Over dat laatste is gewoon erg weinig te zeggen. Dat ligt aan zoveel factoren (verzekeringen, rentevaste periode, risico-opslagen).quote:Op zondag 2 november 2008 10:49 schreef Ml-etje het volgende:
Aha nu je het zegt ja.
Tsja er zal heus wel een adviseur zijn die zo'n hypotheek in de aanbieding heeft neme ik aan.
De onze wil hem in ieder geval wel afsluiten maar we kijken rustig verder.
Heb de tijd..
En de gemiddelde maandlasten bij 2 ton?enig idee?
Wat bedoel je met 'de geldverstrekker extra zekerheid te bieden'? Daar is het AO-deel niet zo van belang. Het gaat daarin meer om wat z'n inkomen wás i.p.v. wat het zou kunnen worden.quote:Op zondag 2 november 2008 22:23 schreef Aventura het volgende:
Zijn er hier ook mensen die zelfstandig ondernemer zijn en gekocht hebben? En hoe is dat geregeld met inkomstenverzekering etc.? Ik heb een vaste baan maar mijn vriend niet. Mocht ik arbeidsongeschikt raken of mijn baan kwijtraken krijg ik wao/ww. Mijn vriend heeft niks geregeld en heeft in dat geval dus 0 inkomen. Op zo'n situatie zit ik (en hij) natuurlijk niet te wachten. Wat kan/moet hij doen om mij/de geldverstrekker extra zekerheid te bieden?
Dat weet ik zo net nog niet hoor.quote:Op zondag 2 november 2008 23:57 schreef servus_universitas het volgende:
Overigens breken er door de crisis nu gouden tijden aan voor diegenen die voor het eerst een huis willen gaan kopen!
Tja de interbancaire rente is ook aan het dalen en de regering gaat ook maatregelen nemen om een complete marktstilstand te voorkomen. Echter je hebt wel gelijk..de banken gaan nu de risico`s inprijzen wat ze jaren geleden hadden moeten doen.quote:Op maandag 3 november 2008 00:03 schreef agter het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet hoor.
Ik zie die goedkopere woningen voor starters niet heel hard in waarde zakken. Duurdere woningen wellicht wat meer. Maar die zijn toch out of reach. Hooguit een aantal overpriced appartementen in slechte buurten die zullen dalen.
En daarbij bedenk ik me dat banken alleen maar strenger zijn in het uitlenen van geld. Kreeg je vroeger nog 8X je jaarinkomen, meer dan 4 (of 4,5) x krijg je niet meer los.
Vandaag in de programma van Harry Mens kwam naar voren dat als je meer dan 80% financiering nodig hebt, je wellicht rente-opslagen kunt verwachten.
Ik denk gewoon: Je moet toch ergens wonen. Als je je droomhuis voorbij ziet komen, en hij is betaalbaar, dan moet je gewoon inspringen.
Mja niet iedere starter koopt een starterswoning. Denk dat de starters beter op lange termijn kunnen gaan denken ipv steeds verkassen?quote:Op maandag 3 november 2008 00:03 schreef agter het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet hoor.
Ik zie die goedkopere woningen voor starters niet heel hard in waarde zakken. Duurdere woningen wellicht wat meer. Maar die zijn toch out of reach. Hooguit een aantal overpriced appartementen in slechte buurten die zullen dalen.
En daarbij bedenk ik me dat banken alleen maar strenger zijn in het uitlenen van geld. Kreeg je vroeger nog 8X je jaarinkomen, meer dan 4 (of 4,5) x krijg je niet meer los.
Vandaag in de programma van Harry Mens kwam naar voren dat als je meer dan 80% financiering nodig hebt, je wellicht rente-opslagen kunt verwachten.
Ik denk gewoon: Je moet toch ergens wonen. Als je je droomhuis voorbij ziet komen, en hij is betaalbaar, dan moet je gewoon inspringen.
Ow? Denk dat het juist lastiger wordt voor starters om iets te vinden.quote:Op zondag 2 november 2008 23:57 schreef servus_universitas het volgende:
Overigens breken er door de crisis nu gouden tijden aan voor diegenen die voor het eerst een huis willen gaan kopen!
Ja verklaar eensch ?quote:Op zondag 2 november 2008 23:57 schreef servus_universitas het volgende:
Oh, waarom dat dan ?quote:Op maandag 3 november 2008 08:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ow? Denk dat het juist lastiger wordt voor starters om iets te vinden.
Banken gaan moeilijker doen over het te lenen geld.quote:
Ik neem aan dat als je de financiering niet rond kunt krijgen, dat dat dan een ontbindende voorwaarde is?quote:Op woensdag 5 november 2008 14:33 schreef PiperMaru het volgende:
Godverdegodver... wij zitten twee weken voor de overdracht van ons huis en de hypotheek is nog steeds niet rond. Door allerlei omstandigheden hebben we een hoop vertraging opgelopen en nu is er een medische vragenlijst teruggekomen voor de overlijdensrisicoverzekering, ze willen meer weten van mijn vriendin haar medische geschiedenis. Maar het ligt nu alweer dagen bij de huisarts om in te vullen, we bellen er elke dag achteraan maar het schiet niet op...
Als de acceptatie binnen is, dan moet de hypotheekaanvraag nog goedgekeurd worden en als er dan ook maar iets mis is met de formulieren dan gaan we het allemaal niet redden.
Onze adviseur zegt keer op keer dat we ons geen zorgen hoeven te maken en als de acceptatie van de verzekering er is, dat de hypotheek dan in 3 werkdagen rond is. Ik vind onze adviseur ook nogal laks, hij is wel grondig maar wacht soms dagen met opsturen van bepaalde formulieren en met ons informeren.
En ondertussen zitten wij gigantisch in de stress! Kan iemand inschatten wat onze kansen zijn en of we het allemaal gaan redden?? We hebben verder het hele dossier compleet, allebei een vast contract etc. dus in principe moet het goedgaan.
Of moeten we onze adviseur eens een flinke schop onder z'n reet geven??
Twee weken voor passeren. Je kunt er vanuit gaan dat die ontbindende voorwaarde allang verstreken isquote:Op woensdag 5 november 2008 14:56 schreef agter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als je de financiering niet rond kunt krijgen, dat dat dan een ontbindende voorwaarde is?
(ik hoop het voor je...)
Anders word je straks gewongen het huis te kopen zonder financiering..en dat gaat je een heleboel geld kosten..
Lekker aan de balie gaan staan bij de huisarts?quote:Op woensdag 5 november 2008 15:18 schreef PiperMaru het volgende:
Ontbindende voorwaarde is idd al lang verstreken dus daar is geen sprake meer van. Het moet nu gewoon rond komen. Maar heeft iemand daar kijk op of het gaat lukken? Als wij bv maandag acceptatie hebben, hebben we nog 1,5 week...
En kunnen we zelf nog iets doen om het te bespoedigen buiten elke dag de huisarts bellen?
Zoals ik al zei, de tussenpersoon zegt dat het goed komt, maar ik twijfel daar dus een beetje aan...
En stel dat het niet op tijd rond komt, wat is dan de gang van zaken? Dan moeten wij uitstel vragen aan de verkopende partij? En een boete betalen oid?
Ja, een beetje meer eigen initiatief van PM zou niet misstaan...quote:Op woensdag 5 november 2008 15:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker aan de balie gaan staan bij de huisarts?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |