Sorry voor de late reactie, maar ik heb tog maar besloten om m'n computer gister naar een computer winkel te brengen. M'n hardeschijf was inderdaad defect geraakt en moest vervagen worden.
En ja, de reden is inderdaad dat ik standard Windows Home had en aan de zijkant van m'n computer kast zit een sticker met de Windows Home serial (waar ik overgins 2 dagen geleden achter ben gekomen

). Ik heb geen Windows Home CD, dus vandaar.
Ik kwam dus niet verder dan het schermpje waar je moet opgeven waar je Windows wilt installeren. 't Gaf geen partities weer, terwijl ik er 2 keer eerder wel door kwam.
Ik was behoorlijk moe toen ik die 2 keren er wel doorkwam en m'n serial moest doorgeven. Ik heb Windows XP Pro weer geinstalleerd vandaag op m'n nieuwe hardeschijf met dezelfde serial die het eerder niet deed. Tot mijn verbazing deedt ie 't wel. Ik kwam er gauw achter dat ik de serial op deze manier had opgeschreven:
12345 67890 12345
67890 12345
Ik voerde de serial van links naar rechts uit, zoals wij lezen. Maar om een één of andere reden had ik het in een totale andere volgorde opgeschreven, namelijk verticaal.
Denken jullie trouwens dat het mogelijk is om een paar bestanden uit mijn oude hardeschijf te herstellen?
Bedankt voor de reacties anyways.