abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:45:56 #176
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_61207560
Ik vraag me wel af hoe een intelligente politicus als Plasterk zich in dit gesprek had staande weten te houden.
pi_61211610
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:46 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Je begrijpt het dus blijkbaar niet want het heeft geen drol met vertrouwen te maken. Is gewoon fatsoensnorm en als jij daar geen respect voor op kunt brengen, ben je geen haar beter dan die zelfverklaarde literaire kneus.
Fatsoensnormen hebben een oorsprong, weet je wel. Anders konden we net zo goed op één been gaan staan en "tok" zeggen.

"Dit gebruik heeft een oude oorsprong, die schijnt te zijn ontstaan toen men elkaar wilde laten 'voelen' dat men geen wapens in de hand had."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hand_geven

In Japan geven ze elkaar helemaal geen hand, daar buigen ze. Stuk hygienischer ook overigens. Er zijn, naast het schudden van handen, dus ook andere respectvolle manieren om elkaar te begroeten.

Trouwens wel ironisch, nu zijn het ineens de xenofoben die brullen over "RESPECT!"
pi_61211875
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 22:41 schreef Yildiz het volgende:
...........................
Ronduit belachelijk. Mag een persoon zelf even kiezen hoe hij groet? Sterker nog, ik heb er, als het even kan, ook totaal geen behoefte aan om een zogenaamde sociale etiquette te volgen om zodoende een vertrouwensband te wekken die zo nep is als wat. En dan ga ik mij nog niet eens afvragen op welke plekken die betreffende hand van die ander is geweest.
Je snapt er weer eens geen zak van.

Wat die kerel doet in zijn vrije tijd moet hij zelf weten maar in een openbare functie waar hij in aanraking komt met allerhande pluimage mensen zal hij zich toch moeten aanpassen in zowel begroeting, kledingnormen, waarden en gebruiken van NL en niet zijn sprookjesboekengeleuter. Dat heet flexibel zijn anders gaat ie maar als vuilnisman werken.
Zelfs in SA trekken ze hun wenkbrouwen op voor dergelijke extremisten.
Vort, ga varkens pesten!
pi_61211974
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 08:36 schreef Toeps het volgende:

[..]

Fatsoensnormen hebben een oorsprong, weet je wel. Anders konden we net zo goed op één been gaan staan en "tok" zeggen.

"Dit gebruik heeft een oude oorsprong, die schijnt te zijn ontstaan toen men elkaar wilde laten 'voelen' dat men geen wapens in de hand had."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hand_geven

In Japan geven ze elkaar helemaal geen hand, daar buigen ze. Stuk hygienischer ook overigens. Er zijn, naast het schudden van handen, dus ook andere respectvolle manieren om elkaar te begroeten.

Trouwens wel ironisch, nu zijn het ineens de xenofoben die brullen over "RESPECT!"
Ga dan lekker in Japan voor de westerse begroeting kiezen. De Jappen zullen dat volop toejuigen.
Vort, ga varkens pesten!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:03:58 #180
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61212090
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 08:53 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

Wat die kerel doet in zijn vrije tijd moet hij zelf weten maar in een openbare functie waar hij in aanraking komt met allerhande pluimage mensen zal hij zich toch moeten aanpassen in zowel begroeting, kledingnormen, waarden en gebruiken van NL en niet zijn sprookjesboekengeleuter. Dat heet flexibel zijn anders gaat ie maar als vuilnisman werken.
Ik snap inderdaad niet waarom allerlei individuen hun best doen om zich te gedragen zoals de massa meent te moeten gedragen. Dat klinkt misschien heel tegendraads en anti om het anti zijn, maar dat is het niet.
Als iedereen verplicht hetzelfde moet doen en totaal geen eigen persoonlijke voorkeuren mag hebben, snap ik eigenlijk ook niet wat het woord flexibel daar doet.
En inderdaad, zelfs in SA en Iran hebben ze fatsoensnormen in de wet vastgelegd, daar kijken ze inderdaad raar op als iemand afwijkt van de fatsoenswet. Ik mag hopen dat dat hier nooit van de grond gaat komen.

Overigens, als ik bij de gemeente kom, geef ik ambtenaren nooit een hand, die zitten namelijk aan de andere kant van het bureau. En daar stoor ik mij totaal niet aan. Ik kom daar om dingen te regelen, niet om een hand te geven. Ik snap niet waarom deze persoon wel een hand zou moeten geven.

Dat je een stoffig imago wil hebben als gemeente kan ik begrijpen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen geholpen wil worden door mensen met shirts waar een bloedende maagd aan een kruis hangt, bijvoorbeeld, maar een hand niet geven. Kom op zeg.

Een begroeting is niet universeel maar persoonlijk, geen verplicht iets. En dat wil ik erg graag zo houden.
Als andere personen daarvan gaan eisen dat ieder individu dezelfde persoonlijke eigenschappen krijgt 'omdat de massa het ook al deed', dan denk ik dat er iets gruwelijk mis is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61212552
Je snapt het nog steeds niet Yildiz

Nogmaals dan.

Niemand is verplicht een ander een hand te geven maar als de situatie zich voordoet of voor kan doen in bepaalde functies heb je dit maar te doen anders ben je niet geschikt voor dergelijke functies zo ook zijn kleding en baard.

Zie jij Balkenende al als een travestiet verkleed een vergadering voorzitten?
Vort, ga varkens pesten!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:29:09 #182
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61212639
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:24 schreef JihadJoe het volgende:
Je snapt het nog steeds niet Yildz.zich

Nogmaals dan.

Niemand is verplicht een ander een hand te geven maar als de situatie voordoet of voor kan doen in bepaalde functies heb je dit maar te doen anders ben je niet geschikt voor dergelijke functies zo ook zijn kleding en baard.

Zie jij Balkenende al als een travestiet verkleed een vergadering voorzitten?
Ten eerste solliciteerde hij niet naar een diplomatieke functie als minister-president, maar ik wil er wel even op in gaan. Ik zie Balkenende inderdaad niet als travestiet lopen, of een shirtje met een bloedende maagd aandoen, bijvoorbeeld. Zijn functie is diplomatiek. Daar is inderdaad van bekend dat je je eigen persoonlijkheid, je gebruiken en opvattingen moet laten varen om één te worden met datgene waar de diplomaat bij werkt.

Maar een klantmanager bij de gemeente al dusdanig diplomatiek? Nee, dat lijkt me echt iets te ver gaan.
De 'norm', ofwel, 'bijna iedereen doet het dus jij moet dan ook' is eigenlijk gewoon een verkapte argumentum ad populum, een drogreden.
pi_61212783
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ten eerste solliciteerde hij niet naar een diplomatieke functie als minister-president, maar ik wil er wel even op in gaan. Ik zie Balkenende inderdaad niet als travestiet lopen, of een shirtje met een bloedende maagd aandoen, bijvoorbeeld. Zijn functie is diplomatiek. Daar is inderdaad van bekend dat je je eigen persoonlijkheid, je gebruiken en opvattingen moet laten varen om één te worden met datgene waar de diplomaat bij werkt.

Maar een klantmanager bij de gemeente al dusdanig diplomatiek? Nee, dat lijkt me echt iets te ver gaan.
Nounou, een klantmanager hoeft niet diplomatiek te zijn gaat wel een beetje te ver. Juist een klantmanager moet flexibel en diplomatiek zijn.
Vort, ga varkens pesten!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:39:02 #184
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61212856
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:35 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

Nounou, een klantmanager hoeft niet diplomatiek te zijn gaat wel een beetje te ver. Juist een klantmanager moet flexibel en diplomatiek zijn.
Hmm, dan denk ik dat we op dat punt van mening verschillen en er niet uit gaan komen. Ik vind dat een klantmanager niet met een shirt met een bloedende maagd -bijvoorbeeld- moet rondlopen, niet al te slordig gekleed, en persoonlijke gebruiken mag hebben mits het niet een fysieke intimidatie is. En dat is iets niet doen, niet.
pi_61212874
quote:

[..]
Diplomatiek niet. Wel een publieke functie.
En een klantmanager is niet iemand die anderen alleen maar aan een baantje helpt.
Het is vaak voor mensen die in een probleemsituatie zitten het enige aanspreekpunt bij de gemeente.

Deze hele vertoning gaat nergens over. Werkgevers kunnen van hun werknemers verlangen
dat ze er representatief bijlopen en daar horen ook omgangsvormen bij.
Dat dat hier niet gebeurt is vreemd.
pi_61212883
quote:

[..]

De 'norm', ofwel, 'bijna iedereen doet het dus jij moet dan ook' is eigenlijk gewoon een verkapte argumentum ad populum, een drogreden.
Nee, dat heeft gewoon fatsoen. Het is in Nederland gebruikelijk om iemand anders de hand te schudden ter begroeting, en als dat je tegenstaat moet je vooral niet solliciteren naar een functie waarvan je weet dat dat er geheid zit aan te komen. Beter nog, solliciteer in een land waar je normen en waarden beter bij passen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:48:09 #187
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61213060
Hmm, het lijkt me dat er een meningsverschil zal blijven, misschien dat ik hier morgen nog op terug kom.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:52:05 #188
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_61214811
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:48 schreef Yildiz het volgende:
Hmm, het lijkt me dat er een meningsverschil zal blijven, misschien dat ik hier morgen nog op terug kom.
Wat ik serieus niet begrijp, is dat je na tig argumenten nog niet inziet dat niemand je verplicht om een hand te geven maar dat het in een functie van klantmanager nu eenmaal normaal is om handen te geven. Dat vervolgens niet iedereen je een hand zal geven is een heel ander verhaal maar of er wel of geen hand wordt gegeven bepaalt degene die je ontmoet, niet jij als klantmanager.

Als ik zou solliciteren op een functie waarbij wordt gevraagd "een representatief uiterlijk" en ik kom met mijn kop met tig piercings in mijn gezicht en een tatoo in men nek op gesprek, verklaar je mij dan voor gek zeg je dat ik dan beter ergens anders kan solliciteren of moet dat kunnen omdat jij mijn definitie van representatief respecteert?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:59:29 #189
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61215036
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hmm, dan denk ik dat we op dat punt van mening verschillen en er niet uit gaan komen. Ik vind dat een klantmanager niet met een shirt met een bloedende maagd -bijvoorbeeld- moet rondlopen, niet al te slordig gekleed, en persoonlijke gebruiken mag hebben mits het niet een fysieke intimidatie is. En dat is iets niet doen, niet.
Zo wordt het een semantisch spelletje. Want hoe kan nou ‘niet je winden ophouden’ onprettig zijn? Je doet gewoon iets niet! Of hoe kan niet koffie aanbieden nu onvriendelijk zijn? Of hoe kan niet komen opdagen nu verstorend werken?

Al die handelingen hebben een keerzijde. De vigerende sociale normen verwachten dat als iemand op bezoek komt en een afspraak maakt dat je dan op tijd bent. Dat je rond koffietijd vraagt of iemand ook koffie wil bij een langer gesprek wordt als beleefd ervaren, en zo ook wordt een uitgestoken hand beantwoorden als normale begroeting gezien. Op zo’n moment de hand niet beantwoorden is juist wat opvalt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:09:13 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_61215310
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 09:39 schreef Yildiz het volgende:
Dus niet kleren aantrekken mag je de klantmanager niet aanrekenen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:53:43 #191
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_61226226
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 08:53 schreef JihadJoe het volgende:

[..]

Van mij mag hij denken en doen wat hij wil. Maar mijn advocaat zal het niet worden.

Dus hij heeft alleen zichelf ermee. Geen enkele Nederlander wil hem als advocaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')