abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62877621
Dat wllen we dus pertinent niet.
Het is de bedoeling dat de maandlasten dalen en niet dat ze gelijk blijven.
Wat hij provisietechnisch wil kan mij vrij weinig schelen. Sterker nog de bijbehorende verzekeringen krijgt hij eveneens alleen als hij scherper is dan de concurrent.
Verdienen doen ze toch wel gezien de rente.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_62877635
De hoge rente komt vooral door de ontwikkelingen op de kapitaalmarkten, niet door de verdiensten van de adviseur.
pi_62877673
Aha nu je het zegt ja.
Tsja er zal heus wel een adviseur zijn die zo'n hypotheek in de aanbieding heeft neme ik aan.
De onze wil hem in ieder geval wel afsluiten maar we kijken rustig verder.
Heb de tijd..
En de gemiddelde maandlasten bij 2 ton?enig idee?
pi_62879562
quote:
Op zondag 2 november 2008 10:49 schreef Ml-etje het volgende:
Aha nu je het zegt ja.
Tsja er zal heus wel een adviseur zijn die zo'n hypotheek in de aanbieding heeft neme ik aan.
De onze wil hem in ieder geval wel afsluiten maar we kijken rustig verder.
Heb de tijd..
En de gemiddelde maandlasten bij 2 ton?enig idee?
Over dat laatste is gewoon erg weinig te zeggen. Dat ligt aan zoveel factoren (verzekeringen, rentevaste periode, risico-opslagen).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_62879973
Mja daar ben ik ook al achter iedereen roept iets anders gemiddeld 600-700
  zondag 2 november 2008 @ 22:23:57 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_62894934
Zijn er hier ook mensen die zelfstandig ondernemer zijn en gekocht hebben? En hoe is dat geregeld met inkomstenverzekering etc.? Ik heb een vaste baan maar mijn vriend niet. Mocht ik arbeidsongeschikt raken of mijn baan kwijtraken krijg ik wao/ww. Mijn vriend heeft niks geregeld en heeft in dat geval dus 0 inkomen. Op zo'n situatie zit ik (en hij) natuurlijk niet te wachten. Wat kan/moet hij doen om mij/de geldverstrekker extra zekerheid te bieden?
pi_62897034
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:23 schreef Aventura het volgende:
Zijn er hier ook mensen die zelfstandig ondernemer zijn en gekocht hebben? En hoe is dat geregeld met inkomstenverzekering etc.? Ik heb een vaste baan maar mijn vriend niet. Mocht ik arbeidsongeschikt raken of mijn baan kwijtraken krijg ik wao/ww. Mijn vriend heeft niks geregeld en heeft in dat geval dus 0 inkomen. Op zo'n situatie zit ik (en hij) natuurlijk niet te wachten. Wat kan/moet hij doen om mij/de geldverstrekker extra zekerheid te bieden?
Wat bedoel je met 'de geldverstrekker extra zekerheid te bieden'? Daar is het AO-deel niet zo van belang. Het gaat daarin meer om wat z'n inkomen wás i.p.v. wat het zou kunnen worden.

Er zijn genoeg mogelijkheden m.b.t. arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Deze zijn vaak WIA-volgend.
  zondag 2 november 2008 @ 23:57:59 #133
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_62897837
Overigens breken er door de crisis nu gouden tijden aan voor diegenen die voor het eerst een huis willen gaan kopen!
pi_62897960
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:57 schreef servus_universitas het volgende:
Overigens breken er door de crisis nu gouden tijden aan voor diegenen die voor het eerst een huis willen gaan kopen!
Dat weet ik zo net nog niet hoor.
Ik zie die goedkopere woningen voor starters niet heel hard in waarde zakken. Duurdere woningen wellicht wat meer. Maar die zijn toch out of reach. Hooguit een aantal overpriced appartementen in slechte buurten die zullen dalen.

En daarbij bedenk ik me dat banken alleen maar strenger zijn in het uitlenen van geld. Kreeg je vroeger nog 8X je jaarinkomen, meer dan 4 (of 4,5) x krijg je niet meer los.

Vandaag in de programma van Harry Mens kwam naar voren dat als je meer dan 80% financiering nodig hebt, je wellicht rente-opslagen kunt verwachten.

Ik denk gewoon: Je moet toch ergens wonen. Als je je droomhuis voorbij ziet komen, en hij is betaalbaar, dan moet je gewoon inspringen.
Make my day!
pi_62899482
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:03 schreef agter het volgende:

[..]

Ik zie die goedkopere woningen voor starters niet heel hard in waarde zakken. Duurdere woningen wellicht wat meer. Maar die zijn toch out of reach. Hooguit een aantal overpriced appartementen in slechte buurten die zullen dalen.

En daarbij bedenk ik me dat banken alleen maar strenger zijn in het uitlenen van geld. Kreeg je vroeger nog 8X je jaarinkomen, meer dan 4 (of 4,5) x krijg je niet meer los.

Vandaag in de programma van Harry Mens kwam naar voren dat als je meer dan 80% financiering nodig hebt, je wellicht rente-opslagen kunt verwachten.

Ik denk gewoon: Je moet toch ergens wonen. Als je je droomhuis voorbij ziet komen, en hij is betaalbaar, dan moet je gewoon inspringen.
Tja de interbancaire rente is ook aan het dalen en de regering gaat ook maatregelen nemen om een complete marktstilstand te voorkomen. Echter je hebt wel gelijk..de banken gaan nu de risico`s inprijzen wat ze jaren geleden hadden moeten doen.

Echter huizen boven de zeg maar 300k zullen nu toch echt moeten knippen en scheren om er uberhaupt vanaf te komen. Daar ligt zeker wel een voordeel.
pi_62899835
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:03 schreef agter het volgende:

[..]

Mja niet iedere starter koopt een starterswoning. Denk dat de starters beter op lange termijn kunnen gaan denken ipv steeds verkassen?
pi_62900470
quote:
Ow? Denk dat het juist lastiger wordt voor starters om iets te vinden.
  maandag 3 november 2008 @ 15:59:41 #138
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_62910126
quote:
Ja verklaar eensch ?

Ik wil namelijk een huis kopen binnen enkele maanden. (Voor het eerst dus)
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  maandag 3 november 2008 @ 16:01:13 #139
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_62910174
quote:
Op maandag 3 november 2008 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ow? Denk dat het juist lastiger wordt voor starters om iets te vinden.
Oh, waarom dat dan ?

The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_62910360
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:01 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Oh, waarom dat dan ?

Banken gaan moeilijker doen over het te lenen geld.
Vraag naar starterswoning blijft hoog.
Verloop van starters naar grotere woning stagneert door negatieve berichten -> mensen blijven zitten.
Prijs van starterswoningen gaat daardoor omhoog.

Zie het nu ook bij mijzelf. Vorig jaar huis gekocht als starter, eerstkomende 10 jaar ga ik niet verhuizen omdat a) de markt te onrustig is b) de waardering van huizen op losse schroeven staan en c) ik niet van plan ben risico te gaan lopen.
  maandag 3 november 2008 @ 19:04:34 #141
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_62914969
Maar als ik een beetje om me heen kijk, lijkt het net alsof de huizenprijzen (die ik kan betalen. rond de 140k-170k) goedkoper aan het worden zijn.. Enige wat in mijn nadeel werkt de afgelopen maanden zijn de rentes die nu wat hoger zijn geworden. maar aan de huizenprijzen heb ik vrij weinig gemerkt dat ze gestegen zijn..
pi_62969617
Godverdegodver... wij zitten twee weken voor de overdracht van ons huis en de hypotheek is nog steeds niet rond. Door allerlei omstandigheden hebben we een hoop vertraging opgelopen en nu is er een medische vragenlijst teruggekomen voor de overlijdensrisicoverzekering, ze willen meer weten van mijn vriendin haar medische geschiedenis. Maar het ligt nu alweer dagen bij de huisarts om in te vullen, we bellen er elke dag achteraan maar het schiet niet op...

Als de acceptatie binnen is, dan moet de hypotheekaanvraag nog goedgekeurd worden en als er dan ook maar iets mis is met de formulieren dan gaan we het allemaal niet redden.

Onze adviseur zegt keer op keer dat we ons geen zorgen hoeven te maken en als de acceptatie van de verzekering er is, dat de hypotheek dan in 3 werkdagen rond is. Ik vind onze adviseur ook nogal laks, hij is wel grondig maar wacht soms dagen met opsturen van bepaalde formulieren en met ons informeren.

En ondertussen zitten wij gigantisch in de stress! Kan iemand inschatten wat onze kansen zijn en of we het allemaal gaan redden?? We hebben verder het hele dossier compleet, allebei een vast contract etc. dus in principe moet het goedgaan.

Of moeten we onze adviseur eens een flinke schop onder z'n reet geven??
pi_62970429
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:33 schreef PiperMaru het volgende:
Godverdegodver... wij zitten twee weken voor de overdracht van ons huis en de hypotheek is nog steeds niet rond. Door allerlei omstandigheden hebben we een hoop vertraging opgelopen en nu is er een medische vragenlijst teruggekomen voor de overlijdensrisicoverzekering, ze willen meer weten van mijn vriendin haar medische geschiedenis. Maar het ligt nu alweer dagen bij de huisarts om in te vullen, we bellen er elke dag achteraan maar het schiet niet op...

Als de acceptatie binnen is, dan moet de hypotheekaanvraag nog goedgekeurd worden en als er dan ook maar iets mis is met de formulieren dan gaan we het allemaal niet redden.

Onze adviseur zegt keer op keer dat we ons geen zorgen hoeven te maken en als de acceptatie van de verzekering er is, dat de hypotheek dan in 3 werkdagen rond is. Ik vind onze adviseur ook nogal laks, hij is wel grondig maar wacht soms dagen met opsturen van bepaalde formulieren en met ons informeren.

En ondertussen zitten wij gigantisch in de stress! Kan iemand inschatten wat onze kansen zijn en of we het allemaal gaan redden?? We hebben verder het hele dossier compleet, allebei een vast contract etc. dus in principe moet het goedgaan.

Of moeten we onze adviseur eens een flinke schop onder z'n reet geven??
Ik neem aan dat als je de financiering niet rond kunt krijgen, dat dat dan een ontbindende voorwaarde is?
(ik hoop het voor je...)
Anders word je straks gewongen het huis te kopen zonder financiering..en dat gaat je een heleboel geld kosten..
Make my day!
pi_62970579
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:56 schreef agter het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als je de financiering niet rond kunt krijgen, dat dat dan een ontbindende voorwaarde is?
(ik hoop het voor je...)
Anders word je straks gewongen het huis te kopen zonder financiering..en dat gaat je een heleboel geld kosten..
Twee weken voor passeren. Je kunt er vanuit gaan dat die ontbindende voorwaarde allang verstreken is
pi_62971063
Ontbindende voorwaarde is idd al lang verstreken dus daar is geen sprake meer van. Het moet nu gewoon rond komen. Maar heeft iemand daar kijk op of het gaat lukken? Als wij bv maandag acceptatie hebben, hebben we nog 1,5 week...

En kunnen we zelf nog iets doen om het te bespoedigen buiten elke dag de huisarts bellen?

Zoals ik al zei, de tussenpersoon zegt dat het goed komt, maar ik twijfel daar dus een beetje aan...

En stel dat het niet op tijd rond komt, wat is dan de gang van zaken? Dan moeten wij uitstel vragen aan de verkopende partij? En een boete betalen oid?
pi_62971587
Kun je niet beter een afspraak maken met je huisarts?
Betaal jij een consult (of je verzekering) en vult hij dat formulier in..
pi_62972009
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:18 schreef PiperMaru het volgende:
Ontbindende voorwaarde is idd al lang verstreken dus daar is geen sprake meer van. Het moet nu gewoon rond komen. Maar heeft iemand daar kijk op of het gaat lukken? Als wij bv maandag acceptatie hebben, hebben we nog 1,5 week...

En kunnen we zelf nog iets doen om het te bespoedigen buiten elke dag de huisarts bellen?

Zoals ik al zei, de tussenpersoon zegt dat het goed komt, maar ik twijfel daar dus een beetje aan...

En stel dat het niet op tijd rond komt, wat is dan de gang van zaken? Dan moeten wij uitstel vragen aan de verkopende partij? En een boete betalen oid?
Lekker aan de balie gaan staan bij de huisarts?
pi_62972771
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lekker aan de balie gaan staan bij de huisarts?
Ja, een beetje meer eigen initiatief van PM zou niet misstaan...
Make my day!
pi_62973398
Ik werk full time 100 km verderop, ben van 7 tot 19u van huis en kan dus niet zomaar bij de huisarts aan de balie gaan staan. Verder hang ik meerdere malen per dag aan de telefoon met zowel huisarts als tussenpersoon en oefen druk uit op beiden. Me dunkt dat ik wel zo'n beetje alles doe wat ik kan doen.
  donderdag 6 november 2008 @ 18:32:34 #150
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_63007175
Iemand ervaring met de DSB bank.. Heb daar binnenkort een afspraak mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')