Niks meer dan een tijdelijk pop-idooltje, dit heeft he-le-maal niets met hiphop/rap te makenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:04 schreef Dr.Crane het volgende:
Van meerdere mensen hoor ik de laatste tijd dat ze vinden dat Lil' Wayne de beste en 'grootste' rapper van dit moment is.
Nu maakt ie af en toe wel leuke nummers, maar waarom vinden veel mensen hem echt de beste? Z'n techniek is wel aardig, maar niet bijzonder, hij vervormt z'n stem de helft van de tijd, hij heeft geen goede flow, en ik hoor verder weinig bijzondere dingen aan hem waardoor die zo ontzettend goed zou moeten zijn.
Misschien mensen die het me kunnen uitleggen?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:04 schreef Dr.Crane het volgende:
hij heeft geen goede flow
Klopt allemaal, maar ik zou het niet eens proberen uit te leggen als ik jou was. Ik heb deze discussie al zo vaak geprobeerd te voeren met de backpackers hier op fok, maar die steken hun tijd liever in Sage Francis, Cannibal Ox, Kool Keith flops en Poolse hiphop in plaats van nieuwe hiphop ontdekken die niet klinkt als een slappe remake van begin jaren '90 platen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:35 schreef Flashwin het volgende:
[..]
! Er zijn weinig rappers met een betere flow geweest dan Lil Wayne. (ja, nu komt er vast weer iemand die met "
" hierop reageert.
Maar goed, als je niet snapt hoe extreem goed Wayne's flow is, snap je sowieso weinig van rap. Het enige minpunt aan Lil Wayne is dat hij soms iets te arrogant rapt zie bijv: waardoor het kwalitatief nergens meer op lijkt. Op deze track gaat hij te ver met zijn zelfverheerlijking en gedachte dat alles wat hij aanraakt in goud verandert.
Maar luister zijn rap op "DJ Khaled's - Im out here grindin" en je zal beseffen hoe moeilijk het is om op zo een manier te rappen en zo vloeiend ook. Zijn stukje op die track is echt subliem.
Ok, hier klinkt het al een stuk beter ja, dat moet ik toegeven.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:35 schreef Flashwin het volgende:
[..]
! Er zijn weinig rappers met een betere flow geweest dan Lil Wayne. (ja, nu komt er vast weer iemand die met "
" hierop reageert.
Maar goed, als je niet snapt hoe extreem goed Wayne's flow is, snap je sowieso weinig van rap. Het enige minpunt aan Lil Wayne is dat hij soms iets te arrogant rapt zie bijv: waardoor het kwalitatief nergens meer op lijkt. Op deze track gaat hij te ver met zijn zelfverheerlijking en gedachte dat alles wat hij aanraakt in goud verandert.
Maar luister zijn rap op "DJ Khaled's - Im out here grindin" en je zal beseffen hoe moeilijk het is om op zo een manier te rappen en zo vloeiend ook. Zijn stukje op die track is echt subliem.
Hij rapt hier niet eens, hij praat alleen maar.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:35 schreef Flashwin het volgende:
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar ik zou het niet eens proberen uit te leggen als ik jou was. Ik heb deze discussie al zo vaak geprobeerd te voeren met de backpackers hier op fok, maar die steken hun tijd liever in Sage Francis, Cannibal Ox, Kool Keith flops en Poolse hiphop in plaats van nieuwe hiphop ontdekken die niet klinkt als een slappe remake van begin jaren '90 platen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:38 schreef Flashwin het volgende:
Het is juist de kunst om tussen de hedendaagse rap de pareltjes te vinden. Commercieel of niet, Lil Wayne heeft een te erge, nooit eerder gehoorde, flow. Dat maakt hem zo goed.
Nee, maar een artiest die weet te scoren met vernieuwende tracks verdient van mij meer respect dan artiesten die experimenteel spul maken dat alleen door wat nerds beluisterd wordt of artiesten die de makkelijke weg kiezen door ATCQ tracks na te maken. Zonder bekende artiesten die vernieuwen zou hiphop altijd hetzelfde blijven klinken en ik vind juist de kracht van hiphop dat het zoveel blijft veranderen en verschillende vormen kan aannemen. Lil Wayne is een voorbeeld van een artiest die zich blijft vernieuwen en risico's neemt en daarmee een groot publiek weet aan te spreken. Ik ken niet veel andere rappers die 6 miljoen views op youtube halen met dit soort tracks:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:08 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Iets wat nog nooit eerder gehoord is, is niet per definitie goed.
Je klinkt als een Arrow Classic Rock luisteraar van boven de 40.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:20 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Hij rapt hier niet eens, hij praat alleen maar.
Ik denk niet dat die naar Kempi luisteren.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Je klinkt als een Arrow Classic Rock luisteraar van boven de 40.
Ergste soort boeren altijd dat.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Je klinkt als een Arrow Classic Rock luisteraar van boven de 40.
Opzich interessant waarom die gast zo populair is. Moet wel zeggen dat dat "dying" iig minder vreselijk klinkt dan de rest wat ik heb geluisterd (met dat nare gezang er steeds tussen door en deze ongelovelijke prutsbeats die eronder zitten). Verder heb ik er helemaal niets mee, maar ieder zijn meug.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |