abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61194465
Van de frontpage:

De 17-jarige Leroy F. uit Almere is gisteren in hoger beroep vrijgesproken van het doodsteken van de 56-jarige Henk Schuurman. Schuurman werd in juli 2007 doodgestoken na een ruzie met drie eierengooiende jongeren uit Almere van 15, 16 en 18 jaar oud.

Zij bekogelden niet alleen de auto van het slachtoffer maar ook zijn vrouw. Via een open raam kreeg zij een volle lading eierstruif over haar heen. De drie verdachten van Surinaamse en Antilliaanse komaf werden vastgezet. De toen 16-jarige F. werd beschouwd als hoofddader. De rechtbank veroordeelde hem vorig jaar tot anderhalf jaar jeugddetentie plus jeugd-tbs.

In hoger beroep is F. nu vrijgesproken. Volgens het Gerechtshof heeft de dove jongen zich wel schuldig gemaakt aan doodslag. Er hoeft echter geen straf te volgen omdat hij eerst zelf was aangevallen door het latere slachtoffer en vervolgens probeerde zijn vriend te ontzetten, die hem te hulp was geschoten en het onderspit dreigde te delven. De verdachte wilde dat het vechten zou stoppen. Zowel F. als zijn vriend hadden de eieren overigens niet gegooid. Dat had een andere knaap gedaan.

De 'moord' op Schuurman leidde indertijd tot woedende reacties onder de bevolking. Een woedende broer van het slachtoffer zei toen in een toespraak tot de circa 400 deelnemers aan een lawaai tocht de politiek verantwoordelijk te achten. De lokale politiek schitterde daarbij door afwezigheid. Mede doordat de familie van Schuurman had laten weten geen prijs te stellen op de komst van het gemeentebestuur. 'Onhandige' opmerkingen van VVD-burgemeester Annemarie Jorritsma dat de steekpartij een 'lokaal incident' was en haar weigering om de landelijke media te woord te staan, speelden mee met dat besluit.

Jongen vrijuit na doodsteken Henk Schuurman

Weet iemand de naam en adres van die rechter? Dan ga ik met een vriend daar naartoe. Dan gaat mijn vriend ruziezoeken met die rechter, en steek ik de rechter dood om zo een einde aan dit geweld te maken. Opgelost. daarna gaan we bij een aantal andere rechters langs.

Dit is toch te gek om los te lopen, is er dan helemaal geen toezicht op rechters in Nederland?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61194607

Goede speech.

Deze vrijspraak gaat een hele hoop terechte heisa opleveren.

Overigens zat het slachtoffer de laatste maanden in een rolstoel omdat hij slecht ter been was.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:37 schreef Viajero het volgende:
Weet iemand de naam en adres van die rechter? Dan ga ik met een vriend daar naartoe. Dan gaat mijn vriend ruziezoeken met die rechter, en steek ik de rechter dood om zo een einde aan dit geweld te maken. Opgelost. daarna gaan we bij een aantal andere rechters langs.
Dat zou inderdaad een ludieke actie wezen. Van mijn krijg je 2 meier als je het echt doet, wie betaalt er mee?

[ Bericht 8% gewijzigd door JohnDope op 28-08-2008 15:50:05 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:42:44 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_61194610
3 tegen 1, met een mes, en dan is het zelfverdediging.
Tijd voor de aanschaf van een vuurwapen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:48:19 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61194771
Ik ben geneigd te vragen wat er gebeurt zou zijn wanneer drie blanke kortharige jongeren een oudere allochtoon hadden neergestoken. Maar waarschijnlijk was er dan ook vrijspraak gekomen.

Die Leroy heeft overigens nu 1,5 jaar onterecht vastgezeten. Krijgt hij nu ook zijn 300 euro per dag? Is toch 150.000 euro, dat heeft hij wel verdiend!
The End Times are wild
pi_61194827
ongelofelijk
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_61194911
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:42 schreef JohnDope het volgende:

Goede speech.

Overigens zat het slachtoffer de laatste maanden in een rolstoel omdat hij slecht ter been was.
[..]

Dat zou inderdaad een ludieke actie wezen. Van mijn krijg je 2 meier als je het echt doet, wie betaalt er mee?
Dat zou inderdaad ludiek zijn, maar helaas krijg je dus wel levenslang als je aan de heersende corrupte rechterljke maffia zelf komt.

Goede speech inderdaad, wat moet die man zich nu machteloos voelen. Met dank aan de Nederlandse rechterlijke macht.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61194922
Ies koeltoer! .

Ach, er zal wel weer een stortvloed mensjes op dit topic afkomen die het allemaal weer goed komen lullen en het terecht vinden etc..

Tot je eigen vader dood is gestoken, dan opeens is het erg.. Nu is het niet zo'n drama en moeten al die achterlijke rechtsen hun bek houden!

Dus ik begin er maar niet aan...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61194926
De VVD komt wat laat met haar wet op zelfverdediging.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_61194960
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad ludiek zijn, maar helaas krijg je dus wel levenslang als je aan de heersende corrupte rechterljke maffia zelf komt.
Hoezo dan levenslang? Je haalt dan toch gewoon even dit verhaal uit almere aan tijdens jouw pleidooi en hoppa je bent vrij.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:54:44 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61194982
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Ies koeltoer! .

Ach, er zal wel weer een stortvloed mensjes op dit topic afkomen die het allemaal weer goed komen lullen en het terecht vinden etc..

Tot je eigen vader dood is gestoken, dan opeens is het erg.. Nu is het niet zo'n drama en moeten al die achterlijke rechtsen hun bek houden!

Ik ben idd benieuwd hoeveel knuffelaars gaan proberen dit recht te lullen...
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:54:54 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61194990
Tja... we wonen in Nederland. Was te verwachten dat zo'n idioot gewoon weer op vrije voeten wordt gelaten.

Je hoopt eigenlijk dat zo'n rechter vervolgens zelf eens het slachtoffer wordt van zoiets.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:56:11 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61195027
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:54 schreef Yi-Long het volgende:
Tja... we wonen in Nederland. Was te verwachten dat zo'n idioot gewoon weer op vrije voeten wordt gelaten.

Je hoopt eigenlijk dat zo'n rechter vervolgens zelf eens het slachtoffer wordt van zoiets.
Dan wordt het wel levenslang. Voor mensen die voor justitie werken gelden heel andere regels, zie ook Tonino.
pi_61195070
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:42 schreef JohnDope het volgende:

Goede speech.

[..]

Aangrijpend betoog, zeg.

'De schijthuizen'.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_61195086
Zijn intelligente criminelen nog wel te veroordelen?

Het is namelijk niet te verkopen aan een slimme crimineel dat hij een paar jaar achter tralies moet, terwijl een andere crimineel voor een soort gelijk delict wordt vrijgesproken.

Is er een soort database waar je als crimineel kan opzoeken wat andere criminelen in het verleden voor hetzelfde delict hebben gekregen?

Want ik weet zeker dat er in Nederland genoeg criminelen veroordeeld zijn tot gevangenisstraf terwijl andere criminelen voor hetzelfde delict zijn vrijgesproken, alleen weten die criminelen die wel veroordeeld zijn, dat waarschijnlijk niet.

Als je die mensen weet te vinden, kan je het OM echt zwaar pwnen.
pi_61195174
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Ies koeltoer! .

Dit heeft niks met links of rechts of koeltoer te maken.

Ieder normaal mens zou hier versteld van staan.
pi_61195255
Uit welke kapitale villa in Wassenaar trekken ze die rechters toch? Als je toch een beetje in de realiteit staat kan je toch niet tot zo'n uitspraak komen?

Voor eigen rechter spelen wordt in Nederland steeds aantrekkelijker gemaakt op deze manier. En dat is nou juist NIET de bedoeling van ons rechtsysteem...
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_61195279
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dit heeft niks met links of rechts of koeltoer te maken.

Ieder normaal mens zou hier versteld van staan.
Ik zou er niet te zeker van zijn, let maar op als dit topic echt gaat lopen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_61195336
Ik wilde trouwens net een topic gaan openen over "reaguur-moe-zijn" omdat het nieuws eigenlijk steeds hetzelfde is en dat dus iedereen steeds hetzelfde betoog houdt.... Komt dit topic in enen voorbij
pi_61195458
Ts mocht je het gaan doen, neem dan wel een camera mee, dan heb je in ieder geval bewijs.

* GizartFRL wil ook wel 500 euro geven als dat Nederland er veiliger op maakt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:16:02 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61195579
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoezo dan levenslang? Je haalt dan toch gewoon even dit verhaal uit almere aan tijdens jouw pleidooi en hoppa je bent vrij.
Nee, als je iemand van de rechterlijke macht tot slachtoffer maakt dan heet dat "het recht in eigen handen nemen" en dat is kennelijk erger dan verkrachting, moord, genocide, etc.

Het is niet een democratisch gebeuren ofzo, het is een elite die het geweldig leuk vind om god te spelen voor de rest van ons. Ik weet zeker dat ze smakelijk om deze vrijspraak zullen lachen op de volgende receptie, champagne in de hand. heb je ooit de pech gehad corpsballen mee te maken? Dat soort lui worden dus rechter.
pi_61195610
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik wilde trouwens net een topic gaan openen over "reaguur-moe-zijn" omdat het nieuws eigenlijk steeds hetzelfde is en dat dus iedereen steeds hetzelfde betoog houdt.... Komt dit topic in enen voorbij
Ik had geen zin om een reactie in dit topic te plaatsen aangezien ik het reageren op dit soort berichten over de zoveelste lage straf ook moe ben, komt deze post voorbij
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_61195628
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:08 schreef JohnDope het volgende:
Pak je kans! Doe wat nuttigs met je vrije tijd.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:21:00 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61195717
Nu ik lees dat het slachtoffer in een rolstoel zat wordt het hele verhaal enkel nog onbegrijpelijker. Hoe kan een weldenkend mens in godsnaam denken dat het neersteken van een oude, invalide man door drie jongeren zelfverdediging is?

Oh, nee. Het is iemand van de Nederlandse rechterlijke macht! Dat zijn geen weldenkende mensen.
The End Times are wild
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:27:30 #24
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61195938
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:52 schreef damian5700 het volgende:
De VVD komt wat laat met haar wet op zelfverdediging.
Volgens dat voorstel van de VVD wordt nóg eerder zelfverdediging aangenomen.

Verder ben ik benieuwd naar het vonnis op rechtspraak.nl, dat overtuigt wat meer dan fok.nl en omroep flevo.
pi_61196202
uit het arrest:
quote:
Het hof verklaart bewezen dat verdachte zich schuldig heeft gemaakt aan doodslag, maar verklaart verdachte niet strafbaar en ontslaat hem van alle rechtsvervolging wegens noodweerexces. Tegen de bestelauto van het slachtoffer was een rauw ei gegooid. Het slachtoffer wilde de dader(s) aanspreken op hun gedrag.

Het slachtoffer nam echter ten onrechte aan dat verdachte degene was die het ei had gegooid. Verdachte werd onverwachts geconfronteerd met de verbale en fysieke overmacht van een veel oudere, grotere en zwaardere man. Verdachte werd uitgescholden, bijna geraakt met een hondenriem en zo hard geslagen, dat een tand afbrak. Voorts nam het slachtoffer de fiets van verdachte in beslag.Direct daarna richtte de woede van het slachtoffer zich op een te hulp geschoten vriend van verdachte. Het hof is van oordeel dat er sprake was van noodweersituatie, een aanranding van verdachte eigen lijf en goed en het lijf van een ander, die een verdediging rechtvaardigde.

Verdachte heeft echter de grenzen van de noodzakelijke verdediging overschreden door het slachtoffer met een mes in zijn rug te steken. Het hof acht evenwel aannemelijk dat verdachtes handelen het gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging.
De situatie is dus niet zo zwart-wit als hier beweerd wordt. Maar ik ben nu vast de allochtonenknuffelaar

voor de geinteresseerden: LJN: BE9239
I approve this message
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')