Ten eerste solliciteerde hij niet naar een diplomatieke functie als minister-president, maar ik wil er wel even op in gaan. Ik zie Balkenende inderdaad niet als travestiet lopen, of een shirtje met een bloedende maagd aandoen, bijvoorbeeld. Zijn functie is diplomatiek. Daar is inderdaad van bekend dat je je eigen persoonlijkheid, je gebruiken en opvattingen moet laten varen om één te worden met datgene waar de diplomaat bij werkt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:24 schreef JihadJoe het volgende:
Je snapt het nog steeds niet Yildz.zich
Nogmaals dan.
Niemand is verplicht een ander een hand te geven maar als de situatie voordoet of voor kan doen in bepaalde functies heb je dit maar te doen anders ben je niet geschikt voor dergelijke functies zo ook zijn kleding en baard.
Zie jij Balkenende al als een travestiet verkleed een vergadering voorzitten?
Nounou, een klantmanager hoeft niet diplomatiek te zijn gaat wel een beetje te ver. Juist een klantmanager moet flexibel en diplomatiek zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ten eerste solliciteerde hij niet naar een diplomatieke functie als minister-president, maar ik wil er wel even op in gaan. Ik zie Balkenende inderdaad niet als travestiet lopen, of een shirtje met een bloedende maagd aandoen, bijvoorbeeld. Zijn functie is diplomatiek. Daar is inderdaad van bekend dat je je eigen persoonlijkheid, je gebruiken en opvattingen moet laten varen om één te worden met datgene waar de diplomaat bij werkt.
Maar een klantmanager bij de gemeente al dusdanig diplomatiek? Nee, dat lijkt me echt iets te ver gaan.
Hmm, dan denk ik dat we op dat punt van mening verschillen en er niet uit gaan komen. Ik vind dat een klantmanager niet met een shirt met een bloedende maagd -bijvoorbeeld- moet rondlopen, niet al te slordig gekleed, en persoonlijke gebruiken mag hebben mits het niet een fysieke intimidatie is. En dat is iets niet doen, niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:35 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Nounou, een klantmanager hoeft niet diplomatiek te zijn gaat wel een beetje te ver. Juist een klantmanager moet flexibel en diplomatiek zijn.
Diplomatiek niet. Wel een publieke functie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar een klantmanager bij de gemeente al dusdanig diplomatiek? Nee, dat lijkt me echt iets te ver gaan.
Nee, dat heeft gewoon fatsoen. Het is in Nederland gebruikelijk om iemand anders de hand te schudden ter begroeting, en als dat je tegenstaat moet je vooral niet solliciteren naar een functie waarvan je weet dat dat er geheid zit aan te komen. Beter nog, solliciteer in een land waar je normen en waarden beter bij passen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ten eerste solliciteerde hij niet naar een diplomatieke functie als minister-president, maar ik wil er wel even op in gaan. Ik zie Balkenende inderdaad niet als travestiet lopen, of een shirtje met een bloedende maagd aandoen, bijvoorbeeld. Zijn functie is diplomatiek. Daar is inderdaad van bekend dat je je eigen persoonlijkheid, je gebruiken en opvattingen moet laten varen om één te worden met datgene waar de diplomaat bij werkt.
De 'norm', ofwel, 'bijna iedereen doet het dus jij moet dan ook' is eigenlijk gewoon een verkapte argumentum ad populum, een drogreden.
Wat ik serieus niet begrijp, is dat je na tig argumenten nog niet inziet dat niemand je verplicht om een hand te geven maar dat het in een functie van klantmanager nu eenmaal normaal is om handen te geven. Dat vervolgens niet iedereen je een hand zal geven is een heel ander verhaal maar of er wel of geen hand wordt gegeven bepaalt degene die je ontmoet, niet jij als klantmanager.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:48 schreef Yildiz het volgende:
Hmm, het lijkt me dat er een meningsverschil zal blijven, misschien dat ik hier morgen nog op terug kom.
Zo wordt het een semantisch spelletje. Want hoe kan nou ‘niet je winden ophouden’ onprettig zijn? Je doet gewoon iets niet! Of hoe kan niet koffie aanbieden nu onvriendelijk zijn? Of hoe kan niet komen opdagen nu verstorend werken?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hmm, dan denk ik dat we op dat punt van mening verschillen en er niet uit gaan komen. Ik vind dat een klantmanager niet met een shirt met een bloedende maagd -bijvoorbeeld- moet rondlopen, niet al te slordig gekleed, en persoonlijke gebruiken mag hebben mits het niet een fysieke intimidatie is. En dat is iets niet doen, niet.
Dus niet kleren aantrekken mag je de klantmanager niet aanrekenen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:39 schreef Yildiz het volgende:
Hmm, dan denk ik dat we op dat punt van mening verschillen en er niet uit gaan komen. Ik vind dat een klantmanager niet met een shirt met een bloedende maagd -bijvoorbeeld- moet rondlopen, niet al te slordig gekleed, en persoonlijke gebruiken mag hebben mits het niet een fysieke intimidatie is. En dat is iets niet doen, niet.
Van mij mag hij denken en doen wat hij wil. Maar mijn advocaat zal het niet worden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:53 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Je snapt er weer eens geen zak van.
Wat die kerel doet in zijn vrije tijd moet hij zelf weten maar in een openbare functie waar hij in aanraking komt met allerhande pluimage mensen zal hij zich toch moeten aanpassen in zowel begroeting, kledingnormen, waarden en gebruiken van NL en niet zijn sprookjesboekengeleuter. Dat heet flexibel zijn anders gaat ie maar als vuilnisman werken.
Zelfs in SA trekken ze hun wenkbrouwen op voor dergelijke extremisten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |