Dus jij neukt met een opblaaspop? Ik vind nepzooi helemaal niet smerig lekker. Als jij een Big Mac of een Whopper sex op een broodje vind heb ik best medelijden met jequote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:39 schreef Armageddon het volgende:
Ik word behoorlijk moe van mensen in het algemeen tegenwoordig. Je weet dat als je naar de Mac of BK gaat dat je iets koopt wat niet geheel goed is voor je gezondheid.
Het is gewoon smerig lekker, iets wat SHE als zei, gewoon sex op een broodje.
Waar gaat deze hele discussie dan over? Over een plakje nepkaas? Wie maakt zich daar in godsnaam dan druk om? Je vreet die burger op en that's it. Lekker belangrijk dat er geen echte kaas op zit.
Heinz ketchup FTW. Ook vwb de ingredientenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Waarom zo'n groot probleem van maken. We weten toch allemaal dat je regelmatig troep koopt. Wat dacht je van de goedkope ketchup, dat kan je niet eens ketchup noemen. Of wat dacht je van kipleverworst met meer dan 50% varkenslever erin?
En dan druk maken om een stuk kaas. Als je namaakspullen koopt, dan zeur je toch ook niet.
?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus jij neukt met een opblaaspop? Ik vind nepzooi helemaal niet smerig lekker. Als jij een Big Mac of een Whopper sex op een broodje vind heb ik best medelijden met je
Wat jij zegt. Neuken?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:35 schreef SHE het volgende:
[..]
?
Jij hebt nog nooit iets gegeten wat eigenlijk een jammerlijk alternatief is? Tenzij je Amish bent, geloof ik daar natuurlijk niets van.
dat dus.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:55 schreef Jarno het volgende:
Tofu? Smaak? He?
Aangezien dit als schokkend nieuws wordt gebracht (terwijl het al jaren een gegeven is), kun je er dus van uit gaat dat het overgrote gedeelte van de mensen het verschil in dergelijke producten toch niet merkt. Het is ook niet dat het ineens allemaal super slecht voor je is ofzo, het blijft gewoon een samenraapsel van door diverse instanties, na grondig onderzoek goedgekeurde, veilige ingredienten (mits in gezonde hoeveelheden geconsumeerd). Het is niet dat we ineens dood gaan omdat we jarenlang massaal nepkaas hebben gegeten.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
als je je over de smaak en de zinloosheid van het concept heenzet, is het best te pruimen
Tsja, als bedrijven kunnen en mogen leveren 'wat de klant verwacht' ipv waar men mee adverteert, is natuurlijk het hek van de dam. Als men adverteert met kaas, moet men kaas leveren. Klaar.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:14 schreef popolon het volgende:
Om het nog mooier te maken, je kunt ook van die 0.99 cent hamburgers en kipburgers kopen. Wat verwacht je dan eigenlijk? Een culinair hoogstandje met verse ingredienten?
De vraag is hoe kaas staat gedefinieerd in de huidige wetgeving. Ik heb nu geen zin om dat op te zoeken, maar die omschrijving zou best nog wel eens zo ruim kunnen zijn, dat alles wat nu wordt aangemerkt als 'nepkaas' volgens de warenwet gewoon kaas mag heten. In feite doet men in dat geval niets fout, maar daar zal nu ongetwijfeld veelvuldig naar worden gekeken door diverse mensen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:16 schreef Jarno het volgende:
Als men adverteert met kaas, moet men kaas leveren. Klaar.
Ik las een tijdje terug dat de overheid zelfs voorschrijft hoeveel vet er in een bal gehakt mag/moet zitten, dus ik geloof best dat 'kaas' als zodanig gedefinieerd is, ergens.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:19 schreef Vork het volgende:
[..]
De vraag is hoe kaas staat gedefinieerd in de huidige wetgeving. Ik heb nu geen zin om dat op te zoeken, maar die omschrijving zou best nog wel eens zo ruim kunnen zijn, dat alles wat nu wordt aangemerkt als 'nepkaas' volgens de warenwet gewoon kaas mag heten. In feite doet men in dat geval niets fout, maar daar zal nu ongetwijfeld veelvuldig naar worden gekeken door diverse mensen.
Niet alles is evenduidelijk omschreven. Sterker nog, er zijn maar weinig dingen echt goed helder omschreven. Veelal de vleeswaren, omdat daar natuurlijk ook veel problemen mee zijn geweest en worden voorkomen. De warenwet is een ramp om mee te werken, maar biedt genoeg mogelijkheden voor creativiteit, betreft naamgeving van producten.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:20 schreef Jarno het volgende:
Ik las een tijdje terug dat de overheid zelfs voorschrijft hoeveel vet er in een bal gehakt mag/moet zitten, dus ik geloof best dat 'kaas' als zodanig gedefinieerd is, ergens.
o.a. kiparoma.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:22 schreef popolon het volgende:
0.99 cent99 cent bedoel ik.
En wat is kaas? Als je alle ingredienten letterlijk gaat nemen, de definitie dus, moet je ook geen kip van de supermarkt kopen, da's vaak maar 80%-90% vlees die ingespoten wordt met water en andere duistere stoffen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |