abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2008 @ 20:47:38 #151
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_63011229
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:32 schreef VinnieJones het volgende:
Iemand ervaring met de DSB bank.. Heb daar binnenkort een afspraak mee.
Lage rente hoge kosten voor verzekeringen.

Overigens zijn de adviseurs daar ook mager, eigen belang weegt zwaarder dan klantbelang.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_63048066
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:56 schreef agter het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als je de financiering niet rond kunt krijgen, dat dat dan een ontbindende voorwaarde is?
(ik hoop het voor je...)
Anders word je straks gewongen het huis te kopen zonder financiering..en dat gaat je een heleboel geld kosten..
Het huis kopen zonder financiering zal hem wel lukken.
pi_63051541
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 07:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het huis kopen zonder financiering zal hem wel lukken.
Levert in ieder geval een fixe boete op om onder de koop uit te komen.
Make my day!
pi_63068780
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:53 schreef agter het volgende:

[..]

Levert in ieder geval een fixe boete op om onder de koop uit te komen.
Ik denk niet dat hij het zonder financiering kan kopen, dus gaat hij 10% boete moeten betalen + alle andere gemaakte kosten en geleden schade.
  zondag 9 november 2008 @ 14:31:20 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_63073697
ik heb morgen een afspraak met de Hypotheker, en dinsdag een afspraak met de postbank. Oriënterende gesprekken om te kijken wat we ongeveer kunnen lenen voor een hypotheek. Ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen
pi_63073906
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:47 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Lage rente hoge kosten voor verzekeringen.

Overigens zijn de adviseurs daar ook mager, eigen belang weegt zwaarder dan klantbelang.
Tsja als je dat tevoren weet..dan daar geen verzekering afnemen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_63073946
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:31 schreef Blik het volgende:
ik heb morgen een afspraak met de Hypotheker, en dinsdag een afspraak met de postbank. Oriënterende gesprekken om te kijken wat we ongeveer kunnen lenen voor een hypotheek. Ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen
Wat wil je lenen en welke hypotheekvorm?
  zondag 9 november 2008 @ 14:47:49 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_63074077
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat wil je lenen en welke hypotheekvorm?
Vandaar het oriënterende gesprek We willen weten wat we kunnen lenen, naar wat voor soort huizen we op zoek kunnen en dergelijke. Ook gewoon wat extra informatie over de extra bijkomende lasten zoals verzekeringen en dat soort onzin. Hypotheekvorm is hoogstwaarschijnlijk afslossingsvrij
pi_63074306
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Vandaar het oriënterende gesprek We willen weten wat we kunnen lenen, naar wat voor soort huizen we op zoek kunnen en dergelijke. Ook gewoon wat extra informatie over de extra bijkomende lasten zoals verzekeringen en dat soort onzin. Hypotheekvorm is hoogstwaarschijnlijk afslossingsvrij
Slim en naar meerdere aanbieders gaan eveneens.Succes en ben benieuwd naar wat je te horen krijgt.
  zondag 9 november 2008 @ 15:10:22 #160
62913 Blik
The one and Only!
pi_63074820
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Slim en naar meerdere aanbieders gaan eveneens.Succes en ben benieuwd naar wat je te horen krijgt.
Daarom ook het gesprek met de Postbank, die bieden op dit moment één van de laagste rentes aan. Waarschijnlijk komen er op termijn nog meer afspraken
pi_63080457
Aha ben pas ook geweest en ga begin volgend jaar nog eens shoppen.
Ben er wel achter dat ze proberen te verdienen op de verzekeringen dus chroom niet om deze doodleuk elders af te sluiten
pi_63080653
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:30 schreef Ml-etje het volgende:
Aha ben pas ook geweest en ga begin volgend jaar nog eens shoppen.
Ben er wel achter dat ze proberen te verdienen op de verzekeringen dus chroom niet om deze doodleuk elders af te sluiten
Inderdaad. Op de bijprodukten verdienen ze het meest. En afhankelijk van het type hypotheek en de hoogte tov je executiewaarde is het vaak verplicht om een (meestal levens-)verzekering te nemen.

Bedenk echter dat als je wel aflost in je hyp (dus ook bij aflossingvrijehypotheek, want daar kun je ook bij aflossen), dat na verloop van tijd de verzekering niet meer verplicht is...en als je dan je verzekering aan je hypotheek gekoppeld hebt zitten, dan kom je er niet meer zomaar vanaf.

Beter is om verzekeringen elders af te sluiten!
Make my day!
pi_63082345
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:40 schreef agter het volgende:

Dan wordt er vast minder op verdiend (het gaat er ook niet om wat iemand eraan verdient (wat een onzin), maar wat het je kost...)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_63082386
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:40 schreef agter het volgende:

Want is er geen sprake van provisie?
pi_63082584
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want is er geen sprake van provisie?
Nee joh. Tuurlijk niet!

Maar dan nog. Wat is er mis met het verdienen van geld door een adviseur? Je verwacht namelijk wél van hem dat 'ie je gedurende de looptijd voor je klaarstaat. (het blijft sowieso een raar wereldje. Het enige vak waarbij mensen daadwerkelijk een dienst verlenen (uitleg e.d.), maar daarbij geen factuur kan sturen, omdat mensen dat raar vinden.)
pi_63082644
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee joh. Tuurlijk niet!

Maar dan nog. Wat is er mis met het verdienen van geld door een adviseur? Je verwacht namelijk wél van hem dat 'ie je gedurende de looptijd voor je klaarstaat. (het blijft sowieso een raar wereldje. Het enige vak waarbij mensen daadwerkelijk een dienst verlenen (uitleg e.d.), maar daarbij geen factuur kan sturen, omdat mensen dat raar vinden.)

Vandaar dat het elders sluiten niet per definitie de goedkoopste oplossing is.

Het is ook lastig. Of je maakt het transparanter en je laat facturen sturen. Maar dan krijg je dus ook een factuur van bv 75 euro als je even komt informeren naar de huidige rentestanden. Of je laat het zoals het is, maar dan is de adviseur niet thuis zo gauw als hij zijn provisie binnen heeft.

Lastig. Zou het naar uurtarieven gaan denk je?
  zondag 9 november 2008 @ 20:36:01 #167
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63083736
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee joh. Tuurlijk niet!

Daar stond in het blad van Vereniging Eigen Huis een leuk stukje over deze maand. Je kunt ook een adviseur voor een vast bedrag inhuren. Het schijnt dat je dan goedkoper uit kunt zijn omdat er dan niet in eerste instantie gekeken wordt naar de hypotheken waar ze de meeste provisie over ontvangen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_63085669
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:36 schreef Dromer het volgende:

[..]

Daar stond in het blad van Vereniging Eigen Huis een leuk stukje over deze maand. Je kunt ook een adviseur voor een vast bedrag inhuren. Het schijnt dat je dan goedkoper uit kunt zijn omdat er dan niet in eerste instantie gekeken wordt naar de hypotheken waar ze de meeste provisie over ontvangen.
Mja, als financieel planner werk je sowieso op uurtarief. Alleen heb je als je op basis van uurtarief werkt, gewoon last van de shopcultuur in Nederland. Mensen vinden het vreemd als je die factuur van ¤75,- verstuurt, want ze hebben niets in handen gekregen. (leuk dat je VEH noemt: de vereniging die op papier verlies maakt op de hypotheekafdeling (een (nog) goedbewaard geheim) en de 'verliezen' goedmaakt vanuit de verenigingsgelden)
pi_63086065
Dat uurtarief is wel een idee mits het provisie gebeuren transparant wordt anders is het dubbel betalen
  zondag 9 november 2008 @ 21:59:58 #170
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63087022
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, als financieel planner werk je sowieso op uurtarief. Alleen heb je als je op basis van uurtarief werkt, gewoon last van de shopcultuur in Nederland. Mensen vinden het vreemd als je die factuur van ¤75,- verstuurt, want ze hebben niets in handen gekregen. (leuk dat je VEH noemt: de vereniging die op papier verlies maakt op de hypotheekafdeling (een (nog) goedbewaard geheim) en de 'verliezen' goedmaakt vanuit de verenigingsgelden)
Het was een advies richting geldnemer, dus die zou als hij er zelf voor gekozen heeft toch niet gek staan te kijken van een rekening.
En geen idee hoe het zit met VEH. Het is een vereniging, dus winst zullen ze niet hoeven te maken denk ik. En ze hebben er vooralsnog niet zo'n puinzooi van gemaakt als bv. Fortis en ING.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 12 november 2008 @ 12:19:01 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_63155209
Zijn er trouwens dingen waar je over kan onderhandelen bij je hypotheek en bij de notaris, om het wat goedkoper te maken?
pi_63155443
Volgens mij alleen als je bijv. meteen een samenlevingscontract afsluit. Je hebt als je even googlet ook een website waarop notaristarieven worden vergeleken, want dit kan nogal verschillen.
Waar je wel mee rekening moet houden is dat de extra dingen zoals samenlevingscontract dan misschien duurder zijn in verhouding (die worden niet genoemd op die website)...
pi_63198685
Ik ga morgen het koopcontract van m'n nieuwe (en eerste) woning tekenen.
Ben vandaag al naar De Hypotheekshop geweest en heb maandag een vervolg afspraak.

Oftewel, even dit topic in de gaten houden want er zullen vast nog wel wat vragen komen.
pi_63211741
Wij zijn wederom aan het oriënteren. Afspraak bij de hypotheker, hypotheekshop, Ludenhoff en rabobank ingepland. Nog meer tips?

Heb beetje rondgevraagd binnen mijn huizenbezit vrienden ze roepen unaniem dat je toch wel genaaid wordt...

Wat wij willen is aflossingsvrij met, omdat het schijnbaar moet, een deel spaarhypotheek erbij (ik bedoel dat je niet 100% aflossingsvrij mag zonder eigen geld). Nadeel van spaarhypotheek vind ik dat je die niet mee kan nemen naar een andere hypotheekverstrekker.

Het liefst zou ik het zelf bij elkaar sparen maar dan wordt het ooit erg leuk in box 3.

Zucht een hoop gedoe is het allemaal...

heb al wel duidelijk dat we liever een levensverzekering (omdat die ook uit kan keren zonder overlijden) willen dan een overlijdensrisicoverzekering. Kan die levensverzekering ingezet worden bij het aflossen over 30 jaar. Maar ik heb nog steeds niet helemaal helder of die verzekering altijd verplicht is.
pi_63211768
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 07:58 schreef exode het volgende:
Wij zijn wederom aan het oriënteren. Afspraak bij de hypotheker, hypotheekshop, Ludenhoff en rabobank ingepland. Nog meer tips?

Heb beetje rondgevraagd binnen mijn huizenbezit vrienden ze roepen unaniem dat je toch wel genaaid wordt...

Wat wij willen is aflossingsvrij met, omdat het schijnbaar moet, een deel spaarhypotheek erbij (ik bedoel dat je niet 100% aflossingsvrij mag zonder eigen geld). Nadeel van spaarhypotheek vind ik dat je die niet mee kan nemen naar een andere hypotheekverstrekker.

Het liefst zou ik het zelf bij elkaar sparen maar dan wordt het ooit erg leuk in box 3.

Zucht een hoop gedoe is het allemaal...

heb al wel duidelijk dat we liever een levensverzekering (omdat die ook uit kan keren zonder overlijden) willen dan een overlijdensrisicoverzekering. Kan die levensverzekering ingezet worden bij het aflossen over 30 jaar. Maar ik heb nog steeds niet helemaal helder of die verzekering altijd verplicht is.
Over dat naaien: daar ben je toch echt zelf bij. Die mensen hebben zich dus 'laten naaien'.

Een aflossingsdeel is bij de meeste verstrekkers verplicht voor het deel van de hypotheek dat uitkomt boven de 75-100% van de executiewaarde van het aan te kopen pand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')