Dat zou inderdaad een ludieke actie wezen. Van mijn krijg je 2 meier als je het echt doet, wie betaalt er mee?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:37 schreef Viajero het volgende:
Weet iemand de naam en adres van die rechter? Dan ga ik met een vriend daar naartoe. Dan gaat mijn vriend ruziezoeken met die rechter, en steek ik de rechter dood om zo een einde aan dit geweld te maken. Opgelost. daarna gaan we bij een aantal andere rechters langs.
Dat zou inderdaad ludiek zijn, maar helaas krijg je dus wel levenslang als je aan de heersende corrupte rechterljke maffia zelf komt.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:42 schreef JohnDope het volgende:
Goede speech.![]()
Deze vrijspraak gaat een hele hoop terechte heisa opleveren.
Overigens zat het slachtoffer de laatste maanden in een rolstoel omdat hij slecht ter been was.
[..]
Dat zou inderdaad een ludieke actie wezen. Van mijn krijg je 2 meier als je het echt doet, wie betaalt er mee?
Hoezo dan levenslang? Je haalt dan toch gewoon even dit verhaal uit almere aan tijdens jouw pleidooi en hoppa je bent vrij.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ludiek zijn, maar helaas krijg je dus wel levenslang als je aan de heersende corrupte rechterljke maffia zelf komt.
Ik ben idd benieuwd hoeveel knuffelaars gaan proberen dit recht te lullen...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Ies koeltoer!.
Ach, er zal wel weer een stortvloed mensjes op dit topic afkomen die het allemaal weer goed komen lullen en het terecht vinden etc..
Tot je eigen vader dood is gestoken, dan opeens is het erg.. Nu is het niet zo'n drama en moeten al die achterlijke rechtsen hun bek houden!
Dus ik begin er maar niet aan...
Dan wordt het wel levenslang. Voor mensen die voor justitie werken gelden heel andere regels, zie ook Tonino.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:54 schreef Yi-Long het volgende:
Tja... we wonen in Nederland. Was te verwachten dat zo'n idioot gewoon weer op vrije voeten wordt gelaten.
Je hoopt eigenlijk dat zo'n rechter vervolgens zelf eens het slachtoffer wordt van zoiets.
Aangrijpend betoog, zeg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:42 schreef JohnDope het volgende:
Goede speech.![]()
Deze vrijspraak gaat een hele hoop terechte heisa opleveren.
Overigens zat het slachtoffer de laatste maanden in een rolstoel omdat hij slecht ter been was.
[..]
Dat zou inderdaad een ludieke actie wezen. Van mijn krijg je 2 meier als je het echt doet, wie betaalt er mee?
Dit heeft niks met links of rechts of koeltoer te maken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Ies koeltoer!.
Ach, er zal wel weer een stortvloed mensjes op dit topic afkomen die het allemaal weer goed komen lullen en het terecht vinden etc..
Tot je eigen vader dood is gestoken, dan opeens is het erg.. Nu is het niet zo'n drama en moeten al die achterlijke rechtsen hun bek houden!
Dus ik begin er maar niet aan...
Ik zou er niet te zeker van zijn, let maar op als dit topic echt gaat lopenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit heeft niks met links of rechts of koeltoer te maken.
Ieder normaal mens zou hier versteld van staan.
Nee, als je iemand van de rechterlijke macht tot slachtoffer maakt dan heet dat "het recht in eigen handen nemen" en dat is kennelijk erger dan verkrachting, moord, genocide, etc.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoezo dan levenslang? Je haalt dan toch gewoon even dit verhaal uit almere aan tijdens jouw pleidooi en hoppa je bent vrij.
Ik had geen zin om een reactie in dit topic te plaatsen aangezien ik het reageren op dit soort berichten over de zoveelste lage straf ook moe ben, komt deze post voorbijquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik wilde trouwens net een topic gaan openen over "reaguur-moe-zijn" omdat het nieuws eigenlijk steeds hetzelfde is en dat dus iedereen steeds hetzelfde betoog houdt.... Komt dit topic in enen voorbij
Pak je kans! Doe wat nuttigs met je vrije tijd.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik wilde trouwens net een topic gaan openen over "reaguur-moe-zijn" omdat het nieuws eigenlijk steeds hetzelfde is en dat dus iedereen steeds hetzelfde betoog houdt.... Komt dit topic in enen voorbij
Volgens dat voorstel van de VVD wordt nóg eerder zelfverdediging aangenomen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:52 schreef damian5700 het volgende:
De VVD komt wat laat met haar wet op zelfverdediging.
De situatie is dus niet zo zwart-wit als hier beweerd wordt. Maar ik ben nu vast de allochtonenknuffelaarquote:Het hof verklaart bewezen dat verdachte zich schuldig heeft gemaakt aan doodslag, maar verklaart verdachte niet strafbaar en ontslaat hem van alle rechtsvervolging wegens noodweerexces. Tegen de bestelauto van het slachtoffer was een rauw ei gegooid. Het slachtoffer wilde de dader(s) aanspreken op hun gedrag.
Het slachtoffer nam echter ten onrechte aan dat verdachte degene was die het ei had gegooid. Verdachte werd onverwachts geconfronteerd met de verbale en fysieke overmacht van een veel oudere, grotere en zwaardere man. Verdachte werd uitgescholden, bijna geraakt met een hondenriem en zo hard geslagen, dat een tand afbrak. Voorts nam het slachtoffer de fiets van verdachte in beslag.Direct daarna richtte de woede van het slachtoffer zich op een te hulp geschoten vriend van verdachte. Het hof is van oordeel dat er sprake was van noodweersituatie, een aanranding van verdachte eigen lijf en goed en het lijf van een ander, die een verdediging rechtvaardigde.
Verdachte heeft echter de grenzen van de noodzakelijke verdediging overschreden door het slachtoffer met een mes in zijn rug te steken. Het hof acht evenwel aannemelijk dat verdachtes handelen het gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |