gedeeltelijk tegenstrijdige informatie. Ik zou haar er niet meer bijhalen, zij zal goed zijn in andere dingen maar niet in deze.
Van der Hurk, Petra, Ingomar, Tessa en nog een dame wiens naam ik me niet meer kan herinneren, hebben op mij enorme indruk gemaakt. Zó trefzeker, wetend wat ze doen.
Héél, héél indrukwekkend.