abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2008 @ 22:12:56 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_61177884
De stemronde voor maand augustus is begonnen!

De foto's

Er zijn 24 foto's ingezonden!

De inzonden foto's kun je hier vinden:
[Fotowedstrijd centrale topic] augustus, drieluik

Het stemmen

Geef in dit topic aan welke 5 foto's jij het beste vond!
Doe dit op de volgende manier:
Geef je Top 5 op de volgende manier aan:

1: <Naam> (5 punten)
2: <Naam> (4 punten)
3: <Naam> (3 punten)
4: <Naam> (2 punten)
5: <Naam> (1 punt)

<Naam> moet je uiteraard invullen. (Denk erom, om goed en snel de telling af te kunnen werken is dit van groot belang!)

Uiteraard is het leuk om je beargumentatie erbij te zetten!

Even wat regels:
- Je mag maar 1 x stemmen.
- Je moet op 5 verschillende foto's stemmen.
- Je mag niet op jezelf stemmen.

LET OP: dit topic is niet bedoeld voor slowchat en/of discussie.

Het stemmen kan tot 31 augustus 22:00 uur! Succes!

Uiteraard mogen we de winnaar een mooie prijs geven! Ook deze maand kun je een afdruk van 40x40 cm winnen van herinneringen op linnen!
www.herinneringenoplinnen.nl

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_61178020
1. --Marjo--
2. PdeHoog
3. Puckzzz
4. sugar
5. Shark.Bait
pi_61178028
Niet moeilijk dit keer

1. kvdv (5 punten)
2. vliegvrager (4 punten)
3. -Marjo- (3 punten)
4. didotcicero (2 punten)
5. P_B (1 punt)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:25:09 #4
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_61178387
1 KvdV (5punten)
2 puckzzz (4 punten)
3 vliegvrager (3 punten)
4 PdeHoog (2 punten)
5 Tonja ( 1 punt)
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_61178523
1: vliegvrager (5 punten)
2: Puckzzz (4 punten)
3: --Marjo-- (3 punten)
4: Isdatzo (2 punten)
5: Paddo (1 punt)
pi_61179408
1. Sugar (5 punten)
2. Spvdb (4 punten)
3. KD-fotografie (3 punten)
4. Shark.Bait (2 punten)
5. vliegvrager (1 punt)
pi_61179780
1.Taxibabe
2.blomst
3.Spvdb
4.PdeHoog
5.KD-fotografie
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:15:50 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61180122
1. Isdatzo
2. Shark.Bait
3. P_B
4. Paddo
5. taxibabe
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_61180753
Keuzes:

1: Isdatzo (5 punten)
2: Paddo (4 punten)
3: Shark.Bait (3 punten)
4: sugar (2 punten)
5: --Marjo-- (1 punt)

Toelichting:

1: mooi onderwerp, simpel maar goed uitgevoerd, goed gebruik van zwart-wit, rechtse foto vind ik wel minder.
2: mooi onderwerp, simpel maar goed uitgevoerd, op zich leuk idee er op die manier een drieluik van te maken, maar wel wat makkelijk.
3: leuk idee voor drieluik zo, mooie kleuren, linkse foto's zijn naar mijn smaak te scherp.
4: mooi onderwerp, goede opdeling, kleuren staan me niet zo aan.
5: leuk idee, alleen de rechtse foto past er naar mijn mening niet zo goed bij zowel qua onderwerp als qua perspectief.

Disclaimer:

Ik heb totaal geen verstand van fotografie, deze keuzes zijn dan ook puur gebaseerd op persoonlijke smaak.
full stops and exclamation marks
pi_61180929
1. Puckzzz
2. Shark.Bait
3. PdeHoog
4. battlelies
5. DaMart

edit:

zelfde disclaimer als hier boven mij.
Wel vanplan om veel te gaan leren (dus ook van deze foto's/wedstrijd)
Every war is different, every war is the same.
pi_61181871
1. KD-fotografie
2. PdeHoog
3. --Marjo--
4. Puckzzz
5. vliegvrager
  donderdag 28 augustus 2008 @ 07:02:53 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61183867
1. PB (5 punten) Vooral vanwege de originele plaatsing (verticaal) en ook door de magische stand van de bril op foto 2. Gewoon sterk totaalplaatje.
2. kvdv (4 punten) Leuke manier om drieluik te maken. En gewoon mooie foto's met veel sfeer.
3. PdeHoog (3 punten) Klassiek, mooi.
4. -Marjo- (2 punten) Wederom: origineel! En het is een plaat waar je een goed gevoel bij krijgt.
5. Battlelies (1 punt) Drie mooie portretten die het god doen naast elkaar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61184573
1) Tonja
2) KD Fotografie
3) Paddo
4) PdeKoog
5) Spvdb
Altijd blijven lachen!!
  FOK!fotograaf donderdag 28 augustus 2008 @ 09:02:23 #14
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_61184699
Ronhui, Your votes please...

1: Isdatzo (5 punten)
3: PdeHoog (3 punten)
4: dvr (2 punten)
5: Spvdb (1 punt)

Daarnaast nog een compliment voor alle 24 inzendingen. Ik ben er door geinspireerd geraakt!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:08:01 #15
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_61187235
1: --Marjo-- (5 punten)
2: tonja (4 punten)
3: didotcicero (3 punten)
4: Puckzzz (2 punten)
5: sugar(1 punt)
pi_61187833
1. Sugar
2. Tonja
3. Vliegvrager
4. Didotcicero
5. Puckzzz
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:20:56 #17
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_61190675
1.vliegvrager (5 punten)

2.sugar (4 punten)

3.battlelies (3 punten)

4.dvr (2 punten)

5.--Marjo-- (1 punt)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_61190726
Omdat Queen_B niet mee mag doen, dan maar zo:

1. Isdatzo
2. Shark.Bait
3. P_B
4. Paddo
5. taxibabe

Ja dit is mijn eigen mening, echt!
pi_61190875
·5 – P_B: leuk en grappig idee. Verticale drieluik is weer eens wat anders.
·4 – kvdv: mooi design drieluik. Laatste foto valt een beetje buiten de toon (geen camera te zien).
·3 – VliegVrager: mooie DOF in de middelste foto met als tegenstelling de twee buitenste weer met een grote DOF. Ben niet zeker of ik het drieluik wel mooi vind zo.
·2 – Spvdb: leuke die verschillende emoties. Mooi in ZW.
·1 – mr. SPLIFFY: erg leuk concept, uitvoering iets minder. Ik had graag meer contrast en scherpte gezien in de foto’s. Evt. iets meer dodgen en burnen om de aandacht naar een bepaald punt te trekken.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_61203191
1: didotcicero (5 punten)
2: PdeHoog (4 punten)
3: Shark.Bait (3 punten)
4: kvdv (2 punten)
5: sugar (1 punt)
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_61208865
1. Isdatzo
2. kvdv
3. Spvdb
4. tonja
5. PdeHoog
kreja bea!
pi_61210683
1. sugar [5 punten]
2. puckzzz [4 punten]
3. p_b [3 punten]
4. marjo [2 punten]
5. taxibabe [1 punt]

Toelichting: Ik vind het leuk als er in een drieluik een soort verhaal of progressie zit. Ik zou Puckzzz' technisch heel knappe foto van de bloem 5 punten hebben gegeven als je hem bv. open zag gaan en verwelken. Bij het koffie-drieluik van Taxibabe vond ik het verhaal en de stijl sterk, maar de paarse schaduwen en oneven achtergrondtinten hadden voorkomen kunnen worden. P_B's WC vond ik erg humoristisch, vooral de tevreden grijns in het 3e shot. Was het opzet of toeval dat dit drieluik op een strook uit een pasfotoautomaat lijkt? Marjo's inzending vond ik feestelijk en origineel maar niet echt een drieluik omdat het verbindende element (vakantie) grotendeels in de tekst zit en niet genoeg in de beelden. Mijn vijf punten gaan naar Sugar voor de treffende en haast komische manier waarop de krokodil wordt voorgesteld en omdat er technisch weinig op aan te merken is.

Didotcicero's drieluik (meisje op trein) vond ik ook sterk, maar zou ik beter hebben gevonden als de ogen in ieder shot op dezelfde hoogte zaten, en als het opvallende geel uit 3 ook in 1 had gezeten (de pose is wel mooi gespiegeld). Bij Vliegvrager's korenveld zorgt de horizon voor een verbindend element, maar dat was m.i. beter uit de verf gekomen als dan in het middelste beeld de scherpte ook op die horizon had gelegen. Tonja's hobo is technisch sterk, en stijlvol uitgewerkt - het licht en de warme tonen verbinden de drie beelden mooi - maar het instrument komt m.i. niet goed naar voren, terwijl dat eigenlijk is waar de serie om draait. Dit ook doordat ik de gereedschappen in het eerste beeld niet herken als onderdelen/toebehoren van een instrument (dat zal ook aan mij liggen).

Ik had graag ook een aantal andere inzenders punten of opmerkingen willen geven maar dit waren de dingen die me het meest in het oog vielen. (Ik wil met deze opmerkingen overigens niet beweren dat mijn eigen inzending aan mijn criteria beantwoordt, een volgende keer moet ik er echt meer tijd/aandacht in steken )

[ Bericht 5% gewijzigd door dvr op 29-08-2008 04:56:49 ]
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:16:45 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_61213775
1. Sugar [5 punten]
2. P_B [4 punten]
3. Puckzzz [3 punten]
4. Marjo [2 punten]
5. Spvdb [1 punt]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_61218326
1. Sugar (5 punten)
2. P_B (4 punten)
3. Shark.Bait (3 punten)
4. kvdv (2 punten)
5. --Marjo-- (1 punt)
pi_61220800
1: kvdv (5 punten)
3: KD-fotografie (3 punten)
4: --Marjo-- (2 punten)
5: PdeHoog (1 punt)
pi_61225911
1. Battlelies
2. --Marjo--
3. Puckzzz
4. PdeHoog
5. sugar
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:43:21 #27
147091 janeway
live long and prosper
pi_61232092
1] pdehoog 5 punten
2] puckzz 4 punten
3] kdfotografie 3 punten
4] marjo 2 punten
5] taxibabe 1 punt.

Ik was zelf dus euhm 10 min te laat met mijn inzending balen..
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:39:37 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_61234092
1. Vliegvrager (5 pnt): Lekkere dieptewerking in de plaat
2. Sugar (4 pnt): Ik vind het drieluik ontzettend grappig in elkaar gezet
3. P_B (3 pnt): De verticaliteit en het simpele idee wat toch weer leuk uit de verf komt zo
4. PdeHoog (2pnt): Mooie zachte toning en leuke opbouw
5. Marjo (1 pnt): Speels, weer eens wat anders
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_61234573
1: Shark.Bait (5 punten)
2: sugar (4 punten)
3: tonja (3 punten)
4: dvr (2 punten)
5: Puckzzx (1 punt)

Motivatie:
Als foto-leek kijk ik misschien niet proffesioneel naar foto's. Ik geef veel punten voor "wat ik bijvoorbeeld zo wel in een restaurant aan de muur zie hangen". Oftewel: leuk beeld. Dit in combinatie met de factoren "hoe knap ik een foto vindt", met "hoeveel drieluik zie ik erin"

Shark.Bait: lekker plaatje, mooie kleuren, en de grote plaat heeft uitstraling.
Sugar: De kleuren lopen lekker over van links donkergroen naar rechts bijna geel/bruin...
Tonja: Een mooi kijkplaatje. Ik vraag me alleen nou al een week af wat er linksboven ligt. Een partje mandarijn?
dvr: Het plaatje klopt bij de sport. Lekkere kleuren, beweging mooi ingesloten in het drieluik.
Puckzzz: Het resultaat is zeer mooi. Het laat mooi zien dat 1 foto meerdere lagen van schoonheid heeft. Hoewel links en rechts gelijk zijn, kijk je er heel anders tegen aan.
_-L'avenir est déja là
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:22:11 #30
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_61235237
1: --Marjo-- (5 punten)
2: MrSPLIFFY: (4 punten)
3: PdeHoog (3 punten)
4: Blomst (2 punten)
5: Ynske (1 punten)

mash_ : Kijkt lekker weg, lekkere kleuren. Wel wat kleine plaatjes.
mrSPLIFFY: Lekkee sfeerplaten, er valt veel te zien. Leuke selectie voor een 3luik.
taxibabe: Foto doet me niet zoveel. Weinig originele composities, vind de beelden als geheel ook niet echt spannend. Vind het overigens wel een tof kopje.
tonja: Foto spreekt me niet echt aan (weet niet waarom ofzo, dus je hebt er vrij weinig aan).
Battlelies: Opzich interessante gezichten maar ik vind de z/w omzetting echt niet geslaagd.
sugar: Mooie kleurtjes en details. Vind alleen foto 1 er niet echt goed tussenpassen.
Ireth: Klein maar fijn, lekkere kleurtjes en onscherpte. Houd alleen niet van kaders.
DaMart: Wel grappig gedaan met de vleugens spreiden en de breder wordende platen, maar ik vind die zwarte balken ertussen echt lelijk (sorry)
Ynske: Dit vind ik echt vet. Omdat het lijkt alsof het 3x dezelfde foto is. Goed gevonden. Beetje fletse kleuren en dat kader ben ik niet fan van.
Spvdb: Leuke serie, mooie z/w omzetting! Vind beeld 2 echt super.
vliegvrager: Idee is leuk maar ik vind het totaal niet mooi. bovendien is de horizon niet echt recht bij 1 en 3. Het onscherpe middelste beeld past er ook niet echt lekker tussen. maar met name de zwarte ruimte stoort me.
dvr: Alleen het middelste beeld spreekt enigzins. Bij beeld 1 vind ik de uitsnede niet mooi, en bij beeld 3 idem. Kleuren zijn wel weer aangenaam.
Puckzzz: Simpel maar toch sterk. Mooie kleurtjes en compo's!
Blomst: Schattig . Vrolijke kleurtjes
Shark.Bait. Vind de grote foto wel tof al snap ik de pose niet echt. Vind alleen de 2 detailshots niet mooi. De grote foto is namelijk redelijk smooth en de 2 losse passen m.i. niet echt fijn daarbij.
PdeHoog: Heel gaaf. Mooie kleurtoning en het geheel heeft iets verhalends. Mooi!
Paddo: Foto spreekt me niet echt aan. Het 3luik voegt ook niets toe aan de foto. (maakt het niet beter als de normale foto).
didotcicero: Mooie kleuren, z/w steekt lekker af tegen de rest.
KD-fotografie: Nette platen maar ze doen me niets.
--Marjo--: Heel gaaf. Leuk idee ook!
P_B: Lekker donker sfeertje maar het toilet is er net wat te clean voor . Toch vind ik hem wel aangenaam.
Mossels: Ik vind dit niet echt spannend ofzo. (Zal komen omdat ik helemaal niets om voetbal geef waarschijnlijk.) Wel grappig hoe het lichte stuk gras op elke plaat hetzelfde is.
Isdatzo: Mooie foto's maar ik vind de ruimte ertussen niet mooi en die gradient ook niet echt.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:23:25 #31
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_61235286
pdehoog 5 punten
pukzzz 4 punten
damart 3 punten
isdatzo 2 punten
paddo 1 punt
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:33:41 #32
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_61245823
1: Blomst (5 punten)
2: P_B (4 punten)
3: --Marjo-- (3 punten)
4: KD-Fotografie (2 punten)
5: mrSPLIFFY (1 punt)
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_61252596
1. Blomst (5 punten)
2. Isdatzo (4 punten)
3. PdeHoog (3 punten)
4. P_B (2 punten)
5. KD-fotografie (1 punt)
pi_61256128
spvdb 5 punten
puckzzz 4 punten
pdehoog 3 punten
p_b 2 punten
k-d_fotografie 1 punt

ik vond het ontzettend moeilijk deze keer om te stemmen....
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_61267266
1: <PdeHoog> (5 punten) : Ondanks dat ik wel wat moeite heb met de compositie van de 3 foto's als geheel zijn dit wel foto's die samen een mooie drieluik vormen. Ze versterken elkaar en afzonderlijk zijn het ook nog eens mooie en subtiele maar toch sexy foto's. Kleur, compositie en scherptediepte klopt. Gevoelsmatig valt er in de onderlinge plaatsing nog het een en ander te verbeteren. Misschien door de foto's onderling meer ruimte te geven (of een randje eromheen) kijkt het wat rustiger. Nu staan ze zo dicht bij elkaar en door de huid lijken ze in elkaar te willen "overlopen" maar dat wordt weer verstoord en onrustig door de schuine lijnen van de bh-bandjes.

2: <Shark.Bait> (4 punten) : Qua compositie als drieluik het beste (later ook leuk geïllustreerd bij je uitleg). Mooie grote dynamische foto die het ook uitstekend doet als portret op zich. Zonde dat bij de close-ups door het, ik gok, flitsen de huid wat anders van toon is. Het komt, in vergelijking met de grote foto, te hard en kunstmatig over.

3: <taxibabe> (3 punten) : Creatief idee en aardig uitgevoerd. Lekker simpel maar wel doeltreffend en duidelijk. Ondanks dat de 2 buitenste redelijk statisch ogen door slechts een "saai" hoopje koffiebonen / gruis compenseer je dat goed door de koffie schuin te fotograferen. Jammer dat er een duidelijk kleurverschil zit in het wit van de achtergrond. De middelste neigt naar wit terwijl de buitenste meer grijs van tint zijn en dat valt erg op zodat er een stukje eenheid verloren gaat.

4: <sugar> (2 punten) : Leuk hoe je de spanning opbouwt van links naar rechts door met een puntje staart te beginnen en te eindigen met een grote bek. Daar waar de rechter haarscherp is lijken de andere 2 dat een beetje te missen. En het gevoel bekruipt me dat de rechter niet helemaal klopt qua bijsnijden. Misschien doordat de bek en het stukje hoofd langwerpig van vorm zijn het ook beter had gepast in een langwerpige uitsnede. Hierdoor had je bijvoorbeeld ook de mogelijkheid gehad om de staart wat meer ruimte te kunnen geven aan het uiteinde. De foto van de poot had je hetzelfde kunnen houden waardoor de drieluik in zijn geheel ook nog wat speelser het geweest.

5: <kvdv> (1 punt) : Lekker sfeervol en zwart / wit weer. De rand eromheen geeft ook nog wat extra's aan die sfeer mee. De eerste 2 foto's passen bij elkaar (en vullen elkaar uitstekend aan) maar de 3e is een vreemde eend in de bijt die ik niet helemaal kan plaatsen. Als je daar ook nog iets met een camera erin (of alleen het glas bier?) had kunnen verwerken was de drieluik veel sterker geweest.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:46:29 #36
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_61274323
1. sugar, 5 punten
2. Spvdb, 4 punten
3. blomst, 3 punten
4. Paddo, 2 punten
5. Ynske, 1 punt

Puur gekeken naar wat ik als drieluik aan de muur zou willen hebben hangen (hebben willen hangen? ) en daaruit mijn punten verdeeld.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  FOK!fotograaf zondag 31 augustus 2008 @ 22:30:10 #37
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_61277770
Het stemmen is afgelopen. Door wat onvoorziene dingen heb ik nog niet kunnen tellen. Morgen zal de uitslag geplaatst worden. Excuses voor het ongemak!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf maandag 1 september 2008 @ 17:52:57 #38
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_61297301
En de winnaars!

PdeHoog met 57 punten!

Puckzzz 52
sugar 51
Marjo 45
P_B 39