Ik ken de T-38 cockpit niet. Althans: niet hands-on, maar ik gok dat de NF-5B ruwweg hetzelfde is. Qua ruimte voor je knieën is die vergelijkbaar met de F-16.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja ok, maar bij de keuring voor de luchtmacht gaat het dus om lengte, en dan vooral de lengte van je bovenbenen, zoals eerder gezegd, voor de eject op de T38.
Het gaat inderdaad om de eject, maar niet om de rand van het dak. Het gaat om het raken van de onderkant het dashboard. Trust me: ik mocht om die reden niet mee met een F-16. Een F-16 heeft namelijk die rand niet. Bovendien zit hij bij de andere vliegtuigen ver genoeg naar voren.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Het gaat zoals al eerder gezegd om de eject, waarbij de knieen van iemand met te lange bovenbenen de voorste metalen rand van de koepel zouden raken.
Bij een T-38 wordt alleen het deel van de canopy direct boven je afgegooid, bij de F-16 het hele ding. Logisch natuurlijk omdat dat één geheel is. Mensen worden ook geselecteerd op of ze in een T-38 passen, niet of ze in een F-16 passen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om de eject, maar niet om de rand van het dak. Het gaat om het raken van de onderkant het dashboard. Trust me: ik mocht om die reden niet mee met een F-16. Een F-16 heeft namelijk die rand niet. Bovendien zit hij bij de andere vliegtuigen ver genoeg naar voren.
Aangezien ik zelf geen vlieger was heb ik alleen ervaring met de backseat. Op de F-'teen' serie heb je dan een integraal af te werpen dak, van voor naar achter. Hetzelfde op de CT-133 (T-33) en de Hawk T.1. Als je 'uitstapt' kom je alleen de console tegen, canopy is (als het goed is) allang weg. Je bent je knieën alleen kwijt vanwege de console. In de achterste cockpits van de F-4 en de F-5B (vergelijkbaar met de T-38), die wel gescheiden cockpitdaken hebben, vormen de dashboards van de cockpit één lijn met de canopyrand. Dat is ook logisch, want je wilt de dashboards niet net buiten het bereik van de crew hebben, maar juist zo dichtbij mogelijk. Ik kan werkelijk geen enkele reden verzinnen waarom het voorin anders zou zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Bij een T-38 wordt alleen het deel van de canopy direct boven je afgegooid, bij de F-16 het hele ding. Logisch natuurlijk omdat dat één geheel is. Mensen worden ook geselecteerd op of ze in een T-38 passen, niet of ze in een F-16 passen.
om precies te zijn duurt het ongeveer 2 seconde voordat jij aan je parachute hangt als piloot zijnde.quote:Op zaterdag 27 september 2008 12:18 schreef RonaldV het volgende:
Nou moet ik wel zeggen dat je het verschil niet zult merken: een bail-out (vanaf ontsteking tot boven de staart zijn) kost alles bij elkaar een halve seconde of zo. Da's veel te kort om te merken of je door de console of door de windscreen geraakt wordt, en het resultaat is hetzelfde. De discussie is dus eigenlijk zinloos.
Dat is flink balen voor je. Voor welke functie bedoel je eigenlijk? Kan me moeilijk voorstellen dat ze opleidingsplekken hebben geschrapt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:44 schreef YorZor het volgende:
Ikzelf heb de keuringen afgelopen zomer succesvol afgerond maar werd onder het label "minder geschikt" geplakt omdat ze opleidingsplaatsen hebben moeten schrappen. Op het moment is er een wachtlijst voor de komende aantal klassen. Dus goedgekeurd betekend niets zolang je het contract niet in je handen gedrukt krijgt. Maw, I'm screwed
Voor vragen over de selectie mail/pm je maar.
respect voor die kleuters met hun grijze driewielers?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 19:00 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Je kunt het beste even het CML in Soesterberg bellen over hoe en wat, je wordt immers daar gekeurd mocht je door de eerste selectieronden heen komen. Maar voordat het zover is moet je eerst nog heel wat testen afleggen, en geloof mij maar, die zijn niet eenvoudig! Respect voor de mensen die vlieger zijn voor de luchtmacht.
Er zijn niet alleen F16-vliegers bij de Koninklijke Luchtmacht, en ja, je mag er best wel respect voor hebben als je door de selectie heen komt en de vliegeropleiding succesvol kunt afronden. Er zijn gewoon heel weinig mensen die daar capabel genoeg voor zijn, of jij dat nou wilt inzien of niet. Jij bent zelf misschien een afvaller? En aan een militair toestel 'vraag' je echt niet of ze voor je de bocht om willen gaan hoor. Ik weet niet welke films jij kijkt???quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:46 schreef Incolumis het volgende:
[..]
respect voor die kleuters met hun grijze driewielers?
nou nee dank je, arrogant volk is het. bovendien, ze besturen die F-16 helemaal niet, ze vragen of ze een bochtje rond mogen.
ik heb 3 jaar als F-16 onderhoudsmonteur rondgelopen op Twenthe. dat met die driewielers werd door iedereen geroepen. als je dat volk in een cafe zag, dan had je er alleen maar medelijden mee.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:34 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Er zijn niet alleen F16-vliegers bij de Koninklijke Luchtmacht, en ja, je mag er best wel respect voor hebben als je door de selectie heen komt en de vliegeropleiding succesvol kunt afronden. Er zijn gewoon heel weinig mensen die daar capabel genoeg voor zijn, of jij dat nou wilt inzien of niet. Jij bent zelf misschien een afvaller? En aan een militair toestel 'vraag' je echt niet of ze voor je de bocht om willen gaan hoor. Ik weet niet welke films jij kijkt???
Dat betekent alleen maar dat jij niet weet wat je allemaal moet kunnen om te vliegen. En wat is uadron?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:12 schreef Incolumis het volgende:
[..]
ik heb 3 jaar als F-16 onderhoudsmonteur rondgelopen op Twenthe. dat met die driewielers werd door iedereen geroepen. als je dat volk in een cafe zag, dan had je er alleen maar medelijden mee.
het enige waar piloten goed in zijn is multitasken en uadron.
Jammer, gezien je achtergrond zou je verwachten dat je wel beter zou weten, maar helaas. Jammer ook dat het zonder enige vorm van onderbouwing komt (en nee, omdat iedereen het roept betekent het niet dat het dan ook maar zo is).quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:12 schreef Incolumis het volgende:
[..]
ik heb 3 jaar als F-16 onderhoudsmonteur rondgelopen op Twenthe. dat met die driewielers werd door iedereen geroepen. als je dat volk in een cafe zag, dan had je er alleen maar medelijden mee.
het enige waar piloten goed in zijn is multitasken en uadron.
mja typvautjequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat betekent alleen maar dat jij niet weet wat je allemaal moet kunnen om te vliegen. En wat is uadron?
wij moesten het vaak opruimenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:30 schreef RonaldV het volgende:
NIet dat het afbreken van de mess ook maar iets te maken heeft met monteurs...
Incolumis heeft wel gelijk: aircrew, en in het bijzonder piloten krijgen de gekste opmerkingen over zich heen. Een deel uit jaloezie (al ken ik heel veel aardige vliegers), een deel om ze gewoon te pesten, zodat ze ook met beide voeten op de grond blijven. 'Grijze driewieler' is nog één van de aardiger omschrijvingen trouwens. Hun vliegoveralls worden steevast 'kruippakjes' genoemd (voor wie hem niet snapt: wacht maar tot je kinderen hebt), en een majoor heb ik F-16 piloten ooit eens woedend horen omschrijven als 'soldaten in heel dure schuttersputten die ook gewoon moeten luisteren!' (wat natuurlijk in de basis klopt als een zwerende vinger).
ach er zitten echt wel goeie kerels bij hoor, ze zijn niet allemaal eikelsquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:36 schreef RonaldV het volgende:
Ik denk dat dat een Twenthe probleem was dan. Ik heb op Leeuwarden nooit problemen gehad, noch met vliegers van 323, noch met 322. En met Volkel ben ik naar Italië en Canada geweest, in beide gevallen ook zonder enig probleem met vliegers. Nou ja: een Duitse Exchange piloot die nogal op zijn strepen stond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |