Niks meer dan een tijdelijk pop-idooltje, dit heeft he-le-maal niets met hiphop/rap te makenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:04 schreef Dr.Crane het volgende:
Van meerdere mensen hoor ik de laatste tijd dat ze vinden dat Lil' Wayne de beste en 'grootste' rapper van dit moment is.
Nu maakt ie af en toe wel leuke nummers, maar waarom vinden veel mensen hem echt de beste? Z'n techniek is wel aardig, maar niet bijzonder, hij vervormt z'n stem de helft van de tijd, hij heeft geen goede flow, en ik hoor verder weinig bijzondere dingen aan hem waardoor die zo ontzettend goed zou moeten zijn.
Misschien mensen die het me kunnen uitleggen?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:04 schreef Dr.Crane het volgende:
hij heeft geen goede flow
Klopt allemaal, maar ik zou het niet eens proberen uit te leggen als ik jou was. Ik heb deze discussie al zo vaak geprobeerd te voeren met de backpackers hier op fok, maar die steken hun tijd liever in Sage Francis, Cannibal Ox, Kool Keith flops en Poolse hiphop in plaats van nieuwe hiphop ontdekken die niet klinkt als een slappe remake van begin jaren '90 platen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:35 schreef Flashwin het volgende:
[..]
! Er zijn weinig rappers met een betere flow geweest dan Lil Wayne. (ja, nu komt er vast weer iemand die met "
" hierop reageert.
Maar goed, als je niet snapt hoe extreem goed Wayne's flow is, snap je sowieso weinig van rap. Het enige minpunt aan Lil Wayne is dat hij soms iets te arrogant rapt zie bijv: waardoor het kwalitatief nergens meer op lijkt. Op deze track gaat hij te ver met zijn zelfverheerlijking en gedachte dat alles wat hij aanraakt in goud verandert.
Maar luister zijn rap op "DJ Khaled's - Im out here grindin" en je zal beseffen hoe moeilijk het is om op zo een manier te rappen en zo vloeiend ook. Zijn stukje op die track is echt subliem.
Ok, hier klinkt het al een stuk beter ja, dat moet ik toegeven.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:35 schreef Flashwin het volgende:
[..]
! Er zijn weinig rappers met een betere flow geweest dan Lil Wayne. (ja, nu komt er vast weer iemand die met "
" hierop reageert.
Maar goed, als je niet snapt hoe extreem goed Wayne's flow is, snap je sowieso weinig van rap. Het enige minpunt aan Lil Wayne is dat hij soms iets te arrogant rapt zie bijv: waardoor het kwalitatief nergens meer op lijkt. Op deze track gaat hij te ver met zijn zelfverheerlijking en gedachte dat alles wat hij aanraakt in goud verandert.
Maar luister zijn rap op "DJ Khaled's - Im out here grindin" en je zal beseffen hoe moeilijk het is om op zo een manier te rappen en zo vloeiend ook. Zijn stukje op die track is echt subliem.
Hij rapt hier niet eens, hij praat alleen maar.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:35 schreef Flashwin het volgende:
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar ik zou het niet eens proberen uit te leggen als ik jou was. Ik heb deze discussie al zo vaak geprobeerd te voeren met de backpackers hier op fok, maar die steken hun tijd liever in Sage Francis, Cannibal Ox, Kool Keith flops en Poolse hiphop in plaats van nieuwe hiphop ontdekken die niet klinkt als een slappe remake van begin jaren '90 platen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:38 schreef Flashwin het volgende:
Het is juist de kunst om tussen de hedendaagse rap de pareltjes te vinden. Commercieel of niet, Lil Wayne heeft een te erge, nooit eerder gehoorde, flow. Dat maakt hem zo goed.
Nee, maar een artiest die weet te scoren met vernieuwende tracks verdient van mij meer respect dan artiesten die experimenteel spul maken dat alleen door wat nerds beluisterd wordt of artiesten die de makkelijke weg kiezen door ATCQ tracks na te maken. Zonder bekende artiesten die vernieuwen zou hiphop altijd hetzelfde blijven klinken en ik vind juist de kracht van hiphop dat het zoveel blijft veranderen en verschillende vormen kan aannemen. Lil Wayne is een voorbeeld van een artiest die zich blijft vernieuwen en risico's neemt en daarmee een groot publiek weet aan te spreken. Ik ken niet veel andere rappers die 6 miljoen views op youtube halen met dit soort tracks:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:08 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Iets wat nog nooit eerder gehoord is, is niet per definitie goed.
Je klinkt als een Arrow Classic Rock luisteraar van boven de 40.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:20 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Hij rapt hier niet eens, hij praat alleen maar.
Ik denk niet dat die naar Kempi luisteren.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Je klinkt als een Arrow Classic Rock luisteraar van boven de 40.
Ergste soort boeren altijd dat.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Je klinkt als een Arrow Classic Rock luisteraar van boven de 40.
Opzich interessant waarom die gast zo populair is. Moet wel zeggen dat dat "dying" iig minder vreselijk klinkt dan de rest wat ik heb geluisterd (met dat nare gezang er steeds tussen door en deze ongelovelijke prutsbeats die eronder zitten). Verder heb ik er helemaal niets mee, maar ieder zijn meug.quote:
Dat vind ik op zich ook wel apart hoor, had een paar jaar terug echt niet verwacht dat hij zo bekend zou worden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:40 schreef cosmick het volgende:
[..]
Opzich interessant waarom die gast zo populair is.
Mja, kennelijk wil de jeugd arrogante boze pimps zien met scheve petjes en clips met sletten in grote lelijke auto's en zich daar mee identificeren. Vet cool. Dat verkoopt als een dolle. Heeft ie ook al een kledinglijn, een eigen geurtje en games? Ik denk dat je zo eerder, zeker met het internet, een hype creeert dan bijvoorbeeld vroeger. Dan is de muziek van ondergeschikt belang, want ik hoor de vernieuwing niet zo. Iets wat ik een paar jaar geleden zeker wel met Edan of Madvillain had.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:31 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Als blijkt dat je met originele hiphop kan scoren durven de grote labels ook meer risico's te nemen en dat is alleen maar goed voor hiphop.
Het feit dat hij zo succesvol is, wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:08 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Iets wat nog nooit eerder gehoord is, is niet per definitie goed.
Dan hoeft nog niet iedereen zijn werk goed te vinden.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:55 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het feit dat hij zo succesvol is, wel.
Clips met sletjes etc. doen wel meer artiesten aan, Jaylib bijvoorbeeld evengoed. Zegt voor mij niet zoveel.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:46 schreef cosmick het volgende:
[..]
Mja, kennelijk wil de jeugd arrogante boze pimps zien met scheve petjes en clips met sletten in grote lelijke auto's en zich daar mee identificeren. Vet cool. Dat verkoopt als een dolle. Heeft ie ook al een kledinglijn, een eigen geurtje en games? Ik denk dat je zo eerder, zeker met het internet, een hype creeert dan bijvoorbeeld vroeger. Dan is de muziek van ondergeschikt belang, want ik hoor de vernieuwing niet zo. Iets wat ik een paar jaar geleden zeker wel met Edan of Madvillain had.
Als iets succesvol is, is het nog niet goedquote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:55 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het feit dat hij zo succesvol is, wel.
Ben het zeker met je eens dat ie wel lekker fanatiek bezig is. En, ook al is het nogmaals niet mijn ding, daar heb ik wel respect voor.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:10 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Verder door een shitload aan tracks online te zetten, veel sterke mixtapes uit te brengen en al bijna 15 jaar lang muziek te releasen.
Misschien omdat Lange Frans dat een paar maanden geleden op 3FM heeft gezegd, en nu vinden anderen dat ook...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:04 schreef Dr.Crane het volgende:
Van meerdere mensen hoor ik de laatste tijd dat ze vinden dat Lil' Wayne de beste en 'grootste' rapper van dit moment is.
Nu maakt ie af en toe wel leuke nummers, maar waarom vinden veel mensen hem echt de beste?
Dat denk ik eerlijk gezegd nietquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:09 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Misschien omdat Lange Frans dat een paar maanden geleden op 3FM heeft gezegd, en nu vinden anderen dat ook...![]()
Dat hoop ik toch niet. Dan zou het niveau in Nederland wel ontzettend laag zijnquote:
Een beetje minder mag ook, hoor. M`n vader is afgelopen jaar aan kanker gestorven, dus let alsjeblieft op met wat je zegtquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 00:44 schreef emokid het volgende:
Dan mag hij echt de kanker krijgen en sterven.
Rappen is toch fast talking?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 01:16 schreef Parvus het volgende:
"I'm the truth, why would I lie?"![]()
nuff said
Freestylen is al lang geen maatstaaf meer, maar Jay-Z heeft hij al eens geowned:quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 01:10 schreef Xith het volgende:
Ook in freestyling zou een jay-z er zo bovenuit komen imo
Als de snelheid van raps gelijk stond aan kwaliteit was Twista de beste rapper ooit, maar dat vindt ook niemand.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 01:13 schreef Xith het volgende:
[..]
Rappen is toch fast talking?Man, bij een vergadering praat ik nog meer woorden per seconden
![]()
Nee maar het is toch zeker niet iets zoals 'dying'?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 01:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Als de snelheid van raps gelijk stond aan kwaliteit was Twista de beste rapper ooit, maar dat vindt ook niemand.
Carter IIquote:Op woensdag 3 september 2008 00:37 schreef TwistFireeh het volgende:
Persoonlijk vind ik The Carter II zijn beste CD, had hem gelijk gekocht toen hij hier in de winkels lag.
Dat was de periode voordat hij nog niet zo commercieel was zoals die nu is. Hustler Musik &Shooter kapot gespeeld. Maar hij is wel overrated geef ik toe, ookal ben ik fanDamnn Lollipop Commerciele bende
Hahaha Yeahhh!! Er was iets aan die track dat ik nog niet ergens anders heb gehoord. Vind het vet om te luisteren hoe het tempo van het nummer toeneemt naarmate je verder luistert. Let maar opquote:Op woensdag 3 september 2008 00:41 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Carter II![]()
shooter is zeker een toptrack!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |