Ik werk dus op de zondag in Schiphol en je wilt niet weten wat voor lui je daar tegenkomt. Echt he, het laagste van het laagste. Mensen die je, als je het ongestraft kon doen, allang met een plastic broodmes had onthoofd. Ik hoor dus bij de bediening ( barista achtige shit) en dan doen mensen dit om je aandacht te trekken:
1, ' Snap, snap' doen ze met hun inteeltvingers. Je weet wel, duim en middelvinger. Dan vraag ik: ' Moet ik daarop reageren? Ik ben je hondje toch niet?' Eh men, wat worden ze dan boos. ' Zo praat je niet tegen een klant!', zeggen ze dan. Krijg kanker en haal je eten en drinken ergens anders. Dat durf ik dan niet te zeggen he.
2. Fluiten. Man, man, man. Vooral mijn vrouwelijke collega's krijgen met dit soort hillbilly tuig te maken. Helaas zie ik vaak dat ze nog aan komen huppelen ook. Op de brandstapel met ze.
3. Getik op glas. Kan je niet meer praten ofzo? Wat is er gebeurd met
' Goeiemiddag, ik zou graag dit en dat willen.'??
4. Klakken met hun irritante klote kauwgum. Vooral Afrikaanse schoonmaakvrouwen doen dit. De eerstvolgende die dit doet krijgt Hubba Bubba in zijn reet.
Verder wil ik nog zeggen dat ik niets aan de prijzen kan doen. Ja, schiphol is duur maar dat hoor ook jij te weten. Dus als je het duur vindt kom niet naar mij, maar pak de trein en zoek de dichtsbijzijnde Lidl.
Als er 20 mensen in de rij staan om geholpen te worden is het moeilijk bij te houden wie er aan de beurt is. Moet ik het soms noteren met een kladbok achterlijke mongool?
' Weet je, vorig keer toen ik hier kwam eten had ik een voedselvergiftiging opgelopen.' En toch kom je terug he, jij achterlijke kut.
Opsomming:
1. Werken op Schiphol is kut.
2. Dat komt omdat klanten kut zijn.