Jij bent dan ook stoerquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:
lang zat.
Zolang je maar een toerenbegrenzer hebt..
Rij wel vaker de begrenzer in met auto's van de zaaksoms wel een minuut lang
en stationair ook..
Al heb ik begrepen dat je dit niet mag doen met een Automaatbak.
quote:
Heeft Knot ook wel eens gedaan met een Civic, die hield het idd lang vol.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:06 schreef bietelboer het volgende:
Er is ergens een filmpje van een crx motor die een half uur vol gas draaid, zonder vloeistoffen....
Waaromquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Rij wel vaker de begrenzer in met auto's van de zaaksoms wel een minuut lang
quote:
als ik mijn auto naar de garage zou brengen voor een apk'tjequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 10:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
kweenie.. auto's zonder toerenteller (meestal kleine blokjes 1.4<) kijk ik meestal wat ze kunnen halen in de 2.. (is meestal rond de 85 en de 100..
en met toerenteller vind ik wel leuk om te zien hoe je wijzertje op en neer gaat en waar precies begrenst
Omdattie de auto 1) niet van hem is 2) niet kan rijden en 3) graag langzaam wil rijden, en niet snapt dat elke auto een koppelkromme heeft, en graag langzaam wil rijden in de toerenbegrenzer als Pk en koppel allang ingestort zijn ?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 10:50 schreef BlackRhino het volgende:
Ja, maar waarom een minuut lang in z'n begrenzer blijven hakken?
Inderdaad, als ik ooit zou zien dat iemand ZO in mijn auto reed, zorgde ik dezelfde dag nog voor tenminste een officiële waarschuwing, en ik zou proberen zwaardere straffen te krijgen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:16 schreef densmee het volgende:
[..]
als ik mijn auto naar de garage zou brengen voor een apk'tje
en ik zie later zonne kut monteur in mijn auto stampen dan heeft hij toch een vrij groot probleem
Doe ik soms wel een half uur aan een stuk...quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 10:50 schreef BlackRhino het volgende:
Ja, maar waarom een minuut lang in z'n begrenzer blijven hakken?
Nee, sorry.. Ik voel me niet aangesproken in dit verhaaltje.quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:55 schreef PNG het volgende:
[..]
Omdattie de auto 1) niet van hem is 2) niet kan rijden en 3) graag langzaam wil rijden, en niet snapt dat elke auto een koppelkromme heeft, en graag langzaam wil rijden in de toerenbegrenzer als Pk en koppel allang ingestort zijn ?
Zie 1) en 2).
Waarom gaat elke automaat dan (bij plankgas rijden) richting de 6500-7000 toeren? Lijkt me niet omdat dat is dat je er het traagste mee gaat rijden...quote:Op zondag 31 augustus 2008 00:55 schreef PNG het volgende:
3) graag langzaam wil rijden, en niet snapt dat elke auto een koppelkromme heeft, en graag langzaam wil rijden in de toerenbegrenzer als Pk en koppel allang ingestort zijn ?
True.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom gaat elke automaat dan (bij plankgas rijden) richting de 6500-7000 toeren? Lijkt me niet omdat dat is dat je er het traagste mee gaat rijden...
Koppel & vermogencurve zit al iets over je max, maar als je opschakeld moet je ook rekening houden met waar je terug op je curve terecht komt, dus je trekt sowieso beter een stukje over je max heen, zodat je al verder op je curve zit bij het optrekken. Dit scheelt trouwens van auto tot auto, je kan niet zomaar zeggen dat richting je begrenzer rijden nutteloos is & trager optrekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |