abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:03:11 #51
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_61865026
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja ok, maar bij de keuring voor de luchtmacht gaat het dus om lengte, en dan vooral de lengte van je bovenbenen, zoals eerder gezegd, voor de eject op de T38.
Ik ken de T-38 cockpit niet. Althans: niet hands-on, maar ik gok dat de NF-5B ruwweg hetzelfde is. Qua ruimte voor je knieën is die vergelijkbaar met de F-16.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_61865791
Het gaat zoals al eerder gezegd om de eject, waarbij de knieen van iemand met te lange bovenbenen de voorste metalen rand van de koepel zouden raken.
pi_61866108
Ik heb besloten me op te geven voor de vlieger infodagen - voor de geintereseerden, www.werkenbijdeluchtmacht.nl -. Ik kreeg vorige week er een brief van:

Beste ...,

Naar aanleiding van de belangstelling die je hebt getoond voor de vlieger Informatiedag, ontvang je deze uitnodiging.

Op deze dag geven wij je alle informatie over het werken bij de Koninklijke Luchtmacht in het algemeen en het beroep van militaire vlieger in het bijzonder. Je krijgt informatie over de opleiding, contracten en salaris. We laten je de operationele vliegtuigen zien, tevens zal Ralph "Sheik" Aarts een demo vliegen en je krijgt de gelegenheid om vragen te stellen aan vliegers.

De vlieger informatiedag vindt plaats op Vlieger-infodag vliegbasis Volkel. Een routebeschrijving naar de parkeerplaats is bijgevoegd.
Je word verwacht op donderdag 2 oktober 2008 om 11.15 uur, de bijeenkomst zal ongeveer 4,00 uur duren. Eén introducee is toegestaan.


Ziet er al met al erg interessant uit!
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:55:45 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_61866668
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Het gaat zoals al eerder gezegd om de eject, waarbij de knieen van iemand met te lange bovenbenen de voorste metalen rand van de koepel zouden raken.
Het gaat inderdaad om de eject, maar niet om de rand van het dak. Het gaat om het raken van de onderkant het dashboard. Trust me: ik mocht om die reden niet mee met een F-16. Een F-16 heeft namelijk die rand niet. Bovendien zit hij bij de andere vliegtuigen ver genoeg naar voren.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:53:06 #55
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_61935101
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad om de eject, maar niet om de rand van het dak. Het gaat om het raken van de onderkant het dashboard. Trust me: ik mocht om die reden niet mee met een F-16. Een F-16 heeft namelijk die rand niet. Bovendien zit hij bij de andere vliegtuigen ver genoeg naar voren.
Bij een T-38 wordt alleen het deel van de canopy direct boven je afgegooid, bij de F-16 het hele ding. Logisch natuurlijk omdat dat één geheel is. Mensen worden ook geselecteerd op of ze in een T-38 passen, niet of ze in een F-16 passen.
pi_61948088
Moet ik mij hier met mijn 1.72m druk om gaan maken? Mijn verhoudingen heb ik al eens vluchtig opgemeten en alles is in verhouding: Geen lange benen tov mijn bovenlijf, of omgekeerd.
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:55:56 #57
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_61948621
Wat denk je zelf?
Nee echt niet.
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:18:26 #58
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_61949643
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:53 schreef Nobu het volgende:

[..]

Bij een T-38 wordt alleen het deel van de canopy direct boven je afgegooid, bij de F-16 het hele ding. Logisch natuurlijk omdat dat één geheel is. Mensen worden ook geselecteerd op of ze in een T-38 passen, niet of ze in een F-16 passen.
Aangezien ik zelf geen vlieger was heb ik alleen ervaring met de backseat. Op de F-'teen' serie heb je dan een integraal af te werpen dak, van voor naar achter. Hetzelfde op de CT-133 (T-33) en de Hawk T.1. Als je 'uitstapt' kom je alleen de console tegen, canopy is (als het goed is) allang weg. Je bent je knieën alleen kwijt vanwege de console. In de achterste cockpits van de F-4 en de F-5B (vergelijkbaar met de T-38), die wel gescheiden cockpitdaken hebben, vormen de dashboards van de cockpit één lijn met de canopyrand. Dat is ook logisch, want je wilt de dashboards niet net buiten het bereik van de crew hebben, maar juist zo dichtbij mogelijk. Ik kan werkelijk geen enkele reden verzinnen waarom het voorin anders zou zijn.

Nou moet ik wel zeggen dat je het verschil niet zult merken: een bail-out (vanaf ontsteking tot boven de staart zijn) kost alles bij elkaar een halve seconde of zo. Da's veel te kort om te merken of je door de console of door de windscreen geraakt wordt, en het resultaat is hetzelfde. De discussie is dus eigenlijk zinloos.

Maar we dwalen af. Zullen we weer on-topic verder gaan?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_61950806
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 12:18 schreef RonaldV het volgende:

Nou moet ik wel zeggen dat je het verschil niet zult merken: een bail-out (vanaf ontsteking tot boven de staart zijn) kost alles bij elkaar een halve seconde of zo. Da's veel te kort om te merken of je door de console of door de windscreen geraakt wordt, en het resultaat is hetzelfde. De discussie is dus eigenlijk zinloos.
om precies te zijn duurt het ongeveer 2 seconde voordat jij aan je parachute hangt als piloot zijnde.
voordat de stoel eruit is gaat er een x aantal tiende seconde's voorbij welke ik zo niet meer uit mijn hoofd weet. vanaf het moment dat de stoel vrij is en jij aan je parachutje hangt is 1.4/1.2 secondes (zou deze moeten weten haha maar hebben 2 soorten tijdsvertragende explosieven 1 voor survival pack in de stoel en de andere voor de recovery chute maar al tijdje niet meer met die 2 dingen gewerkt ) dus al met al gaat het allemaal heel snel haha
pi_73269664
Ikzelf heb de keuringen afgelopen zomer succesvol afgerond maar werd onder het label "minder geschikt" geplakt omdat ze opleidingsplaatsen hebben moeten schrappen. Op het moment is er een wachtlijst voor de komende aantal klassen. Dus goedgekeurd betekend niets zolang je het contract niet in je handen gedrukt krijgt. Maw, I'm screwed

Voor vragen over de selectie mail/pm je maar.
pi_73273175
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:44 schreef YorZor het volgende:
Ikzelf heb de keuringen afgelopen zomer succesvol afgerond maar werd onder het label "minder geschikt" geplakt omdat ze opleidingsplaatsen hebben moeten schrappen. Op het moment is er een wachtlijst voor de komende aantal klassen. Dus goedgekeurd betekend niets zolang je het contract niet in je handen gedrukt krijgt. Maw, I'm screwed

Voor vragen over de selectie mail/pm je maar.
Dat is flink balen voor je. Voor welke functie bedoel je eigenlijk? Kan me moeilijk voorstellen dat ze opleidingsplekken hebben geschrapt.
pi_73276769
Officier vlieger, en ze hebben van de ongeveer 60 plaatsen per jaar er 20 geschrapt.
pi_73276933
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 19:00 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Je kunt het beste even het CML in Soesterberg bellen over hoe en wat, je wordt immers daar gekeurd mocht je door de eerste selectieronden heen komen. Maar voordat het zover is moet je eerst nog heel wat testen afleggen, en geloof mij maar, die zijn niet eenvoudig! Respect voor de mensen die vlieger zijn voor de luchtmacht.
respect voor die kleuters met hun grijze driewielers?
nou nee dank je, arrogant volk is het. bovendien, ze besturen die F-16 helemaal niet, ze vragen of ze een bochtje rond mogen.
pi_73281671
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:46 schreef Incolumis het volgende:

[..]

respect voor die kleuters met hun grijze driewielers?
nou nee dank je, arrogant volk is het. bovendien, ze besturen die F-16 helemaal niet, ze vragen of ze een bochtje rond mogen.
Er zijn niet alleen F16-vliegers bij de Koninklijke Luchtmacht, en ja, je mag er best wel respect voor hebben als je door de selectie heen komt en de vliegeropleiding succesvol kunt afronden. Er zijn gewoon heel weinig mensen die daar capabel genoeg voor zijn, of jij dat nou wilt inzien of niet. Jij bent zelf misschien een afvaller? En aan een militair toestel 'vraag' je echt niet of ze voor je de bocht om willen gaan hoor. Ik weet niet welke films jij kijkt???
pi_73292224
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:34 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Er zijn niet alleen F16-vliegers bij de Koninklijke Luchtmacht, en ja, je mag er best wel respect voor hebben als je door de selectie heen komt en de vliegeropleiding succesvol kunt afronden. Er zijn gewoon heel weinig mensen die daar capabel genoeg voor zijn, of jij dat nou wilt inzien of niet. Jij bent zelf misschien een afvaller? En aan een militair toestel 'vraag' je echt niet of ze voor je de bocht om willen gaan hoor. Ik weet niet welke films jij kijkt???
ik heb 3 jaar als F-16 onderhoudsmonteur rondgelopen op Twenthe. dat met die driewielers werd door iedereen geroepen. als je dat volk in een cafe zag, dan had je er alleen maar medelijden mee.
het enige waar piloten goed in zijn is multitasken

[ Bericht 0% gewijzigd door Incolumis op 02-10-2009 07:38:25 ]
pi_73293743
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:12 schreef Incolumis het volgende:

[..]

ik heb 3 jaar als F-16 onderhoudsmonteur rondgelopen op Twenthe. dat met die driewielers werd door iedereen geroepen. als je dat volk in een cafe zag, dan had je er alleen maar medelijden mee.
het enige waar piloten goed in zijn is multitasken en uadron.
Dat betekent alleen maar dat jij niet weet wat je allemaal moet kunnen om te vliegen. En wat is uadron?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 02:10:34 #67
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_73295522
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:12 schreef Incolumis het volgende:

[..]

ik heb 3 jaar als F-16 onderhoudsmonteur rondgelopen op Twenthe. dat met die driewielers werd door iedereen geroepen. als je dat volk in een cafe zag, dan had je er alleen maar medelijden mee.
het enige waar piloten goed in zijn is multitasken en uadron.
Jammer, gezien je achtergrond zou je verwachten dat je wel beter zou weten, maar helaas. Jammer ook dat het zonder enige vorm van onderbouwing komt (en nee, omdat iedereen het roept betekent het niet dat het dan ook maar zo is).
Nee echt niet.
pi_73296133
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:07 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat betekent alleen maar dat jij niet weet wat je allemaal moet kunnen om te vliegen. En wat is uadron?
mja typvautje
pi_73296195
maar effe serieus, tuurlijk kunnen die piloten best wel wat, maar wij als monteurs zaten toch wel elke keer weer met de problemen. want dingen afbreken konden ze ook als de beste. dan sloopten ze weer de complete officiersmess als ze met z'n allen weer hadden gezopen, etc.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:30:45 #70
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73296522
NIet dat het afbreken van de mess ook maar iets te maken heeft met monteurs...

Incolumis heeft wel gelijk: aircrew, en in het bijzonder piloten krijgen de gekste opmerkingen over zich heen. Een deel uit jaloezie (al ken ik heel veel aardige vliegers), een deel om ze gewoon te pesten, zodat ze ook met beide voeten op de grond blijven. 'Grijze driewieler' is nog één van de aardiger omschrijvingen trouwens. Hun vliegoveralls worden steevast 'kruippakjes' genoemd (voor wie hem niet snapt: wacht maar tot je kinderen hebt), en een majoor heb ik F-16 piloten ooit eens woedend horen omschrijven als 'soldaten in heel dure schuttersputten die ook gewoon moeten luisteren!' (wat natuurlijk in de basis klopt als een zwerende vinger).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73296594
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 08:30 schreef RonaldV het volgende:
NIet dat het afbreken van de mess ook maar iets te maken heeft met monteurs...

Incolumis heeft wel gelijk: aircrew, en in het bijzonder piloten krijgen de gekste opmerkingen over zich heen. Een deel uit jaloezie (al ken ik heel veel aardige vliegers), een deel om ze gewoon te pesten, zodat ze ook met beide voeten op de grond blijven. 'Grijze driewieler' is nog één van de aardiger omschrijvingen trouwens. Hun vliegoveralls worden steevast 'kruippakjes' genoemd (voor wie hem niet snapt: wacht maar tot je kinderen hebt), en een majoor heb ik F-16 piloten ooit eens woedend horen omschrijven als 'soldaten in heel dure schuttersputten die ook gewoon moeten luisteren!' (wat natuurlijk in de basis klopt als een zwerende vinger).
wij moesten het vaak opruimen
en het is absoluut niet uit jaloezie, de meeste zijn echt arrogante eikels. we hadden eens een probleem bij een F-16 geconstateerd, echt extreem druk geweest om het fixen want meneertje moest weer wat vlieguren maken, daardoor hadden wij de voorbereiding niet kunnen doen (vliegjes verwijderen van de canopy, eerste checkups, etc), die vent had er absoluut geen begrip voor. nou dan wordt je pissig hoor.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:36:11 #72
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73297503
Ik denk dat dat een Twenthe probleem was dan. Ik heb op Leeuwarden nooit problemen gehad, noch met vliegers van 323, noch met 322. En met Volkel ben ik naar Italië en Canada geweest, in beide gevallen ook zonder enig probleem met vliegers. Nou ja: een Duitse Exchange piloot die nogal op zijn strepen stond.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73297997
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:36 schreef RonaldV het volgende:
Ik denk dat dat een Twenthe probleem was dan. Ik heb op Leeuwarden nooit problemen gehad, noch met vliegers van 323, noch met 322. En met Volkel ben ik naar Italië en Canada geweest, in beide gevallen ook zonder enig probleem met vliegers. Nou ja: een Duitse Exchange piloot die nogal op zijn strepen stond.
ach er zitten echt wel goeie kerels bij hoor, ze zijn niet allemaal eikels
ben regelmatig met een aantal in de binnenstad van Enschede wezen stappen op een donderdagavond/nacht
pi_73431182
Maak een afspraak met het CML Soesterberg om je ogen/lengte te testen.
pi_73461823
Vreemde TT, Werken bij de luchtmacht.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')