abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61161781
Goeie morgen,

Ik heb sinds vorige week, donderdag om precies te zijn, problemen met mijn computer. 't Vroeg iedere keer naar mijn Windows XP CD, anders startte het gewoon niet op. Niet zo'n groot probleem, maar ik vond het behoorlijk irritant en besloot toen maar om mijn computer opnieuw te installeren, iets wat ik al vaker heb gedaan.

Alles ging keurig netjes totdat het naar mijn serial code vroeg. Die had ik opgeschreven zoals ik het altijd al heb gedaan. Wat een paar seconden later bleek is dat ik blijkbaar de code verkeerd heb opgeschreven. 't Was midden in de nacht dus ik druk m'n computer gewoon uit. Volgende morgen probeerde ik het opnieuw toen ik me realiseerde dat er op de CD een code opstond die later niet blijkt te werken (CD is niet van mij afkomstig en kon het handschrift dus moeilijk lezen - ik heb deze CD overgins al een paar maanden en heb XP enkele keren opnieuw kunnen installeren met deze CD). Ik doe de computer dus weer uit. Later bel ik een kennis en die geeft mij een serial code, hèhè dacht ik toen. Ik maak de computer weer aan en vervolgens kom ik bij de setup waar je kunt selecteren op welke schijf je XP wilt hebben. Tot mijn verbazing waren mijn 3 partities (1 harde schijf) niet zichtbaar. Ik dus mijn computer opnieuw starten maar helaas.

Ik heb later mijn computer kast open gemaakt om te kijken of alles wel goed zit. Mijn harderschijf wordt wel warm, maakt ook het geruis zoals iedere hardeschijf wel is maakt. Tog krijg ik mijn partities niet te zien en kan ik XP niet instaleren.

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand is? Het kan tog niet zijn dat mijn hardeschijf het zomaar heet opgegeven?

BVD, Romario.
pi_61161812
natuurlijk kan het wel zijn dat je harde schijf het opeens heeft opgegeven, ga is een harddisk check doen..

(e.g Ultimatboot ofzo)

Klacht: koop gewoon een nieuwe
No Guts, No Glory
pi_61161891
Mijn XP is helaas al verwijderd van mijn computer.

Ja, daar dacht ik ook aan, maar ik heb zo'n kant en klare computer van HP. Als ik naar de hardeschijf kijkt die erin zit, dan zie ik een soort van ijzere frame eromheen zodat ie in een rekje past. Ik vraag me af of zoiets wel te vervangen is?
pi_61162280
JAwel hoor, die rekjes kun je altijd op een bepaalde manier los maken. En dan heb je alleen de harde schijf in handen.
pi_61163679
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:27 schreef Romarioo het volgende:
Ja, daar dacht ik ook aan, maar ik heb zo'n kant en klare computer van HP. Als ik naar de hardeschijf kijkt die erin zit, dan zie ik een soort van ijzere frame eromheen zodat ie in een rekje past. Ik vraag me af of zoiets wel te vervangen is?
Alles is te vervangen.

Maar wat ik me afvraag, waarom zit je met zo'n systeem te kloten met (blijkbaar) gekopieerde versie van Windows, als die dingen compleet met Windows sticker worden geleverd...

Maar goed, wat krijg je nou precies te zien als je Windows probeert te installeren?
So we just called him Fred too
pi_61163734
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:51 schreef Cothen het volgende:

[..]

Alles is te vervangen.

Maar wat ik me afvraag, waarom zit je met zo'n systeem te kloten met (blijkbaar) gekopieerde versie van Windows, als die dingen compleet met Windows sticker worden geleverd...

Maar goed, wat krijg je nou precies te zien als je Windows probeert te installeren?
Ik werkte zelf in de reparatie van computers, en er zijn altijd van die onozele snikkels die alsnog een illegale versie instaleren ook al hebben ze een sticker met licentie. (stel je voor, het telefonisch activeren via een gratis nummer is best moeilijk hoor )

en inderdaad, Alles is te vervangen..
No Guts, No Glory
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:57:25 #7
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61163822
s-ata drivers?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_61163882
mwah, als de legale versie XP home is en de illegale XP pro is dat wel te begrijpen
pleased to meet you
pi_61163936
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:00 schreef moussie het volgende:
mwah, als de legale versie XP home is en de illegale XP pro is dat wel te begrijpen
Alsof daar zoveel verschil inzit.
So we just called him Fred too
pi_61164166
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:01 schreef Cothen het volgende:

[..]

Alsof daar zoveel verschil inzit.
aardig wat hoor .. al zal de gewone gebruiker daar weinig behoefte aan hebben .. maar als je je PC moet delen met je kids is het kunnen toekennen van rechten toch best wel handig
pleased to meet you
pi_61233478
Sorry voor de late reactie, maar ik heb tog maar besloten om m'n computer gister naar een computer winkel te brengen. M'n hardeschijf was inderdaad defect geraakt en moest vervagen worden.

En ja, de reden is inderdaad dat ik standard Windows Home had en aan de zijkant van m'n computer kast zit een sticker met de Windows Home serial (waar ik overgins 2 dagen geleden achter ben gekomen ). Ik heb geen Windows Home CD, dus vandaar.

Ik kwam dus niet verder dan het schermpje waar je moet opgeven waar je Windows wilt installeren. 't Gaf geen partities weer, terwijl ik er 2 keer eerder wel door kwam.

Ik was behoorlijk moe toen ik die 2 keren er wel doorkwam en m'n serial moest doorgeven. Ik heb Windows XP Pro weer geinstalleerd vandaag op m'n nieuwe hardeschijf met dezelfde serial die het eerder niet deed. Tot mijn verbazing deedt ie 't wel. Ik kwam er gauw achter dat ik de serial op deze manier had opgeschreven:

12345 67890 12345
67890 12345

Ik voerde de serial van links naar rechts uit, zoals wij lezen. Maar om een één of andere reden had ik het in een totale andere volgorde opgeschreven, namelijk verticaal.

Denken jullie trouwens dat het mogelijk is om een paar bestanden uit mijn oude hardeschijf te herstellen?

Bedankt voor de reacties anyways.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:27:06 #12
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_61233640
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:22 schreef Romarioo het volgende:

12345 67890 12345
67890 12345

Ik voerde de serial van links naar rechts uit, zoals wij lezen. Maar om een één of andere reden had ik het in een totale andere volgorde opgeschreven, namelijk verticaal.

1627384950....??
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')