quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:44 schreef Dr.Crane het volgende:
Wat zou ik dat graag iemand in het echt eens horen zeggen, dan ga ik hem zo hard slaan.
Ik ben een kwaliteitsuser, ik bagger niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:48 schreef Rhythm het volgende:
[..]
+1 goeie oude standaardbaggerreactie.
Waar jij dus niet bij hoortquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:53 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Dat geldt voor nerds die populaire mensen uitschelden, niet andersom.
Dan mag je de 'quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:54 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Ik ben een kwaliteitsuser, ik bagger niet.
like i saidquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:53 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Dat geldt voor nerds die populaire mensen uitschelden, niet andersom.
Ik ben geen held, maar een FOK'er die zo praat kan ik nog wel aan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
like i said
[ afbeelding ]
net alsof jij mij in het echt zou slaan
Maar natuurlijkquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:00 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ik ben geen held, maar een FOK'er die zo praat kan ik nog wel aan.
Klinkt als iemand van de bezitloze klasse, lees; proletariėr.quote:Plebejer is iemand uit het "plebs", het volk, een gewoon burger, niet-patriciėr, in de eerste tijd zonder politieke rechten. De term werd met name gebruikt tijdens het Romeinse Rijk.
Het Romeinse leger bestond uit dienstplichtige boeren. Door de vele veroveringsoorlogen bleven deze boeren langer dan vroeger van huis. Hun achtergebleven familieleden konden daardoor het werk niet meer aan. Zij waren gedwongen hun land te verkopen. Het geld dat ze ervoor kregen, raakten ze snel weer kwijt, omdat ze geen andere inkomsten meer hadden. Deze boerengezinnen trokken naar de steden, vooral naar Rome. Daar ontstond een snel groeiende bevolkingslaag van zeer arme plebejers en vroegere boeren die alleen maar hun kinderen ('proles' in het Latijn) bezaten. Zij werden de proletariėrs genoemd.
Patriciėrs en de rijke plebejers vormden de nieuwe bovenlaag: de nobiles. De proletariėrs hielden zich in leven door tijdelijk werk, bijv. als bouwvakker. Ook verkochten zij hun stem bij verkiezingen aan één van de nobiles.
Later werd in het Nederlands meestal met de term "plebs" een zekere minderwaardigheid tot uitdrukking gebracht. Men bedoelt dan onbeschaafd, maar minder erg dan "proleet". Synoniemen zijn "gepeupel" of "schorriemorrie". Plebs en plebejer hebben een sterk negatieve connotatie.
Op die manier geef je aan dat je een fatsoenlijke opleiding genoten hebt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:21 schreef Dennisweb het volgende:
Van: Wikipedia
[..]
Klinkt als iemand van de bezitloze klasse, lees; proletariėr.
Waarom plebejer? Klink dat cooler?
Wat is een patricier?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Alleen een plebejer kan er zo openlijk voor uitkomen dat hij geen affiniteit heeft met patriciers zoals ondergetekende.
Wat doe jij dan in KLB-SC?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:54 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Ik ben een kwaliteitsuser, ik bagger niet.
No shit Sherlock!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:49 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hoogste leider, hoofd van het gezin etc..
daar heb je ook leuke plaatjes van hoorquote:
Proletariėr kenden ze niet in Rome, plebeius wel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:21 schreef Dennisweb het volgende:
Van: Wikipedia
[..]
Klinkt als iemand van de bezitloze klasse, lees; proletariėr.
Waarom plebejer? Klink dat cooler?
Beide zijn een Romeinse uitvinding.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 02:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Proletariėr kenden ze niet in Rome, plebeius wel.
Ook ik mis Dirktatorquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:19 schreef NoBody122 het volgende:
Ik mis de tijd dat die woorden hier nog regelmatig voorbij kwamen
quote:
Ja, want hij wist hoe je met het plebs om moest gaan!quote:
Ik dacht aanvankelijk dat Knevelt een kloon van zijn hand was. Redelijk dezelfde wijze van posten, het leek mij ook wel een typetje voor hem en Knevelt begon met posten nadat die samson kloon van hem ermee op hield.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:19 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Ja, want hij wist hoe je met het plebs om moest gaan! [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 01:49 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hoogste leider, hoofd van het gezin etc..
Eigenlijk klopt het niet wat je zei Juup, jij verwijst naar een pater familias.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |