Nadat ik (zie andere topic in KLB) door het oudje was geowned, was ik even van de kaart. Maar ja, het leven gaat door natuurlijk, ook als je ¤359,50 lichter bent gemaakt door één of ander 85-jarig schepsel.
Ik startte mijn oude Mazda 121 Bamboo 1.8 TDI, en zag dat er dringend nieuwe diesel in moest. Erin zeiken zou ook een optie zijn geweest, maar ik opteer voor de gewone diesel, aangezien ik toch vrij veel gehecht ben aan mijn ouwe roestbak.
Aangekomen bij het tankstation kwam ik er achter dat deze is gesloten. Bij een ander tankstation kwam ik niet meer met een tank zo leeg als deze, maar tegen beter weten in waagde ik een poging. Halverwege de route op weg naar de dichtsbijzijnde Texaco maakte mijn Mazda een vreemd geluid. Prrttt... prrttt...! Dit was het geweest. Mijn Mazda hield het voor bekeken.
Voor het eerst in jaren werd ik woedend op het ding, maar het was eigenlijk een beetje mijn eigen fout. Snel grabbelde ik naar mijn broekzak, om er achter te komen dat ik helemaal geen mobieltje bijhad. Dan maar rekenen op de goedheid van toevallige passanten.
Mijn eerste doel had ik al op het oog. Een 19-jarige gangster met een goedkope zonnebril uit Blokker en met een 15-jarig breezersletje aan zijn hand passeerde. Ik besloot een poging te wagen. Ik stapte af op het stel maar had niet door dat er een omvergevallen reclamebord op de stoep lag. Ik struikelde over het reclamebord om vervolgens een keiharde landing te maken op het voorgenoemde breezersletje. Wel ahrd voor haar, maar niet voor mij, daar ze voorzien was van een paar zachte, voluptueuze airbags.
De gangster was hier niet van gediend. Ik krabbelde recht en na mezelf uiteindelijk recht te hebben gekregen, stond ik oog in oog met het gevaarte. "Wat moet je? Kun je niet uitkijken, idioot?" De gangster trakteerde mij een rake linkse en opnieuw ging ik tegen de grond. "Aauuw.." schreeuwe ik nog uit en "kijk uit!" maar te laat, het breezersletje stapte met d'r naaldhakjes op mijn voorgevel. Wat een KUTdag.
Klacht 1: Zonder benzine komen te staan
Klacht 2: Willen tanken maar voor een gesloten tankstation aantreffen
Klacht 3: Naar een ander tankstation willen rijden maar het niet meer halen
Klacht 4: Mobieltje vergeten
Klacht 5: Omvergevallen reclameborden die de stoep versperren
Klacht 6: Gangsters die gul zijn met rake linkse
Klacht 7: Breezersletjes met naaldhakjes